eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.3هزار دنبال‌کننده
809 عکس
242 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌پرونده 🔰 «واره»؛ نماد کنشگری فعال و بومی زن ایرانی 💠 جریان گفتمان غالب علوم انسانی در ایران مبتنی بر گفتمان لیبرال شکل گرفته است که سایر حوزه‌ها از جمله مطالعات‌زنان را تحت تاثیر قرار داده است. 💠 در غرب با موج چهارم فمینیسم مواجه‌ایم که بازاندیشی‌های جدی بر ضد گفتمان لیبرال و تشابه در حوزه‌ی مطالعات زنان داشته است. در همین راستا جریان‌های انتقادی زیادی در این حوزه شکل گرفته که نه تنها بر فردیت و سوژگی زن تاکید نکرده بلکه زن و حتی مرد را درون نهاد اجتماعی خانواده تعریف می‌کند. پس می‌توان گفت یک رویکرد جامعه‌گرایانه نسبت به زن در این جریان انتقادی وجود دارد. این گفتمان را «گفتمان تفاوت» می‌نامند. در گفتمان تفاوت فمینیستی، خانواده، تعامل بین زوجین، همکاری و تعاون برای بقا اصل است در حالی‌که در گفتمان تشابه متأثر از گفتمان لیبرال اصل بر رقابت بوده و مسئله‌ تنازع بقا و ستیز دائمی انسان با انسان مطرح است. 💠 بحث دکتر فرهادی از این حیث اهمیت دارد که بر خلاف تصویر ارائه شده توسط لیبرال‌ها از نظام اجتماعی، مسئله‌ اصلی و دال مرکزی جهان اجتماعی، تعاون برای بقا عنوان شده و نه تنازع برای رقابت. محور اصلی مطالعات دکتر فرهادی در حوزه‌ی یاریگری و تعاون است که برخلاف تصویر شرق‌شناسان نشان می‌دهد عاملیت زن ایرانی قابل توجه و ذیل فرهنگ یاریگری بوده و این تعاون و همکاری آنها مبتنی بر خرد بومی و در پیوند با شرایط اقلیم و بوم آنهاست. ✍️گزارش گفتگو در ادامه مطلب ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ایده‌ای برای گذر از ذهنیت و عینیت فرسوده در مسکن و شهرسازی 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در و در ارتباط باشید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖به‌مناسبت سوم اسفندماه ♨️ روئیدن شجره‌ی دیکتاتوری، در زمین جریان روشنفکری سکولار آیا پس از تجربه‌ی تاریخی قدرت گرفتن جریان روشنفکری سکولار در دوران پس از مشروطه، باز می‌توان به شعارهای آنها پیرامون «آزادی» و «اداره کشور» اعتماد کرد؟ 🔸سوم اسفندماه ۱۲۹۹ را با کودتای آن می‌شناسند. کودتایی که در میان ورود چهره‌های جدید به میدان قدرت، رضاخان را هم رسما وارد عرصه سیاست کرد و در واقع سکوی پرتابی شد برای تبدیل کردن رضاپالانی به رضاشاه. 🔸درباره «چرایی و چگونگی کودتا» بسیاری از تاریخ‌پژوهان، سراغ عوامل این رخداد رفته‌اند و در پاسخ، سخن از عامل اصلی کودتا رانده‌اند؛ یعنی انگلیس! به دیگر سخن اگر شما از برخی تاریخ‌پژوهان بپرسید «چرا کودتا رخ داد؟» به شما می‌گویند «چون انگلیس خواست» و اگر پرسش کنید «چگونه کودتا رقم خورد؟» به شما می‌گویند «انگلیس برنامه‌ریزی کرد». 🔹این بررسی به چنان کلیشه‌ای تبدیل شده که فردی مانند آبراهامیان در کتاب «تاریخ ایران مدرن» برای درانداختن طرحی نو در این مورد، اصل سوال «آیا رضاخان عامل انگلیس بوده یا خیر؟» را سوالی انحرافی قلمداد می‌کند و در تمام کتاب سعی دارد رفتارهای رضاشاه را در راستای مدرنیزاسیون تحلیل نموده و حکومت وی را موفق ارزیابی نماید. (یرواند آبراهامیان، تاریخ ایران مدرن، ص128) 🔹اما سیروس غنی از نویسنده‌های نام‌آشنا در حوزه تاریخ سعی می‌کند از منظری دیگر نقش انگلیسی‌ها را در کودتا و سپس روی کارآوردن رضاخان مورد واکاوی قرار دهد. او در کتاب «ایران، برآمدن رضاخان، برافتادن قاجار و نقش انگلیسی‌ها» به زمینه‌ها و اقتضائات و شرایط عصری ایران و تاحدی جهان پرداخته و تلاش می‌کند با تشریح وضعیت غیرقابل تحمل پیش از ظهور رضاخان، مبنی بر اسناد بریتانیایی، ایران را نیازمند وجود چنین شخصیتی دانسته و سپس دستاوردهای رضاشاه را به طور ضمنی ستایش کند. 🔻نکته‌ی مهمی که در حاشیه‌ی این مباحث دستگیر ما می‌شود، یافتن یک تصویر شفاف و واضح از بی‌عرضگی، بی‌تدبیری و فساد جریان روشنفکر سکولاری است که پس از مشروطه و نشستن بر اریکه قدرت، با خشونت تمام مخالفان خود را با قتل و ترور و تبعید و... از میدان بیرون کردند و چنان فضایی ساختند که جامعه‌ی انقلاب کرده و مشروطه‌خواه را به تحمل دیکتاتوری رضاشاه واداشتند. 🔻به نظر می‌رسد این تجربه‌ی تاریخی مهم باید مورد بازخوانی قرار گیرد تا مبادا با سلاخی تاریخ و عدم انتقال آن به نسل‌های بعدی، رؤیای آینده را به کابوس بدل سازیم. ✍سیدمیثم‌ میرتاج‌الدینی ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️فقط نسلی می‌تواند بگوید "رضاشاه روحت شاد" که هیچ چیز از تاریخ ایران نمی‌داند. 🔶 در این بریده‌ی کوتاه از سخنرانی دکتر اباذری، ما با یک آسیب‌شناسی از وضعیت موجود مواجه هستیم که ضرورت انتقال تجربه‌های تاریخی به نسل جدید را تبیین می‌کند. علی‌رغم اختلاف دیدگاه‌هایی که امری طبیعی در حوزه اندیشه و دانش است، دکتر اباذری به درستی ناآگاهی تاریخی را عامل کودک شدن یک ملت قلمداد کرده و چاره را هم در بازخوانی تاریخ سیاسی با تاکید بر زبان قصه عنوان می‌کند. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرونده 🔰 تقلیل مسأله زن به امر جنسی در نگاه متألهین دوره قاجار 💠 تلقی اندیشمندان دینیِ دوره قاجار نسبت به مدرنیته تلقی مثبتی است و در تجدد فهم شده‌ توسط آنان بین تحول، تجدد و ترقی نوعی هم‌نشینی وجود دارد. 💠 اندیشمندان آن زمان بین اسلام و مدرنیته تنازعی قائل نبودند. آن‌ها مدرنیته و تجلیاتش را از زاویه‌ی بازگشت به دین و اصول اولیه‌ی مسلمانی فهم می‌کردند و مفاهیمی مثل مشروطیت، قانون و برابری با همین نگرش تفسیر می‌شد. 💠 با وجود اینکه دید کلی اندیشمندان دینی نسبت به مدرنیته، دید مثبتی بود اما آنان مسئله‌ی زنان را استثنا میکردند و عقیده داشتند اصل تجدد، حرکت به سمت اصول اخلاقی و ترقی بوده ولی در حوزه زنان افراط‌هایی صورت گرفته که باعث پدید آمدن آزادی‌های ویران‌گر، تجاوزات جنسی و بی‌بندوباری شده است. 💠 نگاه متالهین عصر قاجار به زن انتزاعی بوده و به امر جنسی تقلیل پیدا کرده و مفهوم نکاح در این دوره برقراری رابطه‌ی زن و مرد به منظور تولید نسل و فرزندپروی است. 💠 به طور کلی نقشه، الگو یا مدل مفهومی وضعیت زن در آن زمان به دو وضع هنجار و نابه‌هنجار تقسیم می‌شود: در شکل هنجار آن زن و شوهر به نکاح هم در می‌آمدند و در نظم موجود نقش زن به عنوان مادر و همسری است که در خانه حضور دارد. در مدل نابه‌هنجار حضور زن در اجتماع تخطی از نظم موجود و به شدت ضد هنجار تلقی می‌شد به‌نحوی که در نهایت هم‌ردیف زنا و بی‌بندوباری قلمداد می‌شود. ✍گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزشی‌ترویجیِ 🔻زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی() قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر محمدمنان رئیسی: انقلاب اسلامی هنوز وارد عرصه معماری و شهرسازی نشده است. 🔻مدرسه تفکر و نوآوری نگاه در آستانه برگزاری دوره آموزشی ترویجیِ زیست‌شهرهای نوین مولد، گفتگویی با دکتر محمدمنان رئیسی از اساتید این دوره داشته است. پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓آیا عملکرد جبهه انقلاب در ماجرای ساخت خانه‌های ویلایی در شهر قم قابل قبول بود؟ ❓چرا برخی مخالف افقی‌سازی هستند؟ از جهل مرکب برخی مدیران تا منافع شهرداری‌ها ❓تبعات و پیامدهای پنهان آپارتمان‌سازی و تراکم‌فروشی در شهر تهران چیست؟ 🔻لازم به ذکر است دکتر رئیسی از اساتید دوره‌ی زیست‌شهرهای نوین مولد، «تاریخچه‌ای از مسأله مسکن و شهرسازی در ایران» ارائه خواهد داد و «تجربه ۴ دهه سیاستگذاری در این حوزه» را مرور خواهد کرد. 🎴علاقه‌مندان جهت آشنایی و شرکت در این دوره که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه(۱۰-۱۱ اسفندماه) برگزار خواهد شد می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ آیا ترندهای اصلی در اشتغال، کسب‌وکار و کشاورزی همین ترندهایی هستند که در گوگل و آکادمی‌های بین‌المللی و داخلی قابل دسترسی هستند؟ ❓از مهم‌ترین موانع تحقق گام دوم انقلاب، نسخه های منسوخ معماری و شهرسازی است؛ چگونه می‌توان از این الگوها عبور کرد و از چه الگوها و تجارب جهانی‌ای باید بهره جست؟ 🔻 مهندس در دوره آموزشی‌ترویجیِ زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد به این سوالات و دیگر سوالات مهم این حوزه پاسخ خواهد داد. زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی() قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شهرساز پیش از سیاستگذار، قانون‌نویس و دولت‌مرد، ایده‌‌ی یک ملت را به کالبد تبدیل می‌کند. 💠 غفلت طرفداران انقلاب اسلامی و جریان حزب‌اللهی از مفهوم فضای اجتماعی، پدیده شهر و کالبد زندگی. 🔻 حجت‌الاسلام در دوره آموزشی‌ترویجیِ زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد به این موضوعات و دیگر موضوعات مهم این حوزه خواهد پرداخت. زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی() قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
سین برنامه زیست شهر.pdf
305.6K
پرونده‌ایده‌هایی‌برای‌پیشرفت‌ایران سین برنامه آموزشی-ترویجی معرفی‌ ایده زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد زمان: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌؛ ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۴ الی ۱۸ ⭐️⭐️⭐️ آگاهی برای سامانی دیگر مدرسه تفکر و نوآوری نگاه 🔰 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا