eitaa logo
🇮🇷سنگر بصیرت شهدایی🇮🇷
231 دنبال‌کننده
29.1هزار عکس
19.9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اگر شما خیال میکنید که شما بیائید بنشینید و فلان مسئول یا فلان جریان را مذمت کنید، مردم لذت میبرند و خوششان می‌آید، اشتباه میکنید. مردم از فضای خوششان نمی‌آید. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 جناحهای مختلف کشور، و بدگوئی و اهانت و تهمت و این حرفها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهائی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال میشود. ۱۳۸۶/۱۰/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 این تخریب و این حرف‌زدنها و اهانت کردنها، نه حجیت دارد برای مستمعان، و نه جایز است؛ به خاطر اینکه فضا را خراب میکند. ۱۳۸۵/۰۷/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اگر واقعاً انسان از یک جهتگیری ای که خیال میکند فلان کس یا فلان کسان در آن جهتگیری هستند، ناراضی است، راهش تخریب و اهانت به اشخاص نیست، راهش اسم آوردن از این و آن نیست، راهش است. ۱۳۸۵/۰۶/۰۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اختلاف‌نظرهایی که در دوران انتخابات پیش می‌آید، ممکن است کدورت‌هایی را بین بعضی از برادران و خواهران به‌وجود بیاورد؛ نگذارید این ها باقی بماند. ۱۳۸۴/۰۳/۲۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 گفتگوی انتقادی اشکالی ندارد؛ اما گفتگو با های و هوی فرق دارد. در اسلامی، گفتگو با عربده‌کشی و چاقوکشی در بعضی از دمکراسیها تفاوت دارد. این‌جا گفتگو میکنند؛ به قول امام، مثل مباحثه‌های طلبگی. ۱۳۸۲/۰۵/۱۵ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥قبح تهمت و فریب🔥 بنابر روایتی امام کاظم (علیه السلام) فرمودند: 🍂"مؤمن برادر پدر و مادرىِ مؤمن است اگر چه زاده پدر او نيست؛ ملعون است كسى كه به برادرش تهمت بزند، ملعون است كسى كه با برادرش دغلى كند."🍂 📚 بحار الأنوار، ج ۷۲، ص ۲۶۲ 📖 متن روایت👇 🍃روی ان قال موسی بن جعفر الکاظم (علیه السلام): " اَلْمُؤْمِنُ أَخُو اَلْمُؤْمِنِ لِأُمَّهِ وَ لِأَبِيهِ وَ إِنْ لَمْ يَلِدْهُ أَبُوهُ مَلْعُونٌ مَنِ اِتَّهَمَ أَخَاهُ مَلْعُونٌ مَنْ غَشَّ أَخَاهُ."🍃 —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مردم عزیز ما باید بدانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف، تعیین‌کننده است. اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیّت باقی خواهد ماند. اینکه شما می‌بینید دشمن‌های پُررو و وقیح و گردن‌کلفت در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند، به‌خاطر حضور مردم است؛ به‌معنای واقعی کلمه می‌ترسند... مهم‌ترین مظهر این حضور، انتخابات است. هر کس کشور را دوست دارد، هر کس امنیّت را دوست دارد باید بیاید وارد میدان انتخابات بشود؛ شرّ دشمن را این کم می‌کند. ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اگر شما خیال میکنید که شما بیائید بنشینید و فلان مسئول یا فلان جریان را مذمت کنید، مردم لذت میبرند و خوششان می‌آید، اشتباه میکنید. مردم از فضای خوششان نمی‌آید. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 نگرانی من از رائج شدنِ اخلاق در جامعه است. خدمات فراوانی انجام میگیرد، انسان همه را کنار بگذارد، به نقطه‌ای بچسبد، این درست نیست. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠‌‌توصیه‌ی به مردم عزیزمان این است که ما گفتیم ایران قوی و سرافراز، این شد شعار. ایران قوی طرفدار خیلی دارد، قوی بودن ایران فقط به این نیست که انواع و اقسام موشک را داشته باشیم که الحمدالله داریم. ✏️ قوی شدن ابعاد گوناگونی دارد،یکی از ابعادش همین بعد حضور مردم در میدان سیاست و میدان انتخابات است این هم نشانه‌‌ی قوت است. ✏️ پس هرکسی که علاقه‌مند به ایران قوی است در این انتخابات بایستی شرکت کند و هرکسی معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است بایستی به صورت مضاعف اهتمام داشته باشد. ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🟢 اکثریت یا اقلیت ، معیار حقیقت نیست معیار : عقلانیت ، استقلال فکری و تشخیص فردی است ❇️ درسی از مکتب امام کاظم «علیه السلام» (به مناسبت سالروز ولادت خجسته حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام) ✅ امام عليه السلام در حدیثی - خطاب به هشام - مى‏فرمايد: قرآن كثرت را مذمت كرده است آنجا كه مى‏فرمايد: «وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ»(انعام/ 116) : اگر اكثر مردم را پيروى كنى تو را گمراه مى‏كنند؛ چون اكثر مردم تابع عقل نيستند، تابع گمان و تخمين‏اند، همين كه چيزى در خيالشان پيدا مى‏شود دنبالش مى‏روند. ✅ چون اكثر مردم اينگونه هستند، پس به اكثریت اعتماد نكن. 🔹اين هم خودش نوعى ديگر استقلال بخشيدن به عقل است و دعوت به اينكه عقل بايد معيار باشد. ✅ امام عليه السلام در - ادامه خطاب به هشام - مى‏فرمايد كه: هشام! به حرف مردم اعتنا نكن، به تشخيص مردم اعتنا نكن؛ تشخيص، تشخيص خودت باشد. ✅ اى هشام! اگر در دست تو يك گردو باشد و هركس به تو برسد بگويد: به به! چه گوهر عاليى! در هيچ خزانه‏اى پيدا نمى‏شود، تو كه مى‏بينى گوهر نيست نبايد گول آنها را بخورى. نقطه مقابلش: اگر در دست تو گوهرى باشد و هركس به تو برسد بگويد: اين گردو را از كجا آورده‏اى؟ تو نبايد اعتنا كنى. اگر همه مردم به اين گوهر گفتند گردو، تو تابع تشخيص و عقل و فكر خودت باش و عقل را راهنماى خود قرار بده. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، ج‏22، ص: 867- 866- با تلخیص و ویرایش - —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
✳️ پیام قرانی غدیر 🔸جامعه اسلامى را خطر از داخل تهديد مى‏كند (فَلاتَخْشَوْهُمْ‏ وَ اخْشَوْنِ‏) 🔻قرآن كريم در سوره مائده- كه آخرين سوره يا از آخرين سوره‏هاى قرآن است و بالاخره در دو سه ماه آخر عمر رسول اكرم نازل شده است و زمان، زمانى است كه مشركين يكسره به زانو درآمده‏اند و خطرى از ناحيه آنها اسلام را تهديد نمى‏كند 🔻در همين وقت در غدير خم تكليف امامت روشن، و امامت و خلافت على عليه السلام به امر خداوند اعلام مى‏شود يك اعلام خطر از ناحيه خدا به همه مسلمانان مى‏نمايد و آن اينكه : تاكنون از دشمن مى‏ترسيديد كه ريشه شما را بركنَد، اكنون نگرانى از آن ناحيه منتفى است، اكنون نگرانى از ناحيه من است، از اين پس از كافران و دشمنان خارجى نترسيد، از من بترسيد كه در كمين شما هستم: «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ» 🔻«از من بترسيد» يعنى چه؟ يعنى جامعه اسلامى از اين پس از درون خود تهديد مى‏شود كه راه انحراف از مسير خدايى اخلاص پيش گيرد و خدا را فراموش كند. 🔻 سنت لا يتغيّر خداست كه هر ملتى كه از درون و از جنبه اخلاقى تغيير كند و عوض شود، خداوند متعال سرنوشت آنها را تغيير دهد: «انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِانْفُسِهِمْ»: خداوند وضع و سرنوشت مردمى را عوض نمى‏كند، مادامى‏كه آنها خود را و آنچه به انديشه‏ها و رفتارهاى خودشان مربوط است تغيير ندهند. 🔹مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (نهضتهاى اسلامى درصد ساله اخير)، ج‏24، ص: 94-93- با تلخیص و ویرایش - —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🟢 پاسخ شهید مطهری به یک سؤال بسیار مهم تاریخی در باره جریان غدیر (۱) 🔸پرسش :چه عواملی سبب شد مسلمانان وصيت پيغمبر اكرم(ص) را درباره على (ع) ناديده گرفتند؟ 