eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
شاید یک چوپان بیابانی باشد که در پیشگا ه خداوند حضور دارد وواقعا هم خدا را دوست دارد و به نماز هم می ایستد امانماز را وقتی پیش یک عالم تحویل می دهد خیلی جاها را هم غلط می خواند.که آن عالم می گوید که نماز شما از جنبه فقهی صحیح نیست نماز غلط دارد اما او واقعاً در دلش خدا را دارد او حقیقتاً با خداست این نماز را می گویند نماز مقبول .درست است پیش یک عالم برود نماز صحیح نیست اما نماز مورد قبولی حق است چرا برای این‌که ایشان حقیقتاً در آن عبادت خدا را می‌خواهد و دوستش دارد و لذت می‌برند که دارد با او حرف می‌زند منتها نحوه حرف زدن را خوب بلد نیست خداوند وقتی بنده اش در پیشگاهش حاضر شود او از حضور این عبدش لذت می‌برد ولی او هم در مقام تلفظ حرف زدن را هم بلد نباشد خیلی در مقام لفظ حرف زدن رو هم شاید بلد نباشد اما در مقام حضور حقیقتاً خدا او را دوستش دارد می گوید این حقیقتاً با من است دارد با من حرف می‌زند انصافاً روبرو با من حرف می‌زند. ✅پست4⃣7⃣ ____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🕋🌹 👈 « ناد علیّاً » یعنی ندا بدهید ولایت را. مراد از علی، ولایت است. آنهم ولایت مطلقه ی علی الإطلاق. ____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-یوم العهد.mp3
697.2K
⌛️زمان: ۳:۵۱ دقیقه ______________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌹🕋 🌹🕋 👈 اما نکته مهم در بخش روز اینکه چرا جناب رسول الله این روز را ( روز هجدهم ذی الحجّه ) تعیین فرمود؟! خوب ، اگر می خواست در مشعر یا عرفات یا منا و یا ایّام حجّ این را انتخاب کند ، مهمترین تجمّع آقایان حجّاج روز نهم عرفه در عرفات است، بخصوص وقوف از ظهر روز نهم تا غروب روز نهم . بعد بخصوص باز هم توجّه حجّاج و تجمّع عظیم حجّاج در شب عرفه است در مشعر، بعد در روز صبح دهم ذی الحجّه است در منا ، تا روز سیزدهم ذی الحجّه که نوعاً پنج روز است. معمولاً در منا خیلی، چهار روز در منا خیلی شدّت جمعیّت است . یکروز هم در عرفات شدّت جمعیّت است . روز هشتم ذی الحجة هم چون همه حجّاج دارند مُحرم می شوند برای رفتن به عرفات، معمولاًصفا و مروه و خود خانه خدا و حطیم و مقام ابراهیم و حجراسماعیل، حجم جمعیّت است؛ چون همه می خواهند اینجاها مُحرم شوند بروند برای عرفات . چرا درهیچ یک از این جاها آقا معرّفی نکرد؟! برای اینکه بالاخره باید یا هشتم ذی الحجّه یا نهم یا دهم إلی روز سیزدهم ذی الحجة، چرا روز هجدهم ؟! یکی از لطایفش مربوط به آن سوی عالم است. حالا آن سوی عالم چرا اینجور شده است؟ باید بحث ها را باز بیشتر از این دنبال کرد . ما فعلاً تا به آنجا می رویم. در روایات ما و در این مآخذ أدعیة ما تعبیر آمده این روز ( هجدهم ذی الحجة ) در آسمانها به عنوان – یوم العهد – است. چه اینکه در زمین از آن تعبیر می شود به – یوم المیثاق -. اصطلاح هر دوتا توی روایات آمده است . در مآخذ روایی آمده. نگاه بفرمائید : یَومُ العَهدِ المَعهُود – یَومُ المیثَاقِ المَأخُوذ. در زمین از آن تعبیر میی شود به روز میثاق . یوم العهد مربوط به آسمان هاست مربوط به سیر نزولی است . مثل اینکه جناب رسول الله را در آسمان ها به اسم شریف – احمد – صدا می زنند. ( صَلّی الله عَلَیه و آله و سلّم ). چه اینکه ما در زمین، آقا را به اسم شریف – مُحَمَّد –( صلّی الله علیه و آله و سلّم ) صدا می زنیم. و لذا در این روز که این روز هجدهم ذی الحجّة، در آسمان ها هم تعبیر به روز می شود که مراد از – َیوم – یعنی : ظرف ظهور. یک ظرف ظهور عهد است در عالم آسمان ها. همین در عالم زمین که ما در آن زندگی می کنیم و ماه و آفتاب بر ما می تابد که به لحاظ ما این روز بنام هجدهم ذی الحجّه از او تعبیر می شود (که در بستر زمان است نه در بستر دهر و فوق دهر)، از او تعبیر به یَومُ المیثاق می شود . حالا چرا آنجا را عهد می گویند و اینجا را میثاق می گویند؟ این هم باز بحث هایی دارد که جای تأمّل است که ببینیم این الفاظ حکایت از چه حقایقی است؟ ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0 🌍 www.samad101.com
🌹👈 پاسخ به سوالات معرفتی اعضای کانال؛ توسط کارشناسان کهف معرفتی صمدیون: 👈 سوال: یک سوال داشتم استاد فرمودند اگر به بچه ای کاغذ دادید و او پاره کرد مواظب باشید که خطرناک است میخواستم بدونم وقتی با این مورد مواجه شدیم چه کاری باید انجام بدیم و وظیفه مون چیه؟ سپاسگزارم 👈 پاسخ: همانطور که استاد در بیانات خود فرمودند، کودکان را باید در همان کودکی آزمود. والدین که وظیفه ی تربیت کودک را بر عهده دارند از همان کودکی اولا می بایست علم تربیت داشته باشند؛ « یعلّمهم »؛ سپس با علم، اقدام به تربیت و تزکیه ی کودک خود کنند: « یزکّیهم » با هوشیاری تمام رفتارهای کودک را در نظر داشته باشند و مراقب اعمال و کردار کودک خود باشند و در صورت مشاهده ی رفتارهای نادرست، در صدد تربیت صحیح او برآیند. حال اگر چنانچه والدین با کودکی مواجه شدند که در کودکی کتابها را پاره می کند، یا کلا آسیب زدن به اجسام یا افراد جزو کردار اوست، می بایست این رفتار خشونت آمیز کودک را شناسایی کرده، ریشه ی آن را یافته، و در صدد حل و رفع آن بربیایند. با صحبت کردن، با آموزش، با تعلیم، با آگاهی دادن به کودک، و بطور منطقی می توان کودکان را تربیت نمود. و اما یکی از راهکارها جهت حل مشکل آسیب زدن کودکان به وسایل، اینست که حد و حدود این مساله را می بایست به کودک آموزش داد. و سپس می بایست یکسری ابزار و وسایلی که کودک مجاز به پاره کردن یا آسیب زدن به آنها هست را در اختیارش بگذارند و در حضور پدر و مادر کودک آن نیروی آسیب رسانی درونی خویش را تخلیه کند. بطور مثال: بجای پاره کردن کتاب، کاغذهای باطله را در اختیارش بگذارند. تا کودک هرچه می خواهد آنها را پاره کند. _کودک باید بداند چه چیزهایی را می تواند پاره کند و چه چیزهایی را اجازه ندارد پاره کند. ________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما یکی دیگر نماز را خیلی هم خوب می‌خواند پیش هر عالمی ببری تجوید نمازش خوب درست است حروف را خوب ادا می‌کند کلمات را خوب ادا می کند وقف‌های بین جمله ها رو درست تنظیم میکنداما در دلش با خدا نیست این نماز از جنبه ظاهری صحیح است چه‌بسا به یک کسی بگویید می‌خواهیم نماز جماعت بخوانیم کدامیک از این دوتا رو جلو بندازیم یک چوپانی داریم که حقیقتاً با خداست اما نماز را غلط می‌خواند و یک آقای دیگری داریم اهل هیئت قرآن است اهل مسجد است اهل تکیه است و واقعاً نماز را درست می‌خواند اما وقتی به نماز می‌ایستد دلش این طرف و آن طرف است دلش با خدا نیست ما کدام را بگذاریم جلو نماز بخوانیم فقیه می‌گوید که هر کدام نمازش صحیح است او باید جلو باشد اما عارف می‌گوید هر کس نمازش مقبول است او باید جلو بایستد همان چوپان را بینداز جلو با قلب ایشان به خدا نزدیک شو چون الان ایشان در مقام نماز حقیقتاً با خدا مرتبط است ارتباط برقرار کرده است و می خواهد ش .اما اون دیگری و لضالین را خیلی خوب ادا می کند اما هیچ به فکر خدا نیست دلش اینور است آن ور است این است که در عبادت داریم در ادب مع الله حضور قلب باید آدم باید حاضر باشد. ✅پست5⃣7⃣ _____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
چطور ما الان با همدیگر صحبت می‌کنیم اگر عزیزان حالا بنده که یک مقداری بدپسند هم هستم هنوز این جلسات را نپسندیدم اونی که دلم می‌خواد هنوز جلسه نشده خب چطور می‌شه که اگر گوینده داره با شما حرف می‌زنه اگر گوینده برگردد و شما را پشت کند و اون وری صحبت کند خوش‌تون میاد یا می‌گید عجب گوینده بی‌ادبی است این چه ادبی است شما که دارید حرف می‌زنی حقیقتاً رو کن که حالا اگر گوینده‌ای در یک جلسه‌ای فقط یک بخش از جلسه را بخواهد نگاه کند می‌گویند که این گوینده در مقام حرف زدن خیلی نسبت به همه افراد جلسه حقشان را ادا نمی‌کند چون همه افراد جلسه حق دارند که این گوینده همه را به‌هرحال نگاه کند و لذا فرمودند باید منبر را طوری قرار داد که یک گوینده بتواند بر تمام افراد جلسه حاکمیت داشته باشد و به همه احترام کنه که جلسه و مسجد و تکیه گوشه نداشته باشه که افراد خودشان را ببرند آن‌جا جاسازی کنم نه آن‌ها پیش گوینده حاضر باشند نه گوینده با اینها حاضر باشد این خلاف است ولذا فرمودند سعی کنید مساجد تکایامحل تعلیم و تدریس را به صورت دایره‌ای بگیرید حالا اگر این تکیه دایره‌ بود این منبررا در هر نقطه این تکیه قرار بدهید تمام افراد جلسه پیش گوینده حضور دارند و گوینده هم با آن‌ها حضور دارد این داخل پرانتز باشد. ✅پست6⃣7⃣ _____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
حالا اگر این‌همه که عزیزان دارند مراعات می کند که جلسه یک نظم خاصی پیدا کند و جلسه مؤدب باشه که آدم در نشستن ادب داشته باشه که آدم مؤدب باشه حالا اگر افراد جلسه الان به گوینده پشت کنند بر گوینده چه می‌گذرد گوینده می‌گه آقا شما مسجد و تکیه نیایید بهتر است تا این‌که بیایید این‌جوری می‌شه دیگه وقتی آدم در نماز داره با خدا حرف می‌زنه بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین می‌رسه تابه ایاک ای خدایا من از تو کمک می‌خوام و تو را عبادت می کنم خب تو کجا با خدا روبرو هستی که می‌گی ایاک حضوری نیستی که تو دلت جای دیگر هست و هیچ توجهی هم نداریم به این‌که واقعاً با خداییم خدا می‌فرماید بنده من این‌جوری نمازت نه‌تنها ترا با من نزدیکت نمی‌کنه بلکه فرمودند که درخطاب و مناجات یعنی موقعی که خداوند را خطاب می کنیم می‌گوییم ایاک نعبد و ایاک نستعین من دارم تو را عبادت می‌کنم و دارم تو رو پرستش می‌کنم از تو کمک می‌خوام خب این رو آدم به کی می‌گه این را آدم به کسی می‌گوید که در پیشگاه او حاضر است حقیقتاً با چهره جانش با حقیقت دلش این حقیقت رو می خواهد اگر حاضر می‌تونه این را خطابش کنه و لذا فرمود که در خطاب و مناجات و موقعی که داری با خدا نجوا می‌کنی آخه مناجات غیر از منادات است. ✅پست7⃣7⃣ _____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا