eitaa logo
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
3.2هزار دنبال‌کننده
18.4هزار عکس
18.7هزار ویدیو
205 فایل
مجری سفرهای زیارتی: #عمره_عتبات_عالیات_عراق_سوریه #زیرنظرحج_و_زیارت کدشرکت ٥٧٥٣٠ ثبت ٥٥٤٦٦٨ تأسیس ١٣٩٨ 📳تلفن: ٠٩١٩٩١٨٩٤٧٢ ٠٢١٧٧١٥١٦٥٩ 🔴تهران پیروزی_ خ سی متری نیروی هوایی- مسیل منوچهری-خ۷/۲۵ روبروی بوستان پیروزی مسجد بقية الله الاعظم طبقه٤
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ویژه 📝 دلم تنگه... 💔 📽 ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت علی (ع) : انسان هر چیزی را که نداند دشمن آن می شود!!!!! جمله ای بسیار بزرگ است و کمک می کند از ندانستن در بیاییم عده زیادی هستند که با خیلی چیزهای خوب و درست لج هستند و علتش همین ندانستن است.... مثال؛ پولدارها دزد هستند. مثال؛ دین مال قدیمی هاست. مثال؛ کار زیاد انسان را فرسوده می کند. 🎙"شهریار" ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
🌺امام علی علیه السلام: 🔰آگاه باشید ظلم بر سه قسم است: 🔸ظلمى که آمرزیده نمى شود 🔸و ظلمى که باز خواست میشود 🔸و ظلمى که آمرزیده شده باز خواست نمی‌شود. 🔹ظلمى که آمرزیده نمى شود شرک بخداست خداوند می‌فرماید: خدا نمى آمرزد کسی را که به او شرک آورد، 🔹و امّا ظلمى،‏که آمرزیده میشود ظلم بنده است بر نفس خود در بجا آوردن برخى گناهان کوچک  🔹و امّا ظلمى که باز خواست میشود ظلم بنده است بر بنده دیگر. و قصاص و تلافى در آخرت سخت و دشوار است، و قصاص در آنجا با زخم کاردها و زدن تازیانه ها نیست، قصاصى است که زخم و تازیانه نزد آن کوچک شمرده میشود. 📚نهج البلاغه خطبه  ۱۷۶ ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
🌳شجره آشوب« قسمت سی و یکم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 اما افسوس که دنیا دوستی و حرص برای رسیدن به مطامع دنیوی، باعث شد آن ها بعد از به خلافت رسیدن امام، مدعی شوند که بیعتشان به زور و اکراه بوده و به همین دلیل، اساس مشروعیت بیعت خود با حضرت را زیر سوال بردند. همین موضوع برای آن ها بهانه ای شد تا غائله جمل را آغاز کنند. 🔻4. این اقدام طلحه و زبیر برای به دست آوردن خوله، نشان می دهد آن ها از همان ابتدا، منفعت طلب بودند و این اخلاق، تنها مربوط به پایان دوره عثمان یا آغاز خلافت امام نیست. هر کجا که دین با منافع آن ها تعارض داشت، حاضر بودند منافع خود را ترجیح دهند. کدام حق بالاتر از امیرالمومنین که آن دو راضی به مخالفت با ایشان و برتری دادن منافع دنیوی برای رسیدن به حکومت شدند؟ 🔻5. نکته آخر و مهم اینکه خوله به امام عرض می کند آیا شما همان کسی نیستید که در غدیر خم منصوب شد؟ بعد از پاسخ مثبت حضرت به وی، خوله به ایشان می گوید که ما به خاطر تو اسیر شدیم. در نتیجه مطلب اخیر نشان می دهد طلحه و زبیر، قصد داشتند یکی از شیعیان امام را به کنیزی ببرند. 🔻6. حال باید این سوال را مطرح کرد که آیا حمایت زبیر از امیرالمومنین، واقعا از سر اعتقاد به حق بودن امام، بدون در نظر گرفتن منافع شخصی زبیر بود؟ جمله ای که از زبیر هنگام دفاع از امام نقل شده این است که: «ای جماعت بنی عبدالمطلب، آیا این کار با علی می شود و شما زنده هستید؟» این جمله خوی قومیت گرایی زبیر را نشان می دهد. به نظر می رسد با اثبات روحیه منفعت طلبی زبیر که پیش از خلافت مولا نیز آن را داشت، بعید نیست این اقدام زبیر برای این باشد که می خواست حکومت از دست بنی هاشم و پسران عبدالمطلب جدا نشود و تنها به دلیل منافع قومی این کار را کرد. 🔻 ما چنین احتمالی را قوی می دانیم و معتقدیم اگر زبیر واقعا از سر اعتقاد به دفاع از مولا برخاست، چرا در موارد دیگر مثل تبعید امام به اطراف مدینه در زمان عثمان، هیچ گونه دفاعی از حضرت نکرد؟ آیا شکی در حقانیت امام پیدا کرده بود؟ یا سکوت را برای حفظ منافع خود، موثر تر از دفاع از امام می دید؟ 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
169158913364.mp3
6.62M
ای رفیقم ،تویی ذکر هر دقیقم ای‌رفیقم،دادم اسمتوحک‌کنن‌روعقیقم ای‌رفیقم‌تویی‌انتخابم‌چقدخوش‌سلیقم ای رفیقم،حرم‌تاحرم،میشه طیِ‌طریقم ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همه ی حاجت ها به واسطه ی امام زمان ارواحنا فداه مستجاب میشود... 🎙 ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(9).mp3
5.9M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز سی وهشتم از حکمت ۳۵۵ تا حکمت ۳۶۶ ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز سی وهشتم ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : (وقتی يكی از كارگزاران امام خانهٔ با شكوهی ساخت به او فرمود: ) سكّه های طلا و نقره سر برآورده خود را آشكار ساختند، همانا ساختمان مجلل بی نيازی و ثروتمندی تو را می رساند. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : (از امام پرسيدند اگر در خانهٔ مردی را به رويش ببندند، روزی او از كجا خواهد آمد؟ فرمود) از آن جایی كه مرگ او می آيد. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : (مردی را در مرگ يكی از خويشاندانش چنین تسليت گفت:) مردن از شما آغازنشده و به شما نيز پايان نخواهد يافت، اين دوست شما به سفر می رفت، اكنون پنداريد كه به يكی از سفرها رفته؛ اگر او بازنگردد شما به سوی او خواهيد رفت. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : ای مردم! بايد خدا شما را به هنگام نعمت همانند هنگامه كيفر ترسان بنگرد، زيرا كسی كه رفاه و گشايش را زمينه گرفتار شدن خويش نداند، پس خود را از حوادث ترسناك ايمن می پندارد و آن كس كه تنگدستی را آزمايش الهی نداند پاداشی را که اميدی به آن بود از دست خواهد داد. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : ای اسيران آرزوها بس كنيد، زيرا صاحبان مقامات دنيا را تنها دندان حوادث روزگار به هراس افكند، ای مردم كار تربيت خود را خود بر عهده گيريد، و نفس را از عادتهایی كه به آن حرص دارد باز گردانيد. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : شایسته نیست به سخنی که از دهان کسی خارج شد گمان بد ببری، چرا که برای آن برداشت نیکویی می توان داشت. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : هرگاه از خدای سبحان درخواستی داری، ابتدا بر پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) درود بفرست، سپس حاجت خود را بخواه، زيرا خدا بزرگوارتر از آن است كه از دو حاجت درخواست شده، يكی را برآورد و ديگری را باز دارد. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : هركس كه از آبروی خود بيمناك است از جدال بپرهيزد. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : شتاب پيش از توانایی بر كار و سستی پس از به دست آوردن فرصت، از بی خردی است. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : از آنچه پديد نيامده نپرس، كه آنچه پديد آمده برای سرگرمی تو كافی است. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : انديشه آيينه ای شفاف و عبرت از حوادث بيم دهنده ای خيرانديش است و تو را در ادب كردن نفس همان بس كه از آنچه انجام دادنش را برای ديگران نمی پسندی بپرهيزی. ┄━━•●❥◦❈🌿🌹🌿❈◦❥●━━┄ 📒 : علم و عمل پيوندی نزديك دارند و كسی كه دانست بايد به آن عمل كند، چرا كه علم، عمل را فرا خواند، اگر پاسخش داد می ماند وگرنه كوچ می كند. ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همونطوری که بعضی رو به زور به سمت جهنم میبرند، برخی رو هم به زور به سمت بهشت میبرند!!! ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
#خطبه_متقین 📌قسمت سوم 🔰امام عليه السلام به يکى ديگر از اوصاف پرهيزکاران که صفت رضا و تسليم است، پ
📌قسمت چهارم 🔰امام عليه السلام به يکى ديگر از اوصاف پرهيزکاران پرداخته، مى فرمايد: ☀️وَ لَوْلاَ الاَْجَلُ الَّذِي کَتَبَ اللّهُ عَلَيْهِمْ لَمْ تَسْتَقِرَّ أَرْوَاحُهُمْ فِي أَجْسَادِهِمْ طَرْفَةَ عَيْن، شَوْقاً إِلَى الثَّوَابِ، وَ خَوْفاً مِنَ الْعِقَابِ 💠اگر سرآمد معيّنى که خداوند براى (زندگى) آنها مقرّر داشته نبود يک چشم بر هم زدن، ارواحشان از شوق پاداش الهى و ترس از کيفر او در جسمشان قرار نمى گرفت» 🖊روح آنها به کبوترى مى ماند که در قفس گرفتار است; در يک سوى خود، باغى خرم و سرسبز با انواع گلها و گياهان و ميوه ها مى بيند و در طرف ديگر خود آتشى سوزان. در درون قفس، بال و پر مى زند و شديداً طالب آزادى است تا پرواز کند و بر شاخسار باغ قرار گيرد و در ضمن از آتش سوزانى که در يک طرف ديگر قفس بود، رهايى يابد. 🔹پرهيزکاران راستين چنين اند. عشق به ثواب از يک سو و خوف از عقاب (بر اثر سوء عاقبت) از سوى ديگر، روح ناآرام آنها را به جهان ديگر جذب مى کند; ولى اجلى که خداوند براى آنها مقرر ساخته آنان را از اين امر باز مى دارد. ✔️در ضمن اين تعبير، حاکميت صفت خوف و رجا را بر وجود آنها روشن مى سازد; از يک سو اميدوار به لطف و ثواب الهى هستند و از سوى ديگر از اين بيم دارند که در دنيا پايشان بلغزد و در دام شيطان و هواى نفس، گرفتار شوند و با سوء عاقبت از دنيا بروند. 📝ادامه دارد... ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯
52.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای پدر و مادرتون چقدر وقت میگذارید؟! و آیا میدانید خلاصی از مشکلات محبت به پدر و مادره‌؟! 🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد ↙️↙️↙️↙️ ╭┅─────🕋────┅╮ 🕋👉 @Sedrah 👈🕋 ╰┅─────🕋────┅╯