Talqin_AlmizanMedia.mp3
8.48M
📻 #پادکست «إسمَع، إفْهَم، یا محمدحسین!»
ویژهٔ بزرگداشت علامهطباطبایی [۲۴آبان]
🎙️صدایی که میشنوید مربوط است به خاکسپاری، تلقین، نماز میت و... علامه طباطبایی‹ره›
👈شکوفههای سعادت
👉@sh_saadat
📍جلسه شرح حدیث معراج انشاءالله این هفته برگزار میگردد.
▫️جلسه علمی- تربیتی شرح حدیث معراج چهارشنبه این هفته (۲۵ آبان) برگزار خواهد شد.
▫️ جلسات بصورت یک هفته در میان برگزار میشود.
▫️شروع برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ خواهد بود.
▫️آدرس: میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفیپور، مجتمع فرهنگی سرچشمه
📡 جلسه در کانال آپارات موسسه جلوه نور علوی بصورت زنده پخش میگردد.
🌐 لینک کانال آپارات
👈 امکان نگهداری کودکان در فضایی مناسب جنب جلسه فراهم است.
☑️ کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi
👈شکوفههای سعادت
👉@sh_saadat
🎙سخنرانی حاج آقا علیپور
🗓 زمان: پنجشنبه ٢۶ آبان| ساعت ۱٩:٣۰
🔻مکان:
قم، مسجد قمر بنی هاشم
هیئت انصارالمهدی(عج)
پیوند آدرس مسجد:
https://goo.gl/maps/nGmPmjDP7NukWJtz9
📌ویژه برادران
📺 #پخش_زنده از کانال ندای پاک فطرت در ایتا
💠کانال ندای پاک فطرت
🆔 @nedayepakefetrat
🍀ارزش انسان به چیست!؟
خاطرهای از #مرحومعلامهمحمدتقیجعفری
✅علامهمحمدتقیجعفری ميگفتند:
برخي از جامعهشناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع اين بود: «ارزش واقعي انسان به چيست!؟».
برای سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلاً معيار ارزش طلا به وزن و عيار آن است، معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است، معيار ارزش پول پشتوانه آن است،
اما معيار ارزش انسانها در چيست!؟
هر کدام از جامعهشناسان، سخناني گفته و معيارهاي خاصي ارايه دادند.
هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم: اگر ميخواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزي علاقه دارد و به چه چيزي عشق میورزد.
کسي که عشقش يک آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسي که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما کسي که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست.
علامه فرمودند: من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتي جامعه شناسان سخنان من را شنيدند، براي چند دقيقه روی پای خود ايستادند و کف زدند.
هنگامي که تشويق آنها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم:عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصي به نام علیعليهالسلام است.
آن حضرت در نهجالبلاغه ميفرمايند:
«قِيمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ»
«ارزش هر انساني به اندازه چيزی است که دوست میدارد».
وقتي اين کلام را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنينعليعليهالسلام از جا بلند شدند.
👈 شکوفههای سعادت
👉 @sh_saadat
سلام اربابم_۲۰۲۲_۰۳_۲۱_۱۶_۰۸_۵۳_۸۵۲.mp3
7.43M
"سلام اربابم...
حاج حسین خلجی
#فرهنگی
👈 شکوفههای سعادت
👉 @sh_saadat
هدایت شده از ندای پاک فطرت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات دانشجویی مشق اخلاق
🎙با حضور حاج آقا علیپور
📆 زمان : شنبه ٢٨ آبان ماه ساعت ۱٩
🕌 مکان : اصفهان، خ بزرگمهر، ک ۶۴ مسجد قمر بنی هاشم، سالن جلسات طبقه پایین
💠کانال ندای پاک فطرت
🆔 @nedayepakefetrat
💠 صفت دهم: در صدد انتقام بودن و مذمت آن [قسمت دوم]
🍀 از حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - مروی است که: «بنی آدم طبقات مختلف اند:
🍀 بعضی دیر به غضب می آیند و زود غضب ایشان بر می گردد و بعضی زود به غضب می آیند و زود بر می گردند و طایفه ای زود به غضب می آیند و دیر راضی می شوند و جماعتی دیر به غضب می آیند و دیر خشنود می شوند و بهترین این طوایف کسانی هستند که دیر غضبناک می شوند و زود خشنود می گردند و بدترین ایشان، آنان اند که زود به غضب آیند و دیر راضی شوند».
🍀 و بدان که علاج ترک انتقام این است که: تامل در بدی عاقبت آن در دنیا و آخرت کند و بداند که اگر انتقام آن را به پروردگار حواله کند البته منتقم حقیقی از او انتقام کشد، همچنان که مکرر مشاهده شده و به تجربه رسیده و اخبار و آیات بر آن دلالت دارند.
🍀 علاوه بر اینکه اگر آن شخصی که بدی کرده او را از انسانیت فی الجمله بهره ای هست از سکوت و مکافات نکردن بیشتر تنبیه و تادیب می شود، و اثر الم و شرمساری و خجالت او بیشتر از انتقام توست و اگر از انسانیت بی بهره و بی نصیب است تلافی تو نیز چندان اثری در او نمی کند، بلکه هر چه نسبت به او گوئی تفاوتی در حال او هم نمی رسد و تو باز از مقابله و برابری با او ضایع و بی وقع می گردی زیادتر از آنچه آن شخص با تو کرده است.
🍀 و بعد از این تامل کند در فواید ضد انتقام که عفو کردن است - چنانکه بیاید - وچون مکرر چنین کند از برای او ملکه و عادت شود.
#انتقام
#مذمت_انتقام
👈 شکوفههای سعادت
👉 @sh_saadat
📚 تأمّل دربارۀ کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ»
🖋 مهدی جمشیدی
۱- کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ: نگرشی نوین به فلسفۀ فرهنگ»، اثر استاد سیدیدالله یزدانپناه است که در حجم ششصد صفحه به تازگی منتشر شده است. کتاب در آنجا که وارد قلمرو فلسفۀ فرهنگ میشود و میخواهد با تکیه بر مبادیِ فلسفی، فلسفۀ فرهنگ را صورتبندی کند، بهشدّت متأثّر از علامه مرتضی مطهری -رضواناللهتعالیعلیه- است، تا آنجا که باید گفت او در «زیر سایۀ» تأمّلات استاد مطهری به سر میبرد و «انگارۀ جدید»ی را پدید نیاورده است. فضل او، «عبور از مطهری» و «شکلدهی به یک رهیافت معرفتیِ جدید» نیست، بلکه او توانسته است که اوّلاً، زیرساختهای فلسفی را به تفصیل بیابد و در هندسهای موجّه، آنها را بازآفرینی کند؛ و ثانیاً، آنچه را که مطهری به «اجمال» و «اختصار» بیان کرده است را «شرح» و «بسط» بدهد و «نتایج» و «دلالتها»ی آن را بیان نماید. بههرحال، رهیافت کتاب، چیزی متفاوت با «صورتبندیِ مطهری» از مسأله نیست و نوآوریهایش را باید در حوزههای دیگر طلب کرد.
۲- البتّه کتاب در عین اینکه بر مطهری تکیه میکند و از روزنهای که او گشوده، به فرهنگ مینگرد، امّا مبتنی بر همۀ نظرات مطهری نیست و فقط «تکهها»یی را برگرفته و حجم وسیعی را وانهاده است. بهبیاندیگر، کتاب از «پیشینهشناسیِ تفصیلی»، غفلت کرده و از همۀ آراء و اندیشههای مطهری، بهره نگرفته است، درحالیکه گویا مدّعیِ خوانش مطهری نیز هست. اگر چنین نقصی وجود نمیداشت، کتاب میتوانست هم از مطهری، استفادۀ بیشتری ببرد و هم چهبسا گامهای جلوتری از او بردارد و تصوّر نمیکرد آنچه را که او میگوید از ذهن مطهری، پنهان مانده بوده است. شاید کتاب «نظریۀ فرهنگیِ استاد مطهری» که در سال نود و دو منتشر شده است، بهخوبی میتوانست این نقصان را برطرف سازد، امّا به آن توجّه نشده است. ازاینرو، ارجاعات این کتاب به مطهری - در مقام شناخت و تحلیل آنچه که از مطهری در این باره به جا مانده است- بسیار کمتر از کتاب «نظریۀ فرهنگیِ استاد مطهری» است، با اینکه حدود نُه سال فاصلۀ میان این دو اثر وجود دارد و طبیعی است که انتظار میرود اثر دوّم، جامعیّت بیشتری از اثر اوّل داشته باشد.
۳- یکی از این فضیلتهای این اثر، توانمندی آن در مقام «بسط» و «شرح» و «پروردن» است؛ چنانکه ادبیّات پهندامنهای دربارۀ سرفصلهای متعدّدی تولید شده است که امروز، حاجت به آنها جدّی است. کتاب توانسته از سرنخها و اشارهها، بهرهبرداری کند و هر مسأله را بپروراند و شاخوبرگ بدهد و یک «فضای مفهومیِ مبسوط» را پدید آورد که افزون بر بضاعتهای دیگرش، به سبب حجمش نیز دیده شود.
۴- کتاب به «فلسفۀ اسلامی»، وفادار مانده است و تعلّق خاطرش به فلسفۀ فرهنگ، موجب غلتیدنش به قلمرو «فلسفههای غربی» نشده است. کتاب، میان منِ خویش - که فلسفۀ اسلامی است - و دیگریهای فلسفیاش، «مرزبندی» میکند و گرفتار گرتهبرداری از فلسفههای غربی نمیشود. هستند کسانیکه ادّعای تفلسف اسلامی دارند امّا در عین حال، همین که وارد «حوزههای معرفتیِ تازه» میشوند و میخواهند اندیشهورزی کنند، خودآگاه یا ناخودآگاه، برگردانهایی از فلسفۀ غربی را تکرار میکنند.
۵- از طرف دیگر، کسانی نیز هستند که ادّعای تولید «فلسفۀ مضاف» دارند امّا در مقام ترجمۀ «فلسفۀ مطلق» به «فلسفۀ مضاف»، ناکام میمانند و نمیتوانند «امتدادها» و «دنبالهها»ی فلسفۀ اسلامی را بیابند. ازاینرو، فقط فلسفۀ مطلق را تکرار میکنند. چنین «تبدیل» و «ترجمه»ای، بسیار دشوار و دیریاب است و کسانی بر اثر خامی، سودای آن را دارند. امّا این کتاب توانسته بخش مهمی از مباحث فلسفۀ اسلامی را به قلمرو فلسفۀ فرهنگ، وارد کند و امر ترجمه و تبدیل را به انجام برساند. در واقع، آنچه که در نیمۀ دوّم کتاب درج شده است، بهراستی، از سنخ فلسفۀ مضاف است، نه فلسفۀ مطلق.
۶- در نیمۀ دوّم کتاب، شاهد ادبیّاتی هست که حاصل تلفیقی خوشساخت و یکدست از «فلسفۀ اسلامی» و «فلسفۀ علوم اجتماعی» است؛ چنانکه گویا کتاب پس از غور و تعمّق ابتدایی، هرچه که به جلو پیش میرود، به کمال و پختگی نزدیک میشود و به ذهنیّتی دست مییابد که قادر به همآمیزیِ واقعی و غیرنمایشیِ این دو قلمرو معرفتی میشود. این ادبیّات، مبدعانه و نوپدید نیست، امّا اینکه یک شخصیّت متعلّق به انگارۀ فلسفۀ اسلامی بتواند به آن دست یابد و در چهارچوب آن، فهم خود را روایت کند، بلکه حتّی فهم خود را با تکیه بر آن بیافریند، یک اتّفاق خوشایند و کمسابقه است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
👈شکوفههای سعادت
👉@sh_saadat
حاج آقا علیپور.mp3
18.23M
🎧 گوش دهیم!
🔹 بررسی اغتشاشات اخیر
- علت تخریب حجاب و روحانیت؟
- نقش دشمن در حوادث اخیر
- واکنش حکومت اسلامی
⏰ ۱۹ دقیقه
🗓 پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱
🔊 پیشنهاد دانلود و نشر
#جمهوری_اسلامی
#اغتشاشات
#شناخت_دشمن
#بصیرتی
👈شکوفههای سعادت
👉@sh_saadat
🍀 لاتَنْظُرُوا فی عُیُوبِ النّاسِ کَالْأرْبابِ وَانْظُرُوا فی عُیُوبِکُمْ کَهَیْئَةِ الْعَبـْدِ.
🍀 امـام صـادق علیه السلام فرمـود:
ارباب گونه به عیوب دیگران ننگرید، بـلکه چـون بنـده اى متـواضع، عیب هاى خود را وارسى کنید.
تحف العقول / ۲۹۵
👈شکوفههای سعادت
👉@sh_saadat
👌هفته بزرگداشت بسیج مبارک باد.🌷🌷
👈شکوفههای سعادت
👉@sh_saadat
🔅مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلاَّ ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ
🍀كسى چيزى را در دل پنهان نكرد جز آن كه در لغزشهاى زبان و رنگ رخسارش، آشكار خواهد گشت.
نهج البلاغه، حکمت ۲۶
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saadat
🔆 گزارش تصویری جلسه هفتگی آموزش قرآن ( ویژه بزرگسالان )
🍀هر هفته چهارشنبه ها
بعد از نماز مغرب و عشا
_کانون فرهنگی هنری شهید کارگر
_کانون فرهنگی تبلیغی فطرت
_ مسجد آقایار سلطان شهرستان میانه
👈شکوفه های سعادت
👉@sh_saadat
🎙سخنرانی حاج آقا علیپور
🗓 زمان: پنجشنبه ٣ آذر| ساعت ۱٩:٣۰
🔻مکان:
قم، مسجد قمر بنی هاشم
هیئت انصارالمهدی(عج)
پیوند آدرس مسجد:
https://goo.gl/maps/nGmPmjDP7NukWJtz9
📌ویژه برادران
📺 #پخش_زنده از کانال ندای پاک فطرت در ایتا
💠کانال ندای پاک فطرت
🆔 @nedayepakefetrat