🔴 رد قمه زنی با قرآن 🔴
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگرقمه نمیزنیم
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا#حجاب_اجباری یک مفهوم غلط وفریب کارانه است❓❗
#دکترغلامی استاددانشگاه امام صادق(ع)
شهید آوینی می گفت:
«هر کس میخواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند. اگر چه خواندن داستان را سودی نیست، اگر دل کربلایی نباشد. از باب استعاره نیست اگر عاشورا را قلب تاریخ گفتهاند. زمان هر سال در محرم تجدید میشود و حیات انسان هر بار در سیدالشهدا(ع) حُب حسین(ع) سرّالاسرار شهداست.... کربلا را تو مپندار که شهری است میان شهرها و نامی است در میان نامها، نه! کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین(ع) راهی به سوی حقیقتی نیست... هر شهید کربلایی دارد... و برای ما کربلا پیش از آنکه یک شهر باشد یک افق است.یک منظر معنوی است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کردهایم، نه یک بار، نه دوبار، به تعداد شهدایمان...»
افقی که شهید آوینی می گفت همانی بود که حضرت زینب سلام ا... علیها فرمود:" ما رأیتُ الّا جَمیلا" فهمیدن این جمیل و آن افق یعنی بصیرت عاشورا.بصیرت عاشورا منحصر در روز عاشورا نیست بلکه از روز 8ذی الحجه شروع و تا برگشت اسرا به مدینه ، این بصیرت ادامه دارد و آموختنی است.
☑️ قیام اباعبد ا... الحسین علیه السلام ، محور های بسیار بالای بصیرتی دارد که به شش محور آن ، در شش یادداشت کوتاه پرداخته خواهد شد امید است محورها سرفصلی رفتاری و تقویتی در سبک زندگی عاشورائیان انقلابی قرار گیرد.
روزمان را با #قرآن آغار کنیم
👇🌹نقش #بصیرت جوانان در نهضت انتظار و تحقق وعده قطعی الهی
[سوره النور (24): آيه 55]
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ (55)
خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادهاند، وعده داده است كه حتماً آنان را در زمين جانشين قرار دهد، همان گونه كه كسانى پيش از ايشان را جانشين كرد، و قطعاً دينى را كه خداوند براى آنان پسنديده است، براى آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پى ترسشان امنيّت را جايگزين كند، تا (تنها) مرا بپرستند و چيزى را شريك من نكنند، و هر كس بعد از اين، كفر ورزد پس آنان همان فاسقانند.
امام خامنه ای:
✅بدون شک رسيدن به مرحله پنجم (تمدن سازی ) رسيدن به زمانه ظهوري است که مقدمات آن فراهم شده است و در آن شرايط آن وارث انبياء و اولياء الهي(عج) پرچمداري هدايت و رهبري تحقق کامل «تمدن بينالملل اسلامي» را برعهده خواهد گرفت و آن تحقق اين وعده محتوم الهي است که: «وَعَدَ اللهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكمْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فىِ الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لهُمْ دِينکُمُ الَّذِى ارْتَضىَ لهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنُهم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنىِ لَا يُشْرِكُونَ بىِ شَيا وَ مَن كَفَرَ بَعْدَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْفَاسِقُون» (نور/ 55)
در اين فرايند اگر قرار باشد، ظهور از طريق زمينهسازاني مهيا شود، بدونشک جوانان مؤمن انقلابي در صف اول کساني هستند که از آنان انتظار ميرود در ماجراي زمينهسازي ظهور نقش کليدي را بر عهده بگيرند. جوان مؤمن انقلابي به واسطه خصوصياتي چون شجاعت، تقوا، انگيزه متعالي، بصيرت و تيزبيني، کم تعلقي به دنيا، دوري از عافيتطلبي و روحيه انقلابي بيش از ديگر اقشار جامعه در ميدان زمينهسازي ظهور نقشآفرين خواهد بود.
کم انگاری یا هیچ انگاری خدمات انقلاب.pptx
395.2K
استاد سید جلال امینی
هدایت شده از سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
کم انگاری یا هیچ انگاری خدمات انقلاب.pptx
395.2K
استاد سید جلال امینی
هدایت شده از جهادگران تبیین بسیج
چرایی خط تخریب و تهاجم علیه مراسم عزاداری حسینی مخالفان عزای حسینی امسال کرونا را بهانهای برای تشدید حملات ناجوانمردانه خویش قرار داده و پیاپی بر طبل اعتراض به برگزاری مراسم عزای حسینی میکوبند و با بزرگنمایی اندک نقص و اشتباهی در رعایت ضوابط پروتکلهای بهداشتی، حملات تخریبی خود را بر این مراسم متمرکز میسازند.
حال آنکه برخلاف این القائات کذب و کینهتوزانه، ضوابط و پروتکلهای بهداشتی در مراسم عزاداری حسینی به صورت حداکثری مراعات میشود و نظارت بر اجرای آن، فراتر از هر نظارت رسمی، توسط خود عزاداران و متولیان مراسم هیئتها صورت میگیرد.
با توجه به همین وضعیت ناشی از رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی توسط هیئتها و عزاداران حسینی است که مقام معظم رهبری از آنان تشکر کردند.
تا پیش از کرونا، بهانه مخالفان مراسم محرم و صفر و عزای حسینی، رفتار احساسی و منطقگریز معدودی از عناصر افراطی در این مراسم بود که با دست زدن به رفتارهای خشن و نابهنجار مثل قمهزنی، استفاده از زنجیرهای تیغدار، راه رفتن روی خار و خاشاک یا خاکستر آتش موجب برانگیختن احساسات منفی و وحشت تماشاگران میشدند و تصویری خشن از عزای حسینی ترسیم میکردند که پیامد آن شیعههراسی و احساسات منفی نسبت به عاشورا و مراسم عزای حسینی بود.
بهانهجویان و مخالفان عزای حسینی را میتوان طیفی از نیروهای سکولار و دینستیز تا مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانست که یک سر آن هم درون نیروهای مذهبی قشری و سکولارمسلک میباشد که گرچه مخالفتی با مراسم عزای حسینی ندارند، اما با عقلستیزی یا لجاجت مراسم عزاداری را به سمت خشونت و رفتارهای احساسی و بعضاً بیپروایی و شلختهتری میکشانند همین گروه برای نیل به اغراض خود نه تنها اصرار به قمهزدن دارد، بلکه لیسزدن ضریح و در و دیوار امام یا امامزاده شیعی را به نمایش گذاشته و بهانهجویی واکنش دینستیزان را زمینهسازی میکند.
این طیف را میتوان به دو گروه کلی دینستیز و دینمریض جای داد که کارکرد مشترک آنها دینهراسی و بدنامسازی متدینان و بیاعتباری مراسم دینی است البته این گروهها از سوی دشمنان جمهوری اسلامی که هویت دینی را اصلیترین مانع برای براندازی آن میدانند، به شدت مورد حمایت و تشویق قرار میگیرند. به عنوان مثال شبکههای ماهوارهای آنان عموماً در انگلیس مستقر بوده و از منابع مالی عربستان و امارات تغذیه میشوند یا خط تهاجم و محورهای تهاجم آنها علیه مراسم عزای حسینی و عزاداران کاملاً هماهنگ بوده و یکدیگر را به شکل سازمان یافته کاملاً پوشش میدهند.
هدف اصلی این گروهها را میتوان حذف روح حسینی و گرایش عاشورایی از جامعه ایرانی و محرومسازی نظام از این بخش هویتی دانست که در پیروزی انقلاب و ثباتبخشی و استحکام نظام جمهوری اسلامی، نقش بنیادی و سرنوشتساز داشته است. رد این هویت را میتوان هم به مبارزه و استقامت علیه نظام ستمشاهی، هم جهاد و مقاومت در هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر و هم بردباری در برابر تحریم و فشار امریکا و حامیان غربی آنان و هم ایستادگی در برابر جریان خشن و وحشی تروریسم تکفیری، آشکارا دید و لمس کرد. همین هویت، دشمنان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی، کشور ایران و ملت عزیزمان را ناکام گذاشته و رؤیای آنان برای نابودی چندماهه و چندساله را به کابوسی وحشتناک تبدیل و ضمانتبخش عمر ۴۱ ساله انقلاب و نظام اسلامی با وجود تمامی فشارها، فتنهها، تحریمها و جنگ ترکیبی و ناجوانمردانه دشمنان و مخالفان آن بوده است.
از این رو موج مخالفخوانی و تخریب علیه مراسم عزای حسینی و عزاداران سیدالشهدا گرچه ظاهری کارشناسانه و شیک دارد که با شعار سلامت جسمی و روانی جامعه دنبال میشود، اما با نوعی انتقامجویی و کینهورزی علیه مذهب و نظام دینی آمیخته است که به خوبی پایداری و ماندگاری نظام را در پیوند با این آیین ایرانی و مذهبی یافته و هرگونه اقدام براندازی سخت و نرم در برخورد با آن به مثابه کوبیدن مشت بر سندان به حساب میآید.رسول سنایی راد