⭕️السَّلام عَلیکَ اَیُّهَاالقائِمُ
سلام بر تو ای مولایی که تمام حق های بر زمین مانده، قیام تو را انتظار میکشند و دلهای غمدیده به امید قیام تو میتپند.
#اللهم_عجل_لوليڪ_الفرج
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قهر #امام_حسین با بی نمازها
🎙استاد مهدی دانشمند
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️پست ویژه ۱ امروز کانال منتظران ظهور
🔴روباه مکار آخرالزمانی کیست⁉️
#استاد_رائفی_پور
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷کل یوم عاشورا کل ارض کربلا🌷
🌷لبیک یا حسین لبیک یا مهدی🌷
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
📖 #وضعیت_قرآن_بعد_از_ظهور
✨ " وَ اِذا قامَ قائِمُ آل مُحَمَّدٍ (ع) ضَرَبَ فَسا طیطَ لِمَن یُعَلِّمُ النّاسَ! القُرآنَ عَلی ما اَنزَلَ اللهُ جَلَّ جَلالُهُ ، فَاَصعَبُ ما یَكُونُ . . . !
🍁ترجمه:
🔶🔸 هنگامی كه قرآن آل محمد (ص) قیام كند ، برای كسانی كه قرآن را بر طبق نزول آموزش دهند ، چادر می زند ، آنچه آنروز برای مردمان بسیار سخت خواهد بود ، این است كه برخلاف نظم فعلی آموزش خواهند داد " . (1)
🔷🔹این روایات تصریح دارند بر اینكه در عصر ظهور حضرت بقیه الله (ع) ، ترتیب آیه ها و سوره ها تغییر داده می شود و به ترتیب نزول تنظیم می گردد . این روایات فقط مربوط به نظم آن است و ربطی به تحریف ندارد .
🔶🔸 از این روایات فقط همین استفاده می شود كه حضرت بقیه الله (ع) ، نظم قرآن را به ترتیب نزول قرآن برمی گرداند و هرگز از آنها استفاده نمی شود كه چیز تازه ای به آن می افزاید ، بلكه ترتیب آنرا به هم می زند و به ترتیب نزول تنظیم می كند . البته این امكان هست كه شأن نزول آیات را نیز چون قرآن حضرت علی (ع) در كنار آیات قرآن درج كند.
📚 منبع:
1- الزام الناصب صفحه 223 ، ارشاد مفید صفحه 344 و بحار الانوار جلد 52 صفحه 339
2- بحار الانوار جلد 52 صفحه 364 ، غیبت نعمانی صفحه 172 ، بشاره الاسلام صفحه 234
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
انتظار حضرت به بازگشت ما.mp3
469K
این که گفته میشود امام زمان عجل الله غائب نمیباشد و منتظر واقعی میباشد و در اصل ما غائب هستیم سخن درستی میباشد⁉️
⭕️ پاسخ: #ابراهیم_افشاری
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پست ویژه ۳ امروز کانال منتظران ظهور
🎬 #کلیپ «کنکور آخرالزمانی»
👤 استاد #رائفی_پور
باید هر روز از خودمون بپرسیم الان عاشوراست الان کربلاست، مسیر درست کجاست⁉️
🚩 در کشتی امام حسین نباشی محکوم به شکستی...
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
#سلام_امام_زمانم 🖤
🥀امسال هم بدون تو سر زد هِلالِ غم
کِی با رخِ تو دیده به این ماه وا کنیم؟
🥀صاحب عزا بیا که به اذنِ نگاهِ تو...
در سینه باز، خیمه ی ماتم بپا کنیم
السلام علیک یا بقیّة الله
#اللهمعجللولیکالفرج
#امام_زمان_عج
╭═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╮
╰═━⊰🍃🖤🍃⊱━═╯
#از_قرآن_بیشتر_بدانیم
❓❓❓سوال:با توجه به آیه «وما کانَ لِنَفس اَن تَموتَ اِلاّ بِاِذنِ اللّهِ کِتابـًا مُؤَجَّلاً...»(آل عمران، ۱۴۵) اگر مرگ و زندگی از قبل تعیین شده و ما محکوم به زیستن یا مردن هستیم، شمر مؤاخذه نباید بشود; زیرا امام حسین(علیه السلام)، حتماً باید در صحرای کربلا بدست ملعونی به شهادت برسد و قاتل به وظیفه خود عمل کرده و مستحق مجازات نیست.
✅جواب:چند نکته شایان توجّه است:
1⃣معنای اذن الهی: اذن الهی در قرآن کریم به دو گونه به کار رفته، یکی اذن تشریعی که در امور اعتباری است، یعنی خداوند اجازه داد و دیگری اذن تکوینی است که استعمال آن در قرآن، بسیار گسترده است و درباره هر فاعلی که کاری را انجام می دهد، تعبیر اذن الهی به کار رفته. خواه فاعل ارادی باشد مثل انسان و جن و ملک یا فاعل طبیعی مثل گیاه و خواه در امور دنیوی باشد و خواه در امور اخروی. مثلا در مورد روییدن گیاه می فرماید: «زمین خوب، گیاه خود را به اذن پروردگارش می رویاند.»(اعراف، ۵۸) و همچنین است درباره تأثیر سحر ساحران (بقره ۱۰۲)، مرگ که پدیده ای طبیعی است که در شرایط خاصی تحقق می یابد (آل عمران،۱۴۵) و حتی ایمان که از افعال اختیاری انسان می باشد، (یونس،۱۰۰) و افعال انبیاء الهی (رعد، ۳۸) و کارهای ملائکه و جنّیان (سبأ،۱۲) (قدر،۴) و بالأخره هر حادثه ای که برای انسان روی می دهد همگی به اذن الهی منوط شده است; می فرماید: «ما اَصابَ مِن مُصیبَة اِلاّ بِاِذنِ اللّهِ...»(تغابن،۱۱) هیچ مصیبتی رخ نمی دهد، مگر به اذن خدا» و حتی شیطنت شیطان و شیاطین نیز به اذن خداست.
پس هیچ حادثه ای در عالم، نه در دنیا و نه در آخرت و نه به وسیله انسان و نه موجودات دیگر، تحقق نمی یابد مگر به اذن الهی، یعنی هیچ حادثه ای در عالم بدون استناد تکوینی به خداوند تحقق نمی یابد: زیرا هیچ موجودی از خودش هیچ نوع استقلالی در هیچ کاری ندارد و این همان توحید در افعال است که استقلال در تأثیر را منحصر به خدای متعال می داند.
2⃣معنای «کتاباً مؤجلا»: در آیاتی از قرآن کریم، چنین استفاده می شود که خداوند کتابی دارد که همه چیز در آن هست; می فرماید: او آن چه را در خشکی و دریاست می داند; هیچ برگی ]از درختی[ نمی افتد، مگر این که از آن آگاه است و نه هیچ دانه ای در تارکی های زمین و نه هیچ تر و خشکی وجود دارد، جز این که در کتابی آشکار ]در کتاب علم خدا[ ثبت است.(انعام،۵۹) اجمالا می فهمیم که «کتاب» موجودی است که خدا آن را آفریده و نمایانگر موجودات دیگر است و مرتبه ای از علم الهی است.
3⃣بی ارتباطی علم خدا با جبر در حوادث عالم: افعال اختیاری ما و همه حوادثی که برای بشر واقع می شود، در کتابی که همان علم الهی است، نوشته شده; می فرماید: «ما اَصابَ مِن مُصیبَة فِی الاَرضِ ولا فی اَنفُسِکُم اِلاّ فی کِتـب مِن قَبلِ اَن نَبرَاَها...»(حدید، ۲۲) هیچ مصیبتی ]نا خواسته[ در زمین و نه در وجود شما روی نمی دهد، مگر این که همه آن ها قبل از آن که زمین را بیافرینیم، در لوح محفوظ ثبت است. نکته مهمّ این است که صرف دانستن خداوند و نوشتن او و حتی اعلام این که فلان کس با اختیار خود در فلان وقت چنین خواهد کرد، هرگز موجب جبر نمی شود; چون فرض این است که خداوند از ازل می داند و نوشته است که در فلان عصر (مثلا روز عاشورا، سال ۶۱ هجری) انسان هایی با میل و اراده خود آن همه جنایات را مرکتب خواهند شد و فلان تبهکار خودش می تواند پرهیزکار شود ولی با اراده خودش نمی شود و برعکس خدا می داند که حرّبن یزید ریاحی با اراده خودش در صحنه کربلا در اثر حُسن انتخاب، راه خیر را می رود و شمر ملعون با سوء اختیار خودش راه بد را انتخاب می کند. و علم خداوند، یک نوع نمایش واقعیتی است که در آینده رخ می دهد و با مجبور بودن شخص و این که وظیفه جانیان و مجرمان همان باشد که نوشته شده و در علم خداوند در ازل هست، ارتباطی ندارد. نظیر این که معلّمی از آغاز سال تحصیلی بداند که فلان دانش آموز با تلاش و کوشش و اختیار خودش به چه درجه ای نایل می شود و فلان دانش آموز که با اراده خودش درس نمی خواند مردود می شود، علم او ارتباطی با مردودی فرد ندارد.۲
〰〰🖤〰〰🖤〰〰🖤〰〰🖤
۱. ن.ک: حج، ۳۹؛ یونس، ۵۹.
۲. ر.ک: معارف قرآن، آیت اللّه محمدتقی مصباح یزدی، ج ۳ـ۱، ص ۱۸۶ ـ ۱۹۹، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمهالله / توصیهها، پرسشها و پاسخها، آیت اللّه جوادی آملی، ص ۶۷، دفتر نشر معارف / بینشها و پاسخهای برگزیده ویژه محرم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ص ۱۱۱، دفتر نشر معارف.
📚نرم افزار پرسمانهای قرآنی
#محرم
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