📌 مهدی چمران برادر شهید چمران درباره دوستی شهید چمران و حافظ اسد نقل می کند: شهید چمران مشغول ساماندهی جنگهای چریکی بود و سلاحهای کلت و کلاشینکف ما تمام شده بود. نامه ای با دست خط خود به حافظ اسد نوشت و از طریق همسر لبنانی اش مستقیما به سوریه فرستاد.
شهید چمران در آن نامه به حافظ اسد نوشت که جنگ شروع شده و ما سلاح و مهمات نداریم.
آرپیچی و اسلحه نداریم حافظ اسد نیز برای جلوگیری از ردیابی، در یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 747، نزدیک به هزار آرپیچی و سلاحهای مختلف را بدون هماهنگی قبلی به ایران فرستاد و ما نیز وارد جنگ کردیم و به سوسنگرد بردیم و استفاده کردیم.
بعد از این ماجرا، از حــافظ اســد پــرسیدند: چــرا شما که هم عرب هستید و هم از سردمداران حزب بعث، در جــنگ ایــران بر ضد صـدام حـسین، از حـکومت ایــران حـمایت می کنید؟
حــافظ اســد پاسخ داد: در تــاریخ روزی فــرا خواهد رســید که تــنها ایــرانی ها از ما دفــاع مـی کنند، در حالی که عـرب ها خــنجرهای شان را در سـینه های ســوری ها فــروبرده اند. ایشون از غیب حرفی نزدند و از آینده اطلاعی نداشتند که این حرف را زدند، فقط در رابطه با وقایع آخر زمان مطالعه داشتند.
#لایو
📱گفتگوی زنده اینستاگرام
💢 «انقلاب اسلامی» و عقب ماندگی در عدالت
🎙 باحضور:
👤 دکتر محسن ردادی؛ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
👤 دانیال بصیر؛ مجری و کارشناس
🕰 دوشنبه ۶ تیر، ساعت۲۱:۳۰
🔰پخش از اینستاگرام فکرت
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#عدالت
#عدالتخواهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید بهشتی: ایران کشور عاشقان است، نه عاقلان
💢 معنای انقلابیگری شهید بهشتی
▪️ اگر انقلاب اسلامی را براساس مؤلفههایی مانند مردمسالاری دینی، ولایت، قیام مستضعفان علیه مستکبران، عدالتمحوری و مسائلی از این قبیل معنا و خداوند را در معادلات سیاسی و اجتماعی داخل کنیم و از مادهگرایی و سکولاریسم بگذریم، با پدیدهای مانند شهیدبهشتی مواجه میشویم که این خصوصیات را دارد؛ یعنی وقتی وارد بحث اندیشه میشود، مباحث ایشان برآمده از ترکیبی از مبانی دینی بهعلاوه تطبیقش بر علوم رایج موجود است؛ یعنی علم اسلامی روزآمد متناسب با اداره جامعه است و اینطور نیست که صرفا متناسب با تدریس در حوزه یا دانشگاه باشد. اگر ولایت فقیه را نماد عمده انقلاب میدانیم، میبینیم شهیدبهشتی کاملا پایبند این مسأله است. وقتی در مشکلات و گیرهای اوایل انقلاب به او تهمتهایی میزدند، طبیعی است که در این مواقع، حق هر انسانی است که از خود باید دفاع و حداقل شفافسازی کند؛ اما شهیدبهشتی در این فضا سکوت میکند و میگوید امام(ره) گفته به این مسائل پاسخ ندهم و سکوت کنم. یکی از ویژگیهای عمده انقلاب اسلامی، مردمسالاری دینی است؛ یعنی دموکراسی بهمعنای خودبنیادبودنِ مبانی انسانی و دینمحوریِ غیرمبتنیِ بر مردم نداریم. شهیدبهشتی بهشدت اینطور بود و در ورطه دموکراسی غرب نیفتاد؛ همچنانکه در ورطه دینمحوری فارغ از مردم هم نیفتاد.
▪️انقلاب اسلامی از جانب مستضعفان علیه مستکبران است و نمیشود کارگزار ارشد نظام انقلابی باشد؛ اما سادهزیست نباشد. البته، این نکته را نیز باید بگویم کارگزاران انقلابها معمولا فرازوفرود دارند و خوبی انقلاب اسلامی نیز این است که در مقام پالایش است و مردم نیز از مسوولان سادهزیستی را توقع دارند و اگر مسوولی بخواهد باقی بماند، باید براساس هنجارهای انقلاب و ارزشهای مبتنی بر باورهای مردم کار کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض رسانههای عربستان سعودی به افزایش افسار گسیخته تورم در بزرگترین کشور صادر کننده نفت جهان: مشکلات مردم تا حدی طاقتفرسا شده که بجای خانه تخت اجاره میکنند!
⭕️ کارشناسان سعودی در پخش زنده شبکه دولتی "خلیجیه" عربستان:
🔺 "اجارهبهای مسکن در عربستان 100درصد افزایش داشته است؛ مشکلات مردم طاقت فرسا شده و متأسفانه هیچ قانون و نهادی نیست که نظارتی داشته باشد، قیمتها دیوانهوار در حال افزایش است"
✅ نرخ تورم برای دهکها اعلام شد
🔹مرکز آمار نرخ تورم برای دهکهای درآمدی در خردادماه امسال را اعلام کرد بر این اساس فاصله تورمی دهکها در این ماه ۴.۴ واحد درصد شد.
🔹طبق اعلام مرکز آمار نرخ تورم در خردادماه ۱۴۰۱ برابر ۳۹.۴ درصد بود که در دهکهای مختلف هزینهای در بازه ٣٨.٣ درصد برای دهک نهم و دهم تا ٤٢.٧ درصد برای دهک اول نوسان دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید | خاطرهای از اولین روز مدرسه رفتن #رضا_پهلوی که قطعا تا به حال نشنیدهاید!
اگر شاه میبود چه اتفاقی میافتاد؟!
♨️ شخصی که با #هلی_کوپتر مدرسه میرفت!
♨️ واقعیتهایی از مُرفهین بیدرد!
___________________________
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
❌ ششم تیرماه ۱۳۶۰...
۴-۵ روز از عزل بنیصدر میگذشت
آیةالله خامنهای طبق برنامهی شنبهها برای سخنرانی به مسجدی در جنوبشهر رفت،
بعداز نمازظهر پشت تریبون پرسشهای نوشته شده مردم که گاهی تند یا بیربط بود پاسخ میداد،
بین جمعیت ضبط صوتی دست به دست رسید به جوانی با قد متوسط، موی فر، کت و پیراهن چهارخانه صورتی و تهریش مختصر که خودش را رساند به تریبون ضبط را گذاشت مقابل قلب آقا دکمهی Play را زد و رفت.
شاسی مثل حالت پایان نوار تق تق صدا کرد و روشن نشد،
یک دقیقه بعد بلندگو سوت کشید
آقا: «بلندگو را تنظیم کنید»
بعد سمت چپ و کمی عقب آمده و ادامه دادند:
« زمان امیرالمؤمنین زن در همهی جوامع بشری
نه فقط میان عربها
مظلوم بود،
نه میگذاشتند درس بخواند
نه در اجتماع وارد شود و در مسائل سیاسی تبحر پیدا کند
نه ممکن بود در میدانهای...» "انفجار"
آقا با چرخش ۴۵ درجه به طرف چپ جایگاه افتاد،
اولین محافظ آمد
چون مسجد کوچک بود به تنهایی با تلاش آقا را بیرون آورد،
امام جماعت متحیر وسط مسجد بود،
ضبط صوت مثل کتاب ۲تکه شده بود
روی جدار داخلی ضبط با ماژیک قرمز نوشته بودند "عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی"
در آغوش محافظ لحظاتی به هوش آمد اما زود سرش افتاد،
بلیزر سفید با سرعتی غیرقابل تصور حرکت کرد
در مسیر بیمارستان هروقت هوش میآمد زیرلب شهادتین میگفت،
به یک درمانگاه کوچک رسیدند
۵ نفر با قیافهی خونآلود و اسلحه به دست آقا را روی دست این طرف و آن طرف میبردند،
با آن صورت خونآلود آقا را نشناختند
دکتر ضربان گرفت و گفت نمیشود کاری کرد!
محافظها با سرعت به سمت در خروجی رفتند
پرستاری پرسید:
ایشان کی هستند؟
محافظ: آقای خامنهای
پرستار: ببرید بیمارستان
اما یک کپسول اکسیژن هم ببرید.
