eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
10.4هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3هزار ویدیو
68 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی حجت الاسلام راجی؛ ⁉️ فرق فساد سیستمی با فساد رشوه پذیر چیست؟ 🔹ما در جمهوری اسلامی فساد سیستماتیک نداریم. 🔻عضو صراط شوید. @serat_zanjan
🔻 ایران تنها کشوری است که مسیر قدرت را تصاعدی طی می‌کند. 👤پناهیان در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای ۷ تیر: 🔹 با وجود تمام مشکلات تحریم‌ها، تهدیدها و ضعف‌های داخلی، ایران تنها کشوری است که مسیر قدرت را در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و... تصاعدی طی می‌کند. در آینده ایران پیشرفته‌ترین کشور جهان خواهد بود. 🔻عضو صراط شوید. @serat_zanjan
🔻نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند. رئیس مجلس در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان: 🔹از تأکیدات به نمایندگان این است که درعزل و نصب‌ها دخالت نکنند و این مربوط به وظایف مجلس است اما برای مجلس قابل قبول نیست که تخصیص‌های بودجه بی‌حساب و کتاب باشد، لذا در این موضوع نظارت دقیق انجام می‌شود و نباید کوتاه بیاییم. 🔻عضو صراط شوید. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پرواز تا اوج قفس!؟ 🔰قبلا در مورد ضرورت و چگونگی اصلاح ساختار حوزه مطالبی بیان کردیم. امروز می‌خواهیم بگوییم که اصلاح حوزه نباید فقط در جنبه ذاتی حوزه(یعنی افراد حوزه) باشد بلکه جنبه تکلیفی حوزه(یعنی مسئولیت نسبت به جامعه و امت اسلامی) نیز باید مد نظر اصلاح قرار بگیرد. ❗️وجود تکلیفی حوزه به مراتب از وجود ذاتی آن مهم‌تر است چون حوزه به عنوان یکی از دستگاه‌های اسلام است و در رابطه با مسلمانان و امت اسلامی عمل می‌کند. 🔹در نگاه متفکر ژرف اندیش سید محمدباقر صدر این گمان که اصلاح جنبه ذاتی حوزه به تنهایی برای اصلاح جنبه تکلیفی آن نیز کافی است و اگر حوزه ذاتاً اصلاح شود جنبه تکلیفی آن هم اصلاح می‌شود نادرست است زیرا هیچ رابطه علّی و معلولی بین این برقرار نیست. هرچند اصلاح ذاتی یکی از شروط و مقدمه اصلاح تکلیفی حوزه است. 🔸لذا باید در کنار تربیت انسانی و اصلاح شخصی افراد حوزه آنها را از حیث تکلیفی هم فرد صالحی بار آورد به این معنی که او نسبت به نقش تکلیفی‌اش و روابطش با امت اسلام آگاه گردد و در این باره داده شود. و این بحث بسیار مهم و استراتژیکی برای حوزه علمیه است که به جهت اصلاح جامعه و پیاده‌سازی نظام اسلامی در آن، باید برای آموزش نیروهایش برنامه دقیقی داشته باشد. ♨️چقدر بسیارند مردمان خوب و پاکی که این خوبیشان در وجود تکلیفی‌شان منعکس نمی‌شود چون وجود تکلیفی نیازمند نوعی تمرین و تکمیل است. و حوزه علمیه نباید از این مهم غفلت داشته باشد که خسارت اجتماعی بزرگی در پی خواهد داشت. 📚برگرفته از کتاب حوزه و بایسته ها، سید محمدباقر صدر 🔻عضو صراط شوید. @serat_zanjan
🔊 در چه گذشت؟ (1) ✍️علی احسان زاده؛ در پی گفت‌وگوهایی که در مراسم سالگرد شهید صدوقی در مسجد روضه‌ی محمدیه یزد (حظیره) انجام شد، برخی خواسته‌اند با تحریف و نادیده‌گرفتن اصل ماجرا و تمسک به گوشه‌ای از آن، ماجرا را به نفع خود روایت کنند. روایت کامل ماجرا چنین است: که به دعوت بیت صدوقی به این مراسم دعوت شده بود، مقدماتی را در سخن خود به هم پیوست: - از «الی کوهِن» گفت که جاسوس یهودی بود و خود را انقلابی تند جا زده بود و دیگران را متهم به انقلابی‌نبودن می‌کرد و در نهایت اعدام شد. - از رابطه‌ی ده‌ساله‌ی خود با گفت. - از اخلاق و معنویت شهید بهشتی سخن‌ها گفت. - گفت بهشتی مظلوم بود و کسانی که خود را انقلابی می‌دانستند او را متهم می‌کردند. - از نفوذ در کشور گفت و نمونه‌ی آن را کاترین شکدم دانست و ضمناً اطلاعات سپاه پاسداران را در این زمینه متهم کرد. - گفت که به نظام و انقلاب و رهبری معتقد است، هرچند انتقادهایی دارد. و در نهایت مؤکداً نتیجه گرفت که: - امروز هم «الی کوهن»ها و «شکدم»ها در کشور زیادند که بزرگان و انقلابیون اصیل را متهم می‌کنند. - خدا را شاهد گرفت که بعضی از کسانی که امروز در یا ممنوع‌التصویرند، از دل‌سوزترین‌ها هستند. - خدا را شاهد گرفت که هاشمی رفسنجانی نزدیک‌ترین یار رهبر معظم انقلاب بوده و هیچ‌کس به اندازه‌ی او به ایشان نزدیک نبود. و در نهایت نتیجه گرفت که این بزرگان که بعضی هم از این استان‌اند، توسط تندروها به فتنه‌گری متهم شده‌اند و من با شناخت نزدیکی که از آن‌ها دارم، این اتهام واهی است و نشان از مظلومیت ایشان. * هنگامی که نتیجه‌گیری تمام شد، برخاستم و با صدای بلند گفتم: «آقای مهاجری! سؤال دارم.» و با مهلت ندادن او، این خواسته را تکرار کردم. در نهایت، سکوت کرد و من شروع کردم. سؤالاتی ساده داشتم که می‌توانست گره‌گشا باشد: - بالاخره آیا در سال 88 فتنه‌ای رخ داد یا نه؟ - آیا میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی در این فتنه نقش داشتند یا نه؟ - شما گفتید که رهبر انقلاب را قبول دارید. آیا رهبر انقلاب، رفتار این افراد را نامیدند یا نه؟ - آیا توبه‌ی اجتماعی (تبیین و اصلاح) نیاز دارد یا نه؟ - آیا این افراد توبه کردند؟ - آیا در فتنه‌ای که آن‌ها به راه انداختند، ده‌ها نفر بی‌گناه کشته شدند یا نه؟ آیا تحریم‌های فلج‌کننده در پی فتنه انجام شد یا نه؟ در نهایت پرسیدم: شما گفتید که تندروها بزرگان و سابقه‌داران انقلاب را متهم می‌کنند و به آنان ظلم می‌کنند؛ چه کسی و چه روزنامه‌ای در دهه‌ی 70 آیت‌الله آذری قمی را ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه خواند؟ **** مهاجری چون پاسخی نداشت، دعا کرد و از منبر فرود آمد. با جمعیت به سمت او رفتم تا پیش از خروج از مسجد، او را مجاب کنم تا پاسخ‌گوی آن‌چه بر فراز منبر گفته، باشد. در نهایت و علی‌رغم میل تیم امنیتی و نیز هواخواهان فتنه، مجبور شد تا بر زمین بنشیند و پاسخ دهد. سؤال‌ها را در همهمه‌ی کسانی که از روشنگری واهمه داشتند، تکرار کردم. گفتم چه کسی فتنه را به راه انداخت؟ گفت احمدی‌نژاد. گفتم آیا موسوی در حالی که هنوز انتخابات در حال برگزاری بود، اعلام پیروزی نکرد؟ گفت اگر این‌چنین کرده، بد کرده.(!) گفتم آیا میرحسین بیانیه نداد و به‌جای مطالبه از طریق قانونی، مردم را دعوت به حضور خیابانی نکرد؟ به جای پاسخ‌گویی، گفت رهبر انقلاب گفته‌اند که من بعید می‌دانم که این‌ها خودشان این کار را کرده باشند. (!) گفتم: مدرک این سخن رهبری کجاست؟ پاسخی نداشت. گفت: من این‌ها را از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم که آن‌ها ارادت قلبی به رهبر انقلاب دارند. گفتم: ارادت در پستو هیچ فایده‌ای ندارد. دیگر پاسخی نداشت و برخاست و رفت. 🔻ادامه https://eitaa.com/serat_zanjan/3055
🔊 در چه گذشت؟ (2) بعد از رفتنش، هواخواهان فتنه، اعتراض به من را افزایش دادند. از جمله رئیس شورای سابق شهر یزد و استاندار دوران اصلاحات. گفت چرا بقیه‌ی مجالس امام حسین را به هم نمی‌زنی. در مقام جدل با او، گفتم که برای من افراد مهم نیستند، هرکس بر منبر دروغ بگوید، با او مخالفت می‌کنم. بعد هم لابلای حرف‌ها گفتم که این است و باید تخریب شود. انتشار این حرف، موجب برخی سوءتفاهم‌ها شد. در همان‌جا توضیح دادم که منظورم از مسجد، ساختمان مسجد نیست، بلکه آن هویتی است که در مسجد جریان دارد و آن هویت، تابع امام و مدیر مسجد است. اگر این مسجد در اختیار باشد، پایگاه انقلاب است و قلب شهر، ولی اگر امسال مسیح مهاجری بر منبر آن بالا رفتند، مسجدی است که پیامبر با آن می‌ستیزد و امیرالمؤمنین از حضور در آن منع می‌کند. البته اصراری بر تعبیر ندارم و برای رفع سوء تفاهم، آن را پس می‌گیرم. چندی نفری سخن از وحدت گفتند، و رفتار بنده را تفرقه‌آمیز و به زیان جامعه خواندند. همان‌جا عرض کردم: وحدتی که همه در آن رو به گمراهی باشند، مطلوب نیست. و البته اساساً وحدتی وجود نداشت، نشانه‌اش آن‌که بسیاری افراد در همان مجلس با بنده هم‌نظر بودند و آن را پس از اعتراض من اظهار کردند. وحدت آن‌گاه مطلوب است که بر مدار حق باشد، بگذریم. از دیشب تا به حال، بسیاری از دوستان و آشنایان اظهار لطف نموده‌اند. آن‌چه رخ داد، صحیحش لطف خدا بود و خطایش ناشی از کاستی این بنده. این پیام‌ها و دست‌مریزادها نشان می‌دهند که یزد نه پایتخت اصلاحات بلکه شهر و است. راستی فراموش نکنیم، همان کسی است که به آیت‌الله‌العظمی خویی نامه‌ی سرگشاده نوشت و مورد هجمه قرار گرفت، با ریاست‌جمهوری بنی‌صدر مخالفت کرد و مطرود بسیاری از دوستان شد، از حضور شیخ محمود حلبی در مراکز تجمع شهر منع کرد، از جولان نیروهای مجاهدین در یزد مانع شد، از سخنرانی در یزد جلوگیری کرد، و ... صدوقیِ یزد این است، نه آن‌چه برخی منتسبان روایت می‌کنند... 🔻عضو صراط شوید. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏🔻کینه "مصباح" چه‌ها که نمی‌کند؟! 🔰اخیرا برخی جیره‌خوار های اصلاحاتی، بخاطر کینه‌ای که از مرحوم آیت‌الله مصباح دارند با انتشار مطلب تحریف شده‌ای از عبارات شهید بهشتی شروع به توهین و تخریب آیت الله مصباح و شاگردانش کرده اند. ❗تحریف گران، انتقادهای شهید بهشتی به برخورد برخی طلاب نسبت به شریعتی را در کنار نقد ایشان به مرحوم مصباح قرار می دهند تا نتیجه ای که خودشان میخواهند را اینبار از بهشتی گرفته باشند. 🔻جمله ای که بیشتر از آن، سوء استفاه می شود اینست؛ «مدرسه‌اى که بخواهد یک مشت انسان لجوج، پرخاشگر بى‌جا، متعصب تربیت کند که نتوانند با هم دوکلمه حرف بزنند چه ارزشى دارد؟ در این صورت چه خدمتى به اسلام و به حق کرده‌اند؟ به چه انگیزه‌اى؟ من می‌گویم شرط اول خدمت در مدرسه این است که انسانِ منصف، اسلام و تشیع انصاف‌آور در مدرسه پا بگیرد...» ❌ تحریف گران مدعی اند این عبارات در کتاب «شریعتی؛ جست‌وجوگری در مسیر شدن» و در پاسخ‌ بهشتی به انتقادهای مصباح از شریعتی آمده است. 🔺درحالیکه این عبارات به واکنشها در مورد افکار شریعتی که به مدرسه حقانی (و بین طلاب) کشیده شده بود بر میگردد و همانجا مرحوم بهشتی تاکید میکند که روی صحبتش با آقای مصباح نیست بلکه با طلبه هاست. ‏‎ 🔻متن زیر از همان کتاب هست... در ادامه بخوانید https://eitaa.com/serat_zanjan/3058
پایگاه تحلیلی صراط
‏🔻کینه "مصباح" چه‌ها که نمی‌کند؟! #رسوایی 🔰اخیرا برخی جیره‌خوار های اصلاحاتی، بخاطر کینه‌ای که از م
‏🔻کینه "مصباح" چه‌ها که نمی‌کند؟! ‏‎ 🔻متن زیر از همان کتاب هست... «چرا باید مسئله‌ای كه لااقل میان من و جناب آقای مصباح به صورت دو برداشت قابل طرح است، به این شكل درآید؟» شهید بهشتی صحبت‌هایشان را با همین جملات شروع کرده و از کسانی که‏ در دو سویه میدان حاضر نبودند و نیز کسانی که می‌کوشیدند تا از کاه، کوه بسازند، انتقاد کرده و آنان را یک مشت لجوج، پرخاشگر بی جا، متعصب و ولنگار توصیف می کند. 🔹سپس برای اینکه منافقان این عبارات را دستمایه ایجاد اختلاف بین بهشتی و مصباح قرار ندهند متذکر می شود؛ «بحث من در اینجا، بحث جناب آقای مصباح نیست. بحث من در اینجا با شما طلاب است.» سپس از دوستی خود و آیت‌الله مصباح سخن می گوید که: «چون ما با ایشان دوستی هستیم که با هم صریح حرف می زنیم. همین حالا هم همین طور است. همین حالا هستم. دارم حرف می زنم، حرفی است که دوست با دوست می زند.» 💢 علاوه بر این کتاب، توجه به نامه‌های شهید بهشتی به آیت الله مصباح و حمایت از نقد ایشان از شریعتی نیز خود گویای حقیقت ماجراست. «مگر همین شما دوستان نبودید که من در اولین یا دومین دیدار به شما انتقادکردم و گفتم چرا در برابر انتقاد منطقی جناب آقای مصباح از کارهای دکتر شریعتی، حساسیت بی‌جا نشان می‌دهید؟ مگر یادتان رفته؟» 🔻عضو صراط شوید. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا