eitaa logo
پایگاه تحلیلی صراط
7.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
67 فایل
پایگاه خبری تحلیلی #صراط رسانه حوزه و روحانیت انقلابی www.seratzanjan.ir راه ارتباطی_ارسال سوژه: @masir1403 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/serat_ir1/
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه تحلیلی صراط
⭕️اختلافات دینی در زنجان ، قبل از بابیان ✍️یادداشت|| ابراهیم عبداللهی ▪️...بنظر میرسد حجت زنجانی (
⭕️اختلافات دینی در زنجان ، قبل از بابیان 🔹از جمله روحانیون مطرح در زنجان، درقرن ۱۹، آخوند ملاعبدالرحیم بود. ▪️وی فرزندی داشت بنام محمد علی، که پدر با مشاهده برخی شایستگی ها در پسرش، او را برای ادامه تحصیل به عتبات عالیات، فرستاد جایی که او به جلسات درسی شریف العلمای مازندرانی ، یکی از مدرسان برجسته وقت، وارد شد. 🔹ولی ایام تحصیل او با مرگ استادش، و شروع بیماری همه گیر و تعطیلی درسهای حوزه در عتبات ، در سال 1831 ، متوقف ماند و او به ایران بازگشته و در همدان اقامت گزید (در این زمان محمدعلی– حجت –جوانی ۲۰ ساله بود) 🔹پس از فوت پدر، گروهی از مومنین زنجان به دیدار وی آمدند و از او تقاضا کردند تا جانشین پدر شود و پیشنمازی مسجد را بپذیرد. لذا او به زنجان رفت و در مسجد قدیمی به پیشنمازی و ارشاد مردم پرداخت. 🔹پس از بازگشت محمدعلی به زنجان ، به او عنوان حجت الاسلام دادند و او به حجت زنجانی معروف گردید. ▪️حجت فردی خوش بیان و پرخاشگر، و سخنرانی جذاب بود ، و بسرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. ▪️بنظر میرسد که او خیلی زود با علمای سرشناس شهر دچار اختلاف شد. ظاهرا منشاء همه بحثها و رقابتهای علما ، یک موضوع دینی بود و آن اینکه، حجت همچون پدرش ، تفکر اخباری داشت. ⭕️اخباری ها مخالف نقش روز افزون عقلگرایی در اجتهاد بودند.نام تفکرشاند هم، متاثر از اتکای بیشتر آنها بر اخبار و احادیث معصومین(ع) می باشد. ▪️رقبای آنها هم اصولی خوانده می شدند که این عنوان هم بدلیل اتکای بیشتر آنها بر اصول عقلی بود. ⭕️اصولیان عقیده داشتند که در زمان غیبت امام (ع)، در صورت فقدان حکم صریح ، علما و فقهای واجد شرایط ، مجاز به بررسی مسائل شرعی و صدور فتوا و پاسخ به سوالات دینی میباشند(اجتهاد). ▪️ این علما، مجتهد خوانده میشدند و سایر افرادی که در این حد از احاطه و شناخت علمی نبودند، میباید از نظرات علمی فقها پیروی کنند، که به آنها مقلد گفته میشد. این مطلب اساس زعامت علما و فقهای اصولی بود. ⭕️اخباری ها جز برای امامان معصوم، صلاحیت اجتهاد مستقل قائل نبودند. ▪️این اختلاف نظر، تقریباً در سراسر قرن هجدهم، میان جامعه علمای شیعی حاکم بود؛ و در اوایل قرن نوزدهم، با شکست کامل دیدگاه اخباری ها ، پایان یافت. ▪️از آن زمان، مساله ادعای حاکمیت علما در امور غیردینی هم افزایش یافت ( ر.ک کتاب موژان مومن، درآمدی درباره شیعه اثنی عشری، ص 8-117). 🔹حجت زنجانی با این ادعاها به مقابله برمیخاست. او برای خود فکری مستقل داشت و بزعم خود، فارغ از هرگونه قاعده و محدودیت سنتی بود! 🔹او هرگونه مقام و منصب و منزلت را برای روحانیون و سازمان دینی روحانیت ایران تقبیح و تکذیب کرد. 🔹او تا آنجا پیش رفت که "مقام و منزلت همه روحانیون، از نواب اربعه ( چهار نایب خاص امام زمان ع شیعیان در غیبت صغری ) تا روحانیون معاصر خود را تکذیب کرد و مورد حمله قرار داد. ✍️ابراهیم عبداللهی @serat_zanjan
🌐جیغ بنفش آمریکا و غربگراها از بازگشت قطار دولت به ریل خدمت ⭕ تیتر را در آستانه روی کارآمدن دولت سیزدهم مطالعه کنید: ▪️https://www.pishkhan.com/news/233772/?top_news_table @serat_zanjan
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 امام جمعه بابلسر: هنگام قطعی برق، اول برق خانه من را قطع کنید 🔹اول آب و برق خانه استاندار و فرماندار و امام جمعه را قطع کنید تا بفهمند مردم چه می‎کشند. در این صورت برای رفع مشکل همه می‎آیند پای کار. 🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"چقدر زشت، چقدر بی ادبانه! حوصله ندارید، مسئول نشوید، مسئولیت نپذیرید! *واکنش رئیس سازمان اداری و استخدامی به سوال خبرنگار/محمد پاداش +ولی همین که مثل عباس آخوندی (وزیر سابق مسکن) میکروفن خبرنگار خانم رو نگرفت پرت کنه یعنی خیلی پیشرفت کردیم و باید بخونیم ما گلهای خندونیم از مسئولین ممنونیم:) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@tanzsiyasi ↑¯\_(ツ)_/¯↑
پایگاه تحلیلی صراط
"چقدر زشت، چقدر بی ادبانه! حوصله ندارید، مسئول نشوید، مسئولیت نپذیرید! *واکنش رئیس سازمان اداری و اس
🌐 گزارش ویکی پدیا از آقای جمشید انصاری: 🔹جمشید انصاری (زادهٔ ۱۳۳۴ در زنجان) سیاست‌مدار اصلاح طلب ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور فعالیت می‌کند. به‌طور کلی از لحاظ سیاسی وی جز وابستگان و حامیان سید محمد خاتمی و میر حسین موسوی می‌باشد و با حمایت‌های ویژه سید محمد خاتمی در سطح کشور مطرح شد. وی از استانداران زمان ریاست جمهوری خاتمی بود که همزمان با تحصن نمایندگان مجلس ششم و نوشتن نامه معروف به جام زهر به رهبر انقلاب از آنها حمایت و در صورت عدم حصول نتیجه تهدید به استعفا نمود. 🔹انصاری در فاصله سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ در کابینه دوم سید محمد خاتمی، استاندار آذربایجان غربی بود. وی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده زنجان و طارم در مجلس حضور داشت. انصاری در دولت یازدهم، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ استانداری زنجان را برعهده داشت. وی از نظر سیاسی دارای گرایش اصلاح‌طلبی است و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان میر حسین موسوی بشمار می‌آمد و از نزدیکان سید محمد خاتمی می‌باشد. @serat_zanjan
🔻توئیت حجت الاسلام حسن‌شجاعی نماینده مردم استان زنجان 🔹 پاره‌تن ایران و رنج مردم عزیز و وفادار خوزستان، رنج ماست. اولویت فعلی تسکین و حل مشکل توسط دستگاه‌های اجرایی است اما پرونده‌ای برای خوزستان تشکیل شده، به زودی مسئولان مربوطه به احضار خواهند شد و با مقصران برخورد خواهیم کرد. https://eitaa.com/serat_zanjan
⭕ مطالبه کنشگران حوزوی مبنی بر محاکمه مسئولین ناکارآمد @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️چرا دستگاه محاسباتی ما با محاسبات امامین انقلاب، تنظیم نیست؟! 🔹️عوامل موثر در شکل گیری فاصله تحلیلی برخی اقشار حزب اللهی با مبانی انقلاب اسلامی چیست؟! ⭕️ سلسله مباحث ▪️تحلیل و بررسی عوامل موثر در شکل گیری فاصله تحلیلی برخی اقشار حزب اللهی با مبانی اصیل جمهوری اسلامی ✍ تقریر: حجت الاسلام سعید غفاری ◀️ مطالعه مطلب؛ ▪️https://eitaa.com/serat_zanjan/746 @serat_zanjan
⭕️ ▪️تحلیل و بررسی عوامل موثر در شکل گیری فاصله تحلیلی برخی اقشار حزب اللهی با مبانی اصیل جمهوری اسلامی ✍حجت الاسلام سعید غفاری 🔹در روزهای گذشته که از ایام باشکوه و افتخارآمیز برای انقلاب اسلامی و مردم ایران بود مردم متدین ایران توانستند حماسه سیاسی در انتخابات وحماسه علمی تهیه واکسن کرونا را به ثبت رسانده و توجه تمامی تحلیلگران اجتماعی و سیاسی داخلی و خارجی را به خود جلب کنند. 🔹آنچه ذائقه را در روزهای پس از آن تلخ می کرد مشاهده برخی تحلیل ها از جریان حزب الله بود که نشان می داد عقب تر از مردم قرار گرفته و مواجهه درستی با این حادثه ندارند. 🔹حادثه با عظمت حضور مردم ایران را در انتخابات به رویگردانی از انقلاب تحلیل کرده و به راحتی از کنار تولید واکسن توسط متخصصین ایرانی عبور کردند. 🔹مسئله مهم در یادداشت حاضر اینست که این گروه از جوانان حزب اللهی که عموما پرچمدار مباحث ارزشی و آرمانخواهی در محیط حوزه و دانشگاه هستند چرا گاها در تحلیل حوادث همسو با جریان مقابل انقلاب اسلامی شده و دچار اشتباه محاسباتی می شوند؟! 🔹هر چند که نمی توان بصورت کلی این قشر از متدینین جوان را که سابقه کار انقلابی داشته اند، یکسان و در یک جرگه کلی دید اما آنچه که با دقت نظر بدست می آید را در چند محور به عنوان عوامل شکل گیری فاصله تحلیلی و عملی برخی ازاقشار حزب اللهی و انقلابی با مبانی جمهوری اسلامی و دیدگاه امامین انقلاب بیان خواهیم کرد: ⭕️ درحوزه اندیشه وکسب معارف دینی می توان به وجود نوعی التقاط در مبنای فکری و تحلیلی ایشان که عموما منجر به مواجهه نادرست در آرمانخواهی انقلابی می شود اشاره کرد. 🔹در مواجهه های مختلف معرفتی که با این قشر از حزب اللهی ها برقرار شده است، آنچه مشهود است اینست که در حوزه معرفت شناسی، خصوصا علوم انسانی دچار یک نوع سردرگمی فکری بین اندیشه دینی و علوم انسانی غربی هستند و طبقه بندی و دسته بندی دقیقی در این زمینه ندارند. ⭕️بنابراین به نظر می رسد، در بررسی تفصیلی نقیصه های موجود در اندیشه دینی این عزیزان، میتوان به چند سرفصل مهم در این زمینه پرداخت: اول: خلا نگرش دقیق عرفانی.. 📎ادامه دارد... @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️قالیباف: مسدود سازی اینستا و واتس‌اپ برنامه مجلس نیست. 🔹️رئیس مجلس در واکنش به انتقادات علیه طرح صیانت از حقوق کاربران مجازی خاطرنشان کرد: هیچ طرحی درحال حاضر تصویب نشده و مجلس صرفا به آغاز بررسی طرح رای داده است. طرح در کمیسیونی از منتخبین کمیسیون‌ها بصورت علنی وشفاف بررسی خواهد شد. 🔹️محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود نوشت: عمدۀ ادعاها درباره طرح خلاف واقع است. مسدود سازی اینستا و واتس‌اپ برنامۀ مجلس نیست و طرح درخصوص این پلتفرم‌های پرکاربرد بایداصلاح شود. ⚠️ ‏پ.ن: ▪️همه نقد کنندگان به ‎ مجبورند یک سوال روشن را بلند و روشن جواب دهند: آیا کلا مساله فجازی را رها کنیم ؟ همین که هست خوب است آیا؟ حکمرانی در فضای مجازی اصلا حذف شود؟ قانون نباشد یا این قانون نباشد؟ رها کردن یعنی سپردن کار به حاکمیت دشمن والسلام. @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اصل طرح چيست و چه ضرورتی دارد؟ ⚠️پ.ن: انتقاد به‌ نحوه، زمانبندی و عدم‌ اجرای پیوست ، نباید ضرورت ایجاد حکمرانی مجازی رو خدشه‌دار کند. @serat_zanjan
▪️قابل توجه کسانی که مدعی هستند طرح صیانت جزو اولویت های رهبری در حل مسائل کشور نیست. @serat_zanjan
⭕️تحلیل امروز ؛ ▪️سرپوش مجازی روی 8 سال فاجعه حقیقی 🔹️با اینکه «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» هنوز در مجلس تصویب نشده و برخی ابعاد تخصصی آن روشن نشده است اما مدعیان اصلاحات درصدد آن هستند با تبدیل موضوع به مسئله اول کشور، القا کنند که با قانونی شدن طرح مزبور، فضای کسب‌وکار از بین می‌رود و حتی اینترنت قطع می‌شود...! ◀️ادامه مطلب ▪️https://www.pishkhan.com/news/234198/ @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️بازخوانی نقد به منهج فقهی سازی علوم غربی و انکار توسط مرحوم ؛ 👤دکترخسروپناه: 🔺️شخصی مانند که با اسلامی سازی علوم سیاسی مخالفت می ورزد، پس چرا دارد مفاهیم علوم سیاسی مدرن را فقهی می کند؟! اینکه همان اسلامی سازی است. 🖇..اگر کسی بگوید من هستم، معارف دینی را نیز قبول دارم لکن نمی خواهم از این معانی و مبانی دینی در استفاده کنم و می خواهم مفاهیم مدرن را با مبانی خودشان مطالعه کنم، چنین فردی دچار تناقض است. زیرا مفاهیم مدرن با مبانی اسلامی قابل جمع نیست و است. ◀️ ادامه مطلب 🌐 https://eitaa.com/serat_zanjan/755 @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
⭕️بازخوانی نقد #دکتر_خسروپناه به منهج فقهی سازی علوم غربی و انکار #علم_دینی توسط مرحوم #دکتر_فیرحی؛
⭕ بازخوانی نقد به منهج فقهی سازی علوم غربی و انکار توسط مرحوم ؛ [صفحه1 از 2] 🔻🔻🔻 ⁉️ ▪️وقتی نزد بسیاری از اساتید ایرانی علوم سیاسی حتی روحانیونی مانند صحبت از اسلامی سازی و بومی سازی علوم می کنیم، به شدت موضع منفی می گیرند. ▪️آنها اولا میان بومی سازی و اسلامی سازی تفاوت قائل می شوند و ثانیان می گویند اسلامی سازی علوم انسانی و اجتماعی به معنای ایدئولوژیک کردن علم و تحمیل یک سازوکار تأیید صدق و کذب از بیرون از دایره علم است در حالی که علم باید مکانیسم درونی تصدیق گزاره های علمی داشته باشد. به عبارت دیگر آنها مدعی هستند اسلامی سازی علم بدین معناست که ما فارغ از نتایج بررسی های علمی، گزاره های دیگری را به صورت مطلق به علم تحمیل کنیم. نظر حضرتعالی در این خصوص چیست؟ 👤 : 🔹️من معتقدم علوم انسانی جدید اساسا ایدئولوژیک هست. اصلا علم از ایدئولوژی جدا نیست.چطور ممکن است کسی تصویر واقع بینانه ای از علوم اجتماعی و انسانی جدید در غرب داشته باشد و متوجه نباشد که این علم، ایدئولوژیک است. 🔹️این جا باید بپرسیم شخصی مانند که با اسلامی سازی علوم سیاسی مخالفت می ورزد، پس چرا دارد مفاهیم علوم سیاسی مدرن را فقهی می کند؟! اینکه همان اسلامی سازی است. 🔹️کل کاری که ایشان در کتاب فقه و حکمرانی حزبی انجام داده، این است که مفهوم مدرن حزب را با استفاده از مفاهیم فقهی مشروعیت می بخشد. مثلا از مفاهیمی مانند سَبق و رمایه، نیابت، خطابات قانونی، لزوم شرعی و عقلی حفظ نظام و … کمک می گیرد تا حزب مدرن را فقهی کند. آیا این کار اسلامی سازی مفاهیم علوم سیاسی مدرن نیست؟ اتفاقا غلیظ ترین نوعی اسلامی سازی، فقهی سازی است. 🔹️امثال ما که از اسلامی سازی علوم انسانی صحبت می کنیم. منظورمان فقهی سازی نیست. منظورمان این است که از مبانی معرفتی و حکمی در علوم انسانی استفاده شود. زیرا علوم انسانی بدون مبانی نیستند و مبانی، معانی را تعیین می کنند. 🔹️ما می گوییم از حکمت و معارف اسلامی به عنوان مبانی در علوم انسانی استفاده شود اما منظورمان فقهی سازی نیست در حالیکه غلیظ ترین نوع اسلامی سازی علوم انسانی را که فقهی سازی است، دارد در کتاب هایش پیاده می کند. بعد می گویند ما موافق اسلامی سازی علوم نیستیم. شما که دارید این کار را انجام می دهید. 🔹️من با این شیوه اسلامی سازی علوم انسانی مخالفم و پژوهش ایشان درباره حزب را هم در یک مناظره مفصل نقد کرده ام. @serat_zanjan
پایگاه تحلیلی صراط
⭕️بازخوانی نقد #دکتر_خسروپناه به منهج فقهی سازی علوم غربی و انکار #علم_دینی توسط مرحوم #دکتر_فیرحی؛
⭕ بازخوانی نقد به منهج فقهی سازی علوم غربی و انکار توسط مرحوم ؛ [صفحه2 از 2] 🔻🔻🔻 🔹️البته توجه داشته باشید که بنده نیز قائل به تفاوت میان دو مفهوم بومی سازی و اسلامی سازی هستم لکن تفاوت آن ها را طولی می دانم نه عرضی. 🔹️وقتی می گوییم بومی سازی علوم انسانی، یعنی در نظر گرفتن مؤلفه های بومی یک جامعه در شناخت روابط اجتماعی. 🔹️شما نمی توانید مثلا رابطه فقر و خودکشی را در جامعه ای بشناسید بدون این که به ویژگی ها و مؤلفه های بومی آن جامعه توجه داشته باشید. تمام این ویژگی و مؤلفه های بومی و قومی و فرهنگی در شکل گیری روابط اجتماعی دخیل هستند. این می شود بومی سازی که در همه جوامع هم قابل تصور است. 🔹️حال اگر این جامعه بومی از ویژگی اسلامیت نیز برخوردار باشد، مثلا دارای باورهای ایمانی و دینی و کنش های اخلاقی، هنجاروار و همراه با فضایل و ارزش هایی مانند ایثار، انفاق، خدمت به خلق و غیره باشد، وقتی یک پژوهشگر می خواهد درباره این جامعه تحقیق کند، دارد روابط انسان هایی را بررسی می کند که متأثر از آموزه های دینی هستند و به گزاره هایی می رسد که می توان آنها را گزاره های دینی دانست. یعنی نیت ها و انگیزه های دینی این جامعه نیز مورد شناسایی قرار می گیرد تا بتوانیم یک تفسیر واقع بینانه داشته باشیم نه فقط یک تبیین اثبات گرایانه.این هم می شود اسلامی سازی. 🔹️شهید صدر هم در کتاب اقتصادنا می گوید وقتی روابط اقتصادی مردم بر پایه احکام اسلام باشد، می توانیم به کشف روابط اقتصادی انسان های متدین پی ببریم و در واقع علم دینی تولید می شود. ❓چرا تا صحبت از علم دینی می شود، برخی فکر می کنند که می خواهیم همه چیز را از آیات و روایات استخراج کنیم؟ 🔹️علاوه بر این وقتی ما از اسلامی سازی علوم انسانی سخن می گوییم، توجه داریم که علوم اجتماعی بدون مبانی فلسفی اصلا وجود ندارد و وقتی این مبانی فلسفی از حکمت اسلامی گرفته شد، طبیعتا علوم اجتماعی مبتنی بر حکمت اسلامی می شود. ⭕این هم یک معنا از اسلامی سازی علوم انسانی است. 📍نکته دیگر اینکه مگر علوم اجتماعی فقط شامل کشف روابط بین پدیده های اجتماعی در عالم خارج است؟ بخشی از علوم اجتماعی توصیف انسان و نهادهای مطلوب است. 