انگار صدای پرستار را نشنیدند
پرستار کپسول را برداشت و خودش را به ماشین رساند کپسول و پایهی آهنی را نمیشد توی ماشین برد،
پایه کپسول را روی رکاب ماشین تکیه دادند پرستار نشست بالا سر آقا..
محافظ: کجا بریم؟
پرستار: بیمارستان بهارلو، پل جوادیه
ماشین انگار ترمز نداشت!
محافظ بیسیم برداشت
"مرکز ۵۰-۵۰"
رمزِ آمادهباش بود(حافظ هفت مجروح شده)
کسیکه پشت دستگاه بود بلند زد زیر گریه
محافظ: با مجلس تماس بگیر دکتر فیاضبخش، منافی، زرگر و .. بیایند بیمارستان بهارلو.
رسیدند و برانکارد آورند و آقا را رساندند پشت در اتاق عمل،
دکتر محجوبی تازه جراحیش تمام شده بود که آقا را با آن وضع دید و گفت خیلی سریع دوباره اتاق عمل را آماده کنند.
سمت راست بدن پر از ترکش و قطعات ضبط بود
قسمتی از سینه کاملاً سوخته بود
دست راست از کار افتاده و ورم کرده بود استخوانهای کتف و سینه به راحتی دیده میشد!!
۳۷ واحد خون زدند
۲-۳بار نبض افتاد
چندبار مجبور شدند پانسمان را باز و دوباره رگها را مسدود کنند،
کیسههای خون را از دو دست و دو پا به بدن تزریق میشد اما باز خونریزی ادامه داشت،
یکدفعه یکی از دکترها دست کشیدو گفت:
"تمام شد"
فشار تقریباً صفر بود..
دکتر دیگر تشر زد
فشار کمکم بالا آمد
دکترمنافی در راه بیمارستان دکتر شیبانی و دکتر فاضل را خبر کرد،
آقای بهشتی هم دکتر زرگر را خبر کرد،
دکتر محجوبی حال و روز دکتر زرگر را دید و گفت:
"نگران نباش خونریزی را بند آوردم"
عمل تا آخر شب طول کشید
اما به لحاظ امنیتی نمیشد درمان را آنجا ادامه داد.
نمیتوانستند بیمار را از میان ازدحام مردم نگران بیرون ببرند وهلیکوپتر آوردند
رادیو اعلام کرده بود قلب ایشان صدمه دیده و مردم آنجا میگفتند قلب ما را به ایشان بدهید..
خط مونیتورِ وضعیت نبض در بیمارستان قلب دو بار ممتد شد.
آقا چندبار تا مرز شهادت رفت
خونریزی بسیار وسیع و غیرقابل کنترل
جمع شدن پروتئینها در ریه و حالت خفگی
ضایعه در ریه و..
به خاطر تب و لرز شدید چند پتو انداختند و گاهی حتی دکترها بغلش میکردند تا لرز را کمتر كنند،
آقا با لولهی تنفس نمیتوانست حرف بزند
با دست چپ نوشت:
۱، همراهانم چطورند؟
۲، مغز و زبان من کار خواهد کرد یا نه؟
دکتر باقی سطحی از پوست را برای ترمیم و پیوند به قسمتهای آسیبدیده برداشته بود،
زخمها و درد خیلی زیاد بود،
دکترها میگفتند: تحمل آقا زیادتر است
اصلاً مسکّنها به حساب نمیآیند.
امام مدام از اطرافیان میپرسیدند : آقاسیدعلی چطورند؟
پیامشان ساعت ۲بعدازظهر پخش شد،
دکتر میلانینیا رادیو را گذاشت بیخ گوش آقا
روح تازهای انگار در وجودش دمید..
اما هنوز قضیهی ۷۲ تن را نمیدانست
از تلویزیون آمدند و ساعتی معطل شدند تا آقا به هوش آمد
روزهای بعد گفتند: من باید از وضع کشور اطلاع پیدا کنم شما رادیو تلویزیون را از من گرفتهاید!
دکترها بهانه میآوردند که امواج رادیویی دستگاههای درمانی را بهم میریزد تا آقا متوجه شهادت دوستش نشود چون شک کرده بود و مرتب میپرسید: چرا همه میآیند اما بهشتی نمیآید؟
نمیدانستند چطور بگویند
آقا حاج احمد، رجایی، باهنر و هاشمی آمدند اما ن
توانستند بگویند
گفتند یکی دو نفر شهید شدهاند و دکتر بهشتی پایش کمی مجروح شده،
وقتی رفتند آقا دکتر میلانینیا را سوال پیچ کرد و پرسید شما از حالشان خبر داری؟
دکتر: بله
آقا: مراقبت جدی از حالشان میشود؟
آنجا هم سر میزنید؟
دكتر میلانینیا با بغض از اتاق زد بیرون
دوباره آمد نشست و یکی یکی اسم همهی شهدای حزب را گفت..
آقایان ...
دکتر بهشتی ...
18.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دخالت دین در سیاست
حجت الاسلام خسروپناه:هرکس تصوری درستی از دین داشته باشد ،به جمله شهید مدرس میرسد که میگوید سیاست ما عین دیانت ماست
در نامه امام علی(ع)به مالک اشتر هم به این موضوع اشاره شده که دین در تمام مسائل دنیا لازم است
اگر سیاست را از دین بگیریم دین را تحریف کردیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰معنای سکولاریسم
حجت الاسلام خسروپناه:اکنون اعراب بیشتر از غربی ها در حال اجرای سکولاریسم هستند،سکولاریسم به این معنا که حتی معنویت را هم از دین جدا کردند.
15.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آزادی بیان نداریم!
حجت الاسلام خسرو پناه دزفولی :
میگویند دانشجو و اساتید حق اعتراض به نظام را ندارند ولی این امر کاملا برعکس اتفاق افتاده
اساتیدی داریم که سیاست های ولایت فقیه را زیر سوال میبرند ولی وقتی دانشجو پاسخ بدهد آن را از کلاس اخراج میکنند...
📢 آیتالله میرباقری در همایش «تبلیغ نو»:
🔸 امروز در حوزه، پژوهشهایی در مسائل مختلف انجام میشود و حاصل آن، علومی مثل تفسیر، علم اصول و علم کلام و... است؛ اما در بین همه اینها، دانشی که روی آن تمرکز شده و مستند است، فقه است. فقه یعنی دانشی که تلاش شده به حجیت برسد. حوزه در این بازه زمانی هزار و چند صد ساله تلاش کرده، فقهی تحویل جامعه بدهد که نتیجه آن سبک زندگی مردم باشد. تلاش شده که این فقه به حجیت برسد، اما این کار بهصورت جدی در سایر موضوعات مانند تفسیر و کلام وجود ندارد.
🔸 امروز این فقه جایگاه خوبی در بین مردم دارد و مبلغین از همین فقه که دارای پشتوانه علمی است، مسائل دینی و شرعی را بیان میکنند.
🔸 البته در همین حوزه فقه با این که تلاش خوبی کردیم، ولی شاهد کاستی و نواقصی هستیم، لذا کاستیها سبب شده، امروز فقه موجود ما آنچنان که هست نتواند نیازمندی موجود را کفایت و حل کند. مراد این میباشد که سطح دیگری از مسائل هست که باید به آن پاسخ داده شود. اگر تفقه دین را نتوانیم ارتقاء ببخشیم، نمیتوانیم اداره جامعه را دینی کنیم. مراد این نیست که در همه موارد باید فقه باشد، باید علوم دیگر هم باشد. ولی تفقه دینی باید در مقیاس دنیای معاصر بهروز باشد.
🔸 اگر قرار است فقه به عرصه سرپرستی اداره اجتماعی وارد شود، باید تفقه دیگری اتفاق بیفتد تا بتواند پاسخگو باشد. این رسالهای که ما داریم، احکام اداره جامعه نیست و امروز احکام در مقیاس اداره، استنباط نشده و این مأموریت امروز حوزه است که این کار را انجام دهد. ما در این عرصه، نواقص جدی داریم و این امر موجب شده، مُبلغ هم از ابزار لازم برای حضور در اداره و سرپرستی جامعه برخوردار نباشد.
🔸 امروز در حوزههایی چون کلام و اخلاق، همین ایراد وجود دارد و نتوانسته به درستی اثرگذار باشد. این نشان میدهد که در عرصه های دیگر، تفقه کامل نداریم. امروز نیازمند به علم کلام، اخلاق و تبلیغی هستیم که بتواند برای مدیران خط حرکت ترسیم و برای عموم جامعه موضعگیری تمدنی ایجاد کند.
🔸 آیا امروز سطحی از اعتقادات که به مردم ارائه می کنیم، برای موضعگیری تمدنی کفایت میکند، قطعا کفایت نمیکند. اگر قرار باشد، جوان و مؤمن را به موضعگیری آگاهانه نسبت به مسائل پیرامونی برساند، احتیاج به استنباط گسترده در مسائل مختلف داریم. باید تفقه دینی اخلاق و حکمت را ارتقاء بخشد و به مرحله اداره اجتماعی برساند.
🔸 سخن ما این است که امروز دست ما به لحاظ محتوا برای تبلیغ پر است، اما در حوزه فقه، کلام و اخلاق دست ما خالی است. مبلغ میخواهد مسئله بگوید، به راحتی بیان میکند، اما همین مبلّغ، بخواهد برای مدیریت اجتماع حرف بزند، میبیند، حرفی برای گفتن ندارد.
البته محتوای اخلاقی داریم، ولی باید در سطحی باشد که بتواند اداره اجتماع کند و شبهات را پاسخ دهد.
🔸 بسیاری از شبهاتی که ذهن جوانان ما را پر کرده است، سؤالات تخصصی است. جوان دانشجو، روانشناسی تخصصی میخواند و در این حوزه برای او شبهه پیش میآید. وقتی شبهه تخصصی شد، باید تبلیغ تخصصی شود. تبلیغ باید به نقطهای برسد که بتواند در بحرانهای اجتماعی وارد شود و مدیریت کند.
🔸 ما احتیاج به عقبه علمی و پژوهشی داریم که بتوانیم از این عقبه برای اداره اجتماع و جامعه بهره ببریم.
تبلیغ ما باید به این مرحله برسد. این نیاز امروز تبلیغ است. باید برای این مسئله کار جدی کرد و برای آینده پیش رو برنامه ریزی قوی شود.
🔸 ما با دشمنی مواجه هستیم که در عرصه تمدنی تولید دانش کرده و برای ده سال بعدی هم در حال تولید برنامه است. تبلیغ باید به این مرحله برسد که بتواند این نیازمندی را پاسخ دهد.
🔸 تبلیغ نیاز به شبکه استنباط و عقبه علمی فقه و علوم انسانی دارد. حوزه علمیه، باید سطح فقهی خود را به سطح فقه تمدنساز و کلام تمدنساز و فقه اداره ارتقاء دهد تا بتواند پاسخگوی نیازمندی مدیریت جامعه امروز باشد.
💥 اگر ما مستقيماً وارد طرح تحلیلها و اندیشههای اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ولی پیش از آن، ریشههای اعتقادی و معارفیاش را برای نسل کنونی تبیین نکرده باشیم، حرکت او مستمر نخواهد بود و دوام نخواهد داشت و نخواهد توانست يکدنيا مسئوليتهاي اجتماعي (همچون جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...) را بر روي دوش خود تحمل کند.
🔵 آیتالله میرباقری:
🔶 موضوعات آموزش و تبليغ بايد داراي چند خصوصيت ذيل باشد:
اولاً بايد موضوعاتي باشند كه واقعاً بتواند ريشههاي معنويت و ايمان را در ميان مخاطبان خود تقويت كند، نگاه مخاطبان را از يك نگاه سطحي تغيير بدهد و يك بينش عميقی نسبت به مجموعه اعتقادات و معارف ايجاد نمايد.
ثانياً ارتباط با زندگي اجتماعي و روز آنها نيز ايجاد کند.
هر كدام از اين دو خصيصه نباشد، نقص وجود دارد. يعني اگر ما مستقيماً وارد مباحث روز اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ريشه ندارد. وقتي ريشه نداشت، مستمر نيست و دوام ندارد. از آن طرف هم اگر واقعاً مبلغ مباحث عميق را مطرح كند و ريشهها را درست كند امّا ارتباط آن را با موضعگيري زندگي فرد روشن نكند ـ اگر چه كار خودش را ميكند ـ تأثير جدي نخواهد داشت. يعني اگر فرد نتواند رابطه اعتقادات با عمل اجتماعي خودش را معين كند، در زندگي اجتماعي دچار مشكلات جدّي خواهد شد.
🔶 اگر ما نتوانيم رابطه موضعگيري اجتماعي را با اعتقادات معنوي و سنتي جامعه تمام كنيم و اگر نتوانيم يك ريشههایي ايجاد كنيم كه اين بدنه را بكشد، اين بدنه سنگين نميتواند روي ريشه ضعيف بند بشود. شما ميخواهيد يك دنيا مسئوليتهاي اجتماعي روي دوش افراد بگذاريد، ميگوئيد جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...، حالا ميخواهيد اين انسان را به حركت در بياوريد اما با كدام انگيزه؟ چه انگيزهاي را ميتوانيد ايجاد كنيد كه بتواند بار اين همه سياست را بكشد؟ خدا رحمت كند مرحوم حاج شيخ علي صفائي(ره) ميفرمود: اين چنگي كه شما به ديوار زديد نميتواند اين وزنه گوشت را تحمّل كند!
🔶 در نگاه بعضي از دوستان، جنبه اجتماعي كار براي آنها خيلي مهم است كه واقعا هم مهم است و اصلاً نبايد كمرنگ بشود، يعني نگاه به شرايط عيني داشتن و عمل اجتماعي جامعه را بسامان كردن، اين نكته خيلي مهم است، ولي آن پايگاهي كه بايد براي بحث تعبيه بشود كه از آن پايگاه بشود بار را بر دوش جامعه گذاشت، بینش اعتقادی و معارفی است. اگر شما نتوانيد آن پايگاه را تعبيه كنيد، جامعه نميتواند آن بار را بكشد. به عنوان نمونه ميخواهيد ولايت مطلقه فقيه و لوازم آن را در جامعه بياوريد ـ كه لوازم بسيار عظيمي دارد و يك تحولات عظيمي بهدنبال آن اتفاق ميافتد ـ حالا ميخواهيد روي چه سوار كنيد؟ اگر نتوانيد پايگاه معنوي آن را درست كنيد كه بتواند اين همه بار را تحمل كند، قاعدتاً اين حرفها در محدوده زبان ميماند و دوام تاريخي هم پيدا نميكند.
🔶 بنابراين بايد از يك جاي ديگري شروع كنيد. يعني ابتدا بايد نگاه آنها را به دين و ولايت الهيه و تاریخ را تغيير بدهيد. و از شئون ولايت الهيه در مرحله خُرد، ولايت اجتماعي ميشود.
تا این نگاهها اصلاح نشود، قاعدتاً چيزي هم اصلاح نميشود و ريشه آن را هم بايد در اعتقادات بگذاريد نه در فلسفه. جامعه يك پايگاه اعتقادي دارد كه براي همه، تاريخي شده است و به آن ايمان دارد و در فطرت اوست. كلمات نوراني وحي و اعتقاد به وحي در جامعه يك امر راسخي است. شما پايه آن را در فلسفه نگذاريد. نميگويم فلسفه لازم نيست، ولي آن چيزي كه باعث ميشود بار سنگين لوازم اين بحث را تحمل كند، اين است كه ارتباطش با بنيادهاي اعتقادي تمام بشود. و اگر تمام نشود، افراد نميتواند تحمل كند. ممكن است در مرحلهاي زير اين بار سنگين برود امّا دوباره رها ميكند و ميرود؛ چه دانشگاهي، چه حوزوي و چه بدنه جامعه.» (۱۳۸۳)
📢 ادمین: دورۀ کوتاهمدتِ «بینش معارفی» فرصتی است برای آشنایی با کلیات طرح فکری و نظام اندیشۀ آیتالله میرباقری (ولایت الهیه، حکمت تاریخ، حکمت حکومت، نهضت فاطمی، نهضت عاشورا، غربشناسی، رسالت طلبگی، بیانیه گام دوم و...)
