eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.3هزار دنبال‌کننده
810 عکس
242 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 پرونده 🔰تأثیر پیش‌فرض‌های شرق‌شناسانه در روایت ما از زن ایرانی 🔻در فهم ما از مسئله زن، انبوهی از متون شرق‌شناسانه که زن را از زاویه‌ی حرمسراها می‌دیدند، موثر بوده‌است. ضمن اینکه پرداخت ما به جایگاه زن در خانواده ایرانی، از خلال انبوه متون ترجمه‌ای بوده که همیشه هم، برگرفته از متن تاریخ نبوده است. 🔺سیمای ترسیم شده این متون حاکی از انفعال و عدم حضور زن در مناسبات قدرت و مسائل اجتماعی، دارا بودن مسئولیت‌های فراوان در خانواده، نداشتن حقوق و آزادی، خشونت علیه او و همچنین رواج چندهمسری بوده است. متاسفانه ما نیز گاه با ذوق‌زدگی این نگاه را درونی کرده‌ایم. 🔻در مقابل این نگاه شرق‌شناسانه، گروهی سعی کردند تا یک تصویر استریلیزه‌ از تاریخ گذشته‌ی ما ارائه دهند. در این نگاه، گذشته سیاه نبود اما بیش‌ از حد سفید بود. این نگاه چون با واقعیت اجتماعی در مناطق مختلف همخوانی نداشت، نتوانست رقیبی برای نگاه اول باشد. 🔸بر این دو نگاه اشکالاتی وارد است که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره شده است. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آزادی جنسی، حربه‌ی غرب برای حکمرانی بر مردم 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1⃣ آزادی در نگاه انسان‌‌ ایرانی 2⃣ تبیین تهاجم‌ فرهنگی به وسیله ابزار و ساختار 3⃣ضرورت بازتولید مفاهیم‌ ارزشی در عینیت 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در چهارمین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، دبیر شورای‌ فرهنگ عمومی کشور به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠 در عین حال که انقلاب اسلامی، انقلابی شهری بوده لکن سیاست‌های فرهنگی ما، در گسست از سیاست‌های رفاهی و شهری و اقتصادی، نتوانسته است درباره طبقه متوسط صحبت کند. حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئله خودش را طبقه متوسط نمی‌داند. 💠 شکاف میان «فرهنگ عمومی» و «فرهنگ رسمی» بیش از حدِ تعادل شده است فلذا جامعه بحران خیز شده. این شکاف علاوه بر اینکه در مقام «مسئله‌شناسی» و «راه‌حل» خود را نشان می‌دهد، در مقام زندگی روزمره و همچنین در مقام تصمیم‌گیری‌ها و ابررویدادها که جامعه را متأثر می‌کند نیز خودنمایی می‌‌کند. 💠 نتیجه آخرین پیمایش در رصد فرهنگ‌عمومی این است که همچنان در یک گسل بزرگ میان دو قطب جامعه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار داریم که باعث می‌شود حوزه‌های رسمی و نخبگانی با حوزه عمومی گفتگو نکنند و حوزه عمومی هم علاقه‌ای به گفتگو با حوزه‌های رسمی و نخبگانی نداشته باشد. 💠 کسانی که به سمت طیف سکولار حرکت می‌کنند و یا میان طیف اسلام سکولار و اسلام سیاسی گیر کرده‌اند، در حالی که خسته از این دوگانگی‌ها هستند، به‌شدت و عمیقا به هویت ایرانی‌اسلامی و انقلابی علاقه نشان می‌دهند، مشروط بر اینکه با زبان هویت با آنها صحبت شود. ✍️ گزارش این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰واره؛ فرهنگ یاریگری و ظهور عاملیت زنانه (رویکرد توسعه بومی دکتر مرتضی فرهادی، امکانی برای گذر از خوانش‌های موجود) 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓گفتمان های لیبرال و محافظه کار در قرن بیستم ❓گفتمان تشابه و تفاوت در فمینیسم قرن بیستم ❓روایت های تاریخ اجتماعی و فرهنگی زنان در ایران جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 یکشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۸ الی ۲۰ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در پنجمین گفتگوی اختصاصی پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، استاد حوزه و دانشگاه به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠انقلاب ایران دنبال این نبود که ما را در ساخت جاده و بردن آب و برق به روستا مستقل کند؛ این کف کار است. 💠اگر ۳ درصد بندر انزلی را به روس و چین میدادیم پدر ما را در عالم روایت درمی‌آوردند که کل ایران را فروختند! ۵۳درصد بندر سالیانکا را از روس‌ها خریدیم که کریدور شمال-جنوب را شکل دهیم، یک خط خبری از طرف دشمن روی آن کار نکرد. صداوسیما هم خط خبری می‌رود اما روایت بلد نیست. 💠از حیث سخت‌افزاری موقعیت ژئوپولیتیکی که جهان اسلام دارد می‌تواند آنرا به «لتکون شهداء علی الناس» و پیشران نظم جهانی مبدل سازد، خصوصا ایران که موقعیت ژئوپولیتیکی که دارد هیچ کشوری ندارد و علاوه بر دسترسی به آب‌های آزاد، قلب تپندۀ نقطه مرکزی و اتصالی جزیره جهانی است. 💠دشمنان ما سه گسل «جغرافیایی»، «قومیتی» و «مذهبی» را در نظر گرفته و مرزبندی و هویت دموگرافیک مطلوب خود را چینش کردند. هر موقع هم خواستند، یکی از این گسل‌ها را فعال و تبدیل به گسست هویتی منطقه کردند. 💠نظم آمریکایی در سه کلان حوزه «سیاست» «اقتصاد» «فرهنگ» به ترتیب سازمان ملل و شورای امنیت، بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی، کمیسیون حقوق بشر و یونسکو را طراحی کرد اما همه دچار اشکالات اساسی شدند. ✍️ گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در ششمین گفتگوی اختصاصی پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠 انقلاب اسلامی با وسعت بخشیدن به مقیاس دین‌داری در حوزه اجتماعی به نوعی یک معجزه رقم زد. 💠 اسلام سعی دارد سرپرستی قلمرو جامعه و تاریخ را بر عهده گیرد و محور هویت‌سازی در جامعه باشد که این امر موجب مواجهۀ سایر محورهای هویت‌ساز در جامعه با اسلام و شکل‌گیری جبهه‌های درگیری است. 💠 حضور مردم در مواجهۀ پدید آمده در مقیاس اجتماعی، میان دین و دیگر محورهای هویت‌ساز جامعه از مهم‌ترین شئون دین‌داری است. 💠 دین‌داری فردی و اجتماعی به معنای فوق را نباید منفک از هم دید، این دو با یکدیگر داد و ستد دارند و زیرساخت و بسترساز برای یکدیگر هستند. 💠 برخی شبهه می‌کنند که بدتر شدن وضعیت حجاب، یعنی بدتر شدن وضعیت دین‌داری. این حرف نشانه‌ی عدم توجه به تفاوت شرایط زمانی و روند تحولات جهانی است. 💠 جامعۀ دین‌دار امروز، در این درگیری بزرگ و در برابر فشار طاقت‌فرسای جبهه کفر به صورت خودآگاه تاب‌ آورده است. این تاب‌آوری را نباید کم‌ارزش دید و باید آنرا به عنوان یک معیار مهم در سنجش دین‌داری محسوب کرد. ✍️ گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هنر‌ بزرگ انقلاب، ارتقا مقیاس دین‌داری 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پیرامون: 1⃣ تبیین سطوح مختلف دین‌داری 2⃣شاخص های رشد دین‌داری در جامعه 3⃣نقطه‌ی اساسی و مغفول تغییرات فرهنگی 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰نظم جنسیتی در نگرش متألهین عصر قاجار 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓فهم اندیشه دینی عصر قاجار از تحولات جنسیتی اروپا ❓جایگاه مفاهیم جدید جنسیتی در نظام اندیشه دینی عصر قاجار ❓تحولات اندیشه دینی حوزه جنسیت در عصر قاجار ❓راهبرد اندیشه دینی برای مواجهه با نظم جنسیتی جدید جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 سه‌شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرونده 🔰 پدرسالاری جریان مسلط تاریخ اجتماعی زنان در ایران 🔻عصاره رویکرد رایج در تاریخ اجتماعی زنان در ایران، مبتنی بر ایده قدرت و ستمگری است که عقیده دارد تفاوت منافع و محدودیت منابع، عامل پیدایش مفهوم ستم بوده است، به شکلی که منافع مردان در گرو عدم منفعت زنان و توانایی مردان در گرو ناتوانی زنان بوده است. این ایده همان پدرسالاری است. 🔺یک سلیقه‌ و پارادایم در روایت‌گری تاریخ اجتماعی جنسیتِ ۱۰۰ ساله‌ی اخیر به عنوان صدای مسلط وجود داشته است. این صدای مسلط را چهره‌هایی مانند خانم افسانه نجم‌آبادی، خانم ژانت آفاری و آقای سیروس شمیسا نمایندگی می‌کنند. 🔻معمولا تاریخ‌نویسان تمایل داشتند امر خارج از عادت را گزارش دهند و شمار زیاد گزارش‌ها از گرایش ایرانیان به هم‌جنس خویشتن، حاصل همین تمایلات است. ✍️ گزارش این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فرهنگ ما بیش از نظام فرهنگی، از وضعیت و ریخت شهری، تصمیمات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی تأثیر می‌پذیرد. 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1⃣ مسأله‌ی نوجوانی 2⃣ اکوسیستم دانشگاه و فقدان گفتگو 3⃣ مصرف فرهنگی جامعه و سهم قلیل تولیدات فرهنگی کشور در آن 4⃣ زنده بودن هویت ایرانی _ اسلامی _ انقلابی در جامعه ایران 5⃣ جایگاه سیاستگذاران در دو قطبی کنونی جامعه 6⃣ نهاد قدرتمند خانواده و بحران معیشت و عفاف 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔰غلبه‌ی فلسفه محض و انتزاعی شدن فلسفه‌های مضاف 🔷 اصولا بسیاری از مباحث فلسفه‌ی تاریخ در قرون ابتدایی را باید در میان کتب و آثار اعتقادی و کلامی اسلام جستجو کرد. در همین راستا از معدود آثار ناظر به فلسفه‌ی‌ تاریخ در دوره‌ی صدر اسلام، کتاب شریف نهج‌البلاغه است که مواردی از مباحث فلسفه‌‌ی تاریخ در آن آمده است. 🔸 یکی از نقص‌های جدی که در حوزه فلسفه‌ی تاریخ وجود دارد، بی‌توجهی به تاریخِ‌ «فلسفه‌ تاریخ» است؛ و گویا هر صاحب اثری در این حوزه، بدون توجه به میراثِ‌ علمی فلسفه‌ی‌ تاریخی، مباحث خود را جلو برده‌ است. 🔷 نقصِ دیگر فقدان مطالعات‌ِ تطبیقی در حوزه‌ی فلسفه‌ تاریخ است؛ هم نسبت به آثار اهل سنت، و هم نسبت به آثار غربی. علی رغم این‌که، نگاه تطبیقی ناظر به آثار غربی در حوزه روش، می‌تواند بسیار الهام بخش باشد؛ هرچند که غرب در محتوی، از توان حل مسائل جهان اسلام و حتی حل مسائل خود غرب نیز عاجز است. 🔸 جهان اسلام به آن میزان که در حوزه‌ی اعتقادات احساس نیاز کرده و به ارتقاء و غنای اعتقادات پرداخته، در حوزه دانشی نتوانسته این پیشرفت را انجام بدهد؛ لذا در حوزه عینیت دچار ضعف شده‌ است. این ضعف در حوزه عینیت و انتزاعی بودن در فلسفه‌‌ی‌ تاریخ و دیگر فلسفه‌های مضاف، نتیجه‌ی غلبه‌ی نگاه فلسفی محض است. ✍🏻 گزارش این درسگفتار را در ادامه مطلب بخوانید. مجازی / حضوری 🕟 یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه با همکاری «معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش استان‌قم» و «پژوهشکده شهید صدر» دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌کند: طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن مدرس: استاد میرباقری تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۱۱ اسفندماه زمان: پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی 🎴همراه با ارائه گواهی پایان دوره از طرف اداره کل آموزش و پرورش قم و دانشگاه امام حسین(ع) از طریق سایت به آدرس: https://b2n.ir/u60061 و و به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir