هدایت شده از مطالب
3.doc
39.4K
سخه word
✳️ اختصاصی / تلخیصی از نکات مهم کتاب "خدمات متقابل اسلام و ایران " ( اثر شهید مرتضی مطهری)
✏️ به قلم حجت الاسلام و المسلمین جلالی اصل
🛑 بخش سوم: ناسیونالیسم
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح_شهید_کمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
پاشنه آشیل مجلس شورای اسلامی
دوره جدید مجلس شورای اسلامی در شرایط حساس، پیچیده، پرالتهاب و پر انتظاری شکل گرفته است. مشکلات معیشتی و ولنگاری بازار و رهاشدگی قیمتها سبب شده تا چشمها به قانونگذاری و نظارت و ابتکار عمل مجلس دوخته شود. مجلسیها میتوانند تأثیرگذار باشند و نقش مجلس در بسیاری از امور تعیینکننده است و در رأس امور تکیه دارد.
درک صحیح از این جایگاه و باور به آن و اقدام انقلابی و ایثار در این راستا از لوازم توفیق است. بااینحال باید نسبت به آنچه پاشنه آشیل تلقی میشود با بصیرت، درایت، وقف شدن کردن خویش برای خدمت، رویکرد جهادی و طرحهای کارشناسی عمیق و دقیق عبور نماید.
البته چهار رکن رویکرد رئیس محترم مجلس شورای اسلامی دکتر قالیباف شامل «شفافسازی، مردمی سازی، هوشمند سازی، کارآمد سازی» نسخه قابل قبولی برای برونرفت از وضع موجود و کاهش فشار معیشتی و ساماندهی اوضاع میباشد.
مجلس باید پناهگاه مردم، سخنگوی مردم و مدافع آحاد جامعه باشد. مجلس میتواند مطالبه حیاتی رهبر حکیم انقلاب مبنی بر کاهش یا قطع وابستگی بوده به نفت را سردست بگیرد و جامه عمل بپوشاند تا افتخاری که چهار دهه زمین مانده است را نصیب خود سازد. علاوه بر آن امنیت و آرامش را از رانتخواران، ویژه خواران، مافیا و باندهای قاچاق، آقاها و آقازادهها و امثال آنان سلب نماید و طعم انقلابی گری را بیشازپیش در ذائقه مردم بچشانند.
به نظر میرسد پاشنه آشیل این مجلس در چند محور قابلتوجه است. رویکرد احتمالی سیاسیکاری و افراطیگری سیاسی، طرحهای غیرکارشناسی و ناپخته و سطحی، نطقها و نظرات احساسی و بهدوراز عقبه خبرگی، غفلت از پژوهش محوری، حاشیهسازی و یا مشغول شدن به حاشیهسازی دیگران، تأخیر انداختن نظارتها، غفلت از تسریع در قانونگذاری و مواجه بودن با قوانین دستوپا گیر و مقررات ناکارآمد و امثال آنها میباشد که باید نسبت به آنها اهتمام جدی و بیوقفه داشته باشند.
هیأت رئیسه از رویگردانی مردم از تجربه هیأت رئیسه سابق و عبرتهای ناشی از آن توجه مضاعف مبذول دارند و از بازیهای سیاسی معطوف به قدرت پرهیز نمایند. یکی از آفتهایی که مسئولان و نخبگان را بهزانو درمیآورد و با ادبار مردم مواجه میسازد این است که خداینکرده قدرت برای کسی اصالت پیدا کند. در این صورت برای رسیدن به قدرت و یا حفظ و ماندگاری قدرت فردی و جناحی به هر کاری دست میزند و برای او قدرت در جایگاه هدف مینشیند و هر وسیله در مسیر آن توجیهپذیر شده و به وادی سکولاریسم خواهد غلطید و دیانتش بهتدریج تحتالشعاع قدرتطلبی قرار خواهد گرفت.
بنده البته علاقه تمایل ندارم از برخی ادبیات در نقادی استفاده کنم لکن برخی سخنان اخیر ناجوانمردی را به حد اعلی میرساند.
امروز چهارشنبه 15 مرداد رئیسجمهور در راستای رویه جاری دولت مبنی بر حاشیهسازی، فرافکنی و عملیات روانی نسبت به سایر قوا که تخصص اصلی ایشان میباشد اعلام کرد «این هفته در جلسه سران قوا به نتیجه نرسیدیم و قرار شد یکشنبه آینده ادامه جلسه را داشته باشیم تا اگر به دولت کمک کنند دست دولت باز شود». این شیوه البته رویه همیشگی تیم کاملاً امنیتی دولت است و در راستای تحریف حقایق، فریب و انحراف افکار عمومی از واقیات دولت، چنین القا میکند که دست دولت بسته است و نمیگذارند دستش در حل مشکلات باز شود. مردم عزیز ما البته 7 سال است که ناتوانی دولتمردان، سوء مدیریت، شیفتگی به تسلیم، بیتدبیری و بیتفاوتی نسبت به خواستهها و نیازهای عمومی را مشاهده کرده و با این سخنان خام نمیشوند اما مردودی لیبرالها در انجام وظیفه حتی برای هواداران سابقشان آشکارتر خواهد شد. خداوند متعال بهترین قضاوت کننده است.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
#بصيرت؛
هيروشيماي معيشت
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در صفحه اينستاگرام خود درباره حادثه هولناك بيروت نوشت: انفجار كم سابقه بيروت كاملا مشكوك است و با رفتارهاي امريكايي اسراييلي سالهاي اخير هماهنگي و سنخيت دارد. با اين فرض حكايت انفجار بندر اقتصادي بيروت از دو منظر مهم جاي تامل دارد: از زاويهاي جايگزيني جنگ اقتصادي به جاي جنگ نظامي و از طرف ديگر راهبرد تهديد معيشتي به جاي استفاده از بمب اتم است.
ميتوان سياست اسراييل و امريكا را هيروشيماي معيشت و يا گندم ناميد؛ زيرا در حادثه بيروت و حوادث مشابه بيشترين مسالهاي كه به عنوان پيش نياز افزايش فشار بر مردم مورد تهديد و آسيب، واقع شده معيشت و قوت مردم بوده است.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
🔴 #لبيك_يا_خامنه_اي ترند سوم جهان در توییتر
🔹بعد از آنكه روز گذشته در كارزار توئيترى «لبيك يا خامنه اي» كليدواژه #لبيك_يا_خامنه_اي ترند نخست توئيتر فارسى شد، با رقم خوردن آمار جالب توجه «۴۰ هزار محتوا در هر ساعت» و ادامه انتشار مطالب متنوع درباره رهبرانقلاب و جايگاه ولايت فقيه و تاكيد بر ادامه راه غدير، اين كليدواژه «ترندسوم» توئيتر جهانى شد.
🔹اين درحالى است كه شبكه توئيتر مانند آنچه درتجربه هاى قبلىِ ترندينگ مفاهيم اسلامى انقلابى عمل كرده، با معرفى كليدواژه هاى انحرافى پرشمار، به مقابله با كليدواژه اصلى اقدام كرد كه عملا موجب حذف هزاران پست ذيل كليدواژه اصلى شد.
با مشارکت ده ها هزار کاربر از اقصا نقاط جهان و انتشار بیش از ۵۰۰ هزار محتوا، كمپين «لبيك يا خامنه اي» تا شامگاه شنبه روز عيدغدير ادامه دارد.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
احیای جهاد تبیین
👈 یکی از فعالیت های بسیج برگزاری جلسات تبیینی و روشنگری است که با محوریت مساجد و پایگاه ها نسبت به رفع شبهات و ارتقای شناخت و بصیرت افراد اقدام میشود، اما چند ماه است که به خاطر کرونا این جلسات تعطیل شده، ولی جنگ تبلیغی امپراطوری رسانهای دشمن و ایادی داخلی آنها در قالب جریان تحریف، دائماً مشغول عملیات یاس آفرینی، اعتماد زدایی و اختلاف افکنی هستند، لذا ضرورت احیای جهاد تبیین غیر قابل انکار است.
فضای مجازی امکان احیای جلسات تبیینی بسیج را می دهد، فقط همت فرماندهان پایگاه ها را می طلبد که اعضای خود و اهالی مسجد محل را در قالب یک کانال مجازی ( در یکی از شبکه های داخلی و ترجیحا روبیکا)، عضو نمایند و یکی از هادیان سیاسی یا روشنگران و یا مربیان به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار در حد ۲۰ دقیقه بر اساس محورهایی که در کانال معیار ارائه میشود، به صورت فایل صوتی مطلب ارائه نمایند و ۲۰ دقیقه هم به سوالات اعضای کانال که به صورت نوشتاری برای آنها در همان کانال ارسال میشود، جواب دهد.
قطعاً جهاد تبیین در قالب مجازی بسیار ساده تر از جهاد اکبر و جهاد اصغر است و مباد که در این جهاد، شرمنده امام امت شویم که به صراحت فرمودند: جوانان انقلابی، ایران را از محاصره تبلیغاتی دشمنان نجات دهند که شکست جریان تحریف، قطعاً به شکست تحریم منجر خواهد شد.
انشاالله
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
✅ رمزگشایی از اظهارات نخست وزیر لبنان درباره انفجار بیروت
🔹انفجار مهیب عصر سه شنبه بیروت چنانچه در خبرهای اولیه عنوان شد، مربوط به آتش سوزی در یک انبار نگهداری مواد اولیه تولید اقلام محترقه بوده که با سرایت آتش به محل دپوی حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم، رخ داده است.
🔹شب گذشته «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در اولین واکنش رسمی نسبت به وقوع انفجار بصورت کاملا هوشمندانه بر ضرورت بررسی علت وقوع انفجار تأکید کرد و گفت: نمیخواهیم که زود گمانهزنی کنیم، اما اجازه نخواهیم داد عاملان وقوع این فاجعه بدون مجازات باقی بمانند.
🔹اظهارات دیاب نشان میدهد که او این رخداد را دستکم از نقطه نظر زمینههای بروز آن، یک تصادف تلقی نمیکند و بر مجازات مسببین آن تاکید دارد.
🔹به گفته برخی منابع لبنانی، در سال ۲۰۱۴ و در جریان جنگ داخلی سوریه برخی افراد از جمله «اشرف ریفی» رییس پیشین سازمان اطلاعات داخلی لبنان که از جریان معارضه مسلح ضد حکومت قانونی «بشار اسد» حمایت میکردند، اقدام به ورود مواد اولیه لازم برای مواد منفجره کردند که این محمولههای بزرگ کشف، توقیف و در بندرگاه انبار شد.
🔹گروههایی که این افراد به آنها وابستهاند به صورت تاریخی بر بندرگاه بیروت تسلط دارند و شاید به همین دلیل است که مواد منفجره خطرناک بدون رعایت استانداردهای ایمنی در بندر، انبار شده است.
🔹صرف نظر از اینکه صهیونیستها و آمریکاییها نقشی در این حادثه داشتهاند یا نه، بیشترین نفع از این واقعه دلخراش نصیب آنها خواهد شد و به طور قطع اگر عمدی در کار پیدا شود حتما انگشت اتهام به سمت تل آویو میرود چون آنها ماههاست بدنبال صدمات شدیدتر بر پیکر نحیف اقتصاد لبنان و معیشت مردم هستند.
🔹اگر سخنان حسان دیاب را در اشاره به وجود برخی پشت پردهها مدنظر قرار دهیم باید به دنبال پاسخ به این سوالات باشیم که این بندر در اختیار کدام جریان سیاسی در لبنان است؟ وارد کننده ترقه و مواد محترقه چه کسانی هستند؟ چرا این مواد در کنار انبار نیترات آمونیم نگهداری شده است؟ مسئولیت این بیمبالاتی بر عهده کیست؟ و چرا رسانههای سعودی در همان ابتدا و بدون هیچ مستندی انگشت اتهام خود را به سوی حزبالله نشانه رفتهاند؟
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
🔴ادامه رکوردشکنی کارزار توئیتری «لبیک یا خامنه ای»
🔹 در ادامه پویش جهانی #لبیک_یا_خامنه_ای که در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم از روز گذشته آغاز شد، کاربران موفق شدند با انتشار یک میلیون محتوا ذیل این کلیدواژه، ترند سوم توئیتر در جهان را به دست آورند اما نکته قابل توجه آنکه این کلیدواژه از شب گذشته تا کنون توانسته در مدت ۲۴ ساعت و علی رغم حضور کلیدواژه های میلیونی پیرامون موضوعات مهم در نقاط مختلف دنیا، همچنان در میان ۱۰ ترند برتر جهان حضور داشته باشد.
🔹 #لبیک_یا_خامنه_ای تاکنون بیش از ۱۴۳ میلیون ظرفیت بازدید ایجاد کرده است.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
امروز به هرکوچه اذان باید گفت
در وصف علی ز آسمان باید گفت
چون عید امیرالمومنین است
تبریک به صاحب الزمان باید گفت
🔹عید غدیر خم مبارک باد🌺
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
#ایران_و_اسلام
شکل گیری ملت
احساس ملی یا ناسیونالیسم عبارتست از وجود احساس مشترک یا وجدان وشعور جمعی درمیان عده ای از انسانها که یک واحد سیاسی یاملت را می سازند.
تعریف کلاسیک غربی این است که این وجدان جمعی زاییده شرایط اقلیمی ،نژادی ،زبان مشترک ،سنن وآداب تاریخی وفرهنگ مشترک است.
ولی بادقت بیشتر درواقعیتهای فردی واجتماعی بشر نشان می دهد که این عوامل نقش بنیانی ودرونی درتکوین وجدان جمعی ندارند ونمی توانند برای همیشه مایه وملاط چسبندگی وپیوستگی افرادی از ابناء بشر تحت یک ملیت گردند.
زبان
عامل زبان مشترک رانه یک عنصر سازنده بلکه عاملی محصول ملیت می یابیم.
زبان هیچ ملتی ازابتدای تکوینشان به صورت فعلی نبوده بلکه پس ازجمع شدن مردمی دریک جا زبان هم بوجود آمده وتکامل پیدا کرده.
نژاد
همه نژادهای بشری ،درصورت حضورشرایط اجتماعی واخلاقی معین می توانند ازتمام خصوصیات انسانها برخوردار شوند.
نژاد عرب قبل اسلام خصوصیات منفی داشتند ولی باظهور اسلام خصوصیاتی پیدا کردند که ازمترقی ترین جامعه های انسانی انتظار می رود .
سنت ها
سنت ها هم محصول ملیت است
وحیات وفعالیت انسانها، نه مایه وپایه آن.
اقلیم و طبیعت
شرایط اقلیمی وطبیعی .
بشر ابتدایی تحت تاثیر محرکات غریزی وطبیعی بودند وبتدریج که شعورو قوای ارادی آنها رشد یافت ،ازاسارت طبیعت آزاد تر گردیدند.
هرچه تکامل بیشتر نقش عناصر اقلیمی کمتر .
امروز کشورهایی رامی بینیم درمنطقه معین ،وشرایط اقلیمی وطبیعی مشابه که نه فقط باهم ملیت رانمی سازند بلکه اختلافهاوتضاد زیادی باهم دارند،ملیت هندو با مسلمانان را می بینیم که دریک اقلیم هستند ومتضاد یا انگلیس وایرلند که تضاد دارند.
برعکس کشورهای که هیچدکدا م
ازعوامل اشتراکی زبان ،سنن ،نژاد ،رنگ و...ندارند ولی دوست هم هستند .
تمام عواملی که از طرف نویسندگان غربی به عنوان مبانی ومایه های ملیت ذکر می شوند ،همگی عناصر ونشانه های نخستین برای تعربف ملتهای موجود وتمیز آنها ازیکدیگر توانند بود
عوامل متعارف زبان ،فرهنگ ،سوابق تاریخی ونژادی گرچه درمبادی تکوین یک ملت موثر هستند ولی نقش اساسی وهمیشگی ندارند.
نقش این عوامل عرضی است واصالت ندارد.
زیرا مردمی که یک زمان برای استقلال وحیثیت مبارزه می کردند ،پس از وصول به منظور وهدف،به حسب انتظارات وداعیه هایی که درسر دارند ،بامنافع ومطامع مورد نظرشان باز اختلاف بینشان ایجاد شده ووبه دسته های حاکم ومحکوم وبهره ور ومحروم تقسیم می شوند ومبارزه ملی به صورت مبارزه داخلی وطبقاتی درمی آید .
جدایی ومبارزه ای که بین مردمی با یگ فرهنگ وزبان ونژاد درمی گیرد ،همان مردم وافرادی که قبلا وجدان جمعی درآنان بوجود آمده بود واکنون روابط عوض شده ووجدان جمعی هم می میرد ومحو می شود .
گاهی مردمی از آن سر دنیا بدون اشتراک زبانی ،ملی ،نژادی وفرهنگی دلشان برای ملت های تحت ستمی مثل الجزایر وفلسطین می تپد وحتی می آیند فداکاری می کنند .
ازطرفی درداخل یک کشور جماعت گوناگونی را می یابید که از یک نژاد واسلاف وبا یک زبان وسنت وفرهنگ وشرایط جغرافیایی هستند ولی ابدا باهم پیوند وارتباطی ندارند .
آرمانهای عالی وآینده آنها باهم تطابق ندارد ومتناقض است .
اگر روابطی هست فقط ظاهری ومکانیکی ودرقالب احتیاجات روزمره زندگیست .
پس این مرزهای تاریخی وجغرافیایی وسیاسی ورنگ وزبان نه می تواند مرز بین افرادآدمی شود ونه مایه پیوند افراد گردد .
پس مایه وپایه تکوین یک واحد ملی یا یک ملت وارتباط وپیوندی که بین عواطف ودلهای افراد برقرار می شو د ودرنتیجه آرمان وایده آلهای مشترک بوجود می آورد چیست؟
ادامه دارد...
مجموعه آثار استاد مطهری ،ج۱۴،ص ص ۲۲ تا۳۷
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
🔴جالب است بدانید
1⃣آمریکا از آغاز انقلاب تاکنون۳۵بار ایران را تحریم کردهاست
2⃣۲۴بار توسط دموکراتها و ۱۱بار جمهوریخواهان
3⃣اوباما با اعمال۱۱تحریم علیه ایران رکورددار است
⭕️این یعنی آمریکا، همان آمریکاست چه اوباما باشدکه خاکستری بازی کند یا ترامپ که رو بازی کند
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
❤️امام خامنه ای(مدظله)؛بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجی«قرآن» و در دست دیگرش«سلاح» باشد
🔶هرکس وارداین عرصه(بسیج) شد، باارزشترین افرادجامعه است.من هم افتخارمیکنم
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
✍امام کاظم (علیه السلام) فرمودند:
بلا و گرفتارى بر مؤمنى وارد نمى شود مگر آنکه خداوند عزوجل بر او الهام مى فرستد که به درگاه باری تعالى دعا نماید و آن بلا سریع بر طرف خواهد شد. ولی چنانچه از دعا خوددارى نماید، آن بلا و گرفتارى طولانى می گردد. پس هرگاه فتنه و بلائى بر شما وارد شود، به درگاه خداوند مهربان دعا و زارى نمائید...
📚 الکافی، ج ۲، ص ۴۷۱
✨میلاد امام موسی کاظم (ع)مبارک✨
فاجعه بندر بیروت و دامنه های آن
👈 رسانه های معاند جبهه مقاومت از ساعات اولیه انفجار بندر، خط متهم سازی حزب الله لبنان را دنبال کردند و برخی رسانههای دیگر، آن را مشکوک دانسته و دست اسرائیل و آمریکا را در پس ماجرا دیدند.
اما دولت لبنان همچنان در حال جمع آوری داده ها و تحقیق میدانی است و بر اساس مستندات اولیه این فاجعه بزرگ را معلول یک حادثه می داند، لذا به نظر می رسد برای دانستن حقیقت ماجرا نباید عجله کرد.
از طرفی فاجعه آنقدر بزرگ و پیچیده است که دشمنان مقاومت و بدخواهان مردم لبنان (چه در آن دست داشته باشند یا نه) آن را یک فرصت کم نظیر برای پیگیری اهداف خود بدانند و با عملیات فریب و اغوای رسانهای در پی تضعیف مقاومت باشند، لذا چند پرده را بعد از این فاجعه دنبال می کنند:
پرده اول؛ ایجاد ترس و وحشت
امپراطوری رسانه های غربی، عربی و عبری به گونهای این فاجعه را پردازش می کنند که جبهه مقاومت، از متهم شدن در این فاجعه بزرگ دچار ترس و وحشت شده و ابتکار عمل مقابل نقش آفرینی مثلث شوم ذکر شده را از دست بدهد و دچار خطاهای محاسباتی و عملیاتی گردد.
پرده دوم؛ تحقیر نظام سیاسی لبنان
سفر ماکرون به لبنان و اظهارات عجیب و مداخلهجویانه او در کنار فضاسازیهای رسانهای، نمونه روشنی از تحقیر طرف مقابل می باشد. در پس این تحقیر آنها انتظار دارند مردم و مسئولان لبنانی قدرت تحرک و پویایی خود را در مواجهه با این مشکل بزرگ از دست بدهند و مقابل غربی ها و اسرائیل تسلیم شوند.
پرده سوم؛ بهره گیری از خشونت
سازماندهی و جهت دهی به اعتراضات مردمی که ناشی از کم کاری های انباشته شده توسط دولتهای پیشین بوده است و تحریک مردم به خشونت مرحله سوم سوء استفاده از این فاجعه می باشد که نمونههای آنرا در اخبار اعتراضات لبنان مشاهده میکنیم.
پرده چهارم؛ دخالت خارجی
به میزانی که آنها بتوانند اعتراضات مردمی را گسترش داده و ادارات دولتی را مختل نمایند و قوه تصمیمگیری در این کشور را فلج کنند، زمینه برای دخالت های خارجی فراهم می شود و از آنجا که قبلاً به صراحت از خلع سلاح مقاومت سخن گفتند، هدف غایی این دخالت از هم اکنون مشخص است.
پرده آخر
ظاهر پرده آخر به نفع اهداف مثلث شوم غربی، عبری و ارتجاع عربی است، اما در پس آن و با روشن شدن حقایق، کنار رفتن پرده های تزویر ، فریب و ریا خواهد بود و به موازات دخالت های سیاسی یا نظامی آنها، امکان باز شدن درهای مقابله به مثل جریان مقاومت، فراهم می شود و نباید فراموش کرد که تحولات شگرف از دل بحران های عمیق پدیدار می شود ولی با این اطمینان که خداوند فرمود: "و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم وارثین" ( ما میخواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم) و اینها طلیعه پیش بینی حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که چند سال قبل فرمود: اسرائیل قطعاً ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
🌼 #ایران_و_اسلام
#بخش_پنجم : ما و اسلام
به گواهی تاریخ ما ایرانیان درطول تاریخ با اقوام وملل گوناگون عالم ،به اقتضای عوامل تاریخی گاهی روابط دوستانه وگاه خصمانه داشته ایم.
یک سلسله افکار وعقاید براثر این روابط ازدیگران به ما واز ما به دیگران رسیده است.
هرکجا پای قومیت به میان آمده مقاومت کرده ایم ودرملیت دیگران هضم نشده ایم.
از طرفی ضمن این که به ملیت خود علاقه مند بوده ایم ،این علاقه مندی تعصب آمیز وکور کورانه نبوده است تا سبب کوری
باطن شود ومارا از حقیقت دور نگه دارد وقوه تمیّز را ازمابگیرد.
ازابتدای هخامنشی که ایران کنونی شکل گرفته به اضافه برخی کشورهای همسایه که تحت یک فرمان درآمده ۲۵۰۰سال می گذرد .
ازاین ۲۵قرن ۱۴قرن آن را با اسلام به سر برده ایم.
این دین درمتن زند گی مابوده .
تاریخ ما ،ادبیات ما ،سیاست ما ،قضاوت ما ،فرهنگ وتمدن ما ،شئون اجتماعی ما ،وبالاخره همه چیز ما با این دین توام بوده
است.
درترقی وتعالی ونشر این دین بیش از سایر ملل وحتی عربها کوشیده ایم.
مجموعه آثار ،ج۱۴،ص ۵۳و۵۴
✏️ به قلم حجت الاسلام و المسلمین جلالی اصل
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
هدایت شده از مطالب
99-05-20.pdf
437.2K
🗓نشريه الکترونيکي پيشخوان خبر
◀️ شماره 288
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
مثلث تحریف و تحریم معطوف به دو انتخابات
بیانات راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در عید سعید قربان مبنی بر این که:
«اگر تحریف شکست بخورد، تحریم هم شکست میخورد»
دنیایی از معنا و مصداق در بطن خود دارد و هر یک از ابعاد آن نیازمند تبیین و تحلیل است.
