eitaa logo
کلینیک پاسخگویی به شبهات
1.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.2هزار ویدیو
15 فایل
در این کانال شبهات جریان #زرتشتی_گری، ، #باستان_گرایی، معاندین و پدیده های اجتماعی_سیاسی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. ارتباط با ادمین: @sarbaz_irani110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خشونت علیه زنان در خشونت علیه زنان بی حجاب در ایستگاه مترو آمریکا یا اروپا ... آزادی حجاب ( بی حجابی ) باعث عدم امنیت اجتماعی زنان است . شبکه های اجتماعی و رسانه های غربی هرگز این تصاویر دلخراش را به نمایش نخواهند گذاشت چون قرار است اسلام و مسلمانان نماد خشونت و توحش معرفی شوند. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما حتما حتما ببینید نبینی ضرر کردی ✅ فرمایشات دلقک اوپوزیسیون این دلفک فراری ناخواسته بخشی از حقایق را در مورد جمهوری اسلامی بیان میکند. بابت جملات و کلمات رکیک در کلیپ از مخاطبان گرامی عذرخواهی میکنیم. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پذیرش اخبار و حوادث ساده لوح و زود باور نباشیم بخش اول این کلیپ توی اینستاگرام بیش از ۱۵میلیون بازدید و ۲۴ هزار کامنت داشته! هر چیزی رو که می‌بینیم باور نکنیم! در فضای مجازی سنجشگر باشیم... دشمنی که «ناامیدی و عصبانیت» ملت رو می‌خواد، به چنین محتواهایی ضریب بیشتری میده... 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه: زن ستيزى و بى ارزشى زن در تمامى اركان و احكام و قوانين اسلام نهفته است. خمينى در تحرير الوسيله ميگويد: برای زنان بهتر آنست که كسى را تشییع جنازه نکنند اگر چه ميت زن باشد و بعید نیست که تشییع کردن برای زنان جوان کراهت داشته باشد(مكروه است زن جوان در تشييع جنازه شركت كند). منبع: كتاب تحریرالوسیله روح الله خمینی جلد اول ص ١٢ ✅ پاسخ: 🔴 در روایاتی ، از این که زنان در تشییع جنازه حاضر شوند ، نهی شده است ، چنان که در روایتی آمده است ؛ « پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نهی کرد که زنان در تشییع جنازه شرکت کنند » « نهی عن اتباع النساء الجنائز » 📚الفقیه ج 4 ص 5 و فرمود ؛ « تشییع جنازه ، برای زنان روا نیست » « لیس علی النساء ... و لا اتباع جنازه » 📚الخصال ، ج 2 ص 511 🔴 در نقل دیگری تصریح شده است که مقصود از زنان در این روایات ناهیه ، زنان جوان هستند ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود: « شایسته نیست که زن جوان به سوی جنازه رود تا بر آن نماز بخواند ، مگر در صورتی که زن مسن و پیری باشد » « لَيْسَ يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ الشَّابَّةِ أَنْ تَخْرُجَ إِلَى الْجِنَازَةِ تُصَلِّي عَلَيْهَا إِلَّا أَنْ تَكُونَ امْرَأَةً قَدْ دَخَلَتْ فِي السِّنِّ » 📚وسائل الشیعه ، ج 3 ص 139 🔴 فلسفه این که زنان جوان از شرکت در تشییع جنازه نهی شده اند ، از این جنبه است که احساسات در آنان در فراق عزیزان ، داغتر و شدیدتر است و ممکن است که در تشییع جنازه نتوانند خود را کنترل کنند و صدای خود را در برابر نامحرمان بلند کنند و به سر و روی خود زنند و پوشش سر و بدنشان کنار رود ، لذا حضور زنان جوان در تشییع جنازه به خاطر این مفاسد ، مکروه شمرده شده است . 🔴 حال اگر زن جوانی در تشییع جنازه شرکت کند و مفاسد گفته شده بر او مترتب نشود ، و بتواند خود را کنترل کند ، در این صورت شرکت در تشییع جنازه برای او اشکالی ندارد . 🔴 در روایتی آمده است که حضرت فاطمه سلام الله علیها و زنان مومنین و مهاجرین برای تشییع جنازه رقیه خواهر حضرت زهرا سلام الله علیها ، خارج شدند و بر او نماز خواندند. «خَرَجَتْ فَاطِمَةُ علبها السلام وَ نِسَاءُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُهَاجِرِينَ فَصَلَّيْنَ عَلَى الْجِنَازَةِ » 📚الکافی ج 3 ص 253 🔴 یا از امام صادق علیه السلام نقل شده است که حضرت فاطمه سلام الله علیها به همراه سایر زنان در تشییع جنازه زینب ، دختر دیگر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حاضر شدند و بر ایشان نماز خواندند. « ان زینب بنت النبی توفیت و ان فاطمه خرجت فی نسائها فَصَلَّتْ عَلَى أُخْتِهَا. » 📚تهذیب الاحکام ، ج 3 ص 333 ✅ یا کلثوم سلام الله علیها دختر امام علی علیه السلام می گوید: در تشییع جنازه پدرم حاضر شدم و پدرم را تا مدفنش همراهی کردم. « أُمِّ كُلْثُومٍ بِنْتِ عَلِيٍّ ع فِي حَدِيثٍ قَالَتْ فَخَرَجْتُ أُشَيِّعُ جِنَازَةَ أَبِي حَتَّى إِذَا كُنَّا بِظَهْرِ الْغَرِيِّ » 📚مستدرک الوسائل ج 2 ص 383 🔴 در نقل دیگری آمده است که کاهلی گوید : « به امام موسى بن جعفر عليهما السلام عرض كردم: كه همسرم و خواهرم- كه همسر محمّد بن مارد است- در مجالس ماتم شركت ميكنند و من ايشان را از اين كار منع ميكنم، و آنان بمن ميگويند: اگر حرام است ما به اين عمل خاتمه ميدهيم و ديگر تكرار نميكنيم، و اگر حرام نيست پس چرا ما را منع ميكنى تا اگر كسى از ما فوت شود مردم نيز از اداى حقوق ما و شركت در مجلس ما خوددارى كنند و به تعزيت ما نيايند ؟ امام علیه السلام فرمود: « از حقوق سؤال ميكنى (يعنى آنان كه به عزا و عروسى شما مى‏ آيند ايشان نسبت به شما داراى حقّى هستند و رفتن به مجالس ايشان كار عبث و حرامی نيست) پدرم به مادرم و امّ فروه رخصت ميداد كه حقوق اهل مدينه را بجا آورند. » « .... َ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام عَنِ الْحُقُوقِ تَسْأَلُنِي كَانَ أَبِي ع يَبْعَثُ أُمِّي وَ أُمَّ فَرْوَةَ- تَقْضِيَانِ حُقُوقَ أَهْلِ الْمَدِينَةِ » 📚الفقیه ج 1 ص 178 🔴 یا در روایت دیگر آمده است که حضرت خدیجه سلام الله علیها، در تشییع جنازه فرزندش قاسم شرکت کرد و وقتی قاسم را دفن کردند ، باز گشت: «لَمَّا تُوُفِّيَ الْقَاسِمُ بْنُ رَسُولِ اللَّهِ ص فَخَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاتَّبَعَتْهُ خَدِيجَةُ فَلَمَّا دُفِنَ رَجَعَتْ خَدِيجَةُ » 📚مستدرک الوسائل ج 2 ص 383 🔴 بنابراین شرکت زنان در تشییع جنازه ، در صورتی که مضرات و مفاسد پیش گفته شده را نداشته باشد ، بی هیچ اشکالی ، صحیح است . 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ روزی دور خواهی شد برای همیشه از زمین دور خواهی شد پس نگاه کن که در عمر کوتاه خود در کره خاکی چگونه زندگی خواهی کرد. 🆔 https://eitaa.com/Nardeban_Aseman110
✅ موشک و تحریم دشمن شعور ندارد موشک و تحریم دشمن شعور ندارد که بین رأی دهنده و کسی که رأی نداده فرق بگذارد.رأی ندادن و کاهش مشارکت یعنی جمهوری اسلامی در حال از دست دادن پشتوانه مردمی خود است و اگر دشمن به این نتیجه برسد،موشک‌ها و تحریم‌هایش را به سمت ایران روانه خواهد کرد و افرادی که رأی نداده‌اند را به سختی تنبیه میکند. برای امنیت خودمان رأی میدهیم! ✍ میلاد خرسندی 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : علامه ميرزاى نورى در كتاب خاتمة المستدرک ، روايتى را آورده است كه هم در نوع خود جالب است و هم اثبات يك جعل تاريخى ديگر در منابع شيعى ميباشد. خلاصه روايت: عبدالله ابن عتبه ميگويد نزد حسين بودم كه فرزندش على كه معروف به على اصغر است وارد شد، حسين گفت اين فرزندم امام بعد از من است و … ✅ پاسخ : 1⃣ معاندین مفلوک با طرح کردن این گونه شبهات , بیش از پیش نشان می‌دهند که مکتب الحاد وظیفه ای جز ترویج جهل و نادانی و بی‌سوادی و فریب افکار عمومی را بر عهده ندارد. 2⃣ مقصود از علی اصغر در روایت مذکور امام سجاد علیه السلام است که گاه این لقب به ایشان داده می‌شد , زیرا ایشان در زمان صدور روایت خردسال بودند و از علی اکبر علیه السلام هم که در میدان کربلا شهید شد , کوچک‌تر بودند لذا از ایشان با عنوان " علی اصغر " یاد شده است و ادامه روایت هم که سخن از فرزند آینده امام سجاد علیه السلام یعنی امام محمد باقر علیه السلام به میان می‌آورد , به روشنی این ادعا را ثابت می کند . 3⃣ مطابق روایت مذکور , عبيد الله بن عبد الله بن عتبه گفت :" خدمت حضرت امام حسين علیه السلام بودم كه على بن الحسين اصغر وارد شد او را پيش خواند و محكم در آغوش گرفته پيشانى‏اش را بوسيد فرمود پدرم فدايت باد چقدر خوشبو و خوش خلقى. از اين سخن مرا در دل خطورى رسيد عرض كردم يا ابن رسول الله خداى نخواسته اگر پيش آمدى شد ما بايد از كه پيروى كنيم فرمود همين پسرم على او امام و پدر امامان است عرض كردم هنوز سنى ندارد و كوچك است و فرمود كوچك نيست پسرش محمد در نه سالگى شايستگى پيشوائى دارد. ( مدتى در سكوت مي‌گذراند ) تا به مقام امامت ميرسد آنگاه درياى دانش را مي‌شكافد. " 📚بهجه النظر ص ٦٥ 4⃣ نسب شناسان نیز گاه از امام سجاد علیه السلام تعبیر به علی اصغر می‌کردند , از این جهت که ایشان از علی اکبر علیه السلام کوچکتر بودند . "على اكبر كه مادرش ليلا، دختر ابو مُرّه، نَوه ابوسفيان بود. على اصغر [زين العابدين عليه السلام‏] كه مادرش شهربانو، دختر يزدگرد شهريار بود. " 📚لباب الأنساب: ج 1 ص 349. 5⃣ یا شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیه می‌نویسد : " حافظ عبد العزيز بن اخضر جنابذى گويد: فرزندان حسين بن على عليهما السّلام شش پسرند و دو دختر؛ على اكبر كه با پدرش كشته شد و على اصغر و عبد الله و جعفر و سكينه و فاطمه. و نسل حسين عليه السّلام از على اصغر يعنى امام زين العابدين باقى ماند " 📚دمع السجوم در ترجمه نفس المهموم، ص: 494 6⃣ البته به طفل شیر خواره ای که در میدان کربلا به شهادت رسید و نام اصلیش عبدالله بود نیز علی اصغر گفته می شود , زیرا ایشان از امام سجاد علیه السلام کوچک‌تر بودند. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : خواستم بگم شیعیان‌ میگویند در کربلا به طفل شش ماهه هم رحم نکردند، پس چرا اجازه دادند امام سجاد علیه السلام زنده بماند تا امامت ادامه داشته باشد؟ ✅ پاسخ : 1⃣ باید توجه داشت سپاه عمر سعد ارتش منظم امروزی نبود . از صدر تا ذیل این سپاه جهت خوش خدمتی به ابن زیاد آمده بودند طبعا خیلی در همه لحظات جنگ از فرمانده پیروی نمیکردند. 2⃣ مثلا صبح عاشورا عمربن سعد لعنة الله علىه اولین تیر را انداخت و گفت نزد امیر شهادت دهید که اولین تیر را به سپاه حسین ابن علی علیهما السلام کار من بوده است. در کتابهای تاریخی شیعه و سنی و حتی در کتابهای وهابیها تصریح شده که علی اصغر علیه السلام شش ماهه شهید شد ولی امام زین العابدین علیه السلام را بخاطر بیماری اش نکشتند. 3⃣ اينكه چرا رفتار سپاه عمرسعد تناقض داشت و مثلا به شیرخواره 6 ماهه رحم نكردند ولي امام زين العابدين علیه السلام را که بزرگسال بود زنده گذاشتند تا حدي اتفاقي و ناشي از ««عدم اقتدار مركز واحد برای تصميم گیری» بوده،قتل حضرت علي اصغر علیه السلام دستور فرمانده كل مثلا عمر بن سعد نبود بلكه صلاحديد شخصي خولي و دوستش بوده است که جهت خوش خدمتی بوده است. 4⃣ البته اگر عمر سعد مي دانست هم شايد مانع نمي شد،اینطور نبوده که خیال کنیم سربازان عمر سعد بدون اجازه او آب هم نمی خوردند. خیلی جاها طبق تشخیص خودشان عمل می کردند ولی خط قرمزهای فرمانده را هم می دانستند. 5⃣ حتی درباره امام زين العابدين علیه السلام نیز نقل شده که یکبار خواستند ايشان را بكشند ولي حضرت زينب سلام الله علیها به عنوان يك زن گفتند كه اگر او را بكشيد مرا هم بايد بكشيد.آنها كشتن زن را خوب نمي دانستند (مثلا مایه ننگ می دانستند) لذا امام زین العابدین علیه السلام را نکشتند. 6⃣ نكته ديگر اينست كه يكي از آنها وقتی وضعیت جسمی امام سجاد علیه السلام را دید گفت: اين خودش دارد مي ميرد و نيازي به كشتنش نيست. در هر حال در آن معركه تصميمهاي خودسرانه و ناهماهنگ نيز گرفته ميشد آنها بیرحم بودند ولی همگی در یک درجه از بیرحمی نبودند و اينطور هم نبود كه در همه موارد با فرماندهانشان مشورت كنند. 7⃣ البته اصل قتل امام حسين علیه السلام و نيز اسب تازاندن بر بدن شريف ايشان از دستورات شخص عمر بن سعد و ابن زياد بوده است. يزيد هم دستور قتل امام علیه السلام را داده بود يا دستکم شرايط به نحوي بود كه همه فرماندهان لشكر عمرسعد مي دانستند كه اگر خشونت بيشتري انجام بدهند مورد تقدير يزيد و ابن زیاد قرار خواهند گرفت. اين از شيوه و عملكرد يزيد مشخص بود لذا اصلا نيازي به صدور فرمان جداگانه براي قتل سيدالشهدا علیه السلام نبود. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فوتبالیست دیوث حضور تبلیغاتی دیوث مآبانه علی دایی و همسر بی‌حجابش در یک فروشگاه / این خانواده فاسد تاثیر بسزایی در گسترش پدیده بی حجابی در تهران و ایران داشته اند. بخاطر سرما لباس گرم و کاپشن بر تن کردن وگرنه در نمایش اندام های خود هیچ شرم و حیایی ندارند. قوه قضائیه هم کماکان مشغول مماشات در برابر سلبربتی های فاسد و هنجار شکن است. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار ! ✅ مشاهده این فیلم محدودیت سنی دارد ! ضرورت گسترش قدرت منطقه ای و بین المللی ایران. حتی اگر کسی نسبت به دین و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هم زاویه دارد، ویا گله مند است، به عشق ایران، این کار رو ببیند و‌ منتشر کند... 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : ظهور وحشتناکه، همه بدبخت میشیم چون در زمان حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مردم علیرغم میل باطنیشان با زور شمشیر شیعه می شوند و ایمان میارن، باز هم زور و اجبار... ✅ پاسخ: 1⃣ حضرت امام زمان علیه السلام به سنت و سیره جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عمل می کند لذا همان طور که ایشان با مردم عادی مهربان و با گذشت بودند و کسی را به زور مسلمان نکردند و کسی را بی‌جهت نکشتند، ایشان هم همان روش را عمل می کنند. قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل (بحار الانوار، ج۵۱، ص۷۳). 2⃣ ولی آنچه مسلم است، فراگیری دین اسلام و غلبه بر تمام ادیان و مذاهب است: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ: او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند. (توبه، ۳۳) 3⃣ بزرگترین مانع برای پذیرش دین حق همیشه وجود طاغوتها و حاکمان ظالم و ثروتمندان ستمگر و دنیا طلب بوده است. روش حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) این است که چنین اشخاصی را نابود و ذلیل می‌کنند تا مردم بتوانند حق را بفهمند. 4⃣ در عصر ظهور حضرت، اسلام و مذهب شیعه در کل جهان رواج پیدا می‌کند اما ممکن است تعداد اندکی از پیروان برخی ادیان مثل مسیحیت و یهودیت بر دین خود باقی بمانند. برای نمونه در روایت داریم: ابى بصیر مى گوید: که به امام صادق علیه السلام گفتم: در دوره حضرت مهدى علیه السلام با اهل ذمه (یهود و نصارا) چگونه رفتار مى‌شود؟ فرمودند: «با آنان از سرآشتى و مسالمت رفتار مى‌کند؛ همان‌گونه که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با آنان از سر مسالمت رفتار کرد (یسالمهم کما سالمهم رسول الله) (بحارالانوار، ج 52، ص 381). 5⃣ خلاصه اینکه در زمان ظهور به دلیل برطرف شدن موانع گرایش به حق، دین اسلام و مذهب تشیّع به شدت فراگیر خواهد شد و قدرت و حکومت دست آنهاست، اما برخی از مردم جهان نیز بر دین و آیین خود باقی خواهند ماند. 6⃣ نکته آخر اینکه شبهه افکن زیست حیوانی را انتخاب نموده و خود را ملزم کرده که از دین و دیانت و معنویت بدور باشد لذا عصر ظهور را که عصر شکوفایی ایمان و معنویت است، عصر بدبختی و اجبار تلقی میکند. چنین افرادی میلیاردها سال نوری باسعادت و خوشبختی و عاقبت بخیری فاصله دارند و هرگز روی رستگاری را نخواهند دید. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خاکسپاری آریایی هم رسید! خوبه تا همین چند سال پیش زرتشتی ها جنازه هاشون رو می انداختن بیرون شهر که حیوانات بیان بخورنشون. دیگه جعل و دروغ بسه رسم آریایی دوست دارید بفرمایید جنازه ها رو بندازید بیرون شهر. ✍ گروه پژوهشی آرتا گذاشتن جنازه های زرتشتیان در کوه ها به قصد خورده شدن توسط درندگان و پرندگان را در کلیپ بعدی بببنید 👇 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این قديمى ترين فيلم موجود از انداختن جنازه های زرتشتیان در اطراف يزد است که در سال ۱۹۶۹ توسط آلبرت موریس فیلمبرداری شد. همانگونه که می بینید اجساد توسط حیوانات تیکه و پاره شده است. ✍ گروه پژوهشی آرتا 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شبهه: طلبه‌ها بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند! به تازگی رسانه‌ها از مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر دادند، مبنی بر اینکه بخشی از طلبه‌ها می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. در این ویدئو به بررسی این خبر می‌پردازیم. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
✅ شبهه : این چه پیمانی است که در عالم ذر با خدا بستہ ایم که همگان آن را فراموش کرده اند؟ و هیچ کس آن را به خاطر نمى آورد؟ ✅ پاسخ : 1⃣ آن پیمان را همه به خاطر دارند. منتها در شرایط معمولی که گرفتاری‌ها و این آلودگی‌ها به دنیا و امثال دنیا، باعث شده که روی آن تعهد با یک غباری پوشیده بشود...با یک پرده‌ای پوشیده بشود که دیده نشود... اما در شرایط سخت، مثل وقتی که انسان داخل کشتی نشسته و کشتی دارد غرق می‌شود، آن‌جا با تمام وجودش ربوبیت خدا را دارد حس می‌کند و متوجه می‌شود. 2⃣ یک بار که در هواپیما نشسته بودیم و هواپیما داشت تکان‌های خیلی شدیدی می‌خورد، یک خانمی که خیلی بد لباس [بود از نظر پوشش و حجاب] و اصلا به او نمی‌آمد که ذره‌ای دین داشته باشد [می‌شد متوجه شد که انسان معتقدی است] چون اولین کسی بود که رو به من کرد و گفت حاج‌آقا چه ذکری بگویم؟ چه دعایی کنیم اینجا... الآن؟ 3⃣ اینجا ما فهمیدیم که این تعهد در فطرتش هست، منتها حالا دنیا و این‌ها باعث شده که فراموش کند. پس نه، در ذات ما، در فطرت ما هست... منتها روی آن پوشیده شده و در شرایط سختی که انسان گرفتار می‌شود و دستش که از همه‌جا کوتاه می‌شود با تمام قوا، آن ربوبیت خدا را درک می‌کند که «ألَستُ بِرَبّکم قالوا بلی» ... آنجا کاملا متوجه می‌شود، پس اینکه فراموش کردیم، اینجوری نیست! [درستش این است که بگوییم بواسطه مشغله‌های بیهوده دنیایی] روی آن را پوشانده‌ایم... به موقع خودش را نشان می‌دهد. ✍ استاد محمدی شاهرودی 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حرکت جالب مرجع تقلید ۱۰۳ ساله پس از انداختن رأی در صندوق مرحوم آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی رحمتة الله‌علیه در سن ۱۰۳ سالگی نه تنها در انتخابات شرکت می‌کند؛ بلکه با آداب خاصی رأی خود را به صندوق رأی می‌اندازد: با نام خدا و توسل به حضرت ولیعصر و دعا برای اصلاح امور مسلمین. و سپس بر دست خود که رأی را به صندوق انداخته است بوسه می‌زند. این یعنی: از نگاه مرجعیت شیعه رأی دادن یک امر مقدس، وظیفه شرعی و عبادت الهی است! و دستی که به صندوق رأی می‌خورد متبرک می‌شود و ارزش بوسیدن دارد. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ نه به انتخابات نه به انتخابات یعنی آری به تحریم بیشتر یعنی آری به بدبختی روز افزون مردم یعنی آری به تجزیه کشور یعنی آری به سوریه سازی ایران یعنی آری به تورم و گرانی بیشتر و خیلی از آری های دیگر ‌ ! ✍ محمد باقر پزنده 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
سلام دوستان و همراهان عزیز، به یک مدیر جهت مدیرت کانال نیاز دارم این مدیرت جهادی و فی سبیل الله خواهد بود کما اینکه مدیرت مالک کانال کاملا جهادی و فی سبیل الله است. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ شبهه : با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!!! ✅ پاسخ: ⚫️ اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. اتفاقاً در قانون ایران (و بسیاری از کشورهای جهان)، هنگام طلوع آفتاب برای زمان اعدام تعیین شده است. بنابراین حتی هنگام اذان نیز برای اجرای این حکم در نظر گرفته نشده است. این دروغ و امثال آن، از طرفی احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و از طرف دیگر با ایجاد حس تنفر به اذان و نماز، جوانان به ترک نماز و ترک بندگی خدای سبحان تشویق می‌کند و به زعم شبهه پرداز، با یک تیر و دو نشان می‌زند! ⚫️ ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود. مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، ⚫️ مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند. ⚫️ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. ⚫️ نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد. توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. ⚫️ پی نوشت دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند. 🆔 https://eitaa.com/sarbazirani110