eitaa logo
مطالعات سواد رسانه ای
17 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
در این کانال مباحثی در مورد بحث فضای مجازی همگام با گام دوم انقلاب و سواد رسانه‌ای متناسب با این مرحله صورت میگیرد.
مشاهده در ایتا
دانلود
21.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چگونه اعتیاد اینترنتی را درمان کنیم؟ (قسمت دوم) 🎙 سید علیرضا آل‌داود ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 💠https://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴چگونه اعتیاد اینترنتی را درمان کنیم؟ (قسمت اول) 🎙 سید علیرضا آل‌داود 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود ✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
17.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نظر رهبر حکیم انقلاب در استفاده از هوشمند از فضای مجازی ⭕️آیا همه باید به شبکه های اجتماعی خارجی آورده شوند یا فقط افراد تأثیرگذار و تاثیرناپذیر؟! ⭕️شروط ورود افراد برای جهاد تبیین در فضای مجازی چیست؟ 🔴چرا حکمرانی فضای مجازی در عصر وب مفهومی و جنگ های شناختی ترکیبی بسیار مهم است؟! 🎙 سید علیرضا آل‌داود پاسخ می‌دهد ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 💠https://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 پاسخ مردم ایران به لجن پراکنی‌های آنجلینا جولی درباره ایران این ویدیو رو با هشتگ های انگلیسی منتشر کنید https://eitaa.com/pshobahattt اخبار داغ سلبریتی ها ┄┅┅❅⏰📺⏰❅┅┅┄ @BaSELEBRTY
هدایت شده از محرمانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 تنها جنگی که دشمن در آن شکست نخورده است! 🔻تلاش گسترده دشمن، ناامید کردن مردم است! 🔻دیده بانی دشمن برای پیروزی! 🔻قدرت تبلیغاتی دشمن شوخی نیست! 🔻تلاش جریان تبلیغاتی دشمن برای القای ناامیدی! 🔻دشمن با جنگ تبلیغاتی به جان مردم افتاده! 🔻راهکاری برای خنثی کردن جنگ تبلیغاتی! 🔻جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق! 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی سعودی اینترنشنال مخاطبان خود را "خر" فرض می‌کند!! این لفاظی سعودی اینترنشنال علیه سپاه پاسداران در حالی است که نیروهای سپاه در عراق و سوریه بارها از اقلیت‌های دینی نظیر مسیحیان، یهودیان و ایزدیان در برابر تروریست‌های تکفیری محافظت کرده‌اند. از سوی دیگر این اقلیت‌های دینی که در سعودی اینترنشنال از آنها یاد شد در ایران با آرامش در کنار سایر اقشار ایرانی زندگی کرده و در نهادهای حکومتی از جمله قانونگذاری دارای نمایندگانی هستند. @Afsaran_ir
هدایت شده از مهدی آزاد
جهاد تبیین یعنی . . . Eitaa.Com/Cherikiyon_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تنها جنگی که دشمن در آن شکست نخورده است! ▫️ تلاش گسترده دشمن، ناامید کردن مردم است! ▫️ دیده بانی دشمن برای پیروزی! ▫️ قدرت تبلیغاتی دشمن شوخی نیست! ▫️ تلاش جریان تبلیغاتی دشمن برای القای ناامیدی! ▫️ دشمن با جنگ تبلیغاتی به جان مردم افتاده! ▫️ راهکاری برای خنثی کردن جنگ تبلیغاتی! ▫️ جنگ تبلیغاتی و تحریف حقایق!
🔷انواع مختلف خطاهای ادراکی ◾️خطای مولر لایر ◾️خطای مولر لایر ، نمونه ای از خطاهای ادراکی است. اگر طول دو خط B و A برابر باشد خط A را از هر دو طرف به دو نیم خط همگرا و خط B را از هر دو طرف به دو خط واگرا محدود کنیم، طول آنها متفاوت دیده خواهد شد. 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود ✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️خطای دید (یا Optical Illusion) همیشه برای ما انسان‌ها جذاب بوده است. ◾️شاید از دوران مدرسه هم به خاطر داشته باشید که خطای دید، سوژه‌ی کتابهای درسی و مجلات تفریحی نوروزی بود. ◾️البته طی این سالها، بحث خطاهای بصری هم مانند سایر بحث‌ها، پیشرفت‌های زیادی داشته است و به کمک تکنولوژی، عکس‌ها و تصاویر شگفت‌انگیزی خلق می‌شوند که به سختی می‌توانیم خطای دید خودمان را در مواجهه با آنها بپذیریم. ◾️نیکولا کولچیک هنرمند صربستانی، مجموعه‌ی زیبایی از خطاهای بصری دو بعدی را آماده کرده است که اگر ویدئوی آنها را نشان‌مان نمی‌داد، نمی‌توانستیم به سادگی باور کنیم که با یک عکس مواجه هستیم. 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود ✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
هدایت شده از تیمورا
⚔۶تفاوت‌ جنگ‌نرم و جنگ‌سخت «قسمت اول» ✍🏼مقدمه : جنگ از یک منظر به سه‌گونه‌ی جنگ سخت ، نیمه سخت و نرم تقسیم میشود. جنگ نرم در مقابل جنگ سخت تعریف می‌شود و به جنگیدن به منظور تحمیل اراده خود بر دیگری به صورت غیر مستقیم [با استفاده از رسانه ها و تبلیغات] و بدون استفاده از تجهیزات نظامی ، جنگ نرم گفته می‌شود. اکنون به بیان چند تفاوت بین جنگ نرم و سخت میپردازیم ؛ 💣 تفاوت اول : مهمات و تجهیزات جنگ سخت توپ و تانک و گلوله و نارنجک و... است و این مهمات بر جسم افراد آسیب وارد می‌کند ، ولی مهماتِ ، شبهه و شایعه و گناه و فحشا است و قلب و مغز انسان ها در معرض آسیب دیدن از این مهمات هستند. 🌍 تفاوت دوم : عرصه‌ی پیشروی و حمله‌ی دشمن در جنگ سخت آسمان ، زمین و دریاست ، اما عرصه‌ی پیشروی دشمن در جنگ نرم خانواده ، مدارس و دانشگاه هاست. 🧠 تفاوت سوم : در جنگ سخت هدف دشمن فتح خاک یک کشور است ، اما در جنگ نرم هدف دشمن تسخیر قلب و مغز مردم یک کشور است. 🚀 تفاوت چهارم : در جنگ سخت ، درگیری موقتی‌ست و دشمن گاهی به استراحت و تجهیز خود میپردازد و نیروهای خودی نیز می‌توانند از این فرصت به عنوان تنفس جنگی استفاده کنند ، اما در جنگ نرم حمله‌ی دشمن طی ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال ادامه دارد و فرصت استراحت نیست. 🔳 تفاوت پنجم : کشته شدگان در جنگ سخت «شهید» نامیده می‌شوند و مقدس هستند و محل تجمع آنان گلزار شهداست ، ولی کشته شدگان در جنگ سخت «کوردل» نامیده می‌شوند و اصلا مقدس نیستند و محل تجمع آنها در مراکز فحشا و گناه و کانال ها و پیج های فاسد و شبهه افکن است. 🤫 تفاوت ششم : به آسیب دیدگان در جنگ سخت «جانباز» می‌گویند که دارای احترامند ، اما به آسیب دیدگان در جنگ نرم «بی‌تفاوت» گفته می‌شود. 📍پ.ن : درک تفاوت پنجم و ششم برای فعالین فرهنگی بســــــــــیار مهم است! ✍ میلاد خورسندی 💠 گروه رسانه‌ای تیمورا 🆔 @timoora
بررسی سبک انتقادی و اعتراضی مردم در رسانه انتقاد و اعتراض (به معنی مسالمت‌آمیز) از جمله حقوق و آزادی‌های سیاسی شهروندان است که در منظر دینی و فرهنگ اسلامی، دارای مبانی استوار و متعددی می‌باشد. در جامعه دیده می‌شود که یک موضوع یا چالش به وقوع می‌پیوندد که مورد توافق در دیدگاه یا همسو با نظر عده‌ای از افراد نیست؛ مثلاً حقی پایمال شده، یک نقض و ناهنجاری به وجود آمده یا هنجاری که تبدیل به ناهنجاری می‌شود، هر کدام می‌توانند زمینه‌ی اعتراض را فراهم کنند. امروزه هم‌گرا بودن اعتراضات نسبت به گذشته بیشتر است. اینترنت و بستر فضای سایبر، باعث شده یک هم‌گرایی در جامعه پیش بیاید که جرقه‌ای باشد برای وقوع اعتراضی سریع‌ در کوتاه مدت. شبکه‌های معاند در بستر فضای مجازی و پلتفرم‌هایی که وجود دارد با انتشار اخبار کذب در قالب فیک‌نیوزها و... ، اطلاعات نادرست را در ذهن مخاطب می‌کارند و به گونه‌ای در ذهن مخاطب تأثیر می‌گذارند که او را از محیط غیرجنبشی به جنبشی ببرند یعنی فضایی که از ذهن به عمل تغییر می‌کند. لذا در استفاده از حق انتقاد و اعتراض به منظور جلوگیری از افراط و تفریط لازم است آدابی رعایت شود که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از: ۱) علم و آگاهی: علم به موضوع موجب می‌شود تا مسئله دقیقاً شناسایی گردد و جوانب آن مورد بررسی قرار گیرد؛ در نتیجه واکنش متناسب و معقول در مورد‌ آن نشان داده شود. اگر اظهارات، گفتارها و نوشتارها، به‌ویژه در مقام نقد و ارزیابی عملکرد دولت و نظام اسلامی، همراه با علم و آگاهی نباشد، در این صورت «آن‌چه که برای ملت مفید است، آن‌چه که آزادی حقیقی است و آن‌چه که بیان رأی بدون توطئه است، از توطئه، خیانت، اضلال و ناامید کردن مردم» جدا نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرماید: «آن کسانی که اهل فکر، اهل نظر و اهل گفتن‌اند و جایی دارند برای این‌که اظهار نظر کنند، باید بدانند چه می‌گویند و چگونه حرف می‌زنند؛ مبادا به تبع رادیوهای بیگانه، جوری حرف بزنند که گویی در این کشور، یک فضای استبداد سنگینی وجود دارد.» ۲) حسن نیت: حسن نیت، عنصر اساسی تمییز دادن انتقاد از نق‌زدن‌ها و خرده‌گیری‌های مغرضانه و هواخواهانه است. همان‌گونه که امام راحل رحمة‌الله‌علیه می‌فرماید: «کسی‌که قلم به‌دستش می‌گیرد، باید توجه به این معنا بکند که مسئله، مسئله فرد نیست، مسئله اسلام است و نظام اسلامی… آقایان توجه بکنند که قلم آن‌ها یک وقت قلمی نباشد که جمهوری اسلامی را تضعیف کند.» پس قلم‌ها و بیان‌های عاری از حسن نیت، ضمن تضییع حقوق و ارزش‌های مردم و جامعه، بازتاب دهنده خواسته‌ها و امیال بیگانگان و تأمین کننده منافع و اهداف دشمنان انقلاب اسلامی خواهند بود. امام امت می‌فرماید: «بعضی از زبان‌ها از چماق هم بدتر است… قبل از این‌که به نطق‌ها بروید و قبل از این‌که مقاله‌ها را بخواهید بنویسید و قبل از این‌که بخواهید تیترها را درشت بنویسید با خودتان خلوت کنید و ببینید که برای چه این کار را می کنید؟!» ۳) واقع بینی: انتقاد و اعتراض باید برخاسته از کاستی‌ها و نارسایی‌های واقعی باشد؛ یعنی دولت توان و امکان آن را داشته که خدمت مورد نظر را به طرز مطلوب و شیوهٔ بهتری ارائه کند امّا در این رابطه کوتاهی کرده باشد و حال مورد انتقاد قرار گیرد. ۴) موقعیت شناسی: توجه به موقعیت سیاسی، اعم از داخلی و بین‌المللی نظام. استکبار جهانی، دشمنان اسلام و مسلمین بیش از هر چیز نسبت به تضعیف نظام اسلامی، به نارضایتی‌ها و اعتراضات داخلی امیدوارند و سعی می‌کنند با دامن زدن به آن، دامنهٔ آن را گسترش دهند و با تضعیف روحیهٔ مردم، امید آنان را به کار‌آمدی و پیشرفت نظام، واهی جلوه کنند. بنابراین، اگر در طرح انتقادات و اعتراضات از توجه به موقعیت سیاسی و بین‌المللی نظام غفلت شود، ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته خواهد شد در حالی‌که عزم اصلی و همگانی این است که «نباید به دشمن و عوامل او اجازه داد تا در باورها و ارزش‌های مردم مسلمان رخنه کنند و به اصول و مقدمات اسلام خدشه وارد سازند». ۵) زبان نرم و نیکو: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم سه چیز را نشانهٔ کمال ایمان می‌داند؛ از جمله اینکه انسان در هنگام غضب [نه در گفتار و نه در کردار] از دایرهٔ حق، خارج نشود. از این رو، انتقاد و اعتراض که بیانگر نارضایتی شهروندان نسبت به عملکرد دولت است، باید از زبان خردمندانه و بیان منطقی برخوردار باشد. حق انتقاد به هیچ وجه دلیلی بر گزافه‌گویی نخواهد بود و نمی‌تواند بهانه‌ای برای تصفیه حساب‌های شخصی، جناحی و سیاسی برای تاختن به اشخاص و افراد قرار گیرد؛ بنابراین اگر انتقاد و اعتراض برخاسته از علم و معرفت بود و از عناصر اساسی بیان شده باشد، ابزار سازنده و مفیدی است که جز، خیر و صلاح برای دولت و جامعه به ارمغان نخواهد آورد. 📚 ✍️🏻عالیه رضازاده 🖋ویراستار: میم.صاد 👇👇