💠 #فقط_برای_خدا
🌷 یک
🔹 ظرف غذایش که دستنخورده میماند، وحشت میکردیم.
مطمئن میشدیم به گروهانی در یک گوشه خطِ لشکر غذا نرسیده؛ اینطوری اعتراض میکرد به کارمان.
تا آن گروهان را پیدا نمی کردیم و غذا نمی دادیم بهشان، لب به غذایش نمیزد.
گاهی چهلوهشت ساعت غذا نمی خورد تا یقین کند همه غذا خوردهاند.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🌐🔆🌐🔆🌐
🌐 مراد از *شبکه سازی* چیست؟
💡 ممکن است در راستای یک تشکیلات، تشکیلات های مختلف و متنوعی ایجاد شود.
👈🏻 مثلاً یک تشکیلات خانواده در یک مسجد تلاش میکند. یا یک تشکیلات خانواده در یک مسکن مهر در گوشه ای از کشور فعالیت می کند و یا دیگرتشکیلات های خانواده در شهرستان های دیگر مشغول به فعالیت هستند.
☝️ ما برای اینکه اینها در کنار یکدیگر قرار بگیرند باید وارد *شبکه سازی* شویم.
❗️یعنی در واقع شبکه سازی *مرتبط کردن تشکیلات هایی است که با یک هدف خاص فعالیت می کنند.*
🔆 این کار اولاً برای *شناساندن آنها به یکدیگر*، در ثانی *ارتباط برقرار کردن آنها با هم* و دست آخر *انتقال توانمندی، خدمات و اطلاعات آنها به یکدیگر* انجام می گیرد.
#تعریف_شبکه
#تشکیلات
🌐🔆🌐🔆🌐
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش ششم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 فتنه تجدد: 🔺مهمترين رويکرد تاريخي ش
🖋 بخش هفتم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 حیات اجتماعی:
🔺همه در عصر ظهور و در جامعه بزرگ شيعي به مقامي ميرسند كه همه رفتارشان براساس تبعيت از ولي خدا شكل ميگيرد و حيات اجتماعيشان، شعاع اراده ولي اللّه و شعاع شمس ولايت مي گردد.
💠 تنعم دوران ظهور:
🔺تنعم مؤمنان در عصر ظهور مرتبهاي از مراتب بهشت است كه در دنيا تجلي پيدا مي كند.
💠 نیازها بر محوریت عبودیت:
🔺در عصر ظهور، نعم مادي در دار دنيا گسترش پيدا ميكنند، ولي اصلي ترين مسئله اين است كه مفهوم نياز و ارضاء در اين عصر تغيير مييابد. گاهي گسترش نياز و ارضاء بر محور استكبار و شيطنت صورت ميگيرد، كه در اينجا نياز و ارضاء به مفهوم بهرهمند شدن از ابتهاجات مادي و غرق شدن در خود است، و گاهي توسعه نياز و ارضاء بر محور عبوديت صورت ميگيرد كه در اينجا گسترش نياز و ارضاء به مفهوم ميل به قرب و عبوديت است.
💠 ابتهاج به ولی:
🔺 التذاذ از ولايت الهيه است؛ يعني باطن لذت چيزي جز ابتهاج به ولايت نيست. انسان اهل گناه، مبتهج به ولايت ابليس است و ولايت ابليس در ابتهاج او جاري ميشود. ابتهاج انسانهاي گناهكار متناسب با گسترش ولايت ابليس بوده و ابتهاج ظلماني، تاريك، و پست است، اما ابتهاج مؤمنين متناسب با گسترش ولايت ولياللّهالاعظم است كه همان ولايت اللّه است. ابتهاج اينها نوراني است و ابتهاج به رحمت است.
💠 مفهومی متفاوت:
🔺انساني كه در دنيا پايش روي زمين است و قلبش در بهشت است، ابتهاجاتش هم ابتهاجات ملكوتي است و سنخ ابتهاجاتش از اين سنخ نيست. انسان مؤمن، حتي خوردنش هم با كافر متفاوت است، لذتش از نكاح هم ملكوتي است. البته براي انساني كه به اين درجات نرسيده اينها خيالبافي است ولي در تعاليم انبياء لذت انسان مؤمن در درجات ايماني خودش به تبع ايمانش واقع ميشود، بنابراين در عصر ظهور، مفهوم لذت، مفهوم نياز، مفهوم كمال، و مفهوم ابتهاج تغيير ميكند و بسترهايش هم متفاوت مي شود.
💠 هماهنگی:
🔺وقتي ولايت ولي خدا ظهور و تجلي پيدا كرد هماهنگي بين ارادههاي انساني و ذات طبيعت هم واقع مي شود. انسانها براساس اين علوم باطني به لايه هاي عميقتري از عالم مسلط ميشوند، نفوذ اراده آنها تا اعماق طبيعت پيش ميرود و امكان تنعم و دسترسي به نعم باطني هستي در همين عالم برايشان فراهم مي شود. آنها در ابتهاج و تنعم، اساساً غرق در ولي خدا هستند، و متناسب با مشيت، عمل ميكنند، تخلف نميكنند تا بخواهند به لذتهاي شهواني برسند؛ حتي لذت حلالشان متفاوت با لذت حلال ديگران است.
💠 اصلی ترین خصیصه:
🔺اصليترين خصيصه عصر ظهور، ظهور ولايت ولياللّه است كه اين ولايت، عروه محكم عبوديت است. در عصر ظهور هم استحكام عبوديت در عالم واقع ميشود و هم صراطي كه همه سبل، حتي سبل انبياء به آن ختم ميشود كه همان حقيقت ولايت ولياللّه الاعظم(عجلاللهتعاليفرجهالشريف) است محقق ميگردد و نور حق، هدايت حق، حيات و... در حيات عمومي بشر تجلي پيدا ميكند و بشر به منزلت جديدي از حيات و نور مي رسد.
💠 بر گِرد ولی:
🔺انسانهايي در عصر ظهور بر گِرد ولي خدا جمع مي شوند كه قلبشان به نور محبت روشن شده و شعله هاي محبت در دلشان زبانه كشيده است. آنها انسانهايي هستند كه محبوب اصليشان ولي خداست و به تعبيري محبوب حقيقي شان خداوند متعال است و در كنار خداوند متعال، ولي خدا را دوست ميدارند و همه لذتها و ابتهاجاتشان، تنعم بيشتر از ولايت ولي اللّه است؛ البته طبيعي است كه همه عالم در اختيار چنين انسانهايي قرار ميگيرد؛ كما اينكه در بهشت هم همينگونه است.
💠 جامعه آرمانی:
🔺 جامعه آرماني وجود مقدس امام زمان(عجلاللهتعاليفرجهالشريف) جامعه آرماني انبيا و اوصيا آنهاست، جامعه به اصطلاح آرماني تمدنهاي مادي نيست، بلكه جامعهاي است كه در آن عبوديت به مفهوم خودش واقع ميشود و همه بشر رو به خداوند متعال ميآورند و مبتهج به عبوديت او ميشوند. بشر به منزلتي ميرسد كه به اصطلاح محبت رب و اشتياق به لقاء در وجود او زنده ميشود و همه آن شوقهاي كودكانه، از قلب او بيرون مي رود!
💠 تصرف:
🔺اصليترين كاري كه ولي خدا مي كند، تصرف در ارواح انساني است. او انسانهايي را كه براي پذيرش ولايت قابليت پيدا كردهاند و بستر پذيرش در آنها ايجاد شده است، موضوع تصرف قرار ميدهد، ارواح ديگري در آنها ميدمد و آنها را به منزلت ديگري از حيات ميرساند. وقتي منزلت حيات انسان متفاوت شد، منزلت نيازهايش، ارادههايش و انگيزههايش كاملاً متفاوت ميشود و همه آنها از نوع حيات طيبهاي ميگردند كه همهاش نورانيت است و معارف ولي خدا در آن جاري ميباشد.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 دو
🔹 وسط میدان صبحگاه دست هایش را بالا گرفت؛ یک دستش وصیتنامهی امام بود، یک دستش نامهی حمایت از یک نامزد انتخابات.
گفت: حالا کدام را انتخاب کنیم؟
فرصت نداد کسی حرف بزند؛ وصیت را جلو آورد و گفت:
وصیت امام؛ امام گفته پاسدارها در سیاست و طرفداری از جناحها دخالت نکنند.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش هفتم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 حیات اجتماعی: 🔺همه در عصر ظهور و
🖋 بخش هشتم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 معارف ربانی:
🔺در عصر ظهور معارف رباني و ملكوتي وليخدا در قلوب جاري ميشود و اين معرفتها مراتب جديدي از روح حيات و نورانيت را ايجاد ميكند. اين عصر حركتها در عالم نور و در عالم معارف است؛ سنخ ديگري از حركت و مطلوبيت است.
💠 اساس ولایت امام:
🔺اساس ولايت ولي اللّه هم همين است كه انسان را به مرزي برساند كه بتواند نعمتهاي خدا را درك و دريافت كند. نعمتهاي خدا خيلي فراوانتر از آن چيزي است كه ما در عالم حس ميبينيم. حتي در همين دنيا، درك و دريافت اين نعمتها منوط به كمال انسان است. انساني كه به درجات قرب ميرسد، انساني كه درجاتي از حيات طيبه در او دميده ميشود، ظرفيت درك و دريافت ولايت ولياللّه، ظرفيت درك و دريافت امر و رحمت خدا را پيدا ميكند.
💠 مفهومی غیر قابل وصف:
🔺اصليترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق ميافتد؛ در آن عصر، انسانها، رباني شده و شعاع ولي خدا هستند و نور ولايت در آنها دميده شده است؛ به عبارت ديگر، ماءمعين و آب گواراي ولايت ولي اللّه بر قلوبشان جاري شده است و التذاذ، ابتهاج، نشاط، حركت و راحتي چنين انسانهايي مفهوم ديگري دارد.
💠 تهذیب جمعی:
🔺در اين عصر نه فقط افراد و آحاد جامعه تهذيب ميشوند، بلكه روابط اجتماعي و ارتباطاتهاي آنها هم تهذيب ميشود. يعني اخلاق اجتماعيشان هم ملكوتي ميشود و همه مناسبات بر محور تقوا و در بستر رشد و تقرب قرار ميگيرد.
💠 مناسبات اجتماعی:
🔺در جامعه ولي خدا «حب في اللّه» و «بغض في اللّه» در همه مناسبات اجتماعي جاري مي شود؛ يعني همه ارتباطات بر بستر محبت به خدا شكل مي گيرد و همه روابط اجتماعي به بستر قرب تبديل ميشود.
💠 استکمال:
🔺لذا شيعه اتصال به ولي خودش دارد و بر گِرد او ميچرخد و براساس اراده او حركت مينمايد. عصر ظهور عصر جلوه تشيع است. ابتدا انسانها در درجه تشيع استكمال پيدا ميكنند و بعد از آنكه شعاع سرچشمه حيات و نور شدند، حيات و نور در آنها دميده مي شود و غرق در جذبههاي آن سرور و نور حيات ميگردند.
💠 تغییر شاخص ها:
🔺اگر ترازوي ما جائرانه شد و شاغول ما، شاغول غلطي باشد، پيداست با اين ترازو و با اين شاغول، عدل محقق نخواهد شد. ابليس، درون انسانها و مناسبات اجتماعي را متحول ميكند و ترازوي باطني انسان را واژگونه ميكند و لذا انسان در تشخيص و سنجش خوبيها و بديها اشتباه ميكند و جائرانه تشخيص ميدهد. پس شرّ آخرالزمان شرّي است كه منشأ آن، واژگوني ترازوي انسان و ترازوهاي اجتماعي است.
حضرت مهدي(عجلاللهتعاليفرجهالشريف) هم كه براي تحقق عدل ميآيند ابتدا، ترازوها را اصلاح مي كنند، تا مفهوم درست عدل، مشخص شود؛ نه اينكه با همان ترازوي جائرانه وزن كنند و عدل را محقق سازند. تا هنگامي كه ترازوي باطني انسانها عوض نشود، شاخصها عوض نميشوند. تغيير شاخصها در بيرون براي تحقق عدل كافي نيست.
💠 ظهور ما:
🔺اگر همه ما غرق در ولايت اللّه شديم و تسليم حق گشتيم به ميزاني كه اخلاص در ما محقق ميشود و نور ولايت الهي در همه ابعاد حيات ما جاري ميگردد، عدل در درون ما و سپس در مناسبات بيروني ما محقق ميشود. وقتي جريان ارادهها در يك جامعه بر محور اراده خداوند بود همه ارتباطات عادلانه ميشود. پس عدل وقتي محقق ميشود كه ما همه تسليم ولايت خداوند شويم و ارادههايمان، مجاري فرمان و مشيت حق شوند.
💠 عصر عدل:
🔺اگر عصر ظهور، عصر عدل است، يعني عصر عبوديت است. آنچه از عدل در عصر ظهور فهميده ميشود اين مفهوم مادي عدل نيست؛ حتي در جلوه اقتصادياش هم عدل مادي نيست. تناسبات عادلانه اقتصادي، تناسباتي است كه همه تنعمات بشر در عرصه حيات اقتصادي، بر محور ولايت ولي اللّه است.
💠 عدل فطری:
🔺در عصر ظهور آن عدلي كه محقق ميشود همان عدل فطري است، نه عدالتخواهي كه در انسان تحريف شده و شيطان توانسته است با تغيير زيبايي شناسي انسانها معادلات جائرانه را به جاي معادلات عادلانه بگذارد.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 سه
🔹 فرش کوچکی انداخت گوشه حیاط خانه پدریاش؛ توی آفتاب.
پیرمرد را از حمام آورد، روی فرش نشاند و سرش را خشک کرد. دست و پیشانی اش را میبوسید و میگفت: همه دلخوشی من توی این دنیا، پدرمه.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
👥➕👥➕👥
⁉️ جبهه چیست؟
👥 هنگامی که چند نفر برای انجام یک هدف مشترک دور هم جمع می شوند و یک گروه را تشکیل میدهند، اگر این گروه گسترش یافته و جایگاه قانونی برای آن ایجاد شود میتواند به راه اندازی یک تشکل منجر شود.
🗣 اگر مطالبه گری، نیرو سازی و کار تشکیلاتی و گروهی نیز جزء کارهای آن تشکل باشد، این تشکل خواه یا ناخواه قدرت و قوت پیدا میکند.
🔆 در صورتی که این تشکل دست در دست تشکل های دیگر داشته باشد گمان این است که ما با یک *جبهه* مواجه خواهیم شد.
#تعریف_شبکه
#تعریف_جبهه
#تشکیلات
✅♻️✅♻️✅
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش هشتم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 معارف ربانی: 🔺در عصر ظهور معارف رب
🖋 بخش نهم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 اصلاح بینشها:
🔺آن حضرت ابتدا ترازوها را اصلاح ميكنند تا عدل بيروني نمودار شود. منظور اين است كه اصلاح بينشها بر محور ولايت، اصليترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق مي افتد. حضرت ترازوها، ميزانها و شاغولها را اصلاح ميكند. به تعبيري، ميزان عدل خود ولي خداست.
💠 حقیقت ظهور:
🔺حقيقت عصر ظهور مرتبهاي از عبادت حضرت حجت(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است كه اثرش تحقق جامعه توحيدي است.
💠 نابودی گمراهی:
🔺آن نور است كه ميتواند جريان ظلمت را بردارد. آن هدايتي كه ضلال را نابود ميكند نور و هدايت حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. آن حيات كه موت و مردگي را مي برد ـ يعني حيات طيبه ـ نيز حيات آن حضرت است؛ حضرت در عصر ظهور مأذون به تجلي آن ولايت و رحمتهاي الهي مي شوند.
💠 محور ظهور:
🔺محور همه تحولات عصر ظهور، ولي خداست و تجلي ولايت آنهاست كه بقيه را ميگيرد و بقيه، شعاع وجود آنها هستند. پس، معناي ظهور چيزي جز ظهور ولايت نيست.
💠 بقیةالنور:
🔺ايشان كه يك فرد نيست. ايشان وارث همه انبيا و اوصيا است. در زيارت آن حضرت مي خوانيم: «السلام علي وارث الانبياء و خاتم الاوصياء، ... المنتهي إليه مواريث الانبياء و لديه موجود آثار الاصفياء» همه رحمت و كمالي كه خدا بر خواصش نازل كرد در حال حاضر در دست ايشان است.
💠 اذن ظهور:
🔺اتفاقي كه در عصر ظهور مي افتد، اين است كه ولايت، اذن به ظهور پيدا مي كند. نازله ظهور او همين بركات عصر ظهور است. مگر غير از اين است كه بندگان خدا ميخواهند به مقام عبوديت برسند و رحمت را در مرتبه عبوديت، درك و دريافت كنند؛ نه در مرتبه شيطنت، كه به تعبيري فقط ظرفيت درك و دريافت رحمت عامه خدا را دارند، و رحمت رحيميه خدا را نمي توانند درك و دريافت كنند. مگر غير از اين است كه عصر ظهور، عصر درك و دريافت رحمت رحيميه در جلوات مختلفش است. واسطه اين رحمتها نسبت به همه عوالم، ولي خداست.
💠 حیات دوباره:
🔺خصيصه ظهور اين است كه جهان حيات مجدد پيدا ميكند چنانكه در تفسير اين آيه قرآن كه مي فرمايد: «إعلموا أنّ اللّه يحيي الارض بعد موتها»(حدید/۱۷) روايات ميفرمايند با ظهور حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) اهل ارض به حيات مي رسند. حضرت فرمود: «والكافر ميتٌ» در واقع، بساط كفر جمع مي شود و همه مؤمن مي شوند. وقتي مؤمن شدند و به حيات رسيدند، اين انسان زنده مي تواند رحمت را درك و دريافت كند، مي تواند كلام حق را بشنود، متعظ بشود، راه بيفتد و درك از نعمتها پيدا كند.
💠 میثاق:
🔺همه چيز به ولي خدا برميگردد؛ چون آنها خليفه مطلق خدا هستند و ولايت آنها طريق وصول رحمت خداوند متعال حتي بر انبياي اولوالعزم (عليهمالسلام) است، لذا ميثاق ولايت آنها براساس روايات متعددي از انبياي اولوالعزم (عليهم السلام) هم گرفته شده است و اصلا درجات اين انبيا به خاطر آن است كه در ميثاق ولايت، صاحب عزم بودند؛ ميثاق داده اند، پاي آن ايستاده اند، در دنيا هم عمل كرده اند و امّت خودشان را زير پرچم اميرالمؤمنين(عليه السلام) حاضر كرده اند.
💠 تحقق ولایت:
🔺 جريان مهدويّت، جريان تحقق ولايت و حکومت حقّه به نحو تام و تمام است و تقرب کائنات عالم به سوی خداوند متعال از بستر آن اتفاق می افتد.
💠 رابطه عاشورا و ظهور:
🔺تاریخ نیز بستر زمانی بروز و ظهور مراتب تهذیب نفوس و اراده های انسانی جهت آمادگی تدریجی برای حضور در عصر ظهور بوده است. یکی از نقطه عطفهای تاریخی این مسیر دشوار و پر پیچ وخم، عاشوراست؛ به واسطهی عاشورا، وجدان جامعهی بشری از ماهیت خیر و شر ارتقاء یافته، و روح جدیدی در کل حیات بشری دمیده شده است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 چهار
🔹 با هم رفتیم به محل تولدش.
همه جا را نشانمان داد و گفت: اگر روزی آقا به من اجازه بدهند از شغلم کناره بگیرم، حتما به روستا بر می گردم و دوباره کار پدرم را انجام میدهم.
پدرم کشاورز بود؛ تمام این بوته ها را با دست خودش کاشت.
دوست دارم برگردم و یک کار درآمدزا از همین بیابان که کسی برای آن ارزشی قائل نیست، برای جوانهای روستا مهیا کنم.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
💠🔶💠🔶💠
🖼 امام خامنهای (مدظله):
بندۀ حقیر ... اصرار دارم بر #وحدت_قلوب و حرکت در مسیر واحد و #اتحاد نیروهای کشور، بخصوص نیروهای مؤمن و انقلابی.
۱۳۹۵/۰۷/۰۵
#تشکیلات
#کلام_رهبری
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش نهم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 اصلاح بینشها: 🔺آن حضرت ابتدا ترازو
🖋 بخش دهم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 نقطه بروز کمال:
🔺جریان کلی هدایت و سیر عوالم از هبوط تا عصر ظهور است. عالم شمسی دارد و قمری نور آن خورشید عالمتاب را منعکس می کند؛ سیر نورانیت عالم و جدال با تاریکی تا آنجا ادامه خواهد داشت که با تجلی نهار، اثری از ظلمت در پهنهی کائنات باقی نماند و مخلوقات با ظهور نور دین نبیاکرم (صلی الله علیه وآله) به کمال حقیقی و عبودیت حضرت حق برسند. نقطهی بروز این کمال و تجلی نهار، ظهور وجود مقدس حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
💠 حقیقت عصر ظهور:
🔺حقیقت عصر ظهور، تجلی کلمهی تامهی الهی در پهنهی عالم است. وجود مقدس نبیاکرم (صلی الله علیه وآله) از مسیر و مجرای خلیفهی تام ایشان تجلی می کند و به عمر دولت باطل خاتمه میبخشد.
💠 کلمه نور:
🔺در واقع، مقیاس تحولاتی که در مباحث مهدویت باید در نظر گرفته شده و حوادث در نسبت با آن تنظیم شوند، ظهور «کلمهی نور» در سرتاسر عالم است؛ هرگاه در تحلیلهای خود از این مقیاس افول کنیم، دچار خُردنگری در مسالهی کلانی چون ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهیم شد و از ابعاد وسیع آن غافل خواهیم ماند.
💠 مصداق غیب:
🔺طبق معارف اهلبیت عصمت و طهارت (علیهمالسلام) يكي از مصادیق غيب، وجود مقدّس امامزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. ارتزاق از مراتب عالی هدايت قرآن، متکی بر ايمان به ایشان میباشد؛ و لذا اسرار والای قرآن جز با ايمان به آن حضرت براي انسان گشوده نميشود.
💠 تحول:
🔺در عصر ظهور، از جانب عالم غیب، دستی بر عالم دنیا و ارادههای انسانها بُرده میشود و این عوالم را متحول میکند. محور این تحول هم وجود مبارک و مقدس امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؛ این ید مبارک، مدیر و سرپرست تحولات و تغییرات عصر ظهور است. نقش اصلی ظهور را ایشان به عهده دارند؛ ایفای نقشهای کلیدی در تحقق عصر ظهور، در ظرف وجودی ما نمیگنجد؛ ما هم دخیلیم، هم هیچ کاره!
💠 فراتر از تحول تمدنی:
🔺عصر ظهور، عصر برپا شدن «مدرنيتهي اخلاقي» و يا حتي تحقق «تمدّن اسلامي» نيست! چيزي فراتر از يك تحول تمدني اتفاق ميافتد؛ مقیاس تحولات عصر ظهور، از مقیاس تحولات تمدنی نیز فراتر است. نشئهاي از عالم به نشئهي ديگر، و عالم دنيا به عالم ديگري تبديل مي شود. به بیان دیگر میتوان گفت با ظهور حضرت، درجاتی از جنت در عالم جاری میشود و انسانی که به عالم دنیا هبوط كرده بود، زندگی تازهای از سر می گیرد و طعم حقیقی بندگی را در ملکی که آن حضرت به پا میکنند، میچشد.
💠 تجلی امام:
🔺گاه ممکن است تصور ما از عصر ظهور این باشد که حضرت، فاعل معدّ تحولات هستند؛ یعنی در ظرف عالم، استعدادهایی هم چون حیات، نور و عدل وجود دارد، و حضرت با ظهورشان کمک میکنند تا این ظرفیتها به شکوفایی برسند. اما حقیقت چیز دیگری است؛ همهی این تحولات، تجلیات وجود خود حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند. در واقع، آن چه در عصر ظهور محقق می شود، ظهور خود حضرت در عالم است.
💠 اکنون...:
🔺اکنون که در دورهی احتجاب و غیبت ظاهری امام (علیهالسلام) به سر میبریم، معارف بلندی از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهمالسلام) پیش روی ماست که تکلیف و الزامات حرکت به سوی عصر ظهور را برای ما روشن میکند.
💠 فقیه:
🔺فقها نه تنها حافظان شریعت و حقیقت بودهاند، بلکه واسطهی فیض حضرت در دورهی غیبت نیز بودهاند؛ و جامعهی شیعه را هدایت کردهاند. دست هدایت حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از آستین فقها بیرون آمده و هدایت ظاهری و باطنی و سازمان دهی شیعیان را سرپرستی کرده است.
💠 فرآیند مبارک:
🔺یکی از الزامات دورهی ما برای قدم برداشتن در اندیشهی مهدویت و حرکت به سمت عصر ظهور، امتداد بخشیدن به همین حرکت تکاملی است. اگر جامعهی شیعه از دورهی مرجعیت به نظام ولایت فقیه رسیده، محصول فراز و نشیبهای تاریخی فراوانی بوده است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 پنج
🔹 باغبان اسم رئیسجمهور آمریکا را گذاشته بود روی سگش.
وقتی فهمید، عصبانی شد.
گفت: درسته که او دشمن ماست و ما قبول نداریم، ولی یک انسانه؛ هیچ وقت اسم یک انسان را بر روی حیوان نگذار.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🔴کتاب "صدور انقلاب اسلامی از منظر آیتالله خامنهای" منتشر شد
🔸کتاب "صدور انقلاب اسلامی از منظر آیتالله خامنهای" در ۵ فصل از سوی انتشارات راز نهان روانه بازار کتاب شد.
__
#معرفی_کتاب
🗒 قسمت اول
🌹 جبهه سازی ولایت مدار در کلام رهبر معظم انقلاب دامت برکاته
📚 در آغاز که پیغمبر فکر اسلامی را می آورد و دعوت پیغمبر شروع می شود، آیا پیغمبر به تنهایی می تواند یک جامعه را اداره کند؟ آیا یک جامعه، تشکیلاتی نمی خواهد که عده ای این تشکیلات را اداره بکنند؟ سربازی که از این جامعه دفاع کند و دشمنان این جامعه را بجای خود بنشاند نمی خواهد؟ کسانی که پیغمبر را یاری کنند و دعوت نبی را نشر بدهند لازم نیستند؟ البته که لازم هستند و همه این کارها باید از این طریق اسباب معمولی انجام بگیرد پیغمبرها هم در بیشتر فعالیتهایشان از اسباب معمولی استفاده کرده اند پیغمبر می آید برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان کارخانه انسان سازی است تشکیل دهد و برای این کار احتیاج به یک جمع بهم پیوسته، متحد و دارای ایمان راسخ دارد که از اعماق قلب، مؤمن و معتقد به این مکتب بوده و با گامهای استوار، پویا و جویای آن هدف باشند یک چنین جمعی را پیغمبر در اول کار لازم دارد لذا نخستین کار پیغمبر فرآهم آوردن و درست کردن این جمع بهم پیوسته است که بوسیله آیات قرآن و با مواعظ حسنه باید بوجود آورد. «اُدعُ اِلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَه وَ المَوعِظَهِ الحَسَنَهِ» و پیغمبر با مواعظ حسنه، با آیات قرآن، با نفوذ کلام نبوی دلهایی را بسوی پروردگار جذب می کند و آنها را در اول کار در اطراف خود جمع می نماید. اینها یک جمعیتی را تشکیل می دهند.
👈🏻 پس پیغمبر اول کار وقتی که دعوت خود را مطرح می کند یک جمعیت بوجود می آید، یک صف بوجود می آید، یک جبهه در مقابل جبهه کفر ایجاد می کند این جبهه از چه کسانی تشکیل شده است؟ از مسلمانان استوار، مؤمن، معتقد،نافذ القلب، از آن کسانی که «ولا تَأخُذُهُم فِی اللهِ لَومَهُ لائِم» هیچ ملامتِ ملامت کننده ای آنها را از راه خدا بر نمی گرداند. اینها مسلمانهای گام اول هستند.
🔶 پیغمبر یک عده و یک جبهه را به وجود می آورد که همان مسلمانان صدر اسلام در میان جامعه جاهلی مکه هستند، حال اگر بخواهند این جریان باریک که بنام اسلام و مسلمین بوجود آمده در میان آن جامعه جاهلی پرتعارض و پرزحمت باقی بماند، اگر بخواهد همین جمعیت و همین صف و همین جبهه نابود نشود و از بین نرود و هضم و حل نشود بایستی این عده مسلمان را مثل فولاد آبدیده به همدیگر بتابند، این مسلمانها را باید آنچنان بهم متصل و مرتبط کنند که هیچ عاملی نتواند اینها را از یکدیگر جدا کند. بقول امروزی ها و فرهنگ های امروزی یک انضباط حزبی بسیار شدید و سختی را باید در میان این افراد مسلمان برقرار کنند باید اینها را هر چه بیشتر بهم بچسبانند، هرچه بیشتر بهم بجوشانند و گره بدهند و هرچه بیشتر از جبهه های دیگر، از جریانهای دیگر، از انگیزه های مخالف، دور نگه دارند چون اینها در اقلیتند.
📚 منبع: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ صفحات 518 تا 523
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#کلام_رهبری
ادامه دارد...
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 شش
🔹 جانباز بالای ۵۰ درصد بود؛ هم حقوق جانبازی داشت، هم حق پرستاری.
کارت بانکیاش را داد؛ گفت این پول رو خرج درمان جانباز هایی کنید که توانش رو ندارن.
این همه سال، به موجودی کارت دست نزده بود.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🐏 پهلوان و بزغاله
🔹پهلوانی بزغالهای را بغل میکند و صد متر راه میبرد. پس از طی راه، خودش و بزغاله خسته میشوند و کار تعطیل میگردد.
🔹حال یک بچه ۸ ساله به جای یک پهلوان، ۲ هزار گوسفند به جای یک بزغاله، همپای آنها از شهری به شهری راه میرود به جای آنکه آنها را بغل کند.
🔹بغل کردن یعنی مدیریت از بیرون که دستاورد غرب است، و بهترین مثال آن «حضور و غیاب» است که امروزه در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش صورت میگیرد.
🔹اگر به آنها بگویند فردا درس تعطیل است، همه خوشحال میشوند چون حس زندانی بودن میکنند. چون از بیرون مدیریت میشوند.
🔸اسلام به مدیریت از درون معتقد است،
به همپا راه رفتن؛ نه بغل کردن.
🔰آیتالله حائری شیرازی رحمةاللهعلیه