eitaa logo
کانال سیدامیر سخاوتیان
2.8هزار دنبال‌کننده
708 عکس
308 ویدیو
156 فایل
انرژی تحول انسان، اخلاق است. دکتری فلسفه فیزیک استاد حوزه و دانشگاه ارتباط با ما: @sekhavatian_seyedamir
مشاهده در ایتا
دانلود
کرسی علمی-ترویجی ؛ تبیین ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر عضو هیئت علمی واحد ناقد اول: جناب آقای دکتر کاظم فولادی دکترای هوش مصنوعی و عضو هیئت علمی ناقد دوم: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی محمدزاده استادیار گروه دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی صمدی زمان: پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ علاقه مندان به شرکت حضوری نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه ۰۹۱۳۸۶۲۲۸۶۷ پیامک نمایند. لینک مجازی http://www.skyroom.online/ch/m.faghih64/tolid
سبک زندگی مؤمنانه. جلسه ششم درس استاد: حجت الاسلام و المسلمین مکان: مدرس صاحب الزمان عج https://www.aparat.com/v/CMbp1 https://eitaa.com/sekhavatian
شرح الحلقۀ الثانیۀ- جلسه ششم جلسه ششم استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر https://www.aparat.com/v/Bfwra
شرح الحلقۀ الثانیۀ- جلسه هفتم جلسه هفتم استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر https://www.aparat.com/v/QMkyF https://eitaa.com/sekhavatian
راه های ارتباطی: ایتا https://eitaa.com/sekhavatian اینستاگرام https://www.instagram.com/sekhavatian_seyedamir/ آپارات https://www.aparat.com/sekhavatian/ کشور مجازی ایران https://www.vci.ir/sekhavatian یوتیوپ https://www.youtube.com/channel/UCEC1k2J1jGvqYk9iBoKMM-g/videos
شرح الحلقۀ الثانیۀ- جلسه هفتم جلسه هشتم استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر https://eitaa.com/sekhavatian https://www.aparat.com/v/9hHso
شرح الحلقۀ الثانیۀ- جلسه هفتم جلسه نهم استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر https://eitaa.com/sekhavatian https://www.aparat.com/v/2qdr9
سبک زندگی مؤمنانه. جلسه هفتم درس استاد: حجت الاسلام و المسلمین مکان: مدرس صاحب الزمان عج https://eitaa.com/sekhavatian https://www.aparat.com/sekhavatian
هدایت شده از اجتهاد
💢هر چیز که با اختیار انسان در مقام اجتهاد منافات پیدا کند، شرعاً حرام است!/ ربات هیچ‌گاه مُدرِک نمی‌شود/ بزرگترین آسیب هوش مصنوعی، مرعوب‌شدن انسان در برابر ابزار است ✔️ماجرای هوش مصنوعی، دو دهه‌ای است که با تشکیل مؤسسه تحقیقاتی علوم کامپیوتری نور، وارد حوزه اجتهاد و علوم اسلامی شده است. پیش از آن، نگاه فقها و حوزویان به هوش مصنوعی، نگاهی از بیرون بود؛ اما با ورود نرم افزارهای علوم اسلامی به درون حوزه و استفاده فراوان از آن در عملیات اجتهاد، این فنآوری جدید، حال حوزویان را نیز به چالش کشانده است. اگر تا دیروز تنها از هوشمند کردن وسائل خانه و ابزارآلات صنعتی کارخانجات سخن گفته می‌شد، اما امروز کار به هوشمند کردن اجتهاد و نظریاتی همچون اجتهاد سیستمی و مانند آن کشیده است. 🔻به همین منظور، با حجت‌الاسلام دکتر سید امیر سخاوتیان، استاد سطح عالی حوزه علمیه گفتگو کردیم. او که از قدیمی‌‎های آی‌تی قم نیز به شمار می‌رود معتقد است اجتهاد سیستمی غیر از اجتهاد به وسیله سیستم است. عضو ارشد ستاد راهبری فن‌آوری‌های هوشمند حوزه علمیه همچنین معتقد است سوءبرداشت‌های از نقش سیستم در اجتهاد، بسیار فراوان است. 👈مشروح گفتگوی «اجتهاد» با این استاد فن‌آور حوزه علمیه قم، از نگاه شما می‌گذرد: https://b2n.ir/a28286 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
دوازدهمین وبینار تخصصی نماز با موضوع «گونه شناسی آرامش در نماز و مدیتیش» با حضور: جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر سخاوتیان، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو هیأت علمی دانش آزاد اسلامی، واحد قم. زمان: 1401/06/14 ساعت: 11/30 لینک وبینار: https://bbb01.dte.ir/b/aup-zy7-kwl-8xh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح الحقلۀ الثالثۀ . جلسه دوم شرح از کتاب دروس فی علم الاصول اثر (ره) جلسه دوم: موضوع علم اصول استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر متن درس: تعريف علم الأصول عرف علم الأصول بأنه " العلم بالقواعد الممهدة لاستنباط الحكم الشرعي ". وقد لوحظ على هذا التعريف: أولا: بأنه يشمل القواعد الفقهية، كقاعدة ان ما يضمن بصحيحه يضمن بفاسده. وثانيا: بأنه لا يشمل الأصول العملية، لأنها مجرد أدلة عملية وليست أدلة محرزة، فلا يثبت بها الحكم الشرعي، وانما تحدد بها الوظيفة العملية. وثالثا: بأنه يعم المسائل اللغوية، كظهور كلمة الصعيد مثلا لدخولها في استنباط الحكم.
پژوهشکده اسلامی برگزار می‌کند: کرسی آزاداندیشی ارائه نظر با موضوع «بررسی انتقادی آزمون تورینگ به مثابۀ مبدأ تصدیقی فقه هوش مصنوعی و سبک زندگی» ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر ؛ استاد سطوح عالی حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ناقد: حجت الاسلام دکتر مهدی محمدزاده بنی‌طرفی؛ استادیار دانشگاه فرهنگیان قزوین 🎙 دبیر علمی: حجت‌الاسلام محمدمهدی آهنی؛ دانش‌پژوه سطح چهار رشته سبک زندگی، فقه و مبانی حقوق محل برگزاری، روز و ساعت:قم، خیابان صفاشهر - کوچه چهارم - پلاک 50 - پژوهشکده سبک زندگی اسلامی - طبقه دومچهارشنبه 30 شهریورماه 1401 - ساعت 17/30 مشاهده آنلاین کرسی در محیط اسکای روم و بدون نصب نرم‌افزاراز طریق لینک زیر:https://www.skyroom.online/ch/malakoot1399/lifestyle-1لطفا گزینه مهمان را انتخاب کنید و وارد وبینار شوید. هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر:02532603091 داخلی 103
برنامه دروس سطح عالی استاد : حجت الاسلام و المسلمین دکتر اصول ۵ :: - جلد ۲، ، از شنبه تا چهار شنبه، ساعت 16، مدرس صاحب الزمان عج 1 :: جلد 13 المیزان، ، دوشنبه ها و سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء، مدرس صاحب الزمان عج ، عمومی، شنبه ها و یکشنبه ها، بعد از نماز مغرب و عشاء، مدرس صاحب الزمان عج آدرس مدرس صاحب الزمان عج: میدان روح الله، جنب مسجد سلماسی https://eitaa.com/sekhavatian
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح الحقلۀ الثالثۀ . جلسه سوم شرح از کتاب دروس فی علم الاصول اثر (ره) جلسه سوم: اما الملاحظة الأولى استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر متن درس: اما الملاحظة الأولى: فتندفع بان المراد بالحكم الشرعي الّذي جاء في التعريف، جعل الحكم الشرعي على موضوعه الكلي، فالقاعدة الأصولية ما يستنتج منها جعل من هذا القبيل، و القاعدة الفقهية هي بنفسها جعل من هذا القبيل، و لا يستنتج منها الا تطبيقات ذلك الجعل و تفصيلاته، ففرق كبير بين حجية خبر الثقة، و القاعدة الفقهية المشار إليها، لأن الأولى يثبت بها جعل وجوب السورة تارة، و جعل حرمة العصير العنبي أخرى، و هكذا فهي أصولية. و اما الثانية فهي جعل شرعي للضمان على موضوع كلي، و بتطبيقه على مصاديقه المختلفة، كالإجارة و البيع مثلا، نثبت ضمانات متعددة مجعولة كلها بذلك الجعل الواحد. (دروس في علم الأصول ( طبع دار المنتظر ) ؛ ج3 ؛ ص9) آپارات: https://www.aparat.com/sekhavatian ایتا: https://eitaa.com/sekhavatian
41.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح الحقلۀ الثالثۀ . جلسه چهارم شرح از کتاب دروس فی علم الاصول اثر (ره) جلسه چهارم: اما الملاحظة الأولى و الثانية استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر متن درس: اما الملاحظة الأولى: فتندفع بان المراد بالحكم الشرعي الّذي جاء في التعريف، جعل الحكم الشرعي على موضوعه الكلي، فالقاعدة الأصولية ما يستنتج منها جعل من هذا القبيل، و القاعدة الفقهية هي بنفسها جعل من هذا القبيل، و لا يستنتج منها الا تطبيقات ذلك الجعل و تفصيلاته، ففرق كبير بين حجية خبر الثقة، و القاعدة الفقهية المشار إليها، لأن الأولى يثبت بها جعل وجوب السورة تارة، و جعل حرمة العصير العنبي أخرى، و هكذا فهي أصولية. و اما الثانية فهي جعل شرعي للضمان على موضوع كلي، و بتطبيقه على مصاديقه المختلفة، كالإجارة و البيع مثلا، نثبت ضمانات متعددة مجعولة كلها بذلك الجعل الواحد. (دروس في علم الأصول ( طبع دار المنتظر ) ؛ ج3 ؛ ص9) و اما الملاحظة الثانية، فقد يجاب عليها تارة بإضافة قيد إلى التعريف، و هو (أو التي ينتهي إليها في مقام العمل) كما صنع صاحب الكفاية، و أخرى بتفسير الاستنباط بمعنى الإثبات التنجيزي و التعذيري، و هو إثبات تشترك فيه الأدلة المحرزة، و الأصول العملية معا. (دروس في علم الأصول ( طبع دار المنتظر ) ؛ ج‏3 ؛ ص10) آپارات: https://www.aparat.com/sekhavatian ایتا: https://eitaa.com/sekhavatian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا