eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁☘️ 🍁☘️ 👈 در اصول کافی حدیثی داریم؛ این حدیث می گوید که: هرچه این دهن، قدیم در مشک آب می ریختند، بعد می خواستند طرف از این طرف رودخانه مشک را به دوش بگیرد ببرد تا خانه اش، محله اش. بعد سر مشک را با یک بندی می بستند؛ بندی که با آن سر مشک را می بندند که از آن آب نریزد عرب به آن می گوید وکاء. جان ما مثل یک مشک است؛ آنچه که از گوش ما شنیده شده می رود درون این مشک. تنها جایی که می تواند آنرا ابراز کند دهان است؛ این را اگر بدوزند؛ گوش که حرفی نمی زند؛ چشم هم که حرف نمی زند؛ تمام اسرار این جا می ماند؛ تنها جایی که می تواند این آبها این چشیده ها، این رسیده ها در برود اینجاست. در روایت دارد که اگر شما این دهن را ببندید، دهان وکاء داشته باشد ما به شما اسرار می دهیم.اینجا باز می شود. این یکی باید بسته بشود؛ این یکی نگوید؛ چیزهایی که به او داده اند نباید بگوید. حق ندارد. نمی دانم چه هست که عالم برنامه ای دارد که این یکی تا گفت، آن یکی نمی شنود؛ آن گوش درون نمی شنود. خواب خوش نمی تواند ببیند؛ به او اسرار نمی دهند؛ می گوید چرا؟ می گویند برای اینکه مشک جان تو دهن بند ندارد؛ دهنش بسته نیست و ما اسرار را به کسی می دهیم که اسرار ما را مخفی نگه دارد؛ چون یکی از اسماء الله اسم شریف ستّار است؛ خدا نمی خواهد. دوست ندارد. آنهایی هم که می فهمند دهانشان بسته است؛ که به تعبیر آقا در دیوان می فرمایند که: دلا باید دهن را بسته داری. دلا باید تنت را خسته داری. دهن اگر بسته باشد تن خیلی خسته می شود. اصلا جان به لب می آید. چون می بیند این همه را ولی نباید حرفی بزند. دلا باید دهن را بسته داری دلا باید تنت را خسته داری که سالک را، کسی که می خواهد به سوی خدا برود، که سالک را دهان بسته باید؛ باید دهانش را ببندند؛ تن خسته دل بشکسته باید. مثلا یک وقتی خود حضرت آقا دهن باز کرده بودند در بعضی از منبرها، جلساتشان، بعضی از اسرار را به مطابق جلسه هم فرمودند شب، شب در منزل خودشان همینطوری نشسته بودند؛ ناگهانی دیدند چهار پنج نفر درون آمدند. درون آمدند و حالا پیش می آید درون آمدند؛ درون منزل. با اینکه در را بسته بودند؛ قفل هم کرده بودند کسی مزاحمشان نشود؛ کاری به او نداشته باشند. به محض اینکه نشستند دیدند چند نفر داخل آمدند؛ آمدند داخل و سه چهار نفر محکم کتفهای او و سر و بدن او را محکم گرفتند؛ دیگر تکان نمی تواند بخورد. یکی با این سوزنهای لحاف دوزی با نخ شروع کرد لبهای ایشان را دارد می دوزد. فرمود آنقدر زجر می کشیدم؛ آنقدر بر من سخت گذشت آن حادثه، نه می توانستم حرف بزنم؛ نه می توانستم بگویم شما که هستید این چه کاری است دارید می کنید؟ بعد که قشنگ لب را دوختند فرمود این سزای این است که این دهن را باز کردی و حرف زدی. اینطوری است. آنهایی که می دانند که نمی توانند دهن باز کنند. چون دهن باز کنند تمام ما باید فراری بشویم برای ما چیزی باقی نمی ماند که. چکار می شود کرد؟ دلا باید دهن را بسته داری و الا اگر نبندی، می بندند. آنها چون آقا را دوست داشتند دهنش را بستند. اگر کسی را دوست نداشته باشند دیگر به او نمی دهند. شما یک وقتی یکی دو تا سرّ خودت را به کسی گفتی؛ اگر ایشان رفت دهن را باز کرد به دیگری گفت شما نسبت به او دو حال داری: یا از بس که او را دوست داری یک کاری می کنی دهانش را می بندی، می گویی آقا من واقعاً تو را دوست دارم؛ اما اگر می خواهی دوستی ات با من ادامه پیدا کند تو باید دهن بسته بشوی که من بتوانم بعضی از اسرار را به تو بگویم؛ وگرنه اگر دهانت باز باشد... یک وقتی نخیر دوستش ندارند، می گویند نخیر آقا ما یک وقتی نعمتی را به او دادیم؛ ایشان کفر نعمت کرده مثلا این نعمت را به هم زده، سرّ ما را لو داده دیگر با او رفیق هم نیستم، دست از او بر می دارم، رهایش می کنم؛ اما اینجا چون او را دوست داشتند، رها نکردند آمدند دهانش را بستند؛ گفتند چون دوستت داریم دهانت را می بندیم تا حرف نزنی. و اگر باز بخواهی حرف بزنی باز از این برنامه هاست. این دفعه با سوزن لحاف دوزی نمی آییم با گالوج می آییم. _______________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی‌آملی 🔸امام رسید به نیشابور ابو زرعه و محمد بن اسلم رفتند نزدیک کجاوه آقاجان، آقا ببینیمتان. حدیثی به ما بگویید، 24هزار قلم به دست در نیشابور، سی هزار نیزه به دست در کربلا. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-نیشابوروکربلا.mp3
1.57M
#استادصمدی‌آملی #نیشابوروکربلا ⌛️زمان: 4:21 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 رسید به نیشابور. در نیشابور جناب ابو زرعه و جناب اسلم می آیند خدمت آقا، چون آقاجان در داخل کجاوه است؛ خودشان را ظاهر نمی کنند، نشان نمی دهند؛ این دو بزرگوار در نیشابور آمدند، رفتند نزدیک کجاوه آقاجان: آقا ببینیمتان، ما دلمان که پاره شده ببینیمتان آقا. اجازه بدهید حرفی از شما بشنویم؛ یک حدیثی به ما بگویید. می گویند آقا در همین حال، افسار شتر خودشان را کشیدند توقف کردند؛ پرده ی این محمل عزیزشان را بالا زدند؛ وقتی چهره ی مبارک امام هشتم ظاهر شد نوشته اند در تاریخ، گفته اند آن روز حالا در چه ساعتی آقاجان وارد نیشابور شد، تشریف فرما شدند؛ تا نزدیکیهای ظهر مردم فقط گریه می کردند؛ به خاک افتاده بودند؛ یعنی کسی اصلا نمی توانست خودش را کنترل کند. که جناب مرحوم محدّث قمی می گوید: من اینجا را وقتی که خواستم نقل کنم به یاد حضرت امام حسین افتادم در کربلا، که اینهم فرزند اوست؛ تا مردم چهره اش را می بینند اینجور به چهره ی او یک صبح تا ظهر گریه کردند؛ به سر و سینه زدند؛ به خاک افتادند؛ خاک روی سر می ریختند؛ اصلاً آقا دیدنی است. شتر ایستاد. این کجا و کربلا حسین هی می آید چهره نشان می دهد برمی گردد. این کجا و آن کجا؟ نه تنها حسین چهره نشان می دهد، زینب او را می بینند حیا نمی کنند؛ آفرین بر مردم ایران. آفرین بر مردم نیشابور. آفرین. آفرین. آفرین بر مردم خراسان. گفت تا ظهر نزدیکیهای ظهر، ابو زرعه می گوید من و محمد بن اسلم به مردم خطاب کردیم بابا خاموش باشید؛ آقا می خواهد فرمایش بفرماید. در حدود بیست و چهار هزار قلم به دست در نیشابور. اینها تشنگی مردم است؛ 24 هزار قلم به دست در نیشابور؛ سی هزار نیزه به دست در کربلا. تفاوت ره از کجا تا به کجا؟ دیگر من نگویم گریه کنید. اینها صدا می زنند: خاموش باشید که آقا می خواهد فرمایش بفرماید؛ کربلا آقا فرمایش می کند، هورا می کشند. کجا به کجا؟ عجباً عجبا. عجباً عجبا. اینجا مردم وقتی ساکت می شوند آقا کلمه به کلمه به ابو زرعه و محمد بن اسلم می گوید اینها داد می کشند به مردم می گویند، 24 هزار نفر می نویسند؛ اما آنجا حسین بن علی وقتی می خواهد ساکت کند که حرف بزند همه هورا می کشند حسین ما نمی شنویم چه می گویی. ما نمی دانیم چه می گویی. این مردم ایرانند. رزمندگان هشت سال جنگ، اگر من و شما رزمنده بودیم یک چنین اجداد خوبی داریم؛ خدا رحمتشان کند. ___________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
▪️انا لله و انا الیه راجعون: ▪️درگذشت عالم عامل فاضل، آیت‌الله شیخ جلال الدین لطیفی گنبدی از علمای بزرگوار استان همدان، شهرستان ملایر را به محضر و پیشگاه حضرت ولی عصر (عج‌)تسلیت میگوییم. ________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 ما آمده ایم به محضر امام رضا، به محضر کسی که خودش به ابو زرعه فرمود: کلمة لاإله إلّا اللّه حصن خدای متعال است. که این حصنیّت کلمه، شرطش آن است که باید به امام رضا حصن بشود. لا إله إلّا اللّه بدون امام رضا حصن نیست. لا إله إلّا اللّه بدون علي بن أبي طالب حصن نیست. « بِشُروطِها » یا « بِشَرطِها » « وَ أنا مِن شَرطِها » یا « أنا مِن شروطِها». که من هم از شرط این کلمه هستم. یعنی خود کلمه مشروط است، وقتی اصل کلمه مشروط شد، طبیعتاً حصن بودن آن کلمه هم به تبع کلمه مشروط است. وقتی « کلمة لا إله إلّا اللّه حِصني » شد، و این حصن بودن به این کلمه برگشت، و این کلمه شد، به شرطی این کلمه حصن است که امام رضا یکی از آن شرطها باشد، پس ما در پیشگاه یک کسی، یک حقیقتی، یک انسانی داریم تشرف پیدا می کنیم که او شرط لا إله إلا الله است. و لذا مقام ما یک چنین مقامی است، خیلی مقام سنگینی در این حال داریم پیدا می کنیم. بیخود نبود که از منزل به عشق آقا داریم راه می افتیم از همانجا غسل می کنیم تطهیر بشویم. هر چه را که غیر آقاست بریزیم، غسل بشویم. ___________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-نسل‌سادات‌طباطبایی.mp3
1.97M
#استادصمدی‌آملی #نسل‌سادات‌طباطبایی #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی‌ #شب‌چهارم‌محرم‌سال‌98 ________________________ ⌛️زمان: 4:40 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 در روز عاشورا حسن مثنّی مجروح می شود، او را می برند پیش عمر سعد؛ چون فرزند علیه الصلوة و السلام هم در روز عاشورا ، حسن مثنی هم بودند؛ مثل حضرت قاسم، مثل برادرش عبدالله ، حسن مثنی هم بود؛ فقط قید در کربلا نیامد که الآن سادات حسنی، از دو تا فرزندان امام حسن ما داریم؛ یا از ناحیه ی زید بن حسن اند؛ یا از ناحیه ی حسن بن حسن اند. که امام حسن فرزند بلافصل خودش یکی از این ها را اسمش را گذاشته حسن که آقا حسن اول است، این حسن مثنی است؛ و آن حسن فرزندی از خودش به اسم پدر گذاشت بنام حسن، که او می شود حسن مثلّث. حسن مثنی که فرزند امام حسن برادر حضرت قاسم بود در کربلا هم بود. این حسن مثنی مجروح می شود؛ او را می برند پیش عمر سعد تحویل می دهند، به یک تعبیر اسیر می شود. مجروح شد؛ در میدان کشته نشد؛ از آن طرف خاص نگذاشتند که از این طرف بیایند جسد مجروح او را به عقبه برگردانند. بلکه او را اسیر کردند بردند پیش عمر سعد. نه اینکه مادر حسن مثنی از اهل کوفه بود، یک عده از سربازان عمر سعد که پیش او حاضر بودند از اهل کوفه بودند؛ جزو فامیلهای مادری حسن مثنی بودند؛ آمدند پیش عمر سعد گفتند آقا خواهش می کنیم ایشان را بخاطر اینکه از فامیلهای مادری ما هستند ایشان را باید به ما ببخشی، که او را بخشیدند ، او را بردند در کوفه، مداوا کردند در طی حدود شش ماه، بعد حسن مثنی را برگرداندند به مدینه، و بعدها از نسل حسن مثنی علیه الصلوة و السلام که از فرزندان امام حسن است، نسل امام حسن مجتبی امتداد یافت. تمام سادات طباطبائیه، مثل علامه طباطبایی ها همه از نسل همین حسن مثنّایند. می بینید یک نفر از کربلا مجروح شد؛ او را نجاتش دادند، آمده به مدینه، شد الآن هزاران و شاید ملیونها نفر از نسل امام حسن مجتبی. یک نفر.... یک حسن مثنی از کربلا برگشت، برگشت به مدینه. بعداً در نسل او از امام حسن مجتبی هزاران سید در روی کره زمین پدید آمدند؛ اما در روز عاشورا فقط تا کوه جوشن پنج فرزند ابی عبدالله علیه الصلوة و السلام خردسال فقط کشته شدند. صبورا کشته شد؛ طهورا کشته شد؛ صفورا کشته شد؛ رقیه کشته شد؛ محسن بن حسین کشته شد؛ پنج تا. علی اکبر کشته شد؛ علی اصغر کشته شد؛ یعنی حساب بفرمایید اگر اینها زنده می ماندند چقدر ما از نسل امام حسین فرزند داشتیم؟ چقدر سادات باید الان روی زمین را پر می کردند؟ ✍🏼 __________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی‌آملی #عیدالزهراء 🔸عیدی هست که به یک تعبیری انتظار تمام انبیا به سر آمد، و انتظار بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها هم به نتیجه رسید و همچنین انتظار همه ی ائمه علیهم السلام. ____________________________ 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ 👈 سه تا عید مهم را در این ایام داشته است یکی عید به امامت رسیدن حضرت بقیة الله عجّل الله تعالی فرجه الشریف است و یکی هم شب ولادت پیامبر اکرم و ولادت امام صادق علیه الصلوة و السلام که واقعا به تعبیری این ایام، ایام عید الزهراست. عیدی هست که به یک تعبیری انتظار تمام انبیا به سر آمد. و انتظار بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها هم به نتیجه رسید و همچنین انتظار همه ی ائمه علیهم السلام که در مسیر این همه دشمنی های سنگدلان با اهل بیت پیغمبر خلاصه آخرین حجت الهی به نام بقیة الله به مسند شریف امامت رسیده است. چون برای اینکه امامت حضرت بقیة الله به عنوان خاتمه ی کار شروع شده ی امامت و خلافت از حضرت آدم تا به امتدادش به همه ی انبیای عظام و تا به همه ی ائمه ی معصومین این در حقیقت ختم تمام مقامات انبیا و ائمه علیهم الصلوة و السلام است که اگر این امامت محقق نمی شد، به یک تعبیری تمام نبوت انبیا عقیم می ماند. ___________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌹☘️ حضرت بقیّة الله به مقام امامت رسید، آن بقیّه و باقی مانده ی خدای متعال به عنوان نتیجه نهایی کمال انسانی به ثمر نشست و مقام امامت به إکمال رسید؛ مقام ولایت، تامّه شد؛ به نهایت خودش رسیده است. ____________________________ 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2️⃣ 👈 اینکه حضرت بقیة الله به مقام امامت رسید؛ یعنی علاوه بر آنکه متولّد شد، بلکه به این جایگاه امامت در نهم ربیع راه پیدا کرد؛ آن بقیه و باقی مانده ی خدای متعال به عنوان نتیجه ی نهایی کمال انسانی به ثمر نشست و مقام امامت به إکمال رسید؛ مقام ولایت، تامّه شد، به نهایت خودش رسیده است؛ و لذا از حضرت بقیّة الله تعبیر به خاتم الأولیا می شود؛ آنهم خاتمه به معنای اطلاقی اش. این ختم اطلاقی، به منزله ی نتیجه ی نهایی هم نبوت است و هم امامت است. و لذا از بزرگوارش تعبیر به بقیة الله می شود. این بقیّه، آخری است که اول را معنا کرد؛ وسط را معنا کرد؛ تمام از اول انبیا تا امام حسن عسکری که یازدهمین وصیّ بعد از پیغمبر اکرم است، با به امامت رسیدن حضرت بقیة الله همه معنا پیدا کرد، این القابی که برای آن بزرگوار مطرح شده است، مثل همین لفظ شریف بقیّة الله، منتظر الله، اینها همه اشاره ی به مقاماتی است؛ اشاراتی به درجات عظیم این انسان الهی است. چون بنی امیه و در امتدادش بنی عباس، تمام نهایت سعی شان را کرده اند که نسل امیرالمؤمنین را منقرض کنند. آن جمله ی امام امیر المؤمنین در هنگام دفن بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها خیلی جمله ی عمیقی است. معلوم می شود که دشمن، یعنی بنی امیه، ابوسفیان در رأسشان، معاویه و بعد هم یزید و دیگر افراد بنی امیه، اینها همه توجه تام داشتند در این که تمام بقای پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم به حضرت فاطمه سلام الله علیهاست. بقای امیرالمؤمنین هم به این بزرگوار وابسته است. و لذا حضرت آقا در کتاب شرح فصّ و فصّ فاطمیه از حضرت بی بی تعبیر به بقیّة النّبوّة می فرمایند. هم پیغمبر بناست استمرار داشته باشد، آثار وجودی اش متکی شد به حضرت بی بی فاطمه زهرا، هم امیرالمؤمنین آنچه را که از جناب رسول الله تلقی کرد منوط است به اینکه بی بی فاطمه زهرایی باشد که تا لیاقت همسری امیرالمومنین را پیدا بکند و در مقام عصمت هم یک تک زنی باشد در عالم اسلام که معصوم است؛ دیگر غیر از حضرت بی بی کس دیگری از زنان پیغمبر و دختران آن بزرگوار معصوم نبودند فقط بی بی فاطمه زهرا معصوم بود. این نگرانی همیشه وجود داشت که مبادا امامت منقطع بشود. ___________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌹🍀 روز تاج گذاری حضرت بقیّة الله عجّل الله تعالی فرجه الشّریف، شد عید الزّهرا. حاکمیت الهی برقرار شد. حضرت فاطمه خوشحال شد. آخرین مستضعف به مقام امامت رسید. ___________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-آخرین‌مستضعف.mp3
1.3M
☘️🍁 ☘️🍁 ⌛️زمان: 5:25 دقیقه ________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
☘️🍁 ☘️🍁 👈 در تمام کتابهای انبیای گذشته، در تمام حالات کشف و وحیانی صد و بیست و چهار هزار پیغمبر به آنها گفته شد آخرین پیغمبر و مرسلین، جناب محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم است. و ایشان هم دوازده جانشین دارد، آخرین جانشینش هم هست م ح م د إبن العسکری عجّل الله تعالی فرجه. ای خدا یکدفعه جعفر کذّاب آمد اینجا، جعفر صادق چند نسل قبل - حالا از اینجا حساب کنید، جعفر کذاب می شود فرزند امام هادی، این یک پدر، امام جواد دوتا، امام رضا سه تا، امام کاظم چهارتا، امام صادق می شود پنج تا- پنجمین جدّ جعفر کذّاب می آید یک سنگری را می سازد در نظام هستی تا جعفر کذاب را بیرون کند جعفر صادق سنگر سازی می کند تا جعفر کذاب را از دایره ی محوطه ی ائمه و امامت اخراجش کند: تو در اینجا جایی نداری. وقتی امام زمان کنارش زد و نماز امام عسکری را خواند و پدر بزرگوارش را دفن کرد دیگر تقریباً انتظار تمام انبیا بخصوص تمام سختی های وارد شده بر حضرت بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها به انبساط رسید. منتقم فاطمه انتقام فاطمه را از دشمنان گرفت. چشم دشمنان را کور کرد، جعفر کذاب را کنار زد، هم دشمن داخلی را هم دشمن بیرونی را، و آخرین حجت الهی به نام منتظر الله ، بقیّة الله ، حضرت م ح م د إبن العسکری عجّل الله تعالی فرجه الشریف این را محقق ساخت. دیگر بی بی فاطمه زهرا خیالش راحت شد. تمام انبیا دیگر آرمیده شدند. تمام ائمه علیهم السلام با تمام سختی هایی که کشیده اند همه آرام گرفتند. و لذا روز تاج گذاری حضرت بقیّة الله عجّل الله تعالی فرجه الشریف شد عید الزّهرا. شیعه اسمش را گذاشته عید الزّهرا. حضرت فاطمه خوشحال شد: الحمدلله، الحمدلله. می ارزید هرچه کتک خوردیم، هرچه ضربه خوردیم، هرچه ناسزا دیدیم، بالاخره نتیجه به بار نشست. حاکمیت الهی برقرار شد: « و نُریدُ أن نَمُنَّ علی الّذینَ استُضعِفوُا في الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین» آخرین مستضعف به مقام امامت رسید، در جایگاه امامت قرار گرفت، و برای لحظاتی در منظر عموم مردم آشکار شد، مردم حضرت بقیّة الله را زیارت کردند، دیدند جعفر کذاب دارد نماز می خواند، یک جوان عزیز هفت ساله ای آمده ظهور کرد، آفتاب چهره ی خاتم الأنبیای علی الإطلاق ظاهر شد، جعفر کذّاب را کنار زد، به نماز ایستاد، و تمام امت فهمیده شد که امامت إثنی عشری است، امامت به هفت تا تمام نمی شود، امامت به شش تا تمام نمی شود؛ امام به چهارتا تمام نمی شود، امامت إثنی عشریه است؛ فلذا با ظهور حضرت بقیّة الله در هنگام دفن و نماز پدر بزرگوارشان در هشتم ربیع و آغاز امامت در نهم ربیع، آنهم با ظهورش، چونکه دوران حمل حضرت نامعلوم بود؛ بچه به دنیا آمده هم هیچکس جز یک عده قلیلی از اطرافیان خبر ندارد؛ چرا؟ چونکه یک مار درونی دارند؛ بجنبد حکیمه خانم حرف از او در برود، امام زمان لو می رود؛ بجنبد او را لو می دهند؛ اگر لو بدهند، این مار را چکار کنند؟ حالا از دست بنی عباس نجاتش بدهند؛ این را چکار کنند؟ حفظش کردند، اینجا ظاهر شد؛ شد عید الزهرا. ___________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍁🔰 : اینکه فرموده اند لحظه ی احتضار، محتضر در محضر امیرالمؤمنین و ائمّه معصومین است، برای اینکه چشم دل باز می شود؛ هم آن سویی است؛ هم این سویی. منتها بسته به این است که چطور امیرالمؤمنین را زیارت کند؟ ____________________________ 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-برزخیت‌امام.mp3
765.3K
🍁☘️ #استادصمدی_آملی 🍁☘️ #مقام_برزخیت_امام ⌛️زمان: 3:10 دقیقه ____________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍁☘️ 🍁☘️ 👈 اگر در قرآن آمده، آدم خلیفة الله می گوید: « ربّنا ظلمنا أنفسنا » حضرت یونس پیغمبر خدا که معصوم است می گوید: « لا إله إلّا أنت سبحانک إنّي کنتُ من الظّالمین » دیگر انبیای عظام مثل جناب موسای پیغمبر اولوالعزم وقتی در محضر جناب خضر راه می افتد می گوید: ببخشید اشتباه شده، من فراموشم شده که به شما قول دادم که در این مسیر راه نسبت به فرموده ها و کارهای شما حرف نزنم، اینها از اینگونه اوصاف هم در قرآن می بینید برای انبیا، این سرّش این است : انسان کامل، پیغمبر اکرم، ائمّه معصومین اینها به مقام مُطّلَع یا مَطلَع رسیده اند. مَطلَع آن قلّه ی بلندی است، آن برزخ و حجاب جامعی است که هم روی به این سوی دارد هم روی به سوی دیگر. مَطلَع، آن بلندی را گویند. مثل اینکه الآن یک دشتی داشته باشیم، یک دشتی هم آن طرف، این وسط یک قلّه ای باشد که اگر کسی به نوک این قلّه صعود بفرماید، هم به این طرف احاطه دارد، می بیند؛ هم به آن طرف ناظر است؛می تواند برزخ باشد که هم این سویی ها را به آن سویی ها معرّفی بفرماید هم آن سویی را به این جانب تعریف کند. حالا اگر به جان او خط بدهید، خیلی از چیزها را می تواند ببیند. اگر به او بفرمایید: آن سوی چه خبر است؟ از فلان شهید چه خبر است؟ نفس ناطقه مجرّد است. ارتباط نفس ناطقه با نفس ناطقه ی دیگر به راحتی انجام می شود و لذا او در آن ِ واحد می تواند از کرانه ی بیکران عالم غیب خبرها بگیرد و برگردد به شما اطلاعات بدهد. این است که به تعبیر آقای شریف ما، فرمودند آنهایی که اهل کارند؛ در سر احتضار، سر محتضر حاضر می شوند. اینکه فرموده اند لحظه ی احتضار، محتضر در محضر امیرالمؤمنین و ائمّه معصومین است، برای اینکه چشم دل باز می شود؛ هم آن سویی است؛ هم این سویی. منتها بسته به این است که چطور امیرالمؤمنین را زیارت کند؟ اینها همه بیان حالات محتضر است. در آن حالِ احتضار می شود از این میّت بپرسی که از جناب امیرالمؤمنین سؤال بفرما: فلان مطلب علمی را حل کن. فلان خواسته ی تقوایی ات را بگیر. ____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
MyTone -4_5996948675174073473.mp3
1.77M
🌺🍃 🌺🍃 ⌛️زمان: 4:54 دقیقه _________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0