eitaa logo
کلینیک پاسخگویی به شبهات
1.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
در این کانال شبهات جریان #زرتشتی_گری، ، #باستان_گرایی، معاندین و پدیده های اجتماعی_سیاسی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. ارتباط با ادمین: @sarbaz_irani110
مشاهده در ایتا
دانلود
( ) بر طبق این نظریه، انواع یا گونه های موجودات در طول زمان یکسان و ثابت نمانده اند، بلکه دستخوش تغییر و تحول شده و متناسب با شرایط، تطور یافته اند. این نظریه سابقه‌ای کهن دارد، اما از قرن هجدهم به صورت جدّی‌تر در حوزه  مطرح شده است، مثلاً در اثر  با عنوان  عمومی و خصوصی و در اثر  با عنوان فلسفه جانورشناختی. نقطه عطف در طرح این نظریه، منشأ انواع  است که اثری بسیار مهم در تاریخ علوم طبیعی محسوب می‌شود.داروین در این کتاب و سپس در منشأ انسان از این نظریه صورت بندی علمی و مبتنی بر شواهد تجربی به دست داد که در مجامع علمی با استقبال مواجه شد و سبب گردید گاه اصطلاح «داروینیسم» به عنوان مترادف نظریه تکامل یا تطور انواع به کار رود. نظریه داروین امروزه در عالم علم کهنه می‌نماید و با پرسشهای فراوان مواجه شده، اما نظریه های مبتنی بر تکامل یا تطور انواع همچنان مطرح است. 🆔eitaa.com/sarbazirani110
خلاصه نظریه داروین درباره جهان هستی: جهان هستی و مخلوقات و جانوران از جمله انسان، آنگونه که کتب آسمانی و مومنین ادعا دارند خلق نشده است بلکه موجودات در یک فرآیند تدریجی به سوی کمال خویش در حرکتند. این ماده است که باعث رشد و کمال است نه عامل موهوم( خداوند ) ناگفته نماند خود چارلز داروین دانشمندی مذهبی بوده است نه آتئیست. اما رد نظریه داروینیسم 👇👇👇👇👇👇👇 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅پاسخ تفصیلی به شبهه چارلز داروین : در میان دانشمندان علوم طبیعی دو فرضیه درباره آفرینش موجودات زنده اعم از گیاهان و جانواران وجود داشته است.   الف. فرضیه تکامل انواع یا «ترانسفورمیسم» که می گوید موجودات زنده در آغاز به شکل کنونی نبودند، بلکه در آغاز موجودات تک سلولی در آب اقیانوس ها و از لابلای لجن های اعماق دریا ها با یک جهش پیدا شدند؛ یعنی موجودات بی جان در شرایط خاصی قرار گرفتند که از آنها نخستین سلول های زنده پیدا شد.   این موجودات ذره بینی زنده تدریجاً تکامل یافتند و از نوعی به نوع دیگر تغییر شکل دادند. کامل ترین حلقه این تکامل همین انسان های امروزند که از موجوداتی شبیه به میمون و سپس میمون های انسان نما ظاهر گشتند.   ب. فرضیه ثبوت انواع یا «فکسیسم» که می گوید انواع جانداران هر کدام جداگانه از آغاز به همین شکل کنونی ظاهر گشتند و هیچ نوع به نوع دیگر تبدیل نیافته است. و طبعاً انسان هم دارای خلقت مستقلی بوده که از آغاز به همین صورت آفریده شده است. [1]   نظریه تکامل داروین از پر سرو صداترین نظریات مطرح شده در قرون اخیر است که موافقان و مخالفان بسیاری را به دنبال داشت. علاوه بر کتاب های مستقلی که دانشمندان موافق و مخالف در این زمینه نگاشته اند، عده ای دیگر نیز معمولا به مناسبت هایی متعرض این بحث شده اند.   از میان دانشمندان اسلامی صاحبان تفسیر المنار و مراغی و ... از طرفداران این نظریه هستند. اینها چنان تحت تاثیر این فرضیه واقع شده‏اند که آن را یکى از سنن الاهى پنداشته و بعضی از آیات را به آن تفسیر نموده‏اند و چنین پنداشته‏اند که این فرضیه از ابداعات قرآن است نه از ابتکارات داروین! [2]   منشأ تکامل   علماى طبیعى؛ مانند «لامارک» و «داروین» و پیروان آنها مبدأ و منشأ تکامل را احتیاجات طبیعى و تنازع در بقا و تطبیق با محیط و بقای اصلح معرفى کرده‏اند و به این نتیجه رسیده‏اند که این عوامل صورت و اعضای موجودات را تغییر می دهد و قابل را کامل مى‏سازد و ناقابل را فانى مى‏گرداند. اینها چون حرکت و تکامل را از احتیاج و تنازع شروع کرده‏اند پس با انتخاب طبیعى و تطبیق با محیط به پایان می رسد. [3]     دلائل طرفداران تکامل   به آسانى مى‏توان استدلالات آنها را در سه قسمت خلاصه کرد:   1. دلائلى است که از دیرین‏شناسى (مطالعه روى فسیل ها)؛ یعنى اسکلت‏هاى متحجر شده موجودات زنده گذشته، آورده‏اند. آنها معتقدند مطالعات طبقات مختلف زمین نشان مى‏دهد که موجودات زنده، از صورت هاى ساده‏تر به صورت هاى کامل تر و پیچیده‏تر تغییر شکل داده‏اند.   تنها راهى که اختلاف و تفاوت فسیل ها را مى‏توان با آن تفسیر کرد، همین فرضیه تکامل است.   2. قرائنى است که از"تشریح مقایسه‏اى" جمع‏آورى کرده‏اند، آنها طى بحث هاى مفصل و طولانى مى‏گویند هنگامى که استخوان بندى حیوانات مختلف را تشریح کرده، با هم مقایسه کنیم شباهت زیادى در آنها مى‏بینیم که نشان مى‏دهد همه از یک اصل گرفته شده‏اند.   3. قرائنى وجود وارد که از"جنین‏شناسى" به دست آورده‏اند و معتقدند اگر حیوانات را در حالت جنینى که هنوز تکامل لازم را نیافته‏اند در کنار هم بگذاریم خواهیم دید که جنین ها قبل از تکامل در شکم مادر، یا در درون تخم تا چه اندازه با هم شباهت دارند، این نیز تأیید مى‏کند که همه آنها در آغاز از یک اصل گرفته شده‏اند.   پاسخ هاى طرفداران ثبوت انواع   ولى طرفداران فرضیه ثبوت انواع یک پاسخ کلى به تمام این استدلالات دارند و آن این که هیچ یک از این قرائن قانع کننده نیست، البته نمى‏توان انکار کرد که هر یک از این قرائن سه‏گانه احتمال تکامل را در ذهن به عنوان یک "احتمال ظنى" توجیه مى‏کند، ولى هرگز یقین آور نخواهد بود.   به عبارت روشن تر، اثبات فرضیه تکامل، و تبدیل آن از صورت یک فرضیه به یک قانون علمى و قطعى، یا باید از طریق دلیل عقلى بوده باشد، و یا از طریق آزمایش و حس و تجربه، و غیر از این دو راهى نیست.   اما از یک سو مى‏دانیم دلائل عقلى و فلسفى را به این مسائل، راهى نیست، و از سوى دیگر دست تجربه و آزمایش از مسائلى که ریشه‏هاى آن در میلیون ها سال قبل نهفته، کوتاه است!.   آنچه ما با حس و تجربه درک مى‏کنیم این است تغییرات سطحى با گذشت زمان به صورت جهش"موتاسیون" در حیوانات و گیاهان رخ مى‏دهد، مثلا از نسل گوسفندان معمولى ناگهان گوسفندى متولد مى‏شود که پشم آن با پشم گوسفندان معمولى متفاوت است؛ یعنى بسیار لطیف تر و نرم تر است، و همان سرچشمه پیدایش نسلى در گوسفند به نام" گوسفند مرینوس" مى‏شود، با این ویژگى در پشم.   یا این که حیواناتى بر اثر جهش، تغییر رنگ چشم یا ناخن و یا شکل پوست بدن و مانند آن پیدا مى‏کند، ولى هیچ کس تا کنون جهشى ندیده است که دگرگونى مهمى در اعضاى اصلى بدن یک حیوان ایجاد کند و یا نوعى را به نوع دیگر مبدل سازد.  
بنابرین ما تنها میتوانیم حدس بزنیم که تراکم جهش ها ممکن است یک روز سر از تغییر نوع حیوان دربیاورد و مثلا حیوان خزنده را تبدیل به پرندگان کند، ولى این حدس هرگز یک حدس قطعى نیست، بلکه تنها یک مسئله ظنى است؛ چرا که ما هرگز با جهش هاى تغییر دهنده اعضای اصلى به عنوان یک حس و تجربه روبرو نشده‏ایم.   از مجموع آنچه گفته شد چنین نتیجه مى‏گیریم که دلائل سه گانه طرفداران ترانسفورمیسم نمى‏تواند این نظریه را از صورت یک فرضیه فراتر برد، و به همین دلیل آنها که دقیقا روى این مسائل بحث مى‏کنند، همواره از آن به عنوان " فرضیه تکامل انواع" سخن مى‏گویند نه قانون و اصل. [4]   از ظاهر آیات قرآن درباره خلقت آدم در ابتدا، چنین به نظر می رسد که آدم نخست از گل تیره رنگ آفریده شد و پس از تکمیل اندام، روح الاهی در آن دمیده شد و به دنبال آن فرشتگان جز ابلیس در برابر او سجده کردند. نحوه بیان این آیات چنین نشان می دهد که میان خلقت آدم از خاک و پیدایش صورت کنونی، انواع دیگری وجود نداشته است. [5]   جهت اطلاع بیشتر به کتاب های زیر مراجعه فرمایید:   1. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه.   2. طالقانى، سید محمود، پرتوى از قرآن‏.   3. طوسى، محمد بن حسن، ‏التبیان فى تفسیر القرآن‏ (در مقدمه کتاب).   4. نجفى خمینى، محمد جواد، تفسیر آسان.   5. فضل الله، سید محمد حسین، ‏تفسیر من وحى القرآن‏.   6. بهزاد، محمود، داروینیسم.   7. مکارم شیرازی، ناصر، آخرین فرضیه تکامل.   8. موسوى سبزوارى، سید عبد الاعلى، ‏مواهب الرحمان فی تفسیر القرآن‏.   9. نجفى، محمد رضا، نقد فلسفه داروین ( به زبان عربى).   10. بلاغى نجفى، محمد جواد، آلاء الرحمن فى تفسیر القرآن 🆔eitaa.com/sarbazirani110
مطالعه کتاب نقد نظریه داروین نوشته محمد قطب مصری به عزیزان توصیه می گردد 👆👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جر خوردن شبکه های سلطنت طلب با این کلیپ. ۳۵ ثانیه نخست این کلیپ در شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب بارها پخش شده بود غافل از اینکه فیلم ارسالی آنها تقطیع شده است..... دم جوانان خوش ذوق انقلابی گرم 👏 🆔eitaa.com/sarbazirani110
انتشار دروغی عجیب در فضای مجازی: متن شایعه و دروغ: امسال بخاطر کرونا، همه مراجع فتوا داده اند روزه گرفتن در ماه رمضان حرام است چون روزه گرفتن باعث ضعف سیستم ایمنی بدن میشود!!!!!!!!! ✅ فتوای رهبر انقلاب درباره حکم روزه ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا: 🔵روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب: ۱. ایجاد بیماری ۲.تشدید بیماری ۳.افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود. 🔵در این موارد روزه ساقط، ولی قضای آن لازم است. 🔵بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند. 🔵بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط، ولی قضای آن لازم است. (کانال رسمی مقام معظم رهبری) 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅متن شبهه: زیاد در فکر عبادت خداوند که نمیدانی خواست او چیست مباش بلکه به خدمت مردم بپرداز که میدانی مشکلاتشان چیست و چه میخواهند. ( کنفوسیوس ) عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست ✅پاسخ شبهه: 🔴هرگز خداوندی را که نمیدانم از من چه میخواهد عبادت نمیکنم. 🔴من خداوندی را عبادت میکنم که بنده اش را امر کرده به کمک به فقرا و نیازمندان. 🔴من خداوندی را عبادت میکنم که امر کرده به مهربانی و رسیدگی به یتیمان و بی سرپرستان. 🔴من خداوندی را عبادت میکنم که سیره پیامبرش و ائمه اطهارش کمک به فقرا در تاریکی شب بود. 🔴خدایی را عبادت میکنم که بندگانش را به دادن زکات و خمس و انفاق توصیه کرده است. 🔴اگر به مستحقان انفاق صدقات آشکارا کنید کاری نیکوست،ولی اگر در پنهانی به فقیران آبرومند رسانید نیکوتر است و خدا به پاداش آن گناهان شما را مستور دارد و خدا از آشکار و نهان شما آگاهست.سوره بقره آیه ۲۷۱ 🔴 آری؛ اینچنین خدایی واقعا قابل ستایش و عبادت است و من نیز پیرو همین سیره خواهم بود. ضمنا چنین جمله ای از کنفوسیوس یافت نشد. آیا دروغگویی مشکلات جامعه و مردم را که میدانید چیست بیشتر نمی کند؟؟!!! 🔴 لِیَجْزِیَ اللَّهُ الصَّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ. (احزاب 24 ) (تا خداوند صادقان را به خاطر صدقشان پاداش دهد و منافقان را عذاب کند.)/ 🆔eitaa.com/sarbazirani110
🔴امپراتوری جعل و دروغ پردازی کوروش پرستان:🔴 این بار دروغ بستن وقیحانه به مرحوم شهریار مدتی است در پیجهای اینستاگرام و کانالهای ، شعری منتشر شده که به به استاد شهریار نسبت داده اند* . ✅ متن شایعه به این صورت است : 👇👇👇👇👇 شعر منتشر نشده از شهریار که در زمان حیاتش جرات چاپ نداشت شعری ونایاب ازاستادشهریار كه هر بيت آن با بيان حال و روز شوم اين ديار،هر ايرانى را بجايكاه اصيل خود باز ميگرداند جای آن دارد که ریزد خون ز چشم روزگار در عزای کشور دارا و خاک مازیار میهن برزین و خاک برمک و ملک قباد کشور آذرگشسب و سرزمین شهریار پایگاه پاکدینان، مأمن آزادگان سرزمین رستم و جولانگه اسفندیار مسکن ابن مقفع، جایگاه بوعلی پرورشگاه سنایی، معرفت را پود و تار مهد بو مسلم، که از شمشیر و از تدبیر او در کف عباسیان آمد زمام اختیار بیشه ی یعقوب لیث، آن شیر میدان های جنگ آنکه نامش هست تا پایان عالم استوار زادگاه سربداران کز پی کسب شرف از وطن کردند اقوام مغول را تار و مار یا رب این ایران من با آنهمه فر و شکوه یا رب این ایران من با آنهمه عز و وقار اینچنین پر بسته و دلخسته و زار و نژند اینچنین افسرده و پژمرده و زار و نزار ای زبانم لال، گردد نام فردوسی خفیف ای دو چشمم کور، کافتد نام حافظ زاعتبار شاه دزدی رفت و در دنبالش آمد گند دزد تاج داری رفت و آمد در پیش عمامه دار چکمه پوشی رفت و آمد بعد از آن نعلین پوش شهسواری رفت و آمد در پی او خرسوار هر طرف دستار می بینی رسن اندر رسن هر طرف عمامه ها یابی قطار اندر قطار اِشکم این لاشخورها کی بود سیری پذیر کی بود در کار این دستار بندان بند و بار در لباس دین ولی این عده دنیا پرست در پی تاراج ملت بدتر از قوم تتار بهر تقسیم غنائم با هم اندر کشمکش بهر توزیع مناصب با هم اندر گیر و دار نغمه ی وا محنتا گردیده از هر سو بلند بانگ واویلا به گوش آید ز هر شهر و دیار تیرباران های دائم بر خلاف حکم شرع کشت و کشتار مداوم عکس امر کردگار ابلهی بر ملک خوزستان زند دیوانه وش احمقی در خاک کردستان کشد دیوانه وار اینهمه آدمکشی با نام اسلام ای دریغ اینهمه غارتگری با نام اسلام ای هوار نیستند ایرانی اینها از عرب هم بدترند چون را باشد از فرهنگ ایران افتخار و......... ( شهریار ) ✅ پاسخ به شایعه : 🔴استاد شهریار از شاعران مکتبی و متعهد به دین اسلام و عاشق و دلسوخته اهلبیت ( ع) است. استاد شهریار در یک مجموعه پنج جلدی چاپ شده و این شعر ناشیانه و دروغ در هیچ جای دیوان استاد دیده نشده است. 🔴 استاد شهریار ارادت خاصی به علما و بزرگان دین داشته و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و عرض ارادت ایشان را براحتی میتوان در اینترنت جستجو کرد . 🔴چگونه شاعری که شعر زیبای « علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را » سروده می آید این جفنگیات را درباره تخریب اسلام و بزرگنمایی پادشاهان ساسانی و ابومسلم و یعقوب لیث بسراید؟!!! 🔴جهت آشنایی با افکار این شاعر به قسمتهایی از اشعار ایشان می پردازیم . جهت استناد منبع شعر هم آورده میشود . :  این شعر را درباره ایران سروده است: دمید فجر ،که خورشید باز می گردد امید در دل نومید، باز می گردد درفش فتح و ظفر ،با خداست جهان به جبهه ی توحید باز، می گردد. (دیوان شهریار –جلد 3 صفحه 300) 🔴شاعری که چنین دیدگاهی نسبت به اسلامی دارد ، می آید این را بگوید ؟!!! خودتان قضاوت کنید !!! 🔴 این شعر را برای امام خمینی سروده است: چرخ هر انقلاب اسلامی از امام و امام محور اوست چرخش ذره هرگز از خود نیست که ز خورشید ذره پرور اوست            (کلیات دیوان شهریار ، ج3 ، ص 270) 🔴 آیا کسی که چنین به امام خمینی و مقام معظم رهبری و انقلاب ارادت دارد می آید و علیه و و نظام چنین شعری بگوید؟!!!! 🔴 استاد شهریار به مردمی که جان در گرو انقلاب اسلامی و تحول روحی و فکری نهاده بودند پاسخ مثبت داد و چنین سرود: رهایی ابدی با همین مسلمانی است رها مکن به حریفان نا مسلمانش شهادت است و صلا ، گوش دل به فرمان دار مگر فرا شَوی از خاکدان به فرمانش     (دیوان اشعار - جلد 3 ، صفحه 99) سلام و درود خداوند بر روح بزرگ و معنوی استاد شهریار . این شعری که به شهریار نسبت داده اند دروغ محض است و هیچ سند و مدرکی ندارد . اینهم یکی از هزاران دروغی است که دشمنان و میبافند تا ذهن مردم و بخصوص جوانان را آلوده و منحرف کنند .و برای اینکه جاذبه داشته باشد ، رنگ و بوی باستانی هم به آن میدهند!!!!!! 🆔eitaa.com/sarbazirani110
✅ متن شبهه: " 1400سال است مردم خاورمیانه یکدیگر را بخاطر اعتقادات خود میکشند و در همین حال بی خدایان : برق را کشف میکنند، تلفن را اختراع میکنند، قدم در کره ماه میگذارند، واکسن بیماری های مختلف را میسازند،، ..اما مردم خاورمیانه بهشت را ازان خودمیدانند تا به حال پیش خود فکر کرده ایم که چرا خدا 124000راهنمای خود را در منطقه خاورمیانه فرستاده است؟ تا به حال فکر کرده ای چرا پیامبری در سرزمین استرالیا یا اروپا یا امریکا نفرستاد؟؟ اگرادیسون، انیشتین، راسل و ... توی جهنم هستند پس دربهشت چه کسانی هستند؟! 1400سال است که هرکس در حکومت اسلامی آمد، خود را اسلام واقعی نامید، از زمان عمر و علی تا بن لادن و.... و حالا هم که بغدادی خود را اجرا کننده اسلام واقعی میداند،، به راستی اسلام واقعی کجاست؟ چرادین کاملی همچون اسلام باید 70فرقه داشته باشد؟؟ فردی که از نظر اسلام کافر است، بخاطر انسان بودن و رضایت درونی خویش به کودکان فقیر کمک میکند، اما فرد دیگری به خاطر رضایت خدایش .. خدا هم آنها را نجس میخواند .. به راستی که کشورهای جهان سوم را با آتش زدن یک کتاب میتوان شلوغ کرد، اما کشورهای نوین کافران با کشته شدن یک کودک صدایشان بلند میشود .. یک فرد دیندار به خودش این اجازه را میدهد که به اسم خدا جان انسانی را بگیرد .. اما یک فرد بیخدا برای خدمت به بشریت، قلب مصنوعی میسازد .. انواع داروها را میسازد و ..... به راستی ما به کجا میرویم؟ هدفمان در زندگی چیست؟ مگر غیر از اینست که شما به خاطر جغرافیای کشورت مسلمانی؟ مگر غیر از این است که سیاه و سفید یکی هستیم و اسممان انسان است؟ انسان....... آیا وقت آن نرسیده که بخاطر انسان بودن به هم کمک کنیم نه به خاطر رضای خدا؟ شما.. خدا را در کجا میابید؟ در کنار سنگی در کشور بیگانه؟ درسرزمین اعراب ....؟؟ در ضریح های جنس طلا؟ درکعبه؟؟ مسجد؟؟ یا درکودکی که سرچهاراه ازتوطلب یه قرص نان میکند؟؟ یادرکمک به همنوعانت بدون منت؟؟ یا در یاری رساندن به انسانی دیگربدون کنجکاوی در دینش؟؟ " ✅ پاسخ شبهه در پست بعدی 👇👇👇👇 🆔eitaa.com/sarbazirani110