🔹پاسخ : ♦️در این زمینه تحلیلها وتفسیرهای متفاوتی وجود دارد : 🔹نظريه اول‏ : اينكه بگوييم مسلمين يك‏باره همگی ، نسبت به اسلام و پيغمبر متمرد و طاغى شدند، روى تعصبات قومى و عربى؛ به اين مسئله كه رسيد همه آنها يك‏مرتبه از اسلام رو برگرداندند. 🔹باید گفت: وقايع بعد از غدیر نشان نمى‏ دهد كه مسلمين يك‏مرتبه از اسلام و از پيغمبر به طور كلى رو برگردانده باشند كه نتيجه‏ اش اين است كه بايد به حالت اول جاهليت خودشان و بت‏ پرستى برمى‏ گشتند. 🔸نظريه دوم‏ : بگوييم مسلمين نخواستند نسبت به اسلام متمرد شوند ولى نسبت به اين يك دستور پيغمبر جنبه تمرد به خودشان گرفتند؛ اين يك دستور به علل و جهات خاصى مثلًا كينه‏ هايى كه از ناحيه پدركشتگى‏ ها با على عليه السلام داشتند يا به قول بعضى از اهل تسننِ امروز نمى‏ خواستند كه نبوت و خلافت در يك خاندان جمع گردد ، تحملش برايشان مشكل بود. یا آنکه آن حالت عدم تساهل و سخت‏گيرى و صلابت و انعطاف‏ ناپذيرى على عليه السلام ، عامل نادیده گرفتن توصیه پیامبر نسبت به امام علی گردید. 🔸 نقد و ردّ تحلیل های فوق : با اينگونه تحلیلها نمی توان حادثه به اين مهمى را توجيه كرد؛ چگونه می توان گفت: همه مسلمين يك‏مرتبه مرتد شدند و از اسلام برگشتند؟! - اینکه بگوییم «مسلمين همه در اين يك مسئله تمرد پيشه كردند» خيلى بعيد نيست ولى آيا همه مسلمانها را مى‏ شود گفت متمرد شدند. 🔹نظريه صحيح : مسلمين، اغفال شدند 🔹تبیین : مسلمين در اين مسئله اغفال شدند؛ يعنى عده‏ اى متمرد شدند، آن عده زيرك متمرد، عامه مسلمين را در اين مسئله اغفال كردند. 🔹صحت این نظریه را مى‏ توانيم از آيه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ» استنتاج و نتيجه‏ گيرى كنيم. (ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (پانزده گفتار))، ج‏25، ص: 197-185-با تلخیص و ویرایش - —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
⭕️ قسمت دوم پاسخ شهید مطهری به یک سؤال بسیار مهم تاریخی در باره جریان غدیر (۲) 🔸پرسش :چه عواملی سبب شد مسلمانان وصيت پيغمبر اكرم(ص) را درباره على (ع) ناديده گرفتند؟ 🔹پاسخ : ♦️نظريه صحيح : مسلمين اغفال شدند 🔻صحت این نظریه را مى ‏توانيم از آيه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ»(مائده/۳)استنتاج و نتيجه‏ گيرى كنيم. 🔻جمله اول آيه: الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ ، يك واقعيت تاريخى را بيان مى‏ فرمايد: امروز (با نصب امير المؤمنين به خلافت در غدیر خم )كافران از دين شما مأيوس گشتند؛ يعنى از امروز ديگر كافران نااميدند كه از راه كفر، از خارج حوزه اسلام به اسلام حمله كنند، ديگر مأيوس شدند كه از اين راه نتيجه بگيرند، فهميدند كه ديگر اسلام را نمى ‏شود از بيرون كوبيد. 🔻در جمله دوم تأمين مى ‏دهد كه خيالتان از ناحيه آنها (کفار و دشمنان خارجی ) ناراحت نباشد : فَلا تَخْشَوْهُمْ‏ : مسلمانها! ديگر از كافران بيم نداشته باشيد و نگران نباشيد. 🔻قرآن در آيات زياد هميشه مسلمين را از خطر كفار بيم مى ‏داد. اما در اينجا بعد از حادثه نصب على عليه السلام به خلافت، مى‏ گويد ديگر بعد از اين بيمى نيست، از ناحيه آنها نگرانى نيست. 🔻جمله سوم خيلى عجيب است: وَ اخْشَوْنِ ‏: از ناحيه کفار بر دين خودتان نگران نباشيد اما از من بترسيد. 🔻معنايش اين مى‏ شود كه از ناحيه من نگران باشيد. يعنى چه از ناحيه خدا نگران باشيم؟ از ناحيه دشمن نگران نباشيم اما از ناحيه دوست و صاحب دين، از ناحيه خدا نگران باشيم! برعكس، از ناحيه خدا بايد اميدوار باشيم، پس چرا قرآن مى‏ گويد از ناحيه خدا نگران باشيد؟ نكته و جان كلام همين جاست. 🔻... معنى‏ «وَ اخْشَوْنِ» (از من بترسید ) این است که: از سنت و قانون من بترسيد؛ سنت من این است كه‏: هرگز نعمتى را از مردمى سلب نمى‏ كنم مگر اينكه آن مردم خودشان عوض شده و تغيير كرده باشند «انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِانْفُسِهِمْ‏ »(رعد : ۱۱) 🔻پس اى مسلمين! بعد از اين هر چشم ‏زخمى كه به شما بخورد از داخل خود شما خورده است و هر آسيبى كه به جامعه اسلامى برسد از داخل جامعه اسلامى مى‏رسد نه از بيرون. بيرون به كمك داخل - در ضربه زدن به جامعه اسلامی - استفاده مى ‏كند. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(پانزده گفتار)) ج۲۵ص 191-185-با تلخیص ویرایش- —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بعضی اوقات هم حرف هایی از بعضی صادر میشود که نشان‌ دهنده‌ی این است که اساس را کأنّه قبول ندارند. خب کسی که می خواهد وارد میدان بشود و داوطلب نشستن بر مسند ریاست جمهوری کشور است، بایستی 👇 به معتقد باشد، به معتقد باشد، به معتقد باشد؛ اینها را بایستی اعتقاد داشته باشد وَ الّا [اگر] نداشته باشد که خب شایسته‌ی این معنا نیست. حرف هایی گاهی شنیده می شود که متناسب با این وظیفه‌ی مهم نیست؛ این را ما درخواست داریم و جدّاً مطالبه می کنیم که رعایت کنند. ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد بکش کنار❗️ 💥اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». ✅این معنایش این است که به هیچ وجه نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... 🔕گاهی 🎯سکوت کردن 🎯کنار کشیدن 🎯حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. 📌در فتنه همه بایستی کنند؛ 📌همه بایستی داشته باشند. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ بصیرت خواص حرکت عوام 🔹 بعضی‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به‌هیچ‌وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود. (مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد بکش کنار❗️ 💥اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». ✅این معنایش این است که به هیچ وجه نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... 🔕گاهی 🎯سکوت کردن 🎯کنار کشیدن 🎯حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. 📌در فتنه همه بایستی کنند؛ 📌همه بایستی داشته باشند. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠 فتنه معنایش این است که یک عده‌ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهره‌ی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ ☀️(مدظله‌العالی) ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد بکش کنار❗️ 💥اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». ✅این معنایش این است که به هیچ وجه نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... 🔕گاهی 🎯سکوت کردن 🎯کنار کشیدن 🎯حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. 📌در فتنه همه بایستی کنند؛ 📌همه بایستی داشته باشند. ۱۳۸۸/۰۷/۰۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
‍ ⚠️گاهی سکوت کردن،کنار کشیدن، حرف نزدن،خودش کمک به است‼️ 💥چه کنیم⁉️ 👈 ✅ ⚪️ رهبر معظم انقلاب: 🔸بعضی‌‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را میفهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد بکش کنار❗️ 💥اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». ✅این معنایش این است که به هیچ وجه نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود... 🔕گاهی 🎯سکوت کردن 🎯کنار کشیدن 🎯حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. 📌در فتنه همه بایستی کنند؛ 📌همه بایستی داشته باشند. ☀️ (مدظله‌العالی) 🗓‏۱۳۸۸/۰۷/۰۲ ‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 💠سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم. ۹۸/۱۰/۲۷ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