زنی در حضور معاویه، از عملکردش انتقاد کرد. معاویه گفت:
((هيهات لمظکم علي بن ابي طالب الجرأة علی السلطان فبطیء ما تفطمون.))
یعنی: علي بن ابي طالب، جرأتِ بر سلطان را به شما چشانده است. چقدر طول خواهد کشید تا طعم آن را از زبان شما بازگیرند!
العقد الفرید، جلد ۱، صفحه ۳۴۶
#انتقاد
#سه_میم
#محب_مطیع_منتقد
@semimm
7.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای تُف به روی بیغرتی تک تکتون..!
خواصی که از توبره جمهوری اسلامی خوردید و بردید و فربه شدید و در فتنه اخیر یا در کنار فتنه گران قرار گرفتید و یا لال شدید و فتنه را محکوم نکردید!
#علی_علیزاده
#خیانت_خواص
#ایران
@semimm
چند سالیست شعارم را در مسائل مربوط به کشور، مشخص کرده ام.
#سه_میم
یعنی
مُحب
مُطیع
مُنتقد
که به برکت میم سوم گَه گاهی، گوشه و کنار از مسائل غیر راهبردی در کشور یا مسائل راهبردی که رهبری به آن تاکید خاصی نکرده اند، انتقادهای می کنم!
گاهی حتی پا را فراتر می نهم از شیوه ها و روش ها وسبک های خود #رهبری هم سوالاتی میکنم!
بر این باورم همانطور که موظف به محبت واطاعت از #حاکم و #حکومت_اسلامی هستیم ، وظیفه ی انتقاد از او هم داریم و اساسا تفاوت حکومت معصوم و غیر معصوم در همین است.
به واسطه ی همین اشکالات و انتقادات، عزیزی برایش شبهه شده بود که به اصطلاح خودش #ضد_انقلاب شدم ام.
دوست خوبی است
نگران شده بود!
همین!
برایش خاطره ای نقل کرده ام، گفتم مدتها قبل( شاید حدود ۲سال قبل) بحث در مورد این بود که ما تا کجا باید از رهبری حمایت کنیم؟ اگر روزی حرفهایش، مدیریتش ، تشخیص راهبردش با دین مخالف شد چه باید کرد ، آیا آنجا هم از دین حمایت می کنیم یا از رهبر؟
هرکسی جواب داد تا نوبت به من رسید.
گفتم مشکل شما این است که دین را در یک سوگزاشته اید، رهبری را در گوشه ای دیگر حالا می پرسید اگر بین آنها اختلاف شد چه کنیم؟
حال آنکه:
رهبری و مقامی که ایشان متصدی آن است، خودِ #دین است.
خود چیزی با خودش تعارض پیدا میکند؟
دین ما آقای خامنئی است.
خیالش راحت شد که هنوز انقلابی ام.
رفت!
#سه_میم
عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/2391998595C70c8e449bc
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتماً ببینید
رونوشت به تمام #سلبریتیهای_اجاره_ای
جایزتونو بگیرید و برید گم شید!
@semimm
آیتالله میرباقری در جهانآرا _1.mp3
51.54M
آیتالله میرباقری | تحلیل ابعاد مختلف اغتشاشات اخیر
(در برنامۀ جهانآرا)
برخی اصحاب علوم انسانی در تحلیل اغتشاشات اخیر دچار شتابزدگی شدند و بر اساس مطالعات عینی، قضاوت نکردند؛ ایدئولوژیک قضاوت کردند.
آنهایی که اسلامِ حداقلی را پیاده کردهاند عامل مشکلات امروزی هستند. بسیاری از افرادی که در سه دهه اخیر جزو تصمیمسازان بودهاند، حالا نشستهاند و ایراد میگیرند و حاضر نیستند مسئولیت تصمیمسازیهایشان را بر عهده بگیرند!
فقری که در نظام سرمایهداری رخ داده، ضلع فرهنگیاش همین نوع پوشش غربی است.
آنها نیروی انسانی اکثریت را مصرف میکنند تا به سود اقلیت برسند؛ جاذبههای زنانه را هم مثل توان فکری و فیزیکی افراد، به نفع سرمایهداری مصرف میکنند.
حجاب، اصل در ایمان و کفر و انقلابی و غیرانقلابی بودن نیست ولی جزو واجبات و فروعات زندگی ایمانی و اسلامی است و به عبارتی از لبههای درگیری تمدنی است، البته غرب آن را به لبه درگیری آورده است.
اصلاح بیحجابی باید اصلاح ریشههای آن باشد؛ یعنی مقابله با شبکه سکولاریسم جهانی و ساختارهای ترویج بیحجابی.
طواغیت، شعارهای خوب را از انبیا میگیرند و بد معنا میکنند! پیامبر اکرم(ص) و سایر انبیای الهی آمدند تا غل و زنجیر را از دست و پای زنان و مردان باز کنند. آزادی و زندگی زنان، در اسلام وعده داده شده است چه اینکه شعار پیامبران، حیات زن و مرد و آزادی آنها بوده است؛ ولی مستکبرین، آزادی را به گونهای معنا میکنند که به توسعه غربی منجر شود!
@semimm