32.mp3
9.87M
🍂
🌅🍂
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
📢#صدای_ثامن (۳۲) | پاسخ به شبهه: چطور قبل از انقلاب برخی ها حکومت پهلوی را نمی خواستند و حق داشتند آنرا کنار بگذارند، اما حالا با وجود برخی زاویه هایی که با این حکومت هست، چرا باید جمهوری اسلامی بماند؟!
🍃🌹🍃
🎙کارشناس: سید جلال حسینی
#روشنگری
#ثامن
#اصفهان
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb
🍂
🌅🍂
0_گاهنامه+سخن+هادی489+ـ+14000909.pdf
330.2K
چشمانداز وضعيت اقتصادی کشور
با توجه به اقدامات دولت سيزدهم
🌀 #پرسش_و_پاسخ
❓با وجود آنکه بستر فعالیت اکثر مخاطبان کانالهای ثامن در پیام رسان های خارجی مثل تلگرام و واتس اپ و... هست چه اصراری بر فعالیت این کانالها بر بستر پیام رسان های داخلی مثل ایتا و روبیکا و ... هست؟
🍃🌹🍃
🔻 پاسخ:
1️⃣ هدف از شکلگیری این کانالها مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه ارزشهای انقلاب اسلامی و مسأله روشنگری در بستر فضای مجازی است. آیا آنروزی که این کانالها به ابزاری موثر در مقابله با جنگ شناختی و نرم دشمنان علیه ارزشها تبدیل شوند آنها اجازه فعالیت این کانالها را بر بستر پیامرسانهای خود خواهند داد یا آنها را محدود و حذف خواهند کرد کما اینکه بارها شاهد بودیم که محتوا هایی که در تعارض با منافع آنها بوده را از پیامرسانهای خود حذف کردند. در آن صورت چه قدر زمان و هزینه می برد تا دوباره این بنای مستحکم را در پیام رسان های داخلی فعال کنیم. چرا عاقل کند کاری که... .
2️⃣ مسأله امنیت داده ها و اطلاعات کاربران در بستری که مدیریت آن در اختیار سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه است.
3️⃣ مسأله حمایت از تولید داخل که مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری است. حضور در پیام رسان های داخلی سبب میشود تا مدیران آنها ضعف ها رو بهتر بشناسند و در جهت رفع آن اقدام نمایند و این امر باعث تقویت آنها خواهد شد کمااینکه پیامرسانهای خارجی هم در ابتدای امر ضعف های داشتند و به مرور آنها را بر طرف کردند.
✍️ حمید جعفری
دوهفته نامه الکترونیکی هدایت _ 14.pdf
484.6K
نشریه الکترونیکی هدایت شماره 14
🔴جلساتی که روحانی تشکیل نداد اما رئیسی نیامده راه انداخت!
🔷 سنگ بنای به چالش کشیده شدن دولت پس از ۱۰۰ روز برای اولین بار از سوی روحانی رئیس جمهور سابق در قالب شعاری انتخاباتی مطرح شد و حالا که دولت سیزدهم روی کار آمده است علیرغم اینکه چنین شعاری از سوی آن مطرح نشده بود، مطالبه عمومی برای گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه از ناحیه او نیز مورد انتظار است.
🔶 ۱- شورای عالی فضای مجازی:
روحانی: ۱ جلسه - رئیسی: ۳ جلسه
🔶 ۲- شورای عالی آموزش و پرورش:
روحانی: ۰ جلسه - رئیسی: ۱ جلسه
🔶 ۳- شورای عالی مسکن:
روحانی: ۰ جلسه - رئیسی: ۲ جلسه
🔶 ۴- شورای عالی آب:
🔹 روحانی: ۱ جلسه - رئیسی: ۱ جلسه
🔶 ۵- شورای عالی اشتغال:
روحانی: ۰ جلسه - رئیسی: ۱ جلسه
🔶 ۶- شورای عالی مناطق آزاد:
🔹 روحانی: ۰ جلسه - رئیسی: ۱ جلسه
✅ تشکیل جلسات شوراهای عالی دولت به ریاست رئیسی، حاکی از این است که شخص رئیس جمهور نسبت به حل معضلات کشور اهتمام جدی دارد.
🔥 @Moohem
به گزارش روابط عمومی سپاه فلاورجان، در متن پیام فرمانده سپاه فلاورجان سرهنگ پاسدار جواد فصیحی به مناسبت روز دانشجو آمده است:
بسمه تعالی بافرارسیدن روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو ، فرا روی ما قرار می گیرد. شانزدهم آذر وامدار حماسه سازی سه سردار دانشجویی است که ساحت سنگر دانشگاه را از استکبار مصون داشتند. ۱۶آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خود گذشتگی آنهاست. در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.آنان ثابت کردندکه دانشجو،تنهاجوینده دانش نیست؛ بلکه جوینده همه خوبیهاست و در همه جا حضور چشمگیری دارد و با روشنگری و آگاهی های خود، هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور دخالت کنند.
۱۶ آذر ثابت کرد که قلمها، شعارها و قدمهای استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاری گردولت در همه زمینه هاست. به فرموده امام خامنه ای: «در محیط دانشگاه،محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیبجویی و با عصبانیت و با بهانه گیری، نباید اشتباه کرد؛ اما نقادی باید کرد. در عین حال، نقدپذیر هم باید بود. دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجویی، نقد کردند، بپذیریم))؛لذا بر خود لازم میدانم این روز را به دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان فلاورجان تبریک عرض نموده وآرزوی پیشرفت را برای شما آرزومندم.
🔴 دولت «رئیسی» مثل دولت «روحانی» پول چاپ نمیکند
حجتالاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
🔹 صد روز از عمر دولت سیزدهم گذشته و میتوان گفت که این دولت تفاوتهای مشهودی نسبت به دولت گذشته دارد.
🔹 همچنین در این مدت روابط ایران با همسایگان تقویت شده است و دولت توانست در تعامل با همسایگان موفق عمل کند.
🔹 بسیاری از کارخانهها و شرکتها ورشکسته و تعطیل بودند که دولت رئیسی توانست با فعالسازی بنگاههای اقتصادی جمعیت قابل توجهی از افراد را که بیکار شده بودند، به سر کارشان بازگرداند.
🔹 در دولت روحانی شاهد چاپ پول بدون پشتوانه بودیم و علاوه بر این، اوراق قرضه هم به فروش میرفت که این دو اقدام باعث شد بودجه دولتهای بعد از دولت روحانی هم پیشخور شود و نقدینگی افزایش یابد، اما در دولت رئیسی نه تنها این مسئله کنترل شد، بلکه در حال حاضر دولت سیزدهم ماهانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از دیون و بدهیهای دولت روحانی را پرداخت و تسویه میکند.
@Fetan2
🌐💢انديشههاي #مدرس را بهتر بشناسيم.
💠به بهانه سالگرد شهادت آيت الله #سيد_حسن_مدرس
🛑قسمت اول:
وظایف و اختیارات حکومت در #سیاست_داخلی:
👈یکی از وظایف و اختیارات حکومت در زمینه سیاست داخلی، اجرای #عدالت می باشد. شهید معتقد است که در جامعه اگر #عدل رعایت شد، نظام جامعه از هم گسسته نمی شود ولی اگر عدل رعایت نشود، جامعه در تمام ابعادش متضرر خواهد گردید . البته عدل در دیدگاه مدرس، یعنی از جایش گرفتن بقدر امکان و به مصرف همان ها رساندن بقدر امکان، شهید در این باره می گوید:
🌐⚖« عدل آن است که از مورد گرفته شود و به مورد خرج شود . از همان هایی که گرفته می شود، خرج همان ها شود . این معنی عدل است . از ملت پولی که گرفته می شود، به #مصارفی برسد که به نفع آن #ملت باشد . (۱)
سپس نتیجه می گیرد که اگر این فعل نیک در جامعه تحقق یابد، هرگز به اقتصاد و مملکت ضرر وارد نمی شود .
💢👈یکی دیگر از #وظایف_حکومت، حفظ #مرزهای_کشور اسلامی است .
👈 شهید مدرس در عین حالی که این وظیفه حکومت را تبیین و تشریح می کند، به مساله مهم #فقهی هم اشاره می نماید و آن، این است که آیا جهاد یا جنگ در عصر غیبت امام معصوم علیه السلام مجاز است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال، می توان گفت که همچنان که اکثریت فقها قائل به عدم جواز #جهاد_ابتدایی هستند، شهید مدرس در زمان غیبت، اعتقاد به جهاد ابتدایی ندارد، اما به #جهاددفاعی معتقد است و می گوید که «هر کس به ما حمله کند، در هر لباسی که باشد، چه با کلاه شاپو چه با عمامه! فرقی نمی کند، هر کسی که به سرزمین ما تجاوز کند، او را با تیر خواهیم زد و این فعل و عمل را همانند نماز یک فعل واجبی برای مسلمانان کشور اسلامی می شمرد . »
🌐🔻در زمینه #سیاست_خارجی
شهید مدرس در یکی از نطق های خود در مجلس شورای ملی، وقتی اوضاع جهان و در آن میان وضعیت ایران عصر خود را بیان و تشریح می کند، در باب روابط با دول بیگانه اینچنین می گوید: « منشا سیاست ما دیانت ماست . ما با تمام دنیا #دوستیم، مادامی که متعرض ما نشده اند . هر کس متعرض ما بشود، متعرض او خواهیم شد .
👈 همین مذاکره را با مرحوم صدراعظم شهید عثمانی کردم گفتم: اگر کسی بدون اجازه ما وارد سر حد ایران شود و قدرت داشته باشیم، او را با تیر می زنیم، خواه کلاهی باشد، خواه #عمامهای باشد، خواه شاپو سر داشته باشد . . . #دیانت ما عین سیاست ماست و #سیاست ما عین دیانت ما، ما با همه دوستیم و همین طور دستور داده شده است . »
🌐البته برای مدرس فرقی نمی کند که بیگانه شرقی باشد یا غربی . آنچه برای او در روابط خارجی مهم است، تحصیل #عزت_و_عظمت و #منافع مسلمین است .
مدرس باز بودن درهای کشور و یا به تعبیر خودش، به همه جا در داشتن را بر مبنای موازنه عدمی یعنی فلسفه سیاسی خود می داند و اعتقاد دارد که روابط حسنه با تمام دول جهان باید بدون هیچ گونه سلطه و دخالت در امور یکدیگر وجود داشته باشد . او می گوید:« با تمام دول جهان باید #روابط_حسنه داشته باشیم، بدون اینکه #دول قوی بخواهند بر ما سلطه سیاسی یا اقتصادی و یا هر گونه سلطه دیگری داشته باشند . »
💫ادامه دارد
💻نقل از سايت باقرالعلوم
#تسنیم #سوره_حدید
آیت الله #جوادی_آملی
🔰به جانتان بدهید
🔘در نهج البلاغه از امیرمؤمنان(عَلَیْهِ السَّلام) میبینیم که حضرت فرمود: بکوشید به خودتان هم چیزی بدهید، فرمود از آسایشها و استراحتهایتان بکاهید، «فَجُودُوا بِهَا عَلَی أَنْفُسِکُم»،از دستتان، از پایتان، از بدنتان کمک بگیرید، جواد و بخشنده باشید، یک چیزی هم به جانتان بدهید؛ یعنی از استراحت بدنتان بکاهید، از آسایش دست و پایتان بکاهید، از آرامش بدنتان بکاهید، یک مقدار از بدنتان بگیرید، به جانتان بدهید.
🔘این نماز شبی که میخوانید، برای آن است که یک مقدار از بدن کاستید به جانتان دادید، فرمود جواد باشید، از بدن بگیرید به روح بدهید، نه از روح بگیرید به بدن بدهید که بشود بخل، فرمود: «فَجُودُوا بِها عَلَی أَنْفُسِکُمْ»، نگویید بخوابم تا چه زمانی به این فکر نباشید که نماز قضا نشود، آن برای کسانی است که اسلام بدوی دارند، اگر کسی اهل سیر است که نمیکوشد نزدیک طلوع آفتاب برخیزد که فرمود مقداری هم شب برخیزید، مقداری هم کمتر غذا بخورید، مقداری هم مواظب دهانتان باشید، مقداری هم به فکر این باشید، کمتر بخندید، کمتر بخندانید، از بدن بکاهید به جانتان بدهید، «فَجُودُوا بِها عَلَی أَنْفُسِکُمْ»، این انفاقی است از تن به روح، نه اینکه از کیسه انسان مصرف کند، همیشه از جان به بدن بدهد، این بدن را آدم هرچه فربه بکند، دشمنی او بدتر است، این هم انفاق به حال خود آدم است.
🌴🌴🌴
تبيين عدم امکان فرار انسان از قهر الهي ؛
اما جريان اينكه ديگران خيال نكنند كه از قدرت ما فاصله گرفتند, چون ﴿إِنَّ ربك لَبِالْمرصاد﴾ اينها در هر زمان و زميني باشند تحت قهر خداي سبحان اند فرار از قضا و قدر ممكن نيست، نه اينكه ممكن باشد ولي ديگري او را تعقيب كند و بگيرد. اين بيان نوراني حضرت امير(سلام االله عليه) به ما مي فهماند كه فرار از قضاي الهي اصلاً محال است. يك وقت است مي گوييم فلان شخص خيلي قوي است نمي شود از دست او فرار كرد اين ممكن است انسان چند قدم فرار بكند بعد او بگيرد اما درباره خداي سبحان فرض ندارد براي اينكه آن بيان نوراني حضرت امير اين است كه «جوارِحكُم جنوده« اين اعضا و جوارح شما, سربازان الهي اند خب اگر تمام اعضا و جوارح ما سرباز خداي سبحان باشند آن وقت ما با سرباز خدا كه نمي توانيم فرار كنيم گاهي خدا با همين سربازها ما را ميگيرد ـ معاذ الله ـ يك وقت انسان حرفي مي زند مسلوب الحيثيه ميشود, جايي را امضا ميكند مسلوب الحيثيه مي شود اگر خدا كسي را خواست بگيرد با دست او مي گيرد از جاي ديگر كه لشكركسي نمي كند با زبان او مي گيرد با پاي او ميگيرد جايي كه نبايد برود ميرود حرفي كه نبايد بزند مي زند چيزي را كه نبايد ببيند مي بيند انسان چطور فرض بكند با سرباز خدا مي خواهد فرار بكند خب خود همين سرباز آدم را ميگيرد بنابراين فرار از قضا و قدر و قدرت الهي فرض ندارد نه اينكه انسان شكست مي خورد.
#تفسیر_سوره_عنکبوت
#تفسیر_تسنیم
#علامه_جوادی_آملی
#مثالهای_قرآن 104.
#مثل #سراب #بیابان #تشنه #ابر #تاریکی #نور
🔅🔅🔅
⏪29- مَثَل سراب و ظلمات
(وَالَّذِینَ کَفَرُوَّاْ اءَعْمَلُهُمْ کَسَرَابِ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمَْانُ مَآءً حَتَّیَّ إِذَا جَآءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْا وَوَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ فَوَفَّلهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِیعُ الْحِسَابِ اءَوْ کَظُلُمَتٍ فِی بَحْرٍ لُّجِّیٍّ یَغْشهُ مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِی مَوْجٌ مِّن فَوْقِهِی سَحَابٌ(314) ظُلُمَتُ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ إِذَ آ اءَخْرَجَ یَدَهُ لَمْ یَکَدْ یَرلَهَا وَمَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ) . (نور / 39 40.)
((و کسانی که کافر شدند ، اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر ، که انسان تشنه آن را از دور آب می پندارد ، اما هنگامی که به سراغ آن می آید ، چیزی نمی یابد ! و خدا را نزد آن می یابد ! که حساب او را به طور کامل می دهد و خداوند سریع الحساب است ! یا همچون ظلماتی است در یک دریای عمیق و پهناور که موج آن را پوشانیده ، و بر فراز آن موج دیگری ، و بر فراز آن ابری تاریک است ؛ ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری آنگونه که هر گاه دست خود را خارج کند ، ممکن نیست آن را ببیند ! و کسی که خدا نوری برایش قرار نداده ، نوری برای او نیست )) .
🔅🔅🔅
🔹بعضی از مفسران گفته اند : این ظلمتهای سه گانه ای که افراد بی ایمان در آن غوطه ورند ، عبارتند از : ((ظلمت اعتقاد غلط)) ، ((ظلمت گفتار نادرست )) و ((ظلمت کردار بد)) ؛ و به تعبیر دیگر ، اعمال افراد بی ایمان هم از نظر زیر بنا و عقیدتی تاریک است و هم از نظر رفتار و اخلاق ظاهری .
🔹بعضی دیگر گفته اند : از آنجا که عامل اصلی شناخت سه چیز است : ((قلب )) ، ((چشم )) و ((گوش )) و چون کفّار این سه را از دست داده اند ، در ظلمتها غوطه ورند .
🔹بعضی دیگر گفته اند : این ظلمتهای سه گانه عبارت از مراحل جهل آنهاست : نخست اینکه نمی دانند ، دوّم این که نمی دانند که نمی دانند ، سوّم این که با این حال ، فکر می کنند می دانند که همان جهل مرکّب است چنانکه فخر رازی دراین باره می گوید :
آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب شرف از گنبد گیتی بجهاند
و آن کس که بداند و نداند که بداند
بیدارش کنید زود که بس خفته نماند
و آن کس که نداند و بداند که نداند
آخر خرک لنگ به منزل برساند
و آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکّب ابد الدهر بماند
اینک به عراق اندر ، شهریست معظّم
کآن را همدان خوانی و او هیچ نداند
به هر صورت وجه شباهت در این تشبیه ((ظلمانی و در ضلالت بودن )) است ، یعنی ((ظلمت اندر ظلمت )) درست به عکس مؤ منان که زندگی و افکارشان ((نورٌ علی نُورٍ)) است ، وجود کافران و افکار و اعمال و اخلاقشان (ظُلُمَتُ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ) است ؛
مؤ منان از تیرگی دور آمدند
لاجرم نورٌ علی نور آمدند
کافر تاریک دل را فکر تست
حال و کارش ظلمت اندر ظلمت است
🔹در حدیث آمده است که از پیامبر اسلام صلی اللّه علیه و آله و سلّم پرسیدند :
((امّت تو در روز قیامت از صراط چگونه خواهند گذشت ؟ فرمود : امّت من به واسطه نور علی علیه السّلام از صراط عبور می کند و علی به وسیله نور من و من به نور خدا می گذرم .
پس نور امّت من از علی است و نور علی از من و نور من از خدا و هرکس به ما تولّی نکند (یعنی ولایت ما را نپذیرد) او را نور نباشد .
آنگاه رسول خداصلی اللّه علیه و آله و سلّم این آیه را تلاوت فرمود :
(وَمَن لَّمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ) )) .
ادامه دارد...
🌴🌴🌴
قدر #وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس #خجالت که از این حاصل ایام برد