eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
109 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 توجیه نوع پان‌ترکیستی درباره اخراج ارامنه از قراباغ!! 🔻 ینی‌مساوات، رسانه ریاست‌جمهوری باکو در توجیه اخراج دستجمعی ارامنه یا به تعبیر باکو، مهاجرت اختیاری دستجمعی ارامنه از قراباغ، به نقل از احترام مهدی‌اف، معاون "حزب جبهه ملی" جمهوری آذربایجان نوشت: جمهوری آذربایجان در زمان مهاجرت ارامنه، تمامی نیازهای آنها را تأمین کرد!! ▪️ این فعال سیاسی و رسانه‌ای باکو در توجیه وقیحانه نژادپرستی سبک پان‌ترکی گفت: "ارامنه بر تالش‌ها و لزگی‌ها و آوارها هیچ برتری نداشتند، بلکه می‌توانستند ناقص‌تر هم باشند!! زیرا آن‌ها با خوردن نان ما و نوشیدن آب ما، به ما خیانت کردند." ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 روزی روزگاری در آذربایجان ... 🔻 مردم در اعتراض به کمک‌های ترکیه به ارمنستان تظاهراتی را ترتیب داده‌اند. در این تصویر از جمله افرادی که دیده می‌شود، فضائل آقامالی است. ⬅️ این‌ها را باید مردمی که آلزایمر دارند، ببینند و در تشخیص دوست و دشمن راه خطا نروند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۸ ↩️ شامل آیات ۵۲ تا ۷۶ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی‌که فتنه‌ها، هم‌چون پار‌ه‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج۲، ص۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۵] ⬇️حسن لنکرانی (۱۲۶۶ - ۱۳۵۸ ق) حاج شیخ حسن آخوند ملقب به لنکرانی و در ادارات رسمی به حاتمی، الوادی و آلوادی معروف بوده است. در قصبه تزه‌آلوادی از توابع شهرستان ماساللی در سال ۱۲۶۶ق (۱۸۵۰م) به دنیا آمد. تحصیلات اولیه را در قصبه احمدلی نزد روحانی به نام شیخ رحمت‌الله آخوند فراگرفت. بنا بر گفته بزرگسالان محلی، پدرش شکر کیشی او را جهت تحصیلات دینی به اردبیل فرستاد. وی بعد از یاد گرفتن زبان عربی و فارسی به شهر مقدس نجف اشرف رفت و در آن شهر مشغول به تحصیل شد و در اثر تلاش و جدیت به درجه اجتهاد رسید. معظم‌له عالمی ذوفنون بود و در مراکز علمی بغداد به تدریس الهیات و فقه پرداخت. در فقه و اصول آثار مهمی از او در بعضی از کتابخانه‌های بریتانیا و سن‌پترزبورگ نگه‌داری می‌شود. حاج شیخ حسن آخوند در سال ۱۳۵۸ق (۱۹۴۲م) در ۹۲ سالگی درگذشت و در نجف اشرف مدفون گردید. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۳ و ۱۸۴. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 توئیت مهدی نعلبندی در رابطه با اظهارات گستاخانه سران ترکیه 🔻 ‏من تجزیه و انهدام فلاکت‌بار ترکیه را همان شب سقوط دمشق دیدم. مستی ظفر از سر بپرد همه خواهند دید این بازی بازنده‌تر از اردوغان ندارد. عثمانی در قفقاز ساقط شد و ترکیه در سوریه. فیدان نه بزرگ‌تر از عبدالمجید دوم است نه داود اوغلو. فریب این گراها را نخورید. دولت تکفیری شام، سحر ندارد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 خطای بازگشت به نقطۀ صفر ✍️ 1️⃣. دربارۀ طرح علوم انسانیِ اسلامی، کسی نمی‌تواند با گفتن یک گزارۀ کلّی در نفی آن، حقیقتی را اثبات کند؛ به‌خصوص از این جهت که چنین کسی پیش از این، در مقام دفاع از علوم انسانیِ اسلامی برآمده باشد و دلایلی برای اثبات امکان و مطلوبیّت آن اقامه کرده باشد. اینک اگر او تغییر نظر داده، باید استدلال‌های پیشین خودش را یک‌به‌یک، ابطال کند و البته این تازه، آغاز راه است. هر چند باید گفت کسی‌که در کوتاه‌مدّت و در ضمن یک گفتگوی سادۀ رسانه‌ای، مسأله‌‌ای این‌چنین تعیین‌کننده را به بازی می‌گیرد و به‌آسانی، به نفی و طرد آن می‌پردازد، کنشی معرفتی در پیش نگرفته است؛ چنان‌که گویا باید به‌جای دلیل، در جستجوی علّت بود. چرخش نظری، آن‌گاه وجاهت دارد و منطقی است که فرد، مجموعه استدلال‌هایی که گذشتۀ معرفتی‌اش بر آنها تکیه داشته را نقض کند و از طریق استدلال‌های نو، پا به دورۀ جدیدی از حیات معرفتی خویش بگذارد. اگر این‌چنین نباشد، نباید او را جدّی گرفت؛ چون نشان داده که تغییرش از سنخ تذبذب است. 2️⃣. دست‌کم یک دهه است که دیگر نمی‌توان امکان علوم انسانیِ اسلامی را انکار کرد؛ زیرا این گونه از علوم انسانی، متولّد و متعیّن شده است. اینک دیگر سخن بر سرِ امکان یا امتناع علوم انسانیِ اسلامی نیست؛ چون‌که متن‌های مهم و متقنی دربارۀ آن نگاشته شده‌اند و در عمل، آشکار شده که علوم انسانیِ اسلامی، ممکن است. اگر در دهه‌های گذشته، بحث از این مسأله، ضروری و لازم بود، اما اینک می‌توان منکران و مخالفان را به نوشته‌هایی که ذیل این انگاره قرار می‌گیرند ارجاع داد. این نوشته‌ها و متن‌ها، گویای این حقیقت هستند که معرفتِ متمایز و مستقلی تولید شده که هر چند، علوم انسانی است، اما علوم انسانیِ تجدّدی نیست، بلکه ریشه در چشم‌انداز دینی دارد و باید آن را علوم انسانیِ اسلامی خواند. پس در عمل و عین، مشخص شده که اسلام می‌تواند در علوم انسانی، مدخلیّت و حضور داشته باشد و ساختار و منطق درونی و مقوّماتش را صورت‌بندی کند و نوع خاصی از علوم انسانی را بیافریند. قرارگرفتن در چنین مرحله‌ای، حاکی از پیشروی و تکامل معرفتی است و بر این اساس، دیگر نباید به مسأله‌ها و پرسش‌های سال‌های آغازین دهۀ شصت بازگشت و بر طبل نشدن و امتناع کوبید. دورۀ تاریخی این مسأله، به سر رسیده و تأمّلات امروز، معطوف به مسأله‌های دیگری است. اگر کسی اراده کند که بی‌اعتنا به هست‌ها و عینیّت‌های معرفتی، به نقطه‌های آغازین و ابتدایی بازگردد و بازی رسانه‌ای با بدیهیات را در پیش بگیرد، باید وی را از قلمرو معرفت عملی کنار نهاد و نادیده‌اش انگاشت. 3️⃣. آنچه که موجب تمایز علوم انسانی از علوم طبیعی می‌شود و به علوم انسانی، تمایز و تشخّص می‌بخشد، درهم‌تنیدگی علوم انسانی با ارزش‌ها است. ارزش‌ها نمی‌توانند به علوم طبیعی راه یابند و این علوم، جغرافیا و تاریخ ندارند و به این دلیل، آنها را به‌صورت یکسان در همۀ نظام‌های اجتماعی و عوالم تاریخی به کار می‌گیرند، اما علوم انسانی، وابستۀ به هویّت‌های ارزشی هستند و خواه‌ناخواه، از جهان‌بینی و بینش فلسفی و رویکردهای دینی یا ضددینی یا غیردینی، اثر می‌پذیرند. این اثرپذیری، هرگز منحصر به حوزۀ انتخاب مسأله‌ها نیست که بتوان همچون ماکس وبر، آن را به ربط ارزشی، محدود ساخت، بلکه هم معطوف به مبادی است و هم معطوف به پاسخ‌های مسأله‌ها. نخست باید گفت اگر اسلام بتواند در مبادیِ علوم انسانی اثر بگذارد، در ساخت درونیِ علوم انسانی نیز اثر خواهد گذاشت؛ چون مبادی بر ساخت درونی، مؤثّر هستند و این‌گونه نیست که نتایجِ مبادی، خویش را در سرنوشت و منطق علوم انسانی نشان ندهند و در مرحلۀ پیشاعلم و فلسفی، محدود بمانند. مبادی، از این نظر مبادی خوانده می‌شوند که منزل‌های معرفتیِ پس از خود را طراحی می‌کنند و میان مبادی و مسأله‌ها، نسبت و ارتباط جدّی برقرار است. گذشته از این، اسلام در قلمرو پاسخ به مسأله‌ها نیز فعّال است و سرنخ‌هایی در اختیار محقّق قرار می‌دهد که اجتماع و هم‌نشینی‌شان، به شکل‌گیری علوم انسانیِ اسلامی می‌انجامد. ما از علوم انسانیِ نقلی سخن نمی‌گوییم که لازم آید اسلام، به همۀ فروعات و جزئیّات پرداخته باشد تا امکان شکل‌گیری علوم انسانیِ اسلامی پدید آید، بلکه این علوم، افزون بر نقل دینی، بر عقل و تجربه نیز تکیه دارد. همچنین نقل دینی نیز اگرچه کلّیّات باشد، اما می‌تواند بسط و تفصیل یابد و امتدادهای موردی و جزئی و مصداقی بر آن مترتّب شود. دراین‌حال، روشن است که انگارۀ علوم انسانیِ اسلامی، پذیرای فرضیۀ امکان خواهد شد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 غایت توهم و سودای نئوعثمانی‌گری ترکیه 🔻 شاید کمتر کسی می‌توانست این‌گونه نتیجه ماجراجویی‌های اردوغان را، مثل این کاریکاتوریست روس ترسیم کند... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 همسایگانی که فقر هویتی دارند از تاریخ و مشاهیر ایران برای خود جعل هویت می‌کنند!!! 🔻 دولت ترکیه با حضور رئیس‌جمهور منافق خود، در مراسم جوایز علمی توبیتک از تصاویر دانشمندان ایرانی مانند ابن‌سینا و ابوریحان بیرونی برای نشان دادن تاریخچه علمی ترکیه استفاده کرد. ▪️ این روال دزدی مفاخر و تاریخ بارها از سوی باکو و آنکارا تکرار شده است... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 برای اینکه به اهداف و چشم‌انداز ت.ر.ت فارسی پی ببرید، کافی‌ست سری به بخش انگلیسی آن بزنید؛ آنگاه متوجه می‌شوید که این‌ها یک پروژه ضدایرانی هستند. 🔻 بخش انگلیسی ت.ر.ت به‌جای «خلیج فارس» مدام از واژه جعلی خلیج.ع.ر.ب.ی استفاده می‌کند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 بد نیست بدانید که یلدا یک عید باستانی کاملاً ایرانی است و هرجا جشن يلدا و شب چله برگزار می‌شود، حکایت از تاریخ و هویت ایرانی آنجا دارد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