سلام صبح بخیر......🍃🍂🍃
🌷السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)🌷
ماملت امام حسینیم
پدرم که رحمت خدا براو باد می گفت : پسرم می دانی بزرگترین گناه چیست ؟ بزرگترین گناه آن است که به کسی که تو را راستگو می داند دروغ بگویی!!! پس به کسی که بهت اعتماد کرده دروغ نگو و به کسی که بهت دروغ گفته اعتماد مکن .
نشریه اخبار و تحلیلها یکشنبه 3 شهریور.pdf
146.4K
اخبار روزانه3شهریور99یکشنبه
#ثامن
شعارهای عاشورا.mp3
11.59M
🔰موضوع: #شعارهای_عاشورا
🔆توضیح: استاد شهید در این سخنرانی ابتدا به معنای شعار و جایگاه و اهمیت آن می پردازند و سپس به تحلیل شعارهای امام حسین علیه السلام در روز عاشورا می پردازند.
🎙 در انتهای این جلسه استاد شهید #روضه برگشت ذوالجناح به خیمه گاه را می خوانند. گریه های استاد شهید در این جلسه عجیب است.
😭 #شهید_مطهری:
«طفل عزيز اباعبداللَّه مىگويد: اى اسب! «هَلْ سُقِىَ ابى امْ قُتِلَ عَطْشاناً؟» من از تو يك سؤال مىكنم: پدرم كه مىرفت، با لب تشنه رفت (گريه استاد)؛ من مىخواهم بدانم كه آيا پدرم را با لب تشنه شهيد كردند يا در دم آخر به او يك جرعه آب دادند؟ (گريه استاد) »
#صدای_استاد #روضه_های_استاد
#محرم #استاد_شهید
عاشورا .pdf
181.1K
🌀نسخه pdf
🛑 یادداشت
✍️ عاشورا نتیجه تحریف و انحراف
❇️به قلم: سردار یدالله جوانی- کارشناس مسایل سیاسی
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 گزیده ای از کلبه سلامت
✅ چرا واقعه کربلا مهم است؟
⭕️ در اینده نزدیک سازمان بهداشت جهانی که توسط صهیونیست ها اداره میشه کاملا رسوا خواهد شد و مردم متوجه میشن که اون ها چطور با انواع فریب ها سعی کردن با دروغی به نام کرونا کارشون رو به پیش ببرند
اون روز واقعا دیدنی هست و منتظر اون روز هستیم☺️
🍃🌼 مسأله کربلا در رأس مسائل سیاسی است.
🍃🕯حضرت امام خمینی (رضون الله تعالی علیه) :
🕯این دو ماه مبارک ارشادتان را قوی بکنید و مسائل اسلامی را برای آنها بگویید
🎤مسائل سیاسی را برای آنها بگویید
🔹️در عین حالی که مسأله کربلا که خودش در رأس مسائل سیاسی هست، باید زنده بماند به همان فرمی که بود
👈 منتها الفاظ تغییر بکند.
🏴 مصیبت ها همان است، مصیبت ها تغییری ندارد
🔷️ باید آن بعد سیاسی کربلا را برای مردم بیان کرد.
🍃🍎 سیدالشهداء به حسب روایات ما و به حسب عقاید ما از آنوقتی که از مدینه حرکت کرد می دانست که چی دارد می کند، می دانست شهید می شود، قبل از تولد او اطلاع داده بودند به حسب روایات ما.
🕋 وقتی که آمد مکه و از مکه در آن حال بیرون رفت، یک حرکت سیاسی بزرگی بود که در یک وقتی که همه مردم دارند به مکه می روند، ایشان از مکه خارج بشود.
💠 این یک حرکت سیاسی بود،
🔸️تمام حرکاتش، حرکات سیاسی بود، اسلامی - سیاسی
🕯و این حرکت اسلامی - سیاسی بود که بنی امیه را از بین برد و اگر این حرکت نبود، اسلام پایمال شده بود.
🌷آن روزی که افراد ادراک می کنند که احتماًل هم بدهند که اسلام در خطر است، آن روز همان کاری که امام حسین کرد باید بکنند.
⚘آن روزی که احتماًل ما بدهیم که اسلام در خطر است، باید همه مان فداکاری بکنیم، باید برویم دنبال کار.
📚 صحیفه نور جلد ۱۸ صفحه ۱۳۹
🗓 ۱۳ مهرماه ۱۳۶۲
بعد سیاسی عاشوراقسمت ۴
«عدالتخواهی»؛ سالار شهیدان تلاش می کرد تا تبعیض و بی عدالتی را از جامعه مسلمانان ریشه کن کند و عدالت و مساوات را در میان مردم برقرار سازد. از دیدگاه بلند آن حضرت، زمامدار مسلمانان باید در رفتار گفتار و انتخاب کارگزارانش شیوه ای عادلانه پیش گیرد و در جهت گسترش عدل و داد قدم بردارد.
سیدالشهداء(ع) بر این باور تأکید می کرد و می فرمود: «فلعمری ما الامام الّا الحاکم بالکتاب و القائم بالقسط الدائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذات اللّه؛( چالغیبة، نعمانی، ص۲۰۶). به جان خودم سوگند! امام نیست مگر کسی که بر اساس کتاب خدا حکم کند؛ برای عدالت قیام کند؛ متدیّن به دین حق باشد و جان خود را در راه خدا گرو بگذارد.»
مرام عدالت گستری آن حضرت و یاران باوفایش در همه جا اعلان و مشخص شده بود.
مسلم بن عقیل ـ سفیر آن امام(ع) ـ وقتی در دار الاماره کوفه با حاکم ستمگر یزید (عبیدالله بن زیاد) روبرو شد، به این هدف والای قیام اشاره کرد و از ایجاد عدالت سخن گفت.
ابن زیاد وقتی از مسلم پرسید: برای چه به کوفه آمدی و مردم را به انقلاب دعوت می کنی؟ پاسخ داد: «فاتیناهم لنأمر بالعدل و ندعو الی حکم الکتاب؛(طبری، ج ۴، ص ۲۸۲). آمده ایم تا امر به عدالت کرده و به قانون کتاب خدا دعوت کنیم.»
بعد سیاسی عاشورا،قسمت پنجم
«ظلم ستیزی»: ستم پذیری آسیب مهمی برای دین داری مردم است که موجب می شود جبّاران و ستمگران بر جامعه حاکم شوند، امّا اگر انسان ها با عزّت زندگی کنند قطعاً خط سیر جامعه سراز ستم و بی عدالتی در نمی آورد.
امام حسین (ع) فرمود: آن چه جبّاران را بر شما مسلط ساخته این استکه شما از مرگ گریزان هستید و به این زندگی ننگین نا پایدار دل بسته اید. جمعی مانند بردگان بی اراده و مقهور هستند و گروهی گرسنه و مغلوب و ستمگران به دلخواه در امور مملکت تصّرف می کنند. به دنبال این بیان، حضرت می فرماید: شگفتا که سرزمین اسلام قبضه کسانی است که یا خائن و ستم کار هستند و یا باج گیر و نابکار و یا حکمران بی رحم و بی انصاف.(تحف العقول،ص ۲۷۲_۲۷۱).
اباعبدالله (ع) پس از ممانعت «حربن یزید ریاحی» از حرکت ایشان به کوفه یا مراجعت به مدینه در خطابه ای فرمود: آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری به عمل نمی آید؟! در حالی که مؤمن باید حق جو و طالب دیدار خداوند باشد و من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز ملامت و خستگی و کسالت نمی دانم.(لمعات الحسین، حسینی طهرانی، ص ۳۷).
بعد سیاسی عاشورا (۳)
«نفی سکولاریسم»: معاویه و یزید عملاً تفکر «سکولاریستی» را رواج می دادند، به عنوان نمونه وقتی که معاویه بر خلافت نشست، بلافاصله به عراق آمد و در سخنرانی خود به مردم اخطار نمود که من با شما سرنماز و روزه نمی جنگیدم، بلکه می خواستم بر شما حکومت کنم و به مقصود خود رسیدم.(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید چ، ج ۴، ص۱۶۰).
مرحوم علّامه طباطبایی (ره) در مورد این سخن معاویه، می گوید: «معاویه با این سخن اشاره می کرد که سیاست را از دیانت جدا خواهد کرد و نسبت به مقرّرات دینی ضمانتی نخواهد داشت و همه نیروی خود را در زنده نگه داشتن حکومت خود به کار خواهد بست و البته روشن استکه چنین حکومتی سلطنت و پادشاهی است نه خلافت و جانشینی پیامبر (ص).»(شیعه در اسلام،ص ۴۴).
امام حسین (ع) با قیام خونین خود نشان داد که مرز سیاست از دیانت جدا نیست ودر اسلام بین این دو هم گرایی و هماهنگی وجود دارد و هر وقت در رأس حکومت، زمامداران و حاکمانی فاسد قرار گیرند که لیاقت منصب حکومت و کشور داری را ندارند باید بر علیه آن ها شورید و از منصب حکومت عزل کرد.