🔗 لینک ثبتنام + معرفی دوره:
🌐 www.jariehekmat.com/
📣 #دوره_تابستانی «بینش معارفی»
🔰 #زمان:
♦️۲۴ تیر الی ۵ مرداد
🔰 #شرایط_پذیرش:
♦️ ویژه طلاب برادر
♦️ پایه پنجم تا هشتم
🔰 #سرفصلها:
🔸 ولایت، حلقۀ واسطۀ توحید و شریعت
🔸 تاریخ، جولانگاه تقابل دو طرح تاریخ
🔸 نسبتسنجی دین حداکثر با دولت مدرن
🔸 استراتژی درگیری تمدنی اسلام و غرب
🔸 نرمافزارهای تحقق دین در عصر جدید
🔗 لینک معرفی دوره و ثبتنام
🌐 jariehekmat.com/
✉️ راه ارتباطی در ایتا
🆔 eitaa.com/Tasobhezohoor
آغاز تحریم هواپیمایی ایران توسط اتباع خارجی
در پی تصمیم خودسرانه تعدادی از ایرلاینهای ایرانی، برای دریافت هزینه بلیط از اتباع خارجی بصورت دلاری (که دو سه برابر بلیط یک ایرانی میشود)، عراقیها به پا خواسته و این تصمیم را ظالمانه خوانده و خواستار تحریم و بایکوت پروازهای ایرانی هستند.
همانطور که پیش بینی کرده بودیم، اقدام سودجویانه و غیرمنطقی این شرکتها موجب کاهش توریست شده و پول خود را به ترکیه و جاهای دیگر خواهند برد.
یکی از این شرکتها در پاسخ سوال مخاطب ما گفته بود صد دلار که برای کشورهای همسایه چیزی نیست!
تحریم ایران از باقیمانده ناچیز صنعت توریسم، بدست مدیران داخلی کلید خورد که افق دید آنها گران کردن بلیط برای همه مردم و حذف سوبسید بود.
مدیران کوته فکر، برخلاف ترکیه که به مسافران خارجی سوبسید میدهد، تا بیایند و به کشور دلار بیاورند و خرج کنند، افق دیدشان صد دلار بلیط بود. نه دو هزار دلار مخارج مسافر که برای اقامت و خوراک و حمل و نقل و سوغاتی به همه اصناف کشور میرسید.
آیا لازم نیست این افراد سودجوی کوته فکر که به آبروی کشور و توریسم ضربه زدند برکنار و محاکمه شوند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هوشمندی دولت رئیسی برای یک درآمدزایی خاص
🔺ظرفیت مهمی که سالها از آن غفلت شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض رسانههای عربستان سعودی به افزایش افسار گسیخته تورم در بزرگترین کشور صادر کننده نفت جهان
👈 مشکلات مردم تا حدی طاقتفرسا شده که بجای خانه تخت اجاره میکنند!
🔺 کارشناسان سعودی در پخش زنده شبکه دولتی "خلیجیه" عربستان:
✔️ "اجارهبهای مسکن در عربستان 100درصد افزایش داشته است؛ مشکلات مردم طاقت فرسا شده و متأسفانه هیچ قانون و نهادی نیست که نظارتی داشته باشد، قیمتها دیوانهوار در حال افزایش است"
__نفوذ.mp3
1M
🔹هر نظام دیگری غیر از نظام جمهوری اسلامی - چه نظام چپ، چه نظام راست - اگر سر کار میآمد، امکان نداشت بتواند در مقابل نفوذ دشمن، در مقابل دخالتهای گوناگون دشمن مقاومت کند.
▪️بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت
۱۳۸۷/۰۹/۲۴
#نفوذ_دشمن
#جریان_اسلامی_و_دینی
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
13990623_40497_192k.mp3
3.74M
🔹نفوذ آنها و اصرارشان بر نفوذ به خاطر تأثیر آموزش و پرورش است؛ به خاطر این است که اینها کارهایی را که به وسیلهی نظامی به آسانی نمیتوانند انجام بدهند، به این وسیله میتوانند انجام بدهند.
▪️بیانات در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش
۱۳۹۹/۰۶/۱۱
#نفوذ_دشمن
#آموزش_و_پرورش
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
13940626_12838_192k.mp3
3.18M
🔹«من نام لم ینم عنه»
باید دید نقشهی دشمن چیست. نقشهی دشمن در درجهی اوّل ایجاد اختلاف است. نقشهی دوّم دشمن نفوذ است.
▪️دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام و اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی
۹۴/۰۵/۲۶
#نفوذ_دشمن
#نقشه_دشمن
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••