🔘سعید راد درگذشت
▪️«احمد سعید حقپرست راد جونقانی» متولد ۴ آبان ۱۳۲۳ بازیگری ایرانی و اصالتاً اهل شهر جونقان بود. او فعالیت سینماییاش را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ آغاز کرد. او برای بازی در فیلم «صبح روز چهارم» در سال ۱۳۵۱ و بازی در فیلم «تنگنا» در سال 1352 دو جایزه از جشنواره سینمایی سپاس کسب نمود.
▪️این بازیگر توانا بعدها به خاطر بازی در فیلم «عقابها» در سال 1366 ممنوع التصویر شد و ایران را ترک کرد. اما سعید راد در سال ۱۳۷۸ پس از سالها دوری از سینما، به ایران بازگشت و حرفهی خود را ادامه داد و برای بازی در فیلم «گیرنده» در سال ۱۳۹۰ توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر را کسب نماید.
▪️از نقشهای به یاد ماندنی او میتوان به نقش افسر نظامی «ولیالله فلاحی» در فیلم سینمایی «چ» در سال ۱۳۹۲ یاد کرد.
▪️سعید راد در بیش از 50 اثر سینمایی و حدود 10 سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.
▪️این بازیگر پر کار و توانا در 1 مرداد ماه 1403 به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘سکانسی از ایفای نقش مرحوم سعید راد در فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نقد فیلم نگهبان شب: تقابل ظرافت کارگردانی با ضعف فیلمنامه
✍ سید شهاب الدین صدرپور
▪️نگهبان شب، ساخته ی رضا میرکریمی، اثری است که در تقابل ظرافت کارگردانی و ضعف فیلمنامه قرار میگیرد. از یک سو، کارگردانی قوی میرکریمی، به همراه بازیهای درخشان و فضاسازی دقیق، نقاط قوت قابل توجهی را به فیلم میبخشد، و از سوی دیگر، فیلمنامهای که از انسجام و پختگی لازم بیبهره است، تماشاگر را در برخی از سکانسها سرگردان و گاه سردرگم میکند.
▪️میرکریمی با ظرافت و مهارت، فضایی رئالیستی و در عین حال شاعرانه را خلق میکند. استفاده از نماهای بلند و میزانسنهای دقیق، به باورپذیری داستان و انتقال حس کاراکترها به مخاطب کمک شایانی میکند.
▪️بازیهای روان و باورپذیر بازیگران، به خصوص محسن کیایی و تورج الوند، یکی از نقاط قوت اصلی فیلم است.
جزئیات بصری و طراحی صحنه به خوبی حس و حال داستان را القا میکنند و مخاطب را به دل فضای فیلم میبرند.
موسیقی متن، که توسط همایون شجریان ساخته شده، به طور کامل با حال و هوای فیلم همخوانی دارد و به تأثیرگذاری آن میافزاید.
▪️در مقابل اما فیلمنامه نگهبان شب از انسجام و پختگی لازم بیبهره است. ضعف در روایت داستان، شخصیتپردازی ناقص و گاه کلیشهای، و استفاده از برخی از المانهای ژانر جادویی که به طور کامل با رئالیسم داستان همخوانی ندارند، از جمله ایرادات فیلمنامه هستند.
▪️فیلم در برخی از سکانسها به ورطه سیاهنمایی بیحد و حصر فرو میرود و از ارائه راهحلی برای مشکلات و معضلات مطرحشده خودداری میکند.
ترکیب ژانر رئالیسم با درام عاشقانه، در برخی از سکانسها به خوبی صورت نگرفته و انسجام روایی داستان را خدشهدار میکند.
▪️نگهبان شب فیلمی است که با وجود نقاط ضعف فیلمنامه، به واسطه کارگردانی قوی، بازیهای درخشان و فضاسازی دقیق، تماشای آن خالی از لطف نیست. این فیلم تصویری از مشکلات و مصائب قشر ضعیف جامعه را به تصویر میکشد و به تأمل در پارادوکسهای زندگی انسان میپردازد.
#یادداشت_مخاطبین_دکوپاژ
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
🔘مستند «رد پای دیجیتال»: بخش نهم
▫️سوء استفاده اخلاقی در فضای مجازی
▪️براساس اعلام مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی و سایتهای خبری علاوه بر نقض حریم خصوصی و حقوق آنها، کودکان را در معرض مخاطره و سوءاستفاده قرار میدهد و این اقدام ممنوع است. با ارسال تصاویر کودکان در شبکههای اجتماعی، در واقع شما به تمام کاربران اجازه میدهید به تصاویر کودک شما دسترسی داشته باشند.
▪️در میان این افراد ممکن است مبتلایان به اختلالات و ناهنجاریهای جنسی هم وجود داشته باشند که معمولا در میان صفحههای مجازی دنبال صفحههایی با محتوای عکس و فیلم کودکان میگردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
💢شروع اکران انیمیشن «درون و بیرون ۲»
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘اثری که بعد از پایان در ذهن مخاطب شروع می شود
▪️روز ششم، داستان قهرمان زبدهای که برای حلّ چند مسئله دست بکار میشود. گرچه سرعت داستان نسبتاً بالاست و مخاطب ممکن است به خاطر دریافت حجم بالایی از اطلاعات آماری از قسمتی از داستان عقب بیفتد، اما انسجام متنیِ قابلتوجهی که دارد او را تا انتهای داستان میخکوب نگه میدارد. تعلیقهای خوب و بجایش تردید در ادامه تماشایش را از مخاطب میگیرد.
▪️بالا بردن سطح آگاهی بیننده نقطه عطف داستان است که او را بهطور ضمنی در جریان کم و کیف آسیبهای اجتماعی مختلف(دزدی، سرقت مسلحانه، امید به پوچی) که در سطح یک جامعه امروزی اتفاق میافتد، قرار میدهد. اثر "روز ششم" باوجود ضعفهایی که در کارگردانی دارد و قوتهایی که در داستان دارد، اما برای مخاطب کمتر از 18 سال قابل اشکال نخواهد بود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲»
👤باحضور:
▪️حمید قائمی مهر
▪️محسن بنی احمدی
▪️رضا نصیری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh