eitaa logo
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
3.3هزار دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
19.3هزار ویدیو
206 فایل
مجری سفرهای زیارتی: #حج_عمره_عتبات_عالیات_عراق_سوریه #زیرنظرحج_و_زیارت کدشرکت :٥٧٥٣٠ ثبت: ٥٥٤٦٦٨ تأسیس: ١٣٩٨ 📳تلفن: ٠٩١٩٩١٨٩٤٧٢ ٠٩١٠٠٠١١٩٧٨ ٠٢١٧٧١٥١٦٥٩ 🔴تهران_سی متری نیروی هوایی نبش خ هشتم-خ۷/۲۵روبروی بوستان پیروزی مسجد بقية الله الاعظم طبقه٤
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ #کربلا از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_۱۹ 🏴این قسمت : شهادت امام حسین علیه السّلام🌷 🔰از حمید
╰⇢⇢✨﷽✨❝╮ از آغاز تا پایان🏴 📝قسمت_۲۰ 🥀این قسمت : اسرای کربلا :) اسراى کربلا را از منطقه نبرد سوار بر شتر کرده به کوفه آوردند و به دستور ابن زیاد در کوچه‌هاى مختلف کوفه گرداندند (فَدِیرَ به فى سُکک الکوفة و قبائلها). سپس آن را به قصر ابن‌زیاد آوردند.(279) در این وقت مردم کوفه اجتماع کرده گریه می‌کردند و امام سجاد(ع) فرمود: هؤلاء یبْکین علینا فمن قَتَلنا؟ (280) وقتى اسرا بر ابن‌زیاد وارد شدند، ابن زیاد گفتگویى با على بن الحسین(ع) داشت. وى از حضرت پرسید: نامت چیست؟ گفت: على. ابن‌زیاد گفت: مگر خدا على بن الحسین را نکشت؟ گفت: برادرى داشتم نامش على بود و از من بزرگتر، مردم او را کشتند! ابن زیاد گفت: خدا او را کشت. امام سجاد(ع) پاسخ داد: اللّه یتَوَفَّى الأنْفُسَ حین مَوْتِها،(281) خداوند وقت مرگ، روح آنان را می‌ستاند. و ما کانَ لِنَفْس أنْ تَمُوتَ إلاّ بإذْنِ اللّه،(282) ابن‌زیاد دستور قتل على بن الحسین(ع) را داد که زینب (س) فریاد زد: حسبک من دمائنا، أسألک باللّه إن قتلته إلاّ قتلنى معه، بس است آنچه از خون ما ریختى؛ تو را به خدا سوگند می‌دهم اگر بناى کشتن او را دارى اول مرا بکش. در این وقت ابن زیاد از کشتن امام سجاد(ع) منصرف گشت.(283) ابن زیاد گفتگویى هم با زینب (س) داشت. به گزارش ابومخنف، زینب (س) با کم ارزش‌ترین لباس آمده بود در حالى که کنیزانى در اطرافش بودند. ابن زیاد پرسید: این زن کیست؟ سه بار پرسید و کسى پاسخش را نداد. عاقبت یکى از کنیزان گفت: این زینب دختر على(ع) است. ابن زیاد گفت: سپاس خداى را که شما را رسوا کرده، کشت و اقدامتان را باطل کرد، أکذب احدوثتکم؛ زینب (س) پاسخ داد: الحمد لله الذى أکرمنا بمحمّد(ص) و طهّرنا تطهیرا. (284) 🏴حکایت خطبه خوانى حضرت زینب (س) در کوفه را منابعى چون ابومخنف، بلاذرى، ابن سعد و دینورى نیاورده اند؛ اما ابن اعثم به تفصیل آورده و به نظر می‌رسد منبع اصلى این خطبه همو باشد. وى با ستایش از سخن گفتن حضرت زینب(س) و این که گویى على سخن می‌گوید، سخنان وى را خطاب به مردم کوفه آورده است. ابتدا مردم را ساکت کرد؛ آن گاه پس از ستایش خدا و فرستادن درود بر رسول و خاندان طاهر او مردم کوفه را به خیانت و غدر و نقض عهد و پیمان شکنى متهم کرده، به خاطر این که حرمت پسر پیامبر(ص) را شکسته‌اند آنان را به غضب و سخط الهى وعده داد. این که کبد پیامبر(ص) را پاره کردند، و خون (پسر) رسول الله (ص) را ریختند، و حرمت او را شکستند؛ در این شرایط، اگر از آسمان خون ببارد، نباید در شگفت شوند. در پایان هم فرمود که إنّ ربّک لبالمرصاد.(285) ☑️ همچنین خطبه امام سجاد(ع) در مسجد دمشق در حضور یزید به اختصار در فتوح آمده است؛ همچنان که برخى از مآخذ دیگر هم آن را آورده اند. خطیبِ مسجد دمشق بر بالاى منبر از على بن ابى طالب و حسین بن على(ع) بدگویى می‌کند و به تفصیل در فضائل معاویه و یزید سخن می‌سراید. على بن الحسین(ع) همانجا فریاد اعتراض بلند می‌کند و خطاب به خطیب می‌فرماید: اشْتَرَیتَ مرضاة المخلوق بسخط الخالق. سپس از یزید اجازه می‌خواهد بر منبر رود. یزید ابتدا طفره می‌رود، اما اطرافیان می‌گویند اجازه دهد تا صحبت کند. آن حضرت بر فراز منبر، در برابر مردمى که اهل بیت را نمى شناسند، به معرفى خود می‌پردازد. در میانه نه معرفی است که یزید از بروز فتنه ترسیده، به مؤذن گفت اذان بگوید. (286) ✔️ابن سعد نوشته است که سر امام حسین(ع) را محفّز بن ثعلبه عائذى نزد یزید آورد. (287) اسراء نیز نزد یزید آورده شدند، در حالى که تنها مرد آنان على بن الحسین(ع) بود که زنجیرى به گردن او بسته وى را وارد شام کردند، فغلّ بغلّ الى عنقه. آن حضرت در طول راه با هیچ کس صحبتى نکرد تا به شام رسیدند.(288) بلاذرى ضمن اشاره به این که سر امام حسین(ع) مدتى در کوفه در جایى نصب شده و حتى در شهر گردانده می‌شد، می‌نویسد: زَحْر بن قیس جعفى سر امام حسین(ع) و یاران و اصحاب او را به شام براى یزید بن معاویه برد.(289) گویا سرها را همین زحر بن قیس برده، اما اسرا را محفز بن ثعلبه برده است. به نقل ابومخنف: محفّز عائذى و شمر اسرا را به شام منتقل کردند و همان دمِ در، محفز با صداى بلند گفت: هذا محفّز بن ثعلبة أتى أمیرالمؤمنین باللئام الفجرة! (290) وقتى سرهاى امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحابش را نزد یزید گذاشتند، یزید شعرى خواند و گفت:‌ای حسین! اگر من با تو روبرو می‌شدم تو را نمى کشتم!(291) این هم روشی برای توجیه این ماجرا و تبرئه خودش بود. حال که دشمنش را از سر راه برداشته بهتر است گناه کشته شدن او را گردن دیگری بیندازد، البته این دیگری، هیچ‌گاه تنبیه نمی‌شود و همچنان به حکومت جابرانه خود در عراق ادامه می‌دهد. دارد...😢 ‹ 🖤 ¦ ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
╭┈•══•◍⃟🏴•══•┈╮ ⚫ در #کربلا_چه_گذشت؟ ( ۳ ) 🌹 أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَع
╭┈•══•◍⃟🏴•══•┈╮ ⚫ در ؟  ( ۴ ) 🌹إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ... 🟢خداوند از مؤمنان، جان و مالشان را خریدارى کرده که (در برابرش) بهشت براى آنان باشد. (آنان) در راه خدا پیکار مى کنند، مى کشند و کشته مى شوند. این وعدهء حقى است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده. و چه کسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون، به داد و ستدى که با خدا کرده اید، شادمان باشید. و اینست همان رستگارى و پیروزى بزرگ! توبه کنندگان، عبادت کنندگان، شکرگزاران، جهادگران، رکوع کنندگان، سجده کنندگان، امرکنندگان به معروف، نهى کنندگان از منکر، و حافظان حدود (و مرزهاى) الهى، (اینها مؤمنان حقیقى اند). و بشارت ده به (اینچنین) مومنانی! ۱۱۱ و ۱۲ توبه. 💚 حقیقتا این آیات در مدح مومنانی است همچون کاروان عشق. ☑️ادامهء شرح واقعهء عاشورا. 👈 برای ریشه یابی علل قیام امام حسین علیه‌السلام باید به قبل از دورهء ایشان رجوع کرد. مشکلات از سقیفه شروع شد که منجر شد به شهادت دختر پیامبر. که إن شاءالله شرح واقعهء شهادت بانو و خطبهء فدکیه را در ایام فاطمیه با هم می خوانیم. پس از شهادت بانو مروری داشتیم بر ستمهایی که به حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام روا داشتند. اما دورهء امام حسن علیه السّلام: 🕌 در دورهء امام حسن مجتبی علیه السّلام شرایط، بسیار فتنه انگیز و غبارآلود بود. امام حسن(ع) که با عدم همراهی مردم مواجه شدند، تصمیم گرفتند بجای روی آوردن به جریان رقیق عمومی، بپردازند به یک جریان اصیل که ضامن حفظ ارزشهای اسلام باشد و آن سازماندهی محدودی از شیعیان بود بعنوان جریان تشیع. 👈 اگر امام حسن و امام حسین(ع) در آنزمان قیام می کردند قطعا ایشان و برادرشان امام حسین به شهادت می رسیدند و کسی نبود از ارزشهای اسلام پیامبر و تشیع حفاظت کند، پس بناچار صلح را پذیرفتند 👉 البته در اصل، نتیجه این حرکت، فرجام بود برای گروه مغلوبان و ضعیف شمرده شدگان در ذهنیت جهان اسلام، ولی از فاتحان آنروز، نامی باقی نمانده. امروز جریان حاکم بر کل دنیای اسلام، جریان حضرت امیر مؤمنان(ع)است و امام حسن(ع)، نه جریان معاویه. هر چند آنروزها بسیار قدرت داشت و اهل بیت(ع) در موضع ضعف بودند. در حقیقت، امام حسن(ع)، آنروز این ننگ را پذیرفت تا جریان ذهنی ایشان زنده بماند و شیعیانشان در تاریخ، ضعیف و خفیف نباشند و امروز ما به افتخار برسیم. قدر بدانیم این فداکاری و از خودگذشتگی را. ✨اما علل قبول صلح، از زبان خود امام حسن مجتبی که به نقل از علامه مجلسی در بحارالانوار بیان شده: 💚 من به این علت، حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى‏ جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى ‏شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ‏ام. آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمانهاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. در ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى‏ کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند. ✅ ادامهء فرمایشات امام حسن علیه السّلام در بارهء تحمیل صلحنامه به ایشان، فردا إن شاءالله 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🏴 ‌ ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان بسیار زیبا و قابل تامل فرار از معرکه گناه و کنار رفتن حجاب ها... 🎙استاد دانشمند 🔹️ببینید و برای دیگران ارسال کنید. 🌺🌸🌺🌸🌺
23.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | چرا یک خطبه حضرت سجاد در شام چنین اثر عظیمی بخشید ولی در میان اهل کوفه سخنان اباعبدالله الحسین و یاران ایشان، اثر چندانی نداشت؟ 🔺️ قسمت دهم از مجموعه تصویری (علیه‌السلام) جهت مشاهده و دانلود با کیفیت بالاتر: https://tamasha.com/v/Ma8P1
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 235.mp3
2.67M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز دویست و سی و پنجم خطبه 56 ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
🔻 تهران تا مهران ۶۸۰ هزار تومان معاون حمل و نقل سازمان راهداری: 🔹قیمت بلیت اتوبوس ایام اربعین که با توجه به یک سرخالی بودن اتوبوس‌ها تعیین می‌شود از تهران تا مرز مهران ۶۸۰ هزار تومان تعیین شده است. 🔹قیمت‌های بلیت اتوبوس اواخر هفته گذشته ابلاغ شد و از امروز، پیش فروش بلیت در مجموعه شرکت‌های حمل و نقل آغاز می‌شود. 🔹البته این پیش فروش برای کشف میزان تقاضا با یک شیب ملایم انجام می‌شود. ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش شورای فقهی بانک مرکزی به شایعه ربوی بودن وام اربعین میثمی سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی: 🔹وام اربعین قرض نیست که سود آن ربا باشد بلکه این وام بر اساس قرارداد مرابحه پرداخت می‌شود و هیچ مشکل شرعی ندارد.
▪️اتباع خارجی زائر اربعین به «سهما» مراجعه کنند 🔹با توجه به اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در کشور ، ثبت نام دانش آموزی و ثبت نام زائرین حسینی از طریق سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) به آدرس irmigrationorg.ir از شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ساعت ۱۰ صبح آغاز شد. 🔹دانش آموزانی که درخواست ثبت نام آنها در سامانه سهما ثبت می شود ادامه فرایند از طریق ارسال پیامک به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
🕋 سدرةالمنتهی 🕋
"آنگاه هدایت شدم 📚قسمت دویست و چهل و نهم: و همچنين مى دانيم كه اهل سنت و جماعت چون از اصحاب مجتهدى
"آنگاه هدایت شدم 📚قسمت دویست و پنجاهم: راستى چگونه مى شود كه شما على و اهل بيتش را دوست بداريد و در همان حال بر دشمنان و قاتلانشان ترحّم كنيد؟ شما چگونه خدا و رسولش را دوست مى داريد و از كسانى كه احكام خدا و رسولش را تغيير دادند و اجتهاد به رأى در احكام الهى كردند، دفاع مى كنيد؟ چگونه احترام مى كنيد كسى را كه به پيامبر احترام نگذاشت، بلكه او را متّهم به هذيان گوئى نمود و در فرماندهيش طعن كرد؟ چگونه از امامانى تقليد مى كنيد كه دولت بنى اميه يا دولت عبّاسى بخاطر مسائل سياسى خودشان، آنان را منصوب نمودند و امامانى را رها مى كنيد كه رسول خدا به عددشان [۱] و نامهايشان [۲] معرّفيشان كرد؟ چگونه تقليد مى كنيد از كسى كه شناخت درست از پيامبر ندارد و در شهر علم پيامبر را كه نسبت به او به منزلۀ هارون از موسى بود، رها مى كنيد؟ چه كسي اصطلاح «اهل سنت و جماعت» را برگزيد؟! من در تاريخ جستجو كردم كه دليل اين نامگذارى را بدانم، تا اينكه برخورد كردم به سالى كه معاويه، بر حكومت چيره شد و آن سال را «عام الجماعه» (سال جماعت) خواندند زيرا امت پس از مرگ عثمان به دو گروه تقسيم شدند: شيعۀ على و پيروان معاويه. و هنگامى كه امام على به شهادت رسيد و معاويه بر حكومت مسلّط شد، پس از صلحى كه با امام حسن داشت، معاويه فرمانرواى مسلمين گشت و آن سال را به سال جماعت، نامگذارى كردند. پس واژۀ «اهل سنت و جماعت» به اين معنى است كه اينها پيروان سنّت معاويه و اجتماع كنندگان بر خلافت او هستند نه به معناى پيروان سنّت رسول خدا؛ چرا كه امامان از ذريّه و اهل بيت پيامبر، بيش از آزادشدگان (طلقاء) به سنت جدشان، علم و آگاهى و شناخت دارند. و اهل بيت بيش از همه به آنچه در بيت است آگاهند و اهل مكه بيشتر از ديگران به مكه آشنائى دارند ولى ما-متأسفانه-با دوازده امامى كه پيامبر «ص» آنها را ياد كرده، مخالفت كرده و از دشمنانشان، پيروى نموديم. و گرچه اقرار داريم به آن حديثى كه مى گويد: پيامبر دوازده خليفه را، كه همه آنها از قريش اند، تعيين نموده است؛ با اين حال هميشه پس از نام خلفاى چهارگانه، جلوتر نمى رويم و شايد معاويه كه ما را اهل سنّت و جماعت خواند، مقصودش اجتماع بر سنتى بود كه خود آن را رواج داد و آن دشنام على و اهل بيتش مى باشد كه تا شصت سال ادامه داشت و كسى نتوانست آن را بردارد جز عمر بن عبد العزيز-كه خدايش از او خشنود باشد-و برخى از تاريخنويسان به ما خبر مى دهند كه امويان بر كشتن عمر بن العزيز توطئه كردند درحالى كه او خود از امويان بود، زيرا وى سنّت دشنام و لعن على را برداشته بود. ---------- [۱]: صحيح بخارى-ج ۴-ص ١۶۴، صحيح مسلم-ص ١١٩باب الناس تبع لقريش. [۲]: ينابيع المودۀ قندوزى حنفى. ↙️↙️↙️ ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─ 💔👉 🕋 @Sedrah🕋👈💔 ─┅═ೋ❅🕋❅ೋ═┅─