eitaa logo
ثامن ۱۰ تبریز
277 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
278 ویدیو
7 فایل
کانال ثامن حوزه امام علی النقی علیه السلام ارتباط با ادمین: @seid_mahdizadeh @A_fatheabade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری بسیج تبریز
🔰کلاسهای طرح تابستانی در پایگاه شهدای گمنام 🖌همزمان با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، کلاسهای طرح تابستانی در پایگاه شهدای گمنام حوزه امام‌ علی النقی علیه السلام برگزار شد. 🖌کلاسهای آموزش قرآن، مهارت های هفت گانه ، امدادونجات ، کلاسهای ورزشی و .....از جمله فعالیتهای این طرح می باشد ********* ********** ♨️@basijnewsir_azsh31 ♨️@rubika.ir/basijnewsir_azsh31 ♨️@basijnews_tabriz
هدایت شده از خبرگزاری بسیج تبریز
8.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰گزارش تصویری جشن عید غدیرخم۱۴۰۲با پخش مولودی وایجادایستگاه صلواتی همراه با برگزاری مسابقه نقاشی ودل نوشته توسط بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی حوزه امام علی النقی علیه السلام در مقابل مسجد علی ابن ابی طالب گلشهر ***** ****** خبرنگارافتخاری: مهدی زاده ♨️@basijnewsir_azsh31 ♨️@rubika.ir/basijnewsir_azsh31 ♨️@basijnews_tabriz
مباهله
فردا 5شنبه 24 ذی الحجه روز مباهله
اُسقُف مسیحیان نجران در ماجرای مباهله: «اگر محمد بر حق نبود، با عزیز‌ترین افرادش نمی‌آمد و اگر با ما مباهله کند، پیش از آنکه سال بر ما بگذرد، یک نصرانی بر روی زمین نخواهد ماند. به روایت دیگری، من صورت‌هایی را می‌بینم که اگر از خدا درخواست کنند کوهی را از جای خود بركَنَد، هرآینه کنده خواهد شد. پس مباهله مکنید که هلاک می‌شوید و یک نصرانی بر روی زمین نخواهد ماند.» زمخشری، الکشاف، ۱۴۰۷-۱۴۱۶ق، ص۳۶۸-۳۶۹. پیامبر اسلام(ص) هم‌‎زمان با مکاتبه با سران حکومت‌های جهان، نامه‌ای به اُسقُف نجران نوشت و ساکنان نجران را به پذیرش دین اسلام دعوت کرد. گروهی، به نمایندگی از مسیحیان نجران، به مدینه رفتند و در مسجدالنبی با پیامبر اسلام گفتگو کردند. پیامبر ضمن معرفی خود، حضرت عیسی(ع) را بنده‌ای از بندگان خدا معرفی کرد. آنها نپذیرفتند و متولد شدن عیسی(ع) بدون پدر را دلیل بر الوهیت او دانستند.[۶] پس از اصرار دو طرف بر حقانیت عقاید خود، تصمیم بر این شد که مسئله از راه مباهله[یادداشت ۱] خاتمه یابد. ازاین‌رو قرار شد فردای آن روز، همگی خارج از شهر مدینه، در صحرا برای مباهله آماده شوند. بامداد روز مباهله، پیامبر(ص) به همراه امام علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) از مدینه خارج شد. وقتی مسیحیان دیدند که پیامبر با عزیزترین افرادش برای مباهله آمده و همچون پیامبران برای مباهله روی دو زانو نشسته است، از مباهله منصرف شدند و درخواست مصالحه کردند. پیامبر نیز به شرط پرداخت جزیه، با درخواست آنان موافقت کرد. پس از برگشتن نصارا به نجران، دو تن از بزرگان هیئت اعزامی با هدایایی، نزد پیامبر(ص) آمدند و مسلمان شدند.[۷] فخررازی از مفسران اهل‌سنت (درگذشت ۶۰۶ق) گفته است که مفسران و محدثان بر این واقعه اتفاق‌نظر دارند.[
آیه مباهله آیه ۶۱ سوره آل‌عمران است که به واقعه مباهله اشاره دارد: فَمَنْ حَاجَّكَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَكُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَكُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ ﴿۶۱﴾ بنابراین پس از فرارسیدن علم [وحی] به تو، هرکس درباره او [حضرت عیسی(ع)]، با تو به چالش برخیزد، به او بگو: بیایید تا فرزندانمان و فرزندانتان، و زنانمان و زنانتان، و جان‌هایمان و جان‌هایتان را فراخوانیم. آنگاه (به درگاه خداوند)، زاری [تضرّع] کنیم تا لعنت خداوند را بر دروغ‌گویان نهیم. به گفته قاضی نورالله شوشتری، مفسران اتفاق‌نظر دارند که «ابنائَنا» (فرزندانمان) در آیه مباهله اشاره به حسن و حسین، «نسائَنا» اشاره به فاطمه(س) و «اَنفُسَنا» اشاره به امام علی(ع) دارد.[۹] همچنین علامه مجلسی احادیثی را که دلالت دارند بر اینکه آیه مباهله در شان آل‌عبا نازل شده، متواتر دانسته است.[۱۰] در کتاب اِحقاق‌الحق (تألیف ۱۰۱۴ق)، حدود شصت منبع از منابع اهل‌سنت ذکر شده‏‌اند که تصریح ‌می‌کنند آیه مباهله درباره این افراد نازل شده است.[۱۱]
آیت الله جوادی آملی: در نماز یک واجب رکنی داریم یک واجب غیر رکنی، در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است؛ غدیر جزء واجبات رکنی امامت است، مباهله جزء واجبات غیر رکنی ولایت است