یکی از ابعاد مهم آن پیوستگی، همسویی و همافزایی عوامل «تحریف و تحریم» است. مسائل مربوط به این موضوع به دلیل حساسیت و پیچیدگی شرایط کشور، برخی باید به اجمال اشاره شود تا مخاطب با بصیرت، کیاست و ذکاوت خویش به عمق ماجرا بیندیشد و برخی را نیز میتوان البته بهتفصیل بیان داشت.
جوانان که طلایهدار گام دوم انقلاب هستند و نیروهای دلسوز انقلابی که در چلّۀ پرافتخار گذشته هم خون داده و هم خون دل خورده باید با وظیفهشناسی و عمل به وظیفۀ اسلامی، انقلاب و ملی در این برهۀ سرنوشتساز کماکان ایفای نقش کنند و باری از دوش پرچمدار حکیم بردارند.
عملیات روانی، حلقۀ اتصال «تحریف گران و تحریم گران» است. فضای سیاسی و اردوگاه رسانهای مثلث یادشده نشان میدهد «جبهه استکبار جهانی، اپوزیسیون، شبکۀ نفوذ» دستبهدست هم دادهاند تا دو طیف را در دو انتخابات نجات دهند.
دولت ترامپ با «تهدید، تحریم، تخریب روحیه» به دنبال تبلیغات سیاسی دربارۀ به تسلیم کشاندن نظام جمهوری اسلامی و شبکۀ نفوذ با «شرطیسازی جامعه به مذاکره، شرطیسازی حل مشکلات به رابطه، شرطیسازی اختیارات و باز شدن دست بعضیها» به دنبال واداشتن حاکمیت و مردم به تسلیم است تا مذاکره و رابطه را فتحالفتوح خویش قلمداد کرده و خط غفلتی بر ناکارآمدی، گرانی، فساد، تورم، حقوقهای نجومی، پدیده آقازادگی، زمینخواری، ویژه خواری، پدیده گسترش جاسوسی، وادادگی و دهها رویکرد عمدی و سهوی بکشند و افکار عمومی را به کمای سیاسی ببرند.
در این بین؛ البته جریان روشنفکری سکولار و غربگرا آتش بیار معرکه شده و با همه وجود به مثلث تحریف و تحریم کمکرسانی میکند و جادهصافکن شبکۀ نفوذ شده است. بدین منظور کافی است به رسانههای داخلی در سه ماه گذشته نگاه شود و با تحلیل محتوای نظرات شبکۀ نفوذ و جریان روشنفکری سکولار به نتیجه واقعی دست یابند.
از بین بردن «امید، اعتماد، مشارکت» و تحریک به «اعتراض، اغتشاش، اضطراب» رویکرد مشترک شبکۀ نفوذ است و باید با «روشنگری، افشاگری، آتش به اختیاری» به مصاف آن رفت.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
#ایران_و_اسلام
#بخش_ششم : ملت پرستی در عصر حاضر
یکی از مسائلی که در قرن حاضر مورد بحث وگفتگو قرار گرفته مساله ملیت است .
ملیت پرستی برای جهان اسلام مشکل بزرگی پدیدآورده است. ملیت پرستی برخلاف اصول تعلیمات اسلام است. فکر ملیت پرستی مانع بزرگی برای وحدت مسلمانان است.
دربین مسلمین فکر واحد ،آرمان واحد واحساسات واحد وجود دارد وهمبستگی نیرومندی بین آنان حاکم است. جدایی بین آنها مربوط به حکومتها ودولتها وسیاست هاست نه خودشان.
و درقرون جدید قدرتها ی اروپایی وآمریکا عامل اساسی این جدایی هستند. باهمه اینها ،هیچ یک ازاین عاملها نتوانسته است اساس این وحدت را که درروح مردم قرار دارد ازبین ببرد.
به قول اقبال لاهوری :
امرحق را حجت ودعوی یکیست
خیمه های ما جدا دلها یکیست .
ازحجاز وچین وایرانیم ما
شبنم یک صبح خندانیم ما .
تعداد قابل توجهی ازاین واحد همه ساله در مراسم حج شرکت می کنند.
نژاد پرستی
اما از این طرف فکر ملیت پرستی و نژاد پرستی فکریست که می خواهد ملل مختلف را درمقابل یکدیگر قرار دهد .
شاید این موج ملیت خواهی در اروپا طبیعی بود زیرا مکتبی که بتواند ملل اروپا را در یک واحد انسانی و عالی جمع کند وجود نداشت.
موج ملیت خواهی در بین ملل شرق به وسیله استعمار نفوذ کرد استعمار برای اجرای اصل "تفرقه بینداز و حکومت کن"راهی بهتر از متوجه کردن ملل اسلامی به قومیت و ملیت ندید.
باید کاری کرد که مردم سرگرم افتخارات موهوم شوند، به هندی، به ترک، به عرب، به فارس و ایرانی جدا جدا بگوید سابقه ات چنین و چنان است، نهضت پان ترکیسم، پان عربیسم، پان ایرانیسم و ... ایجاد کنید ...
فکر ملیت و تهییج احساسات ممکن است برای پاره ای ازملت ها آثار مثبت و مفیدی از لحاظ استقلال بوجود آورد.
اما در کشورهای اسلامی سبب تفرقه و جدایی شده. اسلام بر اساس فکر و عقیده قرنهاست که وحدت ایجاد کرده و به خاطر همین اسلام در قرن بیستم و درمبارزه با استعمار نقش قاطعی داشته .
الجزایر، اندونزی، کشورهای عربی و پاکستان بر اساس اسلام مبارزه کرده اند. سوق دادن چنین مردمی بسوی ملیت حقا جز ارتجاع نامی ندارد. سید جمال ملیت خود رامخفی می کرد که احیانا بهانه ای بدست استعمار ندهد واحساسات دیگران را علیه خود تحریک نکند.
عده ای تحت عنوان دفاع ازملیت وقومیت ایرانی مبارزه وسیعی را علیه اسلام آغاز کرده اند و در زیر نقاب مبارزه با عرب و عربیت مقدسات اسلام را به باد اهانت گرفته اند .
این مبارزه که در مجلات، کتابها و روزنامه ها می بینیم یک امر اتفاقی و تصادفی نیست .
تبلیغات زرتشتی گری بالا گرفته که یک فعالیت سیاسی حساب شده است .
می دانند که ایرانی به دین زرتشتی بر نخواهد گشت، شخصیتهای مزدکی ،مانوی و زرتشتی و همه کسانی که تحت عنوان دروغین ملی معرفی می شوند و هیچ صفت مشخّصه ای جز انحراف از تعالیم اسلامی نداشته اند هرگز جای قهرمانان اسلامی را نخواهند گرفت .
هرگز" المقنّع "،و"سِنباد "و"بابک خرم دین "و"مازیار" جای" علی ابن ابیطالب "،و"حسین ابن علی" و حتی "سلمان فارسی" را نخواهند گرفت .
ولی در عین حال جوانان خام را می توان با تحریک احساسات و تعصبات قومی و نژادی و وطنی علیه اسلام برانگیخت .
اگر نمی شود احساسات مذهبی دیگری بجای احساسات اسلامی نشانید ولی می شود احساسات اسلامی را تبدیل به ضد احساسات اسلامی کردو از این راه خدمت شایانی به استعمار کرد.
ادامه دارد
مجموعه آثار استاد مطهری ،ج۱۴،ص۵۴ تا ۵۷
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
❎ بسته بصیرتی روز ❎
🛑 نشریه اخبار و تحلیلهای سه شنبه، ۲۱ مردادماه
https://basirat.ir/fa/news/324012
⭕️سردار جوانی: ضربه متقابل به آمریکا سطحی بالاتر از بازدارندگی دارد
https://basirat.ir/fa/news/324007
❌صبح صادق 962 منتشر شد
https://basirat.ir/fa/news/323975
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
hedayat 010 16-5-99.pdf
560K
💠 نشريه هدايت
🔹شماره ۱۰ نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹
👈🏻محتوای بصیرتی بسیج جامعه زنان
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
hedayat 11 16-5-99.pdf
580.5K
💠 نشريه هدايت
🔹شماره ۱۱ نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹
👈🏻محتوای بصیرتی جامعه اهل سنت
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
hedayat 08 16-5-99.pdf
614.2K
💠 نشريه هدايت
🔹شماره ۸ نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹
👈🏻محتوای بصیرتی بسیج اقشار
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
hedayat 09 16-5-99.pdf
631.4K
💠 نشريه هدايت
🔹شماره ۹ نیمه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹
👈🏻محتوای بصیرتی بسیج دانش آموزی
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
#ایران_و_اسلام
بخش هفتم: درد مشترک
وجدان جمعی واحساس ملیت (ناسیونالیسم)درمیان جماعتی ازمردم زمانی متولد می شود که درد وطلب مشترکی درآن جمع به وجود آمده باشد .
طلب مشترک آرمان جمعی می سازد بدنبال آن به حرکت در می آیند و مبارزه می کنند، متحمل رنج و محرومیت می شوند و بعدا نیز به وجدان جمعی آنان قوام و دوام بیشتری می دهد و میان ایشان علایق و روابط قلبی و یکپارچگی ملی ایجاد می کند.
آن زمان که "فیخته" با حرارت و شدت ناسیونالیسم آلمانی را اعلام کرد یا "گاندی"و"گاریبالدی"برای استقلال "هند" و"ایتالیا" مبارزه می کردندیا مردم"ویتنام" و "فلسطین"برای دردشان آزادی واستقلال طلب می کنند وآن زمان که طبقه وجماعتی ازیک ملت قیام می کنند دو عنصر مشترک در همه آنان وجود دارد:
۱ .درد از ظلم وسیطره انسانها .
۲ .طلب نفی این سیطره .
فیخته بدنبال نفی سیطره و نفوذسیاسی و فرهنگی فرانسه بود
گاندی درپی نفی سلطه انگلستان بود
و الجزایر برای رهایی از استعمار فرانسه
چرا درروزگار بی عدالتی وظلم وسیطره واستعمار" ملیت" بوجود می آید؟
زیرا به وقت محرومیت و گرفتاریها و ایام فقد عواطف و ... تلاش ومبارزه برای رهایی از این وضع است که آدمی خود و فطرتش را کشف می کند .
ارزشها برایش مطرح می شود ،شوق عدالت وحقیقت دراو بیدار می شود.
اینهاست که جامعه را جمع می کند و وحدت می بخشد.
انسان در اعماق وجودش عاشق عدالت، حق و تقواست.
فرهنگ غرب عوامل حق پرستی، عدالت خواهی، آزادهگی و ... را از حیطه عناصر سازنده وجدان مشترک و تشکیل دهنده ملیت خارج می کند .
روشنفکر شرقی و اسلامی و آفریقایی هم می خواهد با همان معیارهای فرهنگ غربی به ملیت و ناسیونالیسم خود رنگ بدهد وآن رابشناساند. یعنی با اسلحه ای که دشمن به او فروخته می خواهد ملیت خود را بسازد و ازآن دفاع کند و فریاد از این اسلحه هایی که از دشمن خریداری می کنید.
🌻 معیار حقانیت ومشروعیت یک نهضت :
الف . در داوطلب مشترک و عصیان علیه سیطره.
ب .عشق و شوق به عدالت و حق و آزادی وجدان.
ملیت خواهی آلمانی چون داعیه نژاد پرستی داشت هرگز برای غیر آلمانی ها سائقه و فروغی نداشته است.
صهیونیزم که اول داعیه رهایی یهودیان از آوارگی و تحقیر بین الملل داشت و این طور به نظر می رسید اینک به ایدئولوژی ستمکار، متجاوز و نژاد پرست تبدیل شده و خریداری ندارد و آزادگان از آن تنفردارند.
نهضت مقاومت فرانسه باتمام قهرمانی های تاکتیکی چون از روح ملت پرستی فرانسوی منشا گرفته بود بعد از جنگ نه تنها مکتب و نهضت آزادی بخش بنا نکرد، بلکه برتجاوز و استعمار ملت الجزایر و کوبیدن نهضت آزادی بخش آنان صحه گذاشت.
ادامه دارد
مجموعه آثار استاد مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران از ص ص ۳۷ تا۴۱
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
✔فرصتسازی تهدیدات با فروش اوراق سلف موازی
«گشایش اقتصادی» کلیدواژهایست که چند روز پیش رؤسای قوه مجریه و مقننه وعده آن را دادهاند و از همان روز تحلیلها و گمانهزنیهای مختلفی در رسانهها، شبکههای اجتماعی و محافل مختلف در خصوص اینکه این وعده چه میتواند باشد، صورت گرفت؛ برخی خبر از رفع احتمالی تحریمها میدادند، عدهای از پیوستن ایران به FATF گفتند و موضوعات دیگری هم بهصورت پراکنده مطرح شد؛ اما به نظر میرسد گشایش اقتصادی از طریق هیچکدام از مسائل یاد شده صورت نخواهد گرفت، بلکه یک مسئله و موضوعی است که کاملاً منشأ داخلی دارد و در صورت همراهی مردم، تا حدود زیادی احتیاجات کشور در شرایط تحریم در زمینه تأمین نقدینگی را برطرف کند.
در این طرح دولت قصد دارد که اوراق سلف موازی با پشتوانه نفت خام را عرضه کند. شنیدههای اولیه حاکی از آن است که در این طرح ۲۲۰ میلیون بشکه (بهطور میانگین روزی ۶۰۰ هزار بشکه) در فاصله یکساله پیشفروش میشود. اجرای صحیح طرح میتواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد که بهصورت فهرستوار به دو مورد اساسی آن اشاره میشود:
1- با خروج آمریکاییها از برجام، جمهوری اسلامی تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی و بینالمللی از سوی ایالاتمتحده قرار گرفته است. تحریمها و فشارهای ظالمانهای که قرار بود در عرض چند ماه ایران را به زانو درآورد و پای میز مذاکرهای بکشاند که رئیسجمهور و مقامات آمریکایی جزئیات آن را تعیین میکنند، اما اکنون باوجود همه سختیها، این خواب آشفته آمریکاییها تعبیر نشده است و در نهایت منجر به تغییر «برایان هوک» مسئول میز ایران انجامید. به نوعی میتوان گفت جمهوری اسلامی ایران ظرفیتهای خاص اقتصادی دارد که در صورت آزادسازی ظرفیتها، هم از حربه دشمن خلاصی یابد و هم آن تهدید را به فرصت تبدیل نماید.
2- تأمین نقدینگی بودجه یکی دیگر از دستاوردهای این طرح است که در برآورد اولیه، حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی از اجرای این طرح عاید دولت میشود که در صورت تحقق، بخش زیادی از کسری بودجه دولت برای سال 99 جبران میگردد.
نکته مهم در طرحهایی در این سطح که از سوی دولت مطرح میشود، اعتماد سرمایهگذاران، بهویژه سرمایهگذاران خرد بسیار تعیینکننده است. اگرچه در این اوراق، ریسک نوسان قیمت دلار و نفت وجود دارد، اما دولت در این مورد تضمین میدهد که سرمایهگذاران در هیچ شرایطی متضرر نمیشوند و حداقل به میزان سقف سود سپرده بانکی، نفع میبرند؛ اما سوابق عملکردی دولت در مواردی همچون؛ سپردههای ارزی، حواشی ایجاد شده در خصوص عرضه صندوق دارا دوم و سابقه فروش سکه برخلاف مواضع اعلامی، استقبال جدی مردم از این طرح را در هالهای از ابهام قرار داده است.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
کفش آهنی جریان تحریف
افول آمریکا یک واقعیت است و نیاز به اثبات ندارد، حتی آمریکاییها خودشان هم میگویند که در حوزههای مختلف، روند آمریکا، روند افت قدرت است. با این حال آمریکا تلاش میکند ایران را وجهالمصالحه نجات خود قرار دهد و با طرحهای مختلف فشار حداکثری و میز مذاکره به دنبال رهایی از فشارهای درونی و بیرونی است.
گزارههای خبری: آمریکا برای عبور از مشکلات در سالهای اخیر به اقداماتی متوسل شد و در داخل پاسخهایی هم داده شد که عبارتاند از:
1- فشار حداکثری: پمپئو گفت ما به دنبال تشدید تحریمها در حوزههای مختلف هستیم و ایرانیها اگر میخواهند فشارها برداشته شود، در ۱۲ مورد باید اقداماتی را انجام دهند. وقتی شما آن ۱۲ مورد را نگاه میکنید، میبینید که باید استقلال، عزت، هویت، توانمندیها و ابزار دفاع و ... را به آمریکاییها تقدیم کنیم تا گوشهای از تحریمها را بردارند.
2- دام مذاکره: نگاه آمریکاییها این است تا به آنچه در طی این ۴۱ سال گذشته نتوانستهاند برسند، با مذاکره برسند که آنهم متوقف کردن حرکت ملت ایران، گرفتن هویت دینی ملت ایران و ... است. چون وقتی آمریکاییها کشوری را تحتفشار و تحریم وادار به مذاکره میکنند، یعنی باید پای میز مذاکره خواستههای آنها را بپذیرید.
3- اعتماد به مذاکره : نگاهی در کشور وجود داشت که میگفت با مذاکره میتوانیم سرمایه کشورهای غربی را وارد کشور کنیم و به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم. بعد از مدتی دیدیم که هیچ اتفاقی که نیفتاد، تحریمها هم تشدید شد.
نکتههای راهبردی: اثرات زیانبار مذاکره در برجام هنوز برای برخیها مایه عبرت نشده است و با تحریف دستاوردهای مذاکره به دنبال برجامهای بعدی هستند:
1- جریان تحریف برای انتخابات آمریکا کفش آهنی پوشیده است و اینگونه فکر میکنند که منتظر انتخابات آمریکا باشیم تا اگر دموکراتها بیایند، ما میتوانیم به میز مذاکره برگردیم، چون آمریکا هم به برجام باز خواهد گشت. این مانند همان داستانی است که پس از خروج آمریکا از برجام گفته شد ما برجام را با کشورهای اروپایی دنبال میکنیم و پس از مدتی هیچ نتیجهای حاصل نشد.
2- بخشی از اینها کسانی هستند که از ابتدا این موضوع را بهعنوان یک راهحل اساسی مطرح کردند و نمیخواهند بپذیرند که تحلیلشان تحلیل اشتباهی بوده و میخواهند بگویند راهی بهجز مذاکره با آمریکا نداریم.
3- همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر تحریف شکست بخورد،تحریمها قطعاً برطرف میشود. باید به این نکته توجه داشت، آنچه میتواند بر تحریفهای مذاکرات سابق غلبه کند، بحث روشنگری و تبیین است و در این شرایط راهکار شکست سد تحریف، نگاه نافذ تبیین است.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
مقایسه تطبیقی اوضاع ایران و لبنان
۱) پس از یک دوره بی تدبیری ها و فساد دولت سعد حریری و مشکلات انباشته شده در لبنان، آمریکا تحریم اقتصادی علیه لبنان اعمال کرد و با کاهش ارزش پول ملی لبنان، شوک عظیم اقتصادی به آنها وارد کرد و این شوک با حادثه یا خرابکاری در بندر بیروت، زمینه تسلیم لبنان را دنبال می کند.
در ایران ۴۰ سال است که تحریم ها را اعمال کردند و در ادوار مختلف در کنار بی تدبیری های برخی مسئولان، خرابکاری های زیادی نیز انجام دادند که آخرین آن سلسله آتش سوزی ها و انفجاراتی بود که صورت گرفت، اما با بیداری و صبر مردم، روند پیشرفت کشور متوقف نشده است.
۲) این روزها در تبلیغات رسانه های داخلی لبنان و برخی رسانه های خارجی، بانی و باعث مشکلات لبنان را مقاومت و حزب الله می دانند در حالیکه در دهه ۸۰ میلادی که حزبالله وجود نداشت، بیروت به اشغال اسرائیل درآمد و امروز هم اگر سلاح مقاومت نباشد، اسرائیل لبنان را میبلعد.
در ایران نیز مشابه این تبلیغات وجود دارد و هستند افرادی که میگویند دوره موشک تمام شده، اما دشمنان ما هر روز خود را به تسلیحات جدید مجهز میکنند. البته خدا را شکر که سکان داری کشور در دستان این افراد نیست که اگر می بود، امروز مانند آن چند هزار نفری که در لبنان طومار امضا کردند که مستعمره فرانسه شوند، اینجا هم عدهای هشتگ می زدند که ایران به ۴۰ سال قبل برگردد، زمانی که سفارت آمریکا برای ما وزیر تعیین می کرد.
۳) شیخ صبحی طفیلی که بعد از شهادت عباس موسوی مدت کوتاهی دبیرکل حزب الله بود و به خاطر ضعف های شدید برکنار شد، اظهار نظر کرده که حسن نصرالله باید محاکمه شود و او و ایران باعث مشکلات داخلی لبنان هستند.
در ایران هم ما افرادی مثل شیخ علی تهرانی داشتیم و اکنون هم داریم که یا از سر حسادت و یا قدرت طلبی که ارضا نشده، پنجه بر حقیقت و انقلاب اسلامی میکشند، اما هوشیاری مردم آنها را منزوی کرده است.
۴) اما موضوع مهم تر وعده هایی است که جریان غرب گرا در لبنان بر اساس شروط کشورهای سلطه گر غربی می دهند که نظام سیاسی را تغییر دهیم، ایستادگی و مقاومت را کنار بگذاریم تا کمک های خارجی سرازیر شود و بندر بیروت بازسازی شود.
در داخل نیز همین خط تبلیغی به صراحت دنبال میشود و در رسانهها توسط لیبرال های وطنی و طوطیهای سیاسی، تطهیر غرب و تسلیم در برابر آنها برای برونرفت از مشکلات موجود، پیشنهاد می شود، غافل از آنکه نظام سلطه سیری ناپذیر است و کشورها و ملت های دیگر را بیشتر از یک گاو شیرده به رسمیت نمی شناسد.
البته کرامت ملت ایران به احدی اجازه چنین جسارتی نداده و نمیدهد و دیگران را نیز به حفظ کرامت خود دعوت می کند.
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
اولین رزمایش بصیرتی ثامن (1) در فضای مجازی
با موضوع: فرصت ها و چالش های انقلاب اسلامی با رویکرد امید آفرینی و ارائه راهکارها
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهید_کمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
🔰اپلیکیشن روبیکا یکی از رسانه های قدرتمند داخلی بوده که تمامی قابلیت هایی که در یک گوشی لازم است را برای کاربران ایرانی فراهم کرده تا به سهولت بتوانید به همه چیز دسترسی داشته باشید، موضوعی که در این پست قصد داریم تا به شما عزیزان ارائه دهیم؛ نحوه ایجاد کانال در پیام رسان روبیکا می باشد.
📌آموزش گام به گام و تصويري را در لينک زير مشاهده کنيد:
🔗 http://hadinews.ir/node/16745
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba
#ایران_و_اسلام
بخش هشتم: واژه "ملّت"
ملت واژه عربی و ۱۵ بار در قر ان آمده. مفهوم ملت درقران بامفهوم ملت که در فارسی مصطلح که ازملیت مشتق کرده اند متفاوت است.
ملت در اصطلاح قران به معنای راه و روش و طریقه ای است که از طریق یک رهبر الهی بر مردم عرضه شده:"مِلَّهَ اَبیکُم ابراهیمَ...حج ۷۸ راه و روش پدر شما ابراهیم. ملت و دین هم معنا هستند، با یک تفاوت میشود گفت دین خدا ولی ملت خدا نه. برای پیرو هم می شود گفت دین زید و دین عمر ولی ملت زید و ملت عمر گفته نمی شود .فقط به رهبری که از ناحیه خدا مامور هدایت است می شود گفت :ملت عیسی ،ملت موسی ،ملت محمد صلی الله علیه و آله و سلم. مثل اینکه در مفهوم ملت رهبری گنجانده شده .کلمه ملت نزدیک کلمه مکتب است. کلمه مکتب نیز معمولا به رهبر یک روش و مسلک اضافه می شود.
ملت دراصطلاح فارسی .
امروز ملت به یک واحد اجتماعی گفته می شود که دارای سابقه تاریخی واحد، قانون و حکومت واحد و احیانا آمال و آرمانهای مشترک واحد باشند. بجای مردم آلمان ،مردم فرانسه ...می گوییم ملت آلمان ،ملت فرانسه ...این اصطلاح فارسی مستحدث وجدید است وغلط.
در۱۰۰ سال و۲۰۰ سال وهزار سال پیش ملت در فارسی به این معنا استعمال نمی شد. احتمالا از مشروطه این اصطلاح باب شده.
اعراب امروزی در مواردی که ما کلمه ملت را بکار می بریم آنها کلمه "قوم"،یا "شعب"را بکار می برند:
الشعب الایرانی یا الشعب المصری.
مجموعه آثار مطهری ،ج۱۴،ص ۵۹ و۶۰
#شجره_طوبی
🆔 eitaa.com/sh_tooba