eitaa logo
شکوفه های سعادت(کانون تبلیغی فطرت)
868 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
200 فایل
جهت نشر و ترویج معارف معرفتی ناب اهل بیت(ع) اقدام به ایجاد کانال شکوفه های سعادت گردید. 📱ارتباط با ادمین: @YaQaem313 پیام‌گیر : 📩 https://gkite.ir/es/8258024 (کانون فرهنگی تبلیغی فطرت و کانون فرهنگی هنری شهید کارگر مسجد آقایار سلطان شهرستان میانه )
مشاهده در ایتا
دانلود
💠صفت هشتم: سوء ظن و بد دلی به خدا و خلق ◽این صفت رذیله نتیجه جبن وضعف نفس است، زیرا که هر «جبان» ضعیف النفسی هر فکر فاسدی که به خاطرش می گذرد و به قوه واهمه او در می آید اعتقاد می کند و پی آن می رود و این صفت خبیثه از مهلکات عظیمه است. 🔻خداوند عالم می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم» یعنی: «ای گروه مؤمنین، اجتناب کنید از بسیاری از گمان به درستی که بعضی از گمانها گناه است». 🔻و دیگر می فرماید : «و ظننتم ظن السوء و کنتم قوما بورا» یعنی: گمان بد بردید، و شماقومی بودید به هلاکت رسیده». 🔻و حضرت امیر المؤمنین - علیه السلام - می فرماید که: «باید امر برادر مؤمن خود رابه بهترین محامل حمل کنی و باید به سخنی که از برادر تو سرزند گمان بد نبری مادامی که محمل خوبی از برای آن بیابی». 🔻و مروی است که: «خدای - تعالی - حرام کرده است از هر مسلمی خون او را وعرض او را و ظن بد به او بردن را». 🔹️و همین مذمت از برای ظن بد کافی است که آن را قرین کشتن مسلم و دست اندازی به حریم و عرض او نموده و شکی نیست که هر که در باطن، بد به دیگری برد و اورا به شر و فساد نسبت دهد در ظاهر به نظر حقارت او را می بیند و اکرام او را «کماینبغی» بجا نمی آورد و در حقوق او کوتاهی می کند. بلکه مضایقه از غیبت و اظهار آنچه گمان به او برده نمی کند و همه این امور منشا هلاکت او می شود. 🔸️و شبهه ای نیست در اینکه هر که ظن بد به مسلمانان می برد خبیث النفس و بدباطن است و هر کسی را مثل خود می داند . و خباثت باطن او به ظاهرش نیز سرایت می کند و دل هر مؤمن پاک طینتی نسبت به همه خلایق، پاک و صاف است و ظن بد به احدی نمی برد. ◀️و سِر اینکه ظن بد به مردم بردن علامت خباثت نفس است و شارع از آن نهی فرموده آن است که آن نمی باشد مگر از القای شیطان خبیث، زیرا که بجز علام الغیوب احدی از باطن دیگری آگاه نیست و هیچ دلی را به دل دیگر راه نمی باشد. ❓پس چگونه می تواند شد که کسی چیزی را ندانسته و به چشم خود مشاهده نکرده و از گوش خود نشنیده، در حق غیر اعتقاد کند؟ ✅پس ظن بدی که آدمی می کند امری است که از راهی که نمی داند به دل او افتاده و نیست آن راه، مگر راه شیطان. پس شیطان آن گمان را به دل او انداخته و به آنچه گمان برده و خبر داده و آدمی چگونه خبری که شیطان داده باشد قبول می کند و حال آنکه شیطان از هر فاسقی فاسق تر است. 🔻و خدا می فرماید: «ان جاءکم فاسق بنبا فتبینوا» یعنی: «اگر فاسقی شما را خبری آوردتبین کنید و آن را قبول نکنید». ⬅️پس از برای اهل ایمان جایز نیست که تصدیق آن لعین را کنند - اگر چه بعضی قراین خارجیه به آن ضم شود - تا به سرحد یقین رسد. 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد. 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
امام جعفرصادق(علیه‌السلام): 🔹️أَحسِنوا ظنُونَكُم بِاِخوانِكُم تَغَتَنِموا بِها صَفاءَ القَلبِ وَ نَقاءَالطَّبعِ. 🔸️در حق برادران خود حسن‌ظن داشته باشید که برای شما صفای دل و پاکیزه‌طبعی به دنبال خواهد داشت. بحار، ج ٥، ص ١٩٦ 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
1263-14010611.mp3
31.14M
🎧 گوش دهیم. 🎙جلسه ماهانه ▪️اولین جمعه ماه قمری؛ صفر 1444 ⏰ 64 دقیقه 🗓 تاریخ: 1401/06/11 🔢 شماره فایل: 1263 📤حجم فایل: 29 مگابایت ▶️ پیوند دریافت: http://dl.nedayepakefetrat.ir/Sound/1263-14010611.mp3 🔗پیوند دریافت در آپارات👇 https://aparat.com/v/K5nBk 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
🔰بیانیه در خصوص اهداف فعالیت‌ها در این مجموعه بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی محمد خاتم النبیین و اهل بیته الطیبین الطاهرین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین و الشهداء و الصدیقین و جمیع عباد الله الصالحین. اما از آنجایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در جایگاه وارث انبیا علیهم السلام در امر خطیر تربیت امت در خط عبودیت حضرت حق و هدایت جامعه در مسیر رشد و تعالی افراد به سوی هدف آفرینش، در همۀ قضایا و وقایع خُرد و کلان نقش ایفا می‌کنند، در همین راستا فعالان عرصه‌های مختلف جامعه را از افراط و تفریط بر حذر داشته و همه را به میزان و قسط و اعتدال شرعی توصیه می‌نمایند. از این رو از طرفی در تعریف فعالیت آتش به اختیار می‌فرمایند: «من به همه‌ آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً می‌گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار. البتّه در جنگ، قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور میدهد، امّا اگرچنانچه رابطه‌ی قرارگاه ‌قطع شد یا قرارگاه عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتش‌به‌اختیار می‌دهد. خب شما افسرهای جنگ نرمید -قرار شد شما افسران جوان جنگ نرم باشید- آنجایی که احساس میکنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمیتواند درست مدیریّت کند، آنجا آتش‌به‌اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید. گاهی اوقات انسان احساس می‌کند دستگاه‌های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند این‌ها دچار اختلالند، دچار تعطیلند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس می‌کند. حالا مثلاً فرض بفرمایید این‌همه ما مسئله‌ فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئله‌ اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است.» که بدین وسیله در واقع به مردم روحیه شجاعت، حق طلبی، پویایی، پرهیز از سست عنصری و کسالت و نیز تقویت نظارت عمومی که همان مصداقی از فریضه عظیمه امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد، می‌دمند. و از طرف دیگر به رعایت موازین شرعی و قانونی و داشتن برنامه منطقی و عقلایی و حفظ شئونات اخلاقی هم تاکید دارند. می‌فرمایند: «آتش‌به‌اختیار، به معنای بی‌قانونی و فحّاشی و طلبکار کردن مدّعیانِ‌ پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوءاستفاده‌ی دشمنان از وضعیّت کشور، و مراقب حفظ قوانین [باشند]؛ این مراقبتها در درجه‌ی اوّل متوجّه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقه‌مندند و مایلند که کشور به سمت هدفهای خود حرکت بکند.» بنائاً در مجموعۀ "به سوی فطرت" به عنوان یکی از حلقه‌های میانی سعی وافر بر این است که تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها طبق موازین شرعی، قانونی و اخلاقی صورت بگیرد و لذا گزارش عملکردهای میدانی این مجموعه به همراه محتوا و مستندات و خروجی این مجموعه جهت بررسی سلامت روند اجرایی و مدیریتی آن به طور شفاف در دسترس هر مسئول محترمی از هر تشکیلاتی قابل ارائه بوده تا جهت ارزیابی مُدقانۀ آن، توسط هر شخصیت حقوقی و حقیقی قرار بگیرد. هدف این مجموعه تربیت جوان مؤمن انقلابی به منظور نقش آفرینی در عرصه‌های عملیاتی بیانیه گام دوم است. ما عمل به قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را بر خود واجب می‌دانیم؛ فلذا هرگونه عدول از مبانی و راهبردهای مذکور و خروج از چهارچوب شرع و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی را منافی با فرمان معظم‌له میدانیم. از خداوند منان عاجزانه و ذلیلانه مسألت داریم که این قدم ناچیز و غیر قابل ذکر را در اطاعت از فرمان ولی امرمان و نائب بر حق حضرت ولی الله الأعظم عجل اللّه تعالی فرجه الشریف به فضل و کرم خود قبول فرماید و با خشنودی و توجهات آن حضرت، ما را از لغزشهای نفس مصون بدارد. حسین علیپور 11 شهریور 1401 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
گزیده توصیه‌ها و دستورات سلوکی پیرامون راهپیمایی اربعین و زیارت سیدالشهداء(ع).pdf
1.08M
🔰گزیده توصیه‌ها و دستورات سلوکی پیرامون راهپیمایی اربعین و زیارت سیدالشهداء(ع)، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره) 💎 🔸استاد فیاض بخش 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
💠صفت نهم: غضب و اسباب آن 🔹️آن عبارت است از حالت نفسانیه که باعث حرکت روح حیوانی و از داخل به جانب خارج از برای غلبه و انتقام می شود و هرگاه شدت نمود باعث حرکت شدیدی شود که از آن حرکت، حرارتی مفرط حاصل، و از آن حرارت دود تیره ای بر می خیزد و دماغ و رگها را «ممتلی» می سازد و نور عقل را می پوشاند و اثر قوه عاقله را ضعیف می کند. 🔸️و به این جهت در صاحب غضب، موعظه و نصیحت اثری نمی بخشد. بلکه پند و موعظه، درشتی و شدت را زیاد می کند و حرکت قوه غضبیه به این جهت امری است که هنوز واقع نشده است بلکه محتمل الوقوع است و به جوش آمدن شعله غضب، به جهت دفع آن است، یا به سبب امری است که واقع شده و حرکت آن به جهت انتقام است. ◽پس اگر انتقام ممکن باشد و قدرت بر آن داشته باشد، چون غضب به حرکت آمدخون از باطن به ظاهر میل می کند و رنگ آدمی سرخ می شود و اگر انتقام ممکن نباشد واز آن مایوس باشد خون میل به باطن می کند و به آن جهت رنگ آدمی زرد می شود. اگر غضب بر کسی باشد که نداند خواهد توانست انتقام از او بکشد یا نه، گاهی خون میل به باطن و گاهی میل به ظاهر می کند، و به این جهت رنگ آدمی گاهی سرخ و گاهی زردمی شود. 🔻مخفی نماند که مردمان در قوه غضبیه بر سه قسم اند: 1️⃣بعضی در طرف افراط هستند، که در وقت غضب فکر و هوشی از برای ایشان باقی نمی ماند و از اطاعت عقل و شرع بیرون می روند. 2️⃣و طایفه ای در طرف تفریط اند، که مطلقا قوه غضبیه ندارند. و در جائی که عقلا و یاشرعا غضب لازم است مطلقا از جا بر نمی آیند. 3️⃣و گروهی بر جاده اعتدال مستقیم اند، که غضب ایشان به موقع ، و غلظت ایشان به جاست و در هنگام غضب از حد شرع و عقل تجاوز نمی کنند. ❇و شکی نیست که حد اعتدال آن، مرغوب و مطلوب است. بلکه آن فی الحقیقه غضب نیست، بلکه شجاعت و قوت نفس است و طرف تفریط آن نیز اگر چه غضب نباشد اما مذموم و قبیح، و نتیجه جبن و خواری است و بسا باشد که از غضب بدتر بوده باشد، زیرا که کسی را که هیچ قوه غضبیه نباشد بی غیرت و خالی از حمیت است. ◾و از این جهت گفته اند: «کسی که در موضع غضب به غضب نیاید خر است». ◀️و از حضرت امیر المؤمنین - علیه السلام - مروی است که: «حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - از برای دنیا هرگز به غضب نمی آمد. اما هرگاه از برای حق ، غضبناک می شد احدی را نمی شناخت، و غضب او تسکین نمی یافت تا یاری حق را نمی کرد. ✅و از آنچه گفتیم معلوم شد که غضب مذموم، آن است که در حد افراط باشد، زیرا که: اعتدال آن، ممدوح است و تفریط آن غضب نیست ، اگر چه از صفات ذمیمه است. 👈شکوفه‌های سعادت 👉 @sh_saadat
◾الْمُؤْمِنُ إِذَا غَضِبَ لَمْ يُخْرِجْهُ غَضَبُهُ مِنْ حَقٍّ وَ إِذَا رَضِيَ لَمْ يُدْخِلْهُ رِضَاهُ فِي بَاطِلٍ وَ الَّذِي إِذَا قَدَرَ لَمْ يَأْخُذْ أَكْثَرَ مِمَّا لَهُ. ◽مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به باطل نكشاند و چون قدرت يابد بيش از حقّ خود نگيرد. بحارالأنوار ج 75، ص 209، ح 85 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا مَنْ بِِزِیارَتِهِ ثَوابُ زِیارَة سَیِّدِ الشُّهَداءِ یُرْتَجی از آیت الله بهجت رحمت الله علیه نقل شده که فرمودند: آنانکه که برای زیارت اربعین توانایی رفتن به کربلا را ندارند، اگر به زیارت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه در شهر ری بروند، لطف عمیم خداوند اقتضاء دارد آنچه آنجا باید به زائر بدهند اینجا میدهند ... 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
💠غضب مفرط و مفاسد آن ◽بدان که غضب مفرط، از مهلکات عظیمه و آفات جسمیه است و بسا باشد که: به امری مؤدی شود که باعث هلاک ابد و شقاوت سرمد گردد چون قتل نفس، یا قطع عضو. ◽و از این جهت است که گفته اند: «غضب جنونی است که دفعی عارض می گردد». 🔸️و بسا باشد که شدت غضب، موجب مرگ مفاجات گردد. 🔻و بعضی از حکما گفته اند که: «کشتی که به گرداب افتاده باشد و موجهای عظیم آن رافرو گرفته باشد و بادهای شدید آن را به هر طرف افکند به خلاص و نجات نزدیکتر است از کسی که شعله غضبش به التهاب آمده باشد». 1️⃣و در اخبار و آثار، مذمت شدید در خصوص غضب وارد شده است. حضرت رسول - صلی الله علیه و آله - فرمودند که: «غضب ایمان را فاسد می گرداند چنانکه سرکه عسل رافاسد می کند». 2️⃣و از حضرت امام محمد باقر - علیه السلام - مروی است که: «این غضب آتش پاره ای است از شیطان، که در باطن فرزند آدم است. و چون کسی از شما غضبناک گردید چشمهای او سرخ می گردد و باد به رگهای او می افتد و شیطان داخل او می شود». 3️⃣و از حضرت امام جعفر صادق - علیه السلام - مروی است که: «غضب، کلید هر بدی و شری است». 4️⃣و باز از آن حضرت مروی است که: «غضب، دل مرد دانا را هلاک می کند». 5️⃣و نیز آن حضرت فرموده است که: «کسی که قوه غضبیه خود را مالک نباشد عقل خود را نیز مالک نیست». ‼️و مخفی نماند که علاوه بر اینکه خود غضب از مهلکات عظیمه و از صفات خبیثه است، لوازم و آثاری چند نیز بر آن مترتب می شود که همه آنها مهلک و قبیح است، مانند: فحش و دشنام و اظهار بدی مسلمین و شماتت ایشان و سر ایشان را فاش کردن وپرده ایشان را دریدن و سخریه و استهزاء به ایشان کردن و غیر اینها از اموری که از عقلاصادر نمی گردد. ✅و از جمله لوازم غضب آن است که البته بعد از تسکین «نایره» آن، آدمی پشیمان و افسرده خاطر می گردد و غضبناک و غمناک و شکسته دل می شود و باعث دشمنی دوستان و شماتت دشمنان، و شادی ایشان و سخریه و استهزای اراذل و اوباش، و تالم دل و تغیر مزاج، و بیماری تن می گردد. ⭕و عجب این است که: بعضی چنان توهم می کنند که: شدت غضب از مردانگی است، با وجود اینکه افعالی که از غضبناک سر می زند افعال اطفال و دیوانگان است نه کردارعقلا و مردان. 📛همچنان که مشاهده می شود کسی که: شدت غضب بر او مستولی شدحرکات قبیحه و افعال ناشایسته از دشنام و هرزه گوئی و سخنهای رکیک از اوسر می زند و بسا باشد که دشنام به ماه و خورشید و ابر و باد و باران و درخت و جماد وحیوان می دهد و می رسد به جائی که کاسه و کوزه خود را می شکند و با حیوانات وجمادات به سخن درمی آید و چون دست او از همه جا کوتاه شود جامه خود را می درد و بر سر و صورت خود می زند و خود و پدر و مادر خود را دشنام می دهد . و گاهی چون مستان و مدهوشان به هر طرف دویدن می گیرد و بسا باشد که بیهوش می شود و به زمین می افتد. آری: خشم و شهوت مرد را احول کند ز استقامت روح را مبدل کند ⬅️و چگونه امثال این افعال نشانه مردی و شیردلی است و حال اینکه پیغمبر خدا - صلی الله علیه و آله و سلم - فرمودند که: «شجاع، کسی است که در حالت غضب خودرا تواند نگاه داشت». 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❓این سخن علیه السلام که با رسیدن به سرزمین می‌فرمایند چه معنایی در بر دارد؟ 💫« آه مِنْ کَرْبٍ وَ بَلا » علیه السلام 🏴 کانال نشر بیانات استاد تحریری⬇️⬇️⬇️ 🌐http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
🔸️الغَضَبُ يُردِي صاحِبَهُ و يُبدِي مَعايِبَهُ 🔹️خشم، صاحب خود را نابود مى كند و عيبهايش را آشكار مى سازد. غررالحکم، ج۱، ص ۹۱ 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
💠عوامل ذلت و خواری أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اِسْتَشْعَرَ اَلطَّمَعَ آن كه طمع را شعار خود گرداند خود را خرد نماياند وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ و آن كه راز سختى خويش بر هر كس گشود، خويشتن را خوار نمود وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ و آن كه زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها بينداخت 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
🎙سخنرانی حاج آقا علیپور 🗓 زمان: پنجشنبه ۳۱ شهریور | ساعت ۲۰ 🔻مکان: قم، مسجد قمر بنی هاشم هیئت انصارالمهدی(عج) پیوند آدرس مسجد: https://goo.gl/maps/nGmPmjDP7NukWJtz9 📌ویژه برادران 📺 از کانال ندای پاک فطرت در ایتا 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
g-179.mp3
4.98M
🔆مقایسه زمان طاغوت و زمان ولایت 🌹حاج آقای علیپور 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat
دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا گاه می گوید پدر، گاهی حسن، گاهی رضا 🖤 عجل‌الله تعالی فرجک 👈شکوفه‌های سعادت 👉@sh_saadat