eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر، از دهم تا دوازدهم آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود 🔸 مهلت دریافت مقالات: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ 🔸 برگزاری کنفرانس: ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ کانال کنفرانس: @cysp_conf http://cysp2022.ut.ac.ir @ENOEnsani 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
💢 محورهای موضوعی «نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر» 🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir 🆔 @cysp_conf 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
هدایت شده از توییتر انقلابی
34.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بازگشت رضا هلالی با دهه نودی ها🔰 🙏عبدالرضا هلالی نماهنگ نمره عالی را تقدیم دهه هشتادیا و دهه نودی ها کرد 🎥نماهنگ «نمره عالی» منتشر شد 🎙با صدای عبدالرضا هلالی و گروه سرود آوای احسان و گروه میعاد 📝شاعر و آهنگساز: سید جواد پرئی 🎼تنظیم کننده: امید روشن ‌بین 🎬کارگردان: علی یوسفی مفید 📹تهیه کننده:سید عبدالحسین میرداماد 💠مجری طرح:قاب سفید هنر 🔻تهیه شده در مأوا 🔰سازنده نماهنگ:مرکز موسیقی مأوا🔰 https://eitaa.com/joinchat/1139015683C7781d1fddf
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️در ارتباط با رسانه‌ها چقدر دقت داریم؟ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🖇امامِ ره‌نشان ✍️مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد: ◽️بی‌تردید عرفان و اخلاق و رسیدن به مرز تعادل و توازن درونی و بیرونی و رسیدن به آرامش روح، نیازی تمام ناشدنی برای انسان می‌باشد و معنویت و معنای زندگی، گمشده همیشه اعصار بوده که در پی خود مشتاقان زیادی داشته است. ◽️اما از قرن هجدهم تا بیستم، انسان مدرن در عجب و تکبر اومانیستی خویش غرق شد و با دیدن بارقه‌‌ای از رشد علوم کمی خود را باخت و سرگشته پیش‌رفت خود شد و خدا را به نسیان واگذاشت. اما عقل و فطرت، خاموش شدنی نیستند و پس از سال‌ها دوباره رخ نمایاندند و انسان را به اصالت‌های خود متوجه ساختند. ◽️کافی است که مردی از تبار شجاعان و نستوهان تاریخ قد برافرازد و به انسان عصر بگوید که تو ز کجا آمده‌ای و آمدنت بهر چه بود! امام خمینی همان سلسله‌دار انسان‌هایی بود که ره گم نکردند و ره می‌نمایند به ره گم‌کردگان. 🗞نشریه فرهنگ پویا، شماره 25 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📸هم‌اکنون؛ دوره مستند سازی با موبایل در مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال اجراست. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
هدایت شده از خرد اجتماعی
انالله واناالیه راجعون ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری قدس سره را به اطلاع عموم مومنین و علاقمندان می رسانیم و از خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستاریم. برنامه تشییع و مراسمات متعاقبا اعلان خواهد شد.
هدایت شده از محمدحسین سلیمیان
✏️تقریر آیت الله جوادی آملی از مراتب خلاقیت نفس انسانی 🖍در فلسفه صدرایی، وجودْ متن خارج و واقع را تشکیل می‌دهد و به همین وزان تمامی آثار مترتب بر هر شیء، اصالتاً متعلق به وجود است و در مقابل، ماهیت به عرض وجود موجود بوده و آثار خارجیْ بالعرض و به تبعِ وجود به آن نسبت داده می شود. 🖊از این رو چون ماهیت اصیل نبوده و اصالتاً با واقع و خارج بیگانه است، از آثار خارجی نیز بدون در نظر گرفتن وجود خارجی، بی‌بهره بوده و فاقد آن است. در نتیجه ماهیت گاهی در ذهن و بدون آثار خارجی یافت می‌شود و گاهی در خارج و دارای آثار. برای مثال ماهیت آتش؛ گاهی در خارج و همراه با سوزندگی است و گاهی در ذهن و فاقد سوزندگی. 🖋از طرف دیگر بر اساس نگرش صدرا، نفس نه محل حلول ماهیات و صور ذهنی، که مُظهِر و موجد آن است. به عبارتی صورت ذهنی در نفس حلول نکرده، بلکه نفس به جهت توانایی که دارد آن را ایجاد می‌کند. 🖌بر اساس این مبانی، آیت‌الله جوادی آملی معتقد است ماهیت چون بدون وجود تحقق پیدا نمی‌کند و وجود در هر مرتبه از هستی دارای آثار مرتبط با همان مقطع از هستی است، لذا ماهیت موجود در ذهن نیز اگرچه از حیث حکایتگری فاقد اثر است اما به تبع وجود خود (که کیف نفسانی است) آثار خاص خود را دارد. برای مثال صورت ذهنی آتش دارای اثر رفع جهل از نفس است اگرچه دارای سوزندگی نباشد. (جوادی، ۱۳۹۹، ج۱: ۲۵۰) ✏️استاد جوادی آملی علت این تفاوت در شدت و ضعف و اختلاف آثار در وجود خارجی و ذهنی ماهیت واحد را چنین بیان می دارد: «تفاوت آثار ذهنی و عینی (خارجی) ماهیت که تابع دو نحوهٔ وجود آن است، به دلیل شدت و ضعف علت خارجی و ذهنی آن دو موجود است. نفس که علت وجود ذهنی است، چون از مبدا آفرینش دور است، در آن چه ایجاد می کند، اثری که از وجود خارجی آنها مشهود است، مترتب نمی شود». (همان: ۲۵۳) ✒️ایشان معتقدند هر چه علت ایجادی قوی‌تر باشد، وجود معلول نیز قویتر و دارای آثار شدیدتری است. لذا وجود خارجی چون معلول خداوند است، از آثار قوی تری نسبت به وجود ذهنی که معلول نفس است، برخوردار می‌گردد. (همان: ۲۵۳) 📝بدین ترتیب هر چه نفسی ارتقاء داده شود و سعهٔ وجودی یابد (و به مبدأ آفرینش و وجود مطلق نزدیک‌تر شود)، معالیل و مخلوقات او نیز از شدت و قوت بیشتری برخوردار خواهند بود. آیت الله جوادی با اشاره به عبارت محی الدین ابن عربی سه مرحله از مراتب خلاقیت نفس را به عنوان نمونه ذکر کرده‌اند: ✅نخست، ایجاد صور خیالی و ذهنی توسط نفس بشر که امری عمومی و مقدور برای همه انسان‌ها است. ✅دوم، اثر نفس بشر در خیال و وهم دیگران، نظیر نفس ساحران و کاهنان: «سحروا اعین الناس» (اعراف/۱۱۶) ✅و سوم، مرتبه خلق و ایجاد چیزی در خارج و واقع که اولیای الهی و اهل معرفت بدان نائل می‌گردند. (همان: ۲۵۴) 📚جوادی آملی، فلسفه صدرا، ۱۳۹۹، مرکز نشر اسراء 🖋 محمدمهدی رفیعی 🖥@ZehnShenakht
هدایت شده از محمدپور
💢 دعوت به همکاری ✅ از خواهران طلبه ای که با شبکه اجتماعی تویتر و اینستاگرام آشنایی دارند جهت فعالیت در یگ گروه فرهنگی جهادی دعوت به همکاری می شود. ♦️جهت هماهنگی به شماره 09909755836 در واتساپ پیام بدید.
11.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ همبرگری از جنس سواد رسانه ...! 💢برخی تولیدات رسانه‌ای را به ساندویچ همبرگر تشبیه می‌کنند که از سه لایه تشکیل شده است؛ یک لایه گوشت وسط آن است، یک لایه نان روی آن و یک لایه زیرش. 👈لایه گوشت = متن 👈نان زیر = زیرمتن 👈نان رو = فرامتن •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
📗سخنان صریح کارگردان مسیحی - آمريکایی در جشنواره فیلم فجر 🔰یادم نمی‌رود که آن کارگردان آمریکایی متدیّن مسیحی، در یکی از جشنواره‌های فیلم فجر گفت: «شما که جز س.ک.س، خشونت و احساسات چیزی نداشتید؛ اینها را ما با درجه‌ی فنی‌تر در هالیوود داریم. پس کو تحوّلات انقلاب، رنج بشر معاصر، عدالت‌جویی و آرمان‌خواهی شما؟» 🔰بعد از ساعتی، یکی از دوستان حزب‌اللهی هنرمند، با نشان دادن چند مستند از شهید آوینی او را آرام کرد و گفت ظاهراً جشنواره انقلاب در جای دیگری است و تمام دی وی دی آثار سید شهدای اهل قلم را از بچه‌های ما خواست و پس از گرفتن تمام این‌ها بود که به گمشده مورد انتظارش در ایران انقلاب‌کرده رسید و با خیال جمع به سوی کشورش پرواز کرد. 🗞یادداشت استاد فرج نژاد در نشریه فرهنگ پویا، شماره 40 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh