eitaa logo
قرارگاه ثامن قم
1.2هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
8.6هزار ویدیو
516 فایل
شبکه بصیرت افزایی و روشنگری بسیج. «جهاد تبیین» یک فریضه است؛ یک فریضه‌ی قطعی و فوری است و هر کسی که میتواند[باید اقدام کند]. جهت ارتباط با ادمین: @Baharan68 آدرس کانال:
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 🖼 بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از کارگران 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷 📝 توییت جالب مداح اهل بیت در مورد سردار رادان 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
بسم الله الرحمن الرحیم 🍂 مهریه مناسب قرار دهید. 🍂 🔶قَالَ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنكِحَكَ إِحْدَي ابْنَتَيَّ هَاتَيْنِ عَلَي أَن تَأْجُرَنِي ثَمَانِيَ حِجَجٍ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْراً فَمِنْ عِندِكَ وَمَا أُرِيدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَيْكَ سَتَجِدُنِي إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّالِحِينَ (قصص /٢٧) ⚡️ ترجمه : حضرت شعيب به موسى گفت: من قصد دارم تا يكى از اين دو دخترم را به همسرى تو درآورم بر اين (شرط) كه هشت سال براى من كار كنى و اگر (اين مدّت را) به ده سال تمام كردى، پس (بسته به خواست و محبّت) از ناحيه توست و من نمى خواهم كه بر تو سخت گيرم، بزودى به خواست خداوند، مرا از صالحان خواهى يافت. ❌مهریه باید بر اساس توان داماد باشد. حضرت موسی، در آن روز هیچ چیزی نداشت که بتواند مهریه قرار گیرد، اما قدرت بدنی و زور بازو داشت. بنابراین؛ حضرت شعیب، مهریه دخترش را هشت سال کار قرار داد. 🍁و در تعیین مهریه نیز سخت گیری ننمود، حدّاقلِ مورد قبول را انتخاب كرد و پذيرش بيشتر را به اختيار داماد گذاشت. ثامن قم @samenqom313
🌺تأملی در نهج البلاغه :🌺 🍂 حکمت ١٢٣: طُوبَى لِمَنْ ذَلَّ فِي نَفْسِهِ، وَ طَابَ كَسْبُهُ، وَ صَلَحَتْ سَرِيرَتُهُ، وَ حَسُنَتْ خَلِيقَتُهُ، وَ أَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ، وَ أَمْسَكَ الْفَضْلَ مِنْ لِسَانِهِ، وَ عَزَلَ عَنِ النَّاسِ شَرَّهُ، وَ وَسِعَتْهُ السُّنَّةُ، وَ لَمْ يُنْسَبْ إلَى الْبِدْعَةِ. ⚡️ ترجمه : توصیف انسان خوش بخت: 🍃خوشا به حال: ١_ كسى كه در نزد خود كوچك و متواضع است، و از تكبّر كه سرچشمه انواع گناهان است، دوری می کند. ٢_ کسى که کسب و کار او پاک و حلال باشد. ٣_ کسى که باطن او پاک و صالح است و دارای خلوص نیت، پاکى فطرت و خیرخواهى براى همه انسان هاست. ۴_ کسى که اخلاق او نیکو است. ۵_ کسى که اموال اضافى خود را در راه خدا انفاق مى کند. ۶_ کسى که سخنان زاید زبانش را که سخنان بى هدف و بى دلیل است، نگه مى دارد. ٧_ کسى که آزار او به مردم نمى رسد. ٨_کس که سنت اهل بیت براى او کافى است و بدعتى از او سر نمى زند. ثامن قم @samenqom313
📣 گر با خداباشی، حکمتش را خواهی فهمید 🔹زمان ازدواج به دیدن دو خواهر رفتم که تقریبا هم‌سن ولی ناتنی بودند. 🔸یکی از آن دختران که کمی زیباتر بود به مذاق من چسبید و انتخاب کردم. بعد از مدتی دیدم بر‌خلاف چهره مظلومش، اخلاق بسیار تند و بدی در پشت سر دارد. خواهر دیگر او بسیار آرام و متین بود، هرچند قیافه زیاد جالبی هم نداشت. 🔹زن من از زن اول پدرزنم بود که مادرش فوت شده بود. در زمان ازدواج نامادری همسرم به من گفته بود که مریم، اخلاق تندی دارد، ولی من روی این حساب که نامادری است و حسادت می‌کند، حرفش را قبول نکردم. 🔸مادرزنم فهمید من با مریم نمی‌سازم، به من پیشنهاد داد که اگر خواستم او را طلاق دهم و دختر او را بگیرم. 🔹تمام دلایل مرا قانع می‌کرد مریم را طلاق دهم، به‌خصوص اخلاق بدش و خودم را سرزنش می‌کردم که عاشق جمال طرف شدم و کمال طرف یادم رفت. و این طلاق منطقی است. 🔸پدر مریم کارگر بود و کار می‌کرد و افسار خودش و زندگی‌اش دست همسرش بود. و می‌دانستم بعد از گذشت مدتی از طلاق این کار را می‌کند. اما چون مریم مادر نداشت، عذاب وجدان گرفته بودم. 🔹و از طرفی، خواهر ناتنی مریم همیشه به من محبت زیادی می‌کرد و من حس می‌کردم، او هم به دست مادرش توجیه شده است. 🔸در این بحران روحی من، یک خواستگار خوبی برای خواهرزنم پیدا شد و او ازدواج کرد. من وقتی به خانه مادرزنم می‌رفتم و خوش‌اخلاقی و مهربانی خواهر‌زنم را با شوهرش می‌دیدم از انتخابم دیوانه می‌شدم. اما می‌دانستم در این صبرم و نوشتن خدا حکمتی است. 🔹سال‌ها گذشت و اکنون بعد از ۱۲ سال که من دو پسر زیبای باهوش و شیرین از مریم دارم، هنوز خواهرزنم صاحب اولاد نشده و نازابودنش قطعی است. 🔸اکنون فهمیدم که اگر خودم را به خدا نسپرده بودم و توکل نکرده بودم و تسلیم سرنوشت نشده بودم، این دو فرزند گل را خدا به من نداده بود و من باید یا زنم را طلاق می‌دادم یا تجدیدفراش می‌کردم چون تحمل بداخلاقی مریم را داشتم ولی تحمل اخلاق نیک خواهرش را بدون فرزند‌آوری نداشتم. 🔰 وَ عَسي‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَکُمْ وَ عَسي‏ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما بهتر است، و بسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بدتر است، و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید. (بقره: ۲۱۶) 🆔 @Masaf ثامن قم @samenqom313