1_928223734.pdf
3.6M
🚨 بوم مسائل انتخابات ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
آنالیز دقیق محتواهای منتشر شده در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی و همچنین رسانه های خاص
🚨 بوم مسائل ۱۰ فروردین
🔴راهحلی به جز همهپرسی نداریم
✅ پ ن: عموماً وقتی روند مذاکره با غرب دچار اختلال میشود، بحث همهپرسی را وسط میکشند!
❌💯الان هم به نظر تصویب لوایح FATF در مجمع دچار مشکل شده که باز راه حل شرایطِ فعلی را "همهپرسی" میدانند!
#همهپرسی
#غربگرایان
#آری_به_جمهوری_اسلامی
#قرارداد_25ساله_ایران_و_چین
#تولید_پشتیبانیها_مانعزداییها
⭕️ تحلیل دیتای کنش کاربران درباره سند همکاریهای جامع ایران و چین
🔹سند همکاریهای جامع ایرانتحلیل و چین هفتم فروردین ماه امضا شد تا شاید این موضوع، فرصت سوزیهای پیشین در حوزه روابط تجاری راهبردی را جبران کند. علیرغم اینکه سند همکاری بلندمدت یکی از شیوههای رایج در ارتباطات بینالمللی است، بسیاری از رسانههای فارسیزبان خارج کشور به آن تاخته و برخی نیز در داخل تلاش دارند از آن بهرهبرداری سیاسی و انتخاباتی کنند؛ این در حالی است که این قرارداد که طبق آن چین با طرح سرمایهگذاری ۴۰۰ میلیاردی طی ۲۵ سال راهی ایران شده، روشی برای بی اثرسازی تحریمها و اساسا کاهش مشکل تحریم و وابستگی به دلار است.
📊 رصد دیتاک از این قرارداد مهم جمهوری اسلامی ایران در شبکههای اجتماعی حکایت از چند رویکرد در قبال این موضوع است. اولا کنشگرانی که علیه قرارداد فعالیت کردند و هشتگهایی همچون #ترکمنچای_چینی، #فروش_ایران_ممنوع، #ایران_فروشی_نیست، #نه_به_قرارداد_۲۵ساله و #فروش_ایران را مورد استفاده قرار دادند تا سعی کنند آن را فاقد ارزش استراتژیک نشان دهند، دوما فعالانی که از این قرارداد استفاده سیاسی و تبلیغات انتخاباتی کرده و بهجای اشاره به امضای سند بین ایران و چین و آورده آن برای کشور، بر روی اسامی دو کاندیدای احتمالی مانور دادند و سوما افرادی که که موضوع را باعث رونق اقتصادی در صورت اجرای صحیح میدانستند.
🔹کاربران توییتر که کنش جدی خود را یک روز قبل از امضای قرارداد آغاز کرده بودند، با ۱۳۰.۲ هزار توییت، ۱۰۵.۵ هزار ریتوییت، ۴۵۰ هزار لایک و البته ۵۳۸۸ پست در ساعت موضوع را با هشتگهای #قرارداد_۲۵_ساله، #نه_به_جمهوری_اسلامی، #نه_به_قرارداد_۲۵ساله، #قرارداد_۲۵_ساله_با_چین، #No2ChinaIRAccord، #فروش_ایران_ممنوع و #ترکمنچای_چینی، در ۴۸ ساعت اخیر دنبال کردهاند.
🔹اما در تلگرام موضوع بیشتر جنبه اطلاعرسانی داشته و بر این اساس کاربران با ۷.۱هزار پست و ۲۵.۶ میلیون بازدید نسبت به امضای سند همکاری کنشگری داشتهاند. پربازدیدترین پست تلگرام با موضوع اطلاعرسانی پیش از امضای قرارداد با بیش از ۲۱۰ هزار بازدید و مربوط به کانال خبر فوری بوده است.
🔹در بستر خبر نیز مجموعا ۲.۷ هزار خبر توسط ۲۱۵ منبع خبری منتشر شده است.
🔹در کنار موج فضای مجازی، رصد شبکههای ماهوارهای با هشتگ ثابت #نه_به_جمهوری_اسلامی و با رویکرد عصبانیت پیگیری شده است و اکثر کانالها و صفحات آنها با بهکارگیری هشتگ #ترکمانچای_جدید و #استعمار_چین سعی در بازنمایی معکوس این قرارداد نزد افکار عمومی دارند. البته این گروه با رفتاری متناقض، هم سند را مهم و استعماری میدانند و هم معتقدند این سند فاقد ارزش او خاصیت استراتژیک است.
🔹این در حالی است که امضای اسناد بلندمدت سابقه جهانی دارد، مثلا سال ۲۰۱۴ روسیه سند ۴۰۰ میلیاردی برای همکاری با چین امضا و یک سال پیش نیز فاز اول خط لوله گازپروم به چین را افتتاح کرد. یا در سال ۲۰۱۹ اسکون موبیل آمریکا قرارداد ۲۰ ساله فروش گاز LNG را با چین امضا کرد. بر این اساس به نظر میرسد این میزان عصبانیت و شتابزدگی، ریشه در موفقیت ایران دربرداشتن #گام_عملی برای #کم_اثرسازی_تحریمها و رسیدن به روشهای جایگزین داشته باشد.
✍🏻 معصومه نصیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استوری اینستاگرام سایت رهبر انقلاب به مناسبت روز جمهوری اسلامی
🔴 دشمن در کمین است
❣مقام معظم رهبری:
❌💯 توجّه داشته باشید که دشمن -من که مدام تعبیر دشمن را بیان میکنم، یک عدّهای ناراحت میشوند که چرا فلانی مدام میگوید دشمن بله، باید تأکید کرد تا مردم فراموش نکنند که دشمنشان در کمین است- بهطور دائم دارد کار میکند برای اینکه جوانها را مأیوس کند، منحرف کند، از راه باز بدارد؛ آنهایی را که معتقد نیستند غرق در فساد کند، و آنهایی را که معتقدند، منحرف و زاویهدارِ از خطّ انقلاب کند؛ دشمن دائم دارد برنامهریزی میکند.
۹۹/۱۲/۲۵
#انتخابات
#آری_به_جمهوری_اسلامی
#قرارداد_25ساله_ایران_و_چین
#تولید_پشتیبانیها_مانعزداییها
#انتخاب_رئیسجمهور_اصلح_انقلابی
📌نقشه آمریکا از سفر نخست وزیر عراق به عربستان
🔸سفر آقای «مصطفی الکاظمی» به عربستان سعودی در چارچوب تلاش نخست وزیر عراق برای ایجاد رابطه بین عراق و کشورهای عرب منطقه، قابل تجزیه و تحلیل است؛ در گذشته هم، آقای «مصطفی الکاظمی» دیدارهایی با «عبدافتاح سیسی» رئیس جمهور مصر و «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن داشته است. به نظر می رسد آقای «مصطفی الکاظمی» اعتقاد دارد که عراق باید به دایره عربی خود بازگردد و یک نقش محوری در میان کشورهای منطقه ایفا کند.
عراق به دلیل ساختار اجتماعی و همچنین عشایری و مذهبی در دو دایره متقاطع قرار دارد. نخست دایره مذهبی است، چراکه گرایش های مذهبی در عراق بسیار پررنگ است و گرایش اکثریت مردم عراق به یک مذهب مشخص است که هر دولتی باید این ملاحظات را داشته باشد که نباید خارج از این چارچوب حرکت کند؛ وجود مرجعیت قدرتمند در عراق و همچنین عشایر فرات میان کربلا ونجف نیز موجب می شود که هر دولتی در عراق باید ملاحظات مذهبی و روابط مربوط به کشورهای منطقه به ویژه ایران را مورد توجه قرار دهد.
🐰آیا سیزده 13فروردین از نگاه اسلام نحس است؟🐰
تدوین: علی اکبر صیدی
🌷چکیده
نسبت دادن نحس(نحس عرضی) به ایام در متون دینی، بخاطر حوادث نا گواری است که برای مردمان آن روز اتفاق افتاده و از نظر همان مردمان نحس تلقی می گردد.
🌷الف نحوست ذاتی و عرضی در قرآن
برخی از آیـات قرآنی ایام فصول اربعه را بستر خیر و برکت و تهیه نیازمندیهای انسان معرفی میکند،چـنانکه برخی دیگر هر نـوع نـقص و عیب را در آفرینش نفی مینمایند. بنابراین،اندیشه نحوست ذاتی با این آیات سازگار نیست.آیاتی که برخی از ایام را نحس و شوم معرفی میکنند،به خاطر پدیدههای ناگواری است که در آنها رخ داده و به اصطلاح شـومی بالعرض پیدا کردهاند. (1) دقت در آیات قرآنی به روشـنی ثـابت میکند که همه ایام فصول چهارگانه مبارک بوده و وسیلۀ تأمین نیازمندیهای انسان هـستند. (سورۀ فصلت،آیه 9 و 10) در عین حال،پاره ای آیات قرآنی،برخی از زمانها و مکانها را مـبارک و فـرخنده مینامند،مـثلا شـب نـزول قـرآن را شـبی مبارک میخواند (سورۀ دخان،آیۀ 3) همچنین در برخی از آیات قرآن،روز و یا روزها به شومی توصیف شده است،مانند(سورۀ فصلت،آیۀ 16) ).(سورۀ قمر، آیۀ 19) ولی در حقیقت نحوست آن بالذات نبوده بلکه به خاطر تـندبادی بـودکه آنها-قوم عاد-را ریشهکن کرد ولی همان روز در نقاط دیگر که مشمول عذاب الهی نبودند به میمنت و مبارکی خود باقی بود. هر چند از سياق داستان قوم عاد كه اين دو آيه مربوط بدانست استفاده مىشود كه نحوست و شئامت مربوط به خود آن زمانى است كه در آن زمان باد به عنوان عذاب بر قوم عاد وزيد، و آن زمان هفت شب و هشت روز پشت سر هم بوده، كه عذاب به طور مستمر بر آنان نازل مىشده اما بر نمىآيد كه اين تاثير و دخالت زمان به نحوى بوده كه با گردش هفتهها دوباره آن زمان نحس برگردد(2)
🌷ب- نحوست ایام از منظر روایات
بررسی روایات نشان می دهد که حضرات معصومین(ع) با خرافه ای بنام« نحوست ایام » مقابله کرده اند.
امام موسی بن جعفر روز جمعه حـجامت مـیکند(گویا حجامت در روز جمعه در عرف آن روز نامبارک شمرده میشد)( 3) محمد بن احمد دقاق نقل میکند:بـه امـام هـفتم نوشتم: مسافرت در آخرین چهارشنبه مـاه کـه بـه«لا تدور»معروف است،چگونه است؟حضرت در پاسخ نوشت:هر کس در چنین روزی که برخی به آن فال بد میزنند و میگویند«یوم الأربعاء لا تدور»سفر کـند از هـر بـلایی و از هر بیماری محفوظ میماند و خدا خواستههای او را برآورده مـیکند (4)
🌸ج- تاملی در نحس بودن 13فروردین
الف- سابقه آن در غرب و مسیحیت
فرخندگی و شومی روزها در فرهنگ بسیاری از کشورها دیده میشود حتی مرکز تمدن غربی،برای طبقۀ سیزده،عدد 1+12 میآورند یا اصلا شمارهای نمیگذارند تا از شومی عدد 13 در امان باشند(1). ما درباره این که ۱۳ از چه زمانی در ایران تبدیل به یک عدد نحس شد، برخی از محققان عقیده دارند که اعتقاد به نحوست عدد سیزده اثری است که از ارتباط و مجاورت با عالم مسیحیت به زرتشتیان و بعد از آنان مسلمانان انتقال پیدا کرد. چون یهودای اسخریوطی یکی از دوازده حواری مسیح، نقشه کشید تا مسیح را تسلیم مخالفانش کند و او سیزدهمین فردی بود که به جرگه مسیح و یازده شاگرد دیگرش در آمده بود، مسیحیان سیزده را نحس دانستند. چون با سیزده نفره شدن جمع مسیح و یارانش، مسیح گرفتار و محاکمه و به دار آویخته شد.
🌺ب- وجود برخی روایات ضعیف در بحار که علت نحوست روز 13هرماه را هم بیان می کند از جمله اینکه پسر حضرت نوح و همسر لوط – که هردو ناصالح بودند- در سیزدهم ماه مردند(5).... دلایل عقلی و نقلی دیگر، بی اعتباری این حدیث بدون سند و مرسله را تایید می کند..
🌻🌸نتیجه
اگر در متون اسلامی، نحوستی به ایام خاصی نسبت داده شده (آنهم نقل نظر مردمان خاص) به خاط اتفاق (عذاب الهی) است که بر آن مردم از از جمله قوم عاد نازل شده است.و این ایام نسبت به آنان نحس تلقی می گردد نه به همه انسان ها در سرزمین های دیگر.
از نظر اسلام، روز 13فروردین، نحس نیست. این خرافه از فرهنگ های دیگروارد شده است
🌻منابع و پا نوشت ها
1-سبحانی،جعفرفرخندگی و شومی روزها از دیدگاه عقل و شرع فصلنامه .کلام اسلامی » بهار 1390 - شماره 77 .از صفحه 5 تا 14
2- طباطبايى، محمدحسين، ترجمه تفسير الميزان، ج19 ص116
3- ابن بابويه، محمد بن على، الخصال ؛ ج2 ؛ ص391
4-ابن شعبه حرانى، حسن بن على، تحف العقول ص: 483
5-مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت) (ط - بيروت) ؛ ج56 ؛ ص66
🌸لطفا این مقاله را منتشر کنیدتا مردم از خرافۀ نحس بودن13دست بردارند🌸