🔹️وقتی هایک، رالزوپوپر به تعریف عدالت می پردازند، آیا فرضا یک تحقیق میدانی انجام داده اند تا به تعریف عدالت برسند؟ اصلا تعریفشان از عدالت بر اساس ایدئولوژِی ای است که پذیرفته اند. 🔹️چطور این جا ایدئولوژی حق دارد به تعریف عدالت بپردازد ولی ایدئولوژی اسلامی حق ندارد؟ ⭕بخش دیگری از علوم اجتماعی بایدها و نبایدهایی است که به تغییر رفتارها و دگرگونی وضع موجود از نامطلوب به مطلوب منجر می شود. همه اینها مملو از ارزش ها است. 🔹️چطور ایدئولوژی های دیگر می توانندن راهبردها و بایدها و نبایدهایی بیان کنند اما ما نمی توانیم از فقه و اخلاق اسلامی برای بیان بایدها و نبایدها بهره بگیریم؟ ⭕پس نه تنها به معنایی که عرض کردم معقول است، بلکه دارد و اگر فرد مسلمانی که باورمند به آموزه های اسلامی است، علوم انسانی اسلامی به این معنا را نپذیرد، دچار تناقض است. 🔺️یعنی اگر کسی بگوید من عالم دینی هستم، معارف دینی را نیز قبول دارم لکن نمی خواهم از این معانی و مبانی دینی در علم مدرن استفاده کنم و می خواهم مفاهیم مدرن را با مبانی خودشان مطالعه کنم، چنین فردی دچار تناقض است. زیرا مفاهیم مدرن با مبانی اسلامی قابل جمع نیست و اجماع نقیضین است. ◾منبع: ماهنامه عصر اندیشه @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
ضرورت آگاهی ملی به کرونای سیاسی «اعتماد به غرب» در ایران معاصر 🔰آسیب‌شناسی قبله‌نمای غربی دولتمردان دکتر موسی نجفی: 🔴 رهبر انقلاب اسلامی در آخرین دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت دوازدهم (۱۴۰۰/۰۵/۰۶) درباره تجربه دولت‌های یازدهم و دوازدم فرمودند: «این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد؛ به ما کمک نمیکنند و هر جا بتوانند ضربه میزنند؛ آنجایی که ضربه نمیزنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند؛ این تجربه‌ی بسیار مهمّی است. مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست میخورَد، قطعاً ضربه میخورَد. شماها هم هر جایی که کارهایتان را منوط کردید به [همراهی] غرب، ناموّفق ماندید.» 🔵پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در همین رابطه یادداشتی از آقای دکتر موسی نجفی، استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی منتشر می‌کند https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=48379 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات منتشر نشده رهبر معظم انقلاب با هاشمی ‎رفسنجانی درباره مذاکره ⭕ بمناسبت دیدار اخیر رهبری با هیات دولت و تاکید ایشان بر عبرت از تجربه ناکام این دولت در اعتماد به غرب، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «عبرت آیندگان» بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی تجربه‌ی اعتماد به آمریکا را برای نخستین‌بار منتشر کرده است. @serat_zanjan
⭕️ماسمالیزاسیون امروز ؛ 👤دکتر ظریف؛ ▪️ما به آمریکا اعتماد نکردیم. ▪️ما تلاش خود را کرده‌ایم ولی عوامل بیرون دولت(؟؟)و کشور مانع از این شد که به نتیجه‌ای که می‌خواستیم برسیم..😳😱. ◀️ادامه مطلب ▪️https://www.pishkhan.com/news/234435/?top_news_table @serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا