eitaa logo
صراط ولایت
1.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3هزار ویدیو
30 فایل
خوشابحال کسانی که در شطّ خونین بلا، غرقه در خون سرخ عاشقی شدند و در شعاع انوار آل محمد(ص)، از آفاق مُعلّای ملکوت برای جهانیان جلوه گری میکنند. شعار اهل ولاء تا صبح آدینه ی فرج:یالثارات الحسین(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فوری/🔥تذکر جدی نماینده مردم شریف دامغان در مجلس شورای اسلامی: ⭕️ جناب آقای قالیباف عملکرد شما در مدیریت طرح قانونمند کردن فضای مجازی مورد سوال است! تا دیر نشده جلوی این فاجعه را بگیرید! / ❗️مردم میگویند مجلس انقلابی جاخالی داد تا هزینه های اجتماعی آن را نپردازد و به دلیل تعارض منافع از میدان گریخت. ⛔️ در بحث قانونمندی فضای مجازی در مجلس تا نزدیک خیمه معاویه رسیده بودیم که عمروعاص های خارجی و اشعث های داخلی با زیرکی آن را از دستور خارج کردند و توپ به زمین بی صاحب شورای عالی فضای مجازی انداخته شد! سه شنبه ۱۴۰۱/۱/۳۰ ♨️نفوذ سنگین در دولت رئیسی 📛نفوذ یعنی اینکه سه شورای عالی کشور را مدیران مدیریت می کنند(شورای عالی امنیت ملی+شورای عالی انقلاب فرهنگی+شورای عالی فضای مجازی)!!! 🌍@seratevilayat
📷تصویری از کوچک‌ترین شهید حادثه‌ی تروریستی امروز در غرب کابل 🔹امروز در حملات انتحاری به مدرسه «عبدالرحیم شهید» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل دستکم ۲۵ دانش‌آموز شهید شدند. «ذکریا الفت» یکی از اساتید مدرسه: حمله انتحاری اولی زمانی رخ داد که شاگردان در حال ترک مدرسه بودند. 🔹تنها در انفجار نخست نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ دانش‌‌آموز شهید شدند و وقتی اساتید مدرسه در تلاش متفرق‌کردن دانش‌‌آموزان و نجات آن‌ها از مسیرهای مصون بودند، انفجار دومی رخ داد. 💧وَلِمِثْلِهِمْ فَلْتَذْرِفِ الدُّمُوعُ و برای کسانی که در غربت و مظلومیت همانند اهل البیت هستند باید اشک ها از دیده چشم روان شود. _حرامی_ آمریکا 🌍@seratevilayat
🌹حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشريف می‌فرمايند: 🔰وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ الله لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ‏ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ‏ وَ الله الْمُسْتَعانُ‏ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ(احتجاج، ج ٢، ص٤٩٩) 🔶اگر شيعيان ما -كه خداوند، ایشان را موفق به اطاعتش نماید- در راه ايفای پيمانی كه بر دوش دارند همدل می‌شدند، ميمنت ملاقات ما از ايشان به تاخير نمی‌افتاد و سعادت ديدار ما براساس شناخت راستین و صدق معرفتشان به ما، براستی زودتر نصيبشان می‌گشت. 🔶پس ما را از ايشان محبوس(مخفی) نمیکند، مگر آنکه از سوی ایشان آن رفتارهایی که ناخوشايند مي‌داريم و نمي‌پسنديم، بما میرسد.(اعمال زشت و گناهانشان، تنها مانع میان ایشان و سعادت دیدار ماست.) 🔶و فقط از خداوند یاری طلبیده و او ما را کفایت کرده و بهترین کارگزار امور ماست. 🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌍@seratevilayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆ببینید سرودی که اثرات بسیار مفیدی در سرتاسر کشور داشت و دیگه بجای ساسی مانکن و.....در مدارس بچه ها همینو دارن سر صف ها زمزمه میکنن. 🌍@seratevilayat
🔥توهین فائزه هاشمی (علیهما العنه ما دامت العنه) به ساحت قدسی پیامبراعظم(ص): "حضرت محمد پول‌های حضرت خدیجه رو حروم کرده؛ چون حضرت اصلا کار اقتصادی نمی‌کرده، پیامبری می‌کرده!..." 🔷بعد از اظهارات متعدد ضدملّی فائزه_هاشمی و حمایت اخیرش ازتحریم‌های دشمن علیه مردم ایران، این بار فیلمی از او در فضای مجازی منتشر شده که محتوای آن اظهاراتی موهن درباره حضرت محمد مصطفی(ص) است. 🔷طبق نصوص دینی، حرام و حلال پیامبر تا ابد حرام و حلال باقی میماند و در صورت تزاحم احکام و مصلحت که باعث وضع احکام ثانوی میشود این قاعده تزاحم و احکام ثانویه نیز براساس خود اصول بالادستی شریعت نبوی میباشد و از طرفی سبّ النبی(ص) از موجبات یقینی برای مهدور الدم شدن است. 😡شعری خطاب به فائزه هاشمی مهدور الدم: 🔻از بکار بردن برخی الفاظ در هجو این ملعونه از عزیزان عذرخواهم اما حق این زاده شجره خبیثه بسیار بیش از این هاست و باید تمام تریبون ها و ماذنه های انقلاب، برای مهار این سگ قلاده شکسته بسیج شود. 🔹باز هم که لجن زار دهانت تا نهایت باز شد 🔹پس برو مرده زار و بر آن قبر پدر جانت بخند 🔹از شرف خالی شدی دیگر حیایت مرده است 🔹آن شیطان لعین، تو را با خود حسابی برده است 🔹آنقدر بی شرم هستی و تهی مغزی که من 🔹لعنتت گویم کنار مردم خوب وطن 🔹طعنه ها دائم زنی بر ذات مولایم رسول 🔹می‌کند نفرین تو را دردانه اش، زهرای بتول 🔹بایدا قاضی حکم اعدام تو را صادر کند 🔹توی حلق ات از سرب داغ تا نهایت پر کند 🔹لعنت ما سوی تو تا روز حشر باشد همی 🔹گردنت را بشکند مولای ما، جانان علی ⬅️آری، هرکه با آل علی درافتد ورافتد.
◾️عاقبت شب نوزدهم فرا رسید، امیرالمؤمنین علیه السّلام در آن شب بیدار بود و بسیار بیرون می رفت و به آسمان نگاه می کرد و می فرمود: به خدا قسم که دروغ نمی گویم و دروغ به من گفته نشده ،این است آن شبی که مرا وعدۀ شهادت داده اند. ◾️سپس آن حضرت وارد مسجد شده و مشغول نماز شدند. هنگامی که در رکعت اوّل سر از سجده برداشت شبیب بر آن حضرت حمله ور شد، ولی شمشیرش خطا کرد. ◾️و پس از او، ابن ملجم لَعَنَهُ الله؛ فریادی برداشت: "لله الحکم یا علی، لا لک و لا لأصحابک"! و شمشیر خویش را بر فرق نازنین حضرت علی علیه‌السلام، آن یگانه قرآن ناطق فرود آورد و سر مبارکش را تا به محل سجده‌گاهش شکافت. پس محاسن شریف حضرت به خون فرق مبارکش خضاب شد، و صدای مبارکش بلند شد: «بِسمِ اللهِ وَ بِاللهِ وَ عَلی مِلَّةِ رَسُولِ الله، فُزتُ وَ رَبَّ الکَعبَةِ». 💔در این هنگام، صدای جبرئیل در آسمان شنیده شد: «تَهَدَّمَتْ وَ اللهِ اَرکانُ الهُدی وَ انطَمَسَت وَ اللهِ نُجُومُ السَّماءِ واَعلامُ التُّقی وَ انفَصَمَت وَ اللهِ العُروَةُ الوُثقی، قُتِلَ ابنُ عَمَّ مُحَمَّدِ المُصطَفی، قُتِلَ الوَصِیُّ المُجتَبی، قُتِلَ عَلیٌ المُرتَضی، قَتَلَهُ اَشقَی الاَشقیاء»  ⏪بخدا سوگند، ارکان هدایت درهم شکست و ستاره های آسمان و نشانه های پرهیزکاری تاریک شد و دستگیرۀ محکم و مورد اعتماد الهی گسیخته شد، کشته شد پسر عموی محمّد مصطفی،کشته شد وصیّ برگزیدۀ خدا ،کشته شد علیِّ مرتضی ،کشت او را بدبخت ترین اشقیاء. 💠یکی از اعمال خاص شب ۱۹ رمضان، صد بار تکرار کردن این جمله است: 🔥اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِين 🌍@seratevilayat
🌹خط امير كبير در شب قدر: ♦️بار پروردگارا، الهی، ملکا، قادرا، خداوندا، امیر تویی، کبیر تویی، تقی همان شاگرد آشپز است. معبودا، رو به سوی تو دارم، هدایتی فرما تا گره از کار مردم بگشایم... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🌍@seratevilayat
💠 چند فضيلت کوتاه از بحار فضائل اميرالمومنين عليه السلام 1⃣ حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام در هیچ جنگ و جهادی شرکت نکرد مگر این که پیروز برگشت.(1) 2⃣ رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمودند: 🔰عَلی اَشْجَعُ النّاسِ قَلْبا  «علی، قویدل ترینِ مردم است.»(2) 3⃣حریف را فقط با یک بار زدن می کشت و در نقل های تاریخی آمده است: کشته شدگان به دست حضرت امیر علیه السلام را از نحوه ضربت های حضرت باز میشناختند، زیرا ضربت ها همه یکنواخت بود و گفته اند: بر حریف خود بیش از یک ضربه نمی زد لذا وقتی از حریف بلندتر قرار می گرفت از بالا می زد و دو نیم می کرد و هنگامی که برابر بود از پهلو می زد و قطع مینمود و محل ضربه شمشیر گویی با آهن گداخته داغ شده بود.(3) 4⃣ پیامبر اسلام(ص) می فرمودند: 🔰علی سیفُ اللّه عَلی اَعْدائِهِ  «علی، شمشیر الهی بر روی دشمنان خداست.»(4) 5⃣حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام بیشتر پیاده می جنگید و اگر هم سوار اسبی می شد، چندان برایش مهم نبود.  به حضرتش گفته شد که چرا سوار اسب نمی شود؟  پاسخ می داد: اسب یا برای تعقیب حریفی است که از میدان بگریزد و یا برای این است که کسی بخواهد خود بگریزد و من نه کسی هستم که اگر کسی گریخت تعقیبش کنم و من نه کسی هستم که پشت به دشمن کنم و بگریزم(پس اسب را برای چه می خواهم!؟)(5) 👌البته این رویه ایشان در همه جنگها نبود مثلا در جنگ جمل، بعد از آن‌که فرماندهان اصلی دشمن کشته و یا اسیر شده بودند، کسی نبود تا باقی مانده لشکر را بازسازی کند لذا امام آنان را تعقیب نکرد و دلیلی برای کشتن زخمی‌ها نیز وجود نداشت. اما در نبرد صفین، فرماندهان اصلی دشمن تا آخر نبرد زنده بودند و هر لحظه امکان جمع‌آوری سلاح، مداوای زخمی‌ها، تجدید قوا و سازماندهی مجدد وجود داشت، از این‌رو باید تا جایی که امکان داشت، دشمن را از پای درآورد.(مثل جریان تعقیب حضرتش برای فرار عمروعاص) به همین دلیل، دو نوع برخورد امام(ع) را نمی‌توان رویکردهایی دوگانه و متضاد ارزیابی کرد، بلکه این دو رویکرد متفاوت ناشی از تفاوت اوضاع پیرامونی بود. 6⃣ حضرت زرهش تنها سینه اش را می پوشاند و هرگز پشت نداشت.  از او پرسیدند که چرا زرهش پشت ندارد؛ آیا نمی ترسد که کسی از پشت به او ضربتی بزند؟  در پاسخ فرمود: من هرگز به دشمن پشت نمی کنم و از میدان نمی گریزم و خدا هرگز آن روز را نخواهد آورد.(6) 7⃣ شجاعت و استواری حضرت علی علیه السلام در جنگ ها چنان بود که هرگاه مشرکان و کافران او را در جنگ می دیدند به همدیگر وصیت می کردند مثل این که مرگ را با چشم خود دیده باشند.(7) 8⃣ هرگاه که دو صف برای جنگ مقابل هم صف می کشیدند،مردم به یکدیگر می گفتند:  ملک الموت در همان صفی باید باشد که علی با آن صف است و صف مقابل خواهی نخواهی باید خود را برای مرگ آماده کنند.(8) 9⃣ روزی یکی از سرداران سپاهش به او گفت که اگر اسب ها آشفتند و ما از همدیگر دور شدیم، تو را کجا بیابیم؟ در پاسخ فرمود:  «در همان جایی که از من دور شده اید.»(حاکی از این که در همین جایی که هستم خواهم بود و شدت جنگ مرا پس و پیش نمیکند)(9) 0⃣1⃣حضرت علی علیه السلام میفرمودند: بخدا سوگند اگر اقلیمهای هفت گانه با هر چه در زیر آسمانهای آنهاست به من داده میشد تا خدا را نافرمانی کنم درباره موری که پوست جویی را از دهانش(به ستم)بستانم، هرگز این کار را نمیکردم. که همانا این دنیای شما در نزد من از برگ نیم جویده ای در دهان ملخی ناچیزتر است. علی را با نعمتهای فناپذیر و لذت های گذرا و ناپایدار چه کار!(10) 1⃣1⃣ حضرت اميرالمومنين علی علیه السلام از نان دنیا به نان جو بسنده کرده بود و از نان گندم نمی خورد تا آنجا که برخی مردم میگفتند:  «پسر ابوطالب با این غذا و خوراک اندک چه بسا در کشتن هم آوردان و پهلوانان ناتوان باشد!» 🌹مولا علی علیه السلام در پاسخ میفرمود: «بدانید! درخت بیابانى (که آب کمترى به آن مى رسد) چوبش محکم تر است اما درختان سرسبز (که همواره در کنار آب قرار دارند) پوستشان نازک تر (و کم دوام تر)اند و گیاهان بیابانی که جز با آب باران سیراب نمى شوند آتشی افروخته تر دارند و خاموشی آنها دیرتر رخ میدهد.»(11) 2⃣1⃣ از سخنان آن حضرت است که می فرمود: 🔰وَ الله لَو تَظاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلی قِتالی لَمّا وَلَّیتُ عَنها... /  «به خدا سوگند اگر همه مردمان عرب برای جنگ با من، پشت به پشت هم دهند هرگز از آنان روی برنتابم »(12) عليٍ عبادَةٌ منابع: (1) -معجم الاوسط، ج3 ص87 (2) -مناقب علی بن ابی طالب، ص143 (3) -ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه ج1، ص20 (4) -الامالی، ص61 (5) -مناقب آل ابی طالب ج3، ص298 (6) -الاخبار الموفقیات ص343 (7) -ربیع الابرار ج3 ص 319 (8) - راغب اصفهانی، المحاضرات (9) - ابشیهی، المستطرف، ج1، ص178 (10) - نهج البلاغه، خطبه 224 (11) و (12) - نهج البلاغه، نامه 45 🌍@seratevilayat
✡خانواده ای از تبار فتنه و نفاق 🌍@seratevilayat
☄صاعقه عقوبت بخاطر ترک فرمان امام جامعه ✅دوستانه با آقای قالیباف:بهای «منفعت»، بهای «حقیقت» 1⃣. نباید در «کمین» ضعف‌های دیگران نشست و نقص‌های‌شان را «شکار» کرد. نباید «پرده‌دری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغ‌ها و فریب‌کاری‌ها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهی‌ازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت». 2⃣. اهل معنا این‌گونه بوده‌اند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» می‌کرده‌اند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» می‌رفته‌اند و تأمّل می‌کرده‌اند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصواب‌شان است و چه کرده‌اند که چنین دیده‌اند. نقل است عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت که درازگوشی، بی‌جهت به وی لگدی نواخت. او نیز همان‌‌جا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کرده‌ام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بی‌حساب» و «بی‌معنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا. 3⃣. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»‌اش مخدوش می‌شود و پاره‌ای از مردم - که اسیر روایت‌سازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شده‌اند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاین‌رو، «منزلت سیاسی»‌اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسی‌کارانه و عمل‌گرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی به خطر افکند و اعتبار و مکانتِ فرد، گزند ببیند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و به‌جای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفته‌اند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبه‌اصول‌گرایان محافظه‌کار و قدرت‌گُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونی‌اش رنج می‌بُرد، یعنی نه می‌توانست «صدای حسین‌بن‌علی» را بشنود و به کربلا نرود و نه می‌توانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از این‌که از صدای شنیده‌شده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد. 4⃣. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش می‌سازد؛ حال‌آن‌که آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشته‌ها و اندوخته‌هایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»‌اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامه‌نگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دست‌به‌گریبان شد که از آن می‌گریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینه‌شدن برای «چمدان‌های کالاهای ترکیه‌ای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسی‌که فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسی‌کارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسی‌شان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر. 5⃣ دریغ که قالیباف در طول سال‌های گذشته، اغلب، اسیر توصیه‌های خام‌اندیشانه و عمل‌گرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام اندختند. کاش مشاورانِ دام‌ساز و ندانم‌کارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاج‌قاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقه‌ای خویش» مواجه بود و طعنه‌ها و ملامت‌ها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت؟! 🌍@seratevilayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| رهبرانقلاب: در دعای دیشب بود «اللّهم العن قتلة امیرالمؤمنین»؛ خدايا قاتلان اميرالمؤمنين را لعنت كن ⚠️ با اينكه يک نفر فقط شمشير زد اما آن كسانی هم كه تاثير داشتند، جزو قتله اميرالمومنين هستند. 🌍@seratevilayat
🌹تجسّم رحمت الهی در وجود امام‌زمان(عج) ♦️سلام بر مهدی! آن رحمت فرا گیر، همو که سرچشمه رحمت بی‌کران الهی و نفحات رحمانی. سلام بر مهدی! آن پدر مهربان! آن برادر همزاد! آن همدل همراه و آن پناه مردمان در حوادث هولناک. ♦️در فرازی از لوح مکتوبی که خداوند به رسولش اهدا نموده از قول خداوند متعال آمده است: «وَ اٌکملُ ذَلِکَ بِابنِهِ(م ح م د) رَحمَةً لِلعَالَمِین[۱] ➖و تکمیل می‌کنم (سلسله امامان) را بوسیله فرزندش (م ح م د) در حالی که رحمتی برای همه جهانیان است. ♦️و در سخنی از امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) نیز آمده است: «انَّ رَحمَةَ رَبَّکُم وَسِعَت کُلَّ شَیءٍ وَ انَا تِلکَ الرَّحمَة[۲] ➖همانا رحمت پروردگارتان همه چیز را فرا گرفته و من آن رحمت بیکران الهی هستم. ♦️همچنین در فرازی از زیارت آل یاسین چنین میخوانیم: «السَّلامُ عَلَیْکَ... أیُّهَا الرَّحمَةُ الوَاسِعَةُ» ➖سلام بر تو ای رحمت فراگیر! ♦️دریغا که در گوش ما همواره از قهر او گفته‌اند و ما را از شمشیر و جوی خون او ترسانده‌اند و از مهر و عشق سرشار او به انسان‌ها کمتر گفته‌اند. در حالی که قهر الهی او نیز‌، جلوه‌ای از مهر نامتناهی اوست. هدف نهایی او رساندن انسان به نهایت درجه عبودیت و معرفت الهی و فراگیرسازی مهر و محبت رحمانی است. شمشیر قهر و انتقام او، برای از میان برداشتن معاندان و مستکبرانی است که بویی از مهر و محبت نبرده‌اند و فراگیر شدن رأفت و رحمت در جهان و رسیدن انسان به سعادت را برنمی‌تابند. آری، آنان که موانع مهرگستری در جهانند، باید با تجلی قهر الهی از میان بروند. ♦️پس بیاییم تا بار دیگر در سایه‌سار مهر و محبتش، معرفت و شناخت خویش را نسبت به آن یگانه دوران و آن میر مهربان ارتقا بخشیم و با دلی پر از امید زمزمه نماییم : «اَللّهُمَّ...وَامْنُنْ عَلَيْنا بِرِضاهُ‌ وَ هَبْ لَنا رَأْفَتَهُ وَ رَحْمَتَهُ، وَ دُعاءَهُ وَ خَيْرَهُ، ما نَنالُ بِهِ سَعَةً مِنْ رَحْمَتِكَ، وَ فَوْزاً عِنْدَكَ»[۳] ➖پروردگارا! بوسیله رضایتمندی حضرتش بر ما منّت گذار و رأفت و رحمت و دعا و نیکی حضرتش را به ما عنایت فرما! که به وسیله آن به رحمت بیکرانت و کامیابی در پیشگاهت نایل شویم. [۱]اصول کافی، ج۱، ص۵۲۸ [۲]بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۱ [۳]فرازی از دعای ندبه 🤲اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ 🌍@seratevilayat