هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مرحله دوم
🔶 در مرحله ى بعد، مسلم باشد. انسان به حد تسليم رسيده باشد. ابراهيم باشد كه اسماعليش را ذبح مى كند. كسى كه مسلم نيست، هر چند ذبح كند و رو به قبله هم ذبح كند، اثرى ندارد.
🔶 كسى كه رو به قبله هست، ولى تسليم نيست، ابراهيم نيست؛ از ذبحش بهره اى نمىگيرد. حتى اگر ابراهيم براى حق نگويد و با علامت او ذبحش را علامت نزند و آن مارك را بر روى آن گوشت نكوبد، خريدار ندارد.
🔶 بسم اللَّه مى خواهد. بسم اللَّه؛ يعنى به آن علامت و به آن اسم خودم را علامت گذارى مى كنم. «اتَوَسَّمُ بِبِسْمِ اللَّهِ»؛ من مارك او را بر خود بزنم. چرا؟
🔶 چون او رحمان است، مى دهد. ديگران مى گيرند؛ دهنده نيستند، رحمان نيستند، بلكه گيرنده اند. بتهاى ديگرى كه من مى خواهم براى آنها باشم و قبله هاى ديگرى كه مى خواهم رو به آنها بياورم، به من نمى دهند. رحمان نيستند. اخّاذ هستند. از من مى گيرند.
🔶 خدا با رحمتش، پرورش دهنده و رب است. دوستى خاله خرسه نيست كه از من كم كند. رحمان و رحيم است. رب است. پرورش مى دهد، آن هم نه در يك محدوده و نه يك نفر را، كه رب العالمين است. همه را پرورش مى دهد و همه را براى مجموعه ى راه پرورش می دهد.
📚 حقیقت حج، ص ۱۲۶
🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا میخواهد....
تا تو مغرور توهّمت و تخیّلت و غرورت نشوی.
@shagerd_Quran
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مراحل حيات انسانى
✅👈 مرحله اول
🔷 بايد از اين گفت و گو كرد كه چگونه ذبح كنيم. چگونه قبله ها را پيدا كنيم. چگونه جهت گيرى ها را مرتفع كنيم و بالاتر ببريم.
🔷 چگونه از قبله ى قدرت، ثروت، شهرت، رياست، اعتبارها و عنوانها، هواها و هوسها و جلوه ها، هواهاى دل، حرفهاى خلق و جلوه هاى دنيا آزاد شويم؟
🔷 چگونه از قبله هاى زر و زور و تزوير آزاد شويم؟ نباشيم از آنهايى كه مى گويند: «نسائهم قبلتهم»؛ همسرانشان قبله شان هستند. رو به آن جهت دارند. در آن راه ذبح و مردار شده اند و از استفاده مانده اند.
🔷 مرحله ى اول، پيدا كردن قبله ها و جهت گيرى هاست. تا انسان قبله اش را نيابد نمى تواند گوسفند بُكُشد. رو به چه كسى بياوريم؟ زندگى و مرگ ما و حركت و سكون ما براى چه كسى باشد كه كاسته نشويم، افزوده بشويم.
🔷 كسانى كه زندگيشان از زندگى عادى بالاتر آمده و به حياتى كه محمّد و آل محمّد دست يافته بوده اند، دست يافته. و آن حيات را تقاضا كرد كه؛ «اللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيايَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتِی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ».»
🔷 زندگى و مرگشان در اين حد و در اين اوج قرار گرفته باشد؛ كه زندگى آنها در اوج است. جهت گيرى شده و قبله دارد. و قبله اش كعبه است. و قبله اش اللَّه است. «إنَّ صَلاتِى وَ نُسُكِى وَمَحْياىَ وَ مَماتِى للَّهِ رَبِّ الْعالَمين».
📚 حقیقت حج، ص ۱۲۵
🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 مرحله دوم
🔶 در مرحله ى بعد، مسلم باشد. انسان به حد تسليم رسيده باشد. ابراهيم باشد كه اسماعليش را ذبح مى كند. كسى كه مسلم نيست، هر چند ذبح كند و رو به قبله هم ذبح كند، اثرى ندارد.
🔶 كسى كه رو به قبله هست، ولى تسليم نيست، ابراهيم نيست؛ از ذبحش بهره اى نمىگيرد. حتى اگر ابراهيم براى حق نگويد و با علامت او ذبحش را علامت نزند و آن مارك را بر روى آن گوشت نكوبد، خريدار ندارد.
🔶 بسم اللَّه مى خواهد. بسم اللَّه؛ يعنى به آن علامت و به آن اسم خودم را علامت گذارى مى كنم. «اتَوَسَّمُ بِبِسْمِ اللَّهِ»؛ من مارك او را بر خود بزنم. چرا؟
🔶 چون او رحمان است، مى دهد. ديگران مى گيرند؛ دهنده نيستند، رحمان نيستند، بلكه گيرنده اند. بتهاى ديگرى كه من مى خواهم براى آنها باشم و قبله هاى ديگرى كه مى خواهم رو به آنها بياورم، به من نمى دهند. رحمان نيستند. اخّاذ هستند. از من مى گيرند.
🔶 خدا با رحمتش، پرورش دهنده و رب است. دوستى خاله خرسه نيست كه از من كم كند. رحمان و رحيم است. رب است. پرورش مى دهد، آن هم نه در يك محدوده و نه يك نفر را، كه رب العالمين است. همه را پرورش مى دهد و همه را براى مجموعه ى راه پرورش می دهد.
📚 حقیقت حج، ص ۱۲۶
🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از ذَكِّر
سه شاخصه شیعه واقعی
🔅 امام محمد باقر علیه السلام فرمود:
▪️اِنَّ بَعْضَ اَصْحابِهِ قالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِداكَ، اِنَّ الشَّيعَةَ عِنْدَنا كَثيرُونَ، فَقالَ: هَلْ يَعْطِفُ الْغَنِىُّ عَلَى الْفَقيرِ؟ وَ يَتَجاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسيءِ وَ يَتَواسُونَ؟ قُلْتُ : لا . قالَ عليه السلام: لَيْسَ هؤُلاءِ الشّيعَةُ، اَلشّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هكَذا▪️
✅بعضى از اصحاب امام باقر عليه السلام به ايشان عرض كردند:
شيعه در جامعه ما زياد است.
امام فرمود:
*⃣آيا بىنياز نسبت به نيازمند عطوفت و مهربانى میكند؟
*⃣و آيا نيكوكار از خطاكار میگذرد؟
*⃣و در مسائل مالى به همديگر كمك مى كنند؟
گفتيم: خير.
فرمود: پس اينها شيعه نيستند
چون شيعه كسى است كه اينطور عمل كند.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۳۱۳▪️
▪️اللهم عجل لولیک الفرج وفرجنا به▪️▪️@qoran114moballge▪️▪️
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#عکسنوشت
#امام_باقر علیهالسلام
✳️ دو کار اساسی
✍️ استاد علی صفایی حائری
#تقیه
🏴 سالروز شهادت امام محمد باقر علیهالسلام را تسلیت میگوییم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
﷽
💠 بزرگترین مسئولیت
#ایستگاه_مربی_ها (قسمت اول)
🔹 مسألهى تربيت و سازندگى بزرگترين
مسئوليت ما در اين قرن وحشى است.
اين اولين مسأله است، زيرا هر بقالى،
بنايى، نجارى، طبيبى و مهندسى، بايد
قبلا تربيت شود و نه تنها تربيت، كه
#مربى ديگران هم باشد.
🔹اين سازندگى اولين و بزرگترين وظيفه
است و با ساير مشاغل و برنامهها منافات ندارد.
عطار هنگامى كه دارد چاى را در پاكت
مىريزد مىتواند شناختى در مغز و
عشقى در دل و وسعتى در روحِ
طرف(خریدار) بگذارد و چاى كشيدنش
به او درسهايى بدهد.
🔹هر كس در هر كجا مىتواند مربى
و سازنده باشد. چراغ روشن در هر كجا
كه هست مىتواند #نور بپاشد و راهها را
روشن كند.
هر كس افراد تحت اختيارش را براى
محيطى كه در نظر دارد، #تربيت مىكند.
من فرزندم را براى خانهام، استاد
شاگردش را براى جامعهى محدودش
و يك دانشمند، انسان را حداكثر براى
اين زمين و براى هفتاد سال زندگى،
تربيت مىكند و بر طبق شرايط موجود،
بارور و شكوفايش مىسازد.
🔹 ولی انسان فرزند خانه و جامعه و
حتی دنیای محدود و سرزمین خاکی نیست...
📚 مسئولیت و سازندگی | ص ۴۴
📝 استاد علی صفایی حائری
#⃣ #متن
•═══••@Einsad••═══•
هدایت شده از مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت
⁉️ آیا کتاب خدا مبهم است؟
🏴 مدرسه مجازی تدبّر در قرآن، ضمن تسلیت شهادت امام محمّد باقر علیه السلام، شما را دعوت به شرکت در دوره تابستانه تدبّر در قرآن دانشجویی میکند.
🗓زمان برگزاری پیش دوره:
(قابل انتخاب از بین)
▫️ ۹ الی ۱۵ مرداد
▫️ ۱۳ الی ۱۹ شهریور
✍🏻ثبت نام در پیش دوره تابستانه:
🔗 zil.ink/tadabor_ir
🆔 @tadabor_ir
هدایت شده از چشمه جاری
🔷 ابراهيم نمى گذاشت حتى اسماعيلش مردار شود. نه تنها خودش را ذبح كرده و خودش، رو به او آورده و از هر چه غير اوست بريده، حتى اسماعيلش را هم ذبح كرده. «إِنّى أَرى في الْمَنامِ أَنِّى أَذْبَحُكَ»؛ من مى بينم كه مأمورم تا تو را ذبح كنم. نگذارم تا تو بگندى.
🔷 تو اين هستى كه با سُم اسبى، آوار ديوارى، يا يك تصادف سطحى، تو را به مرگ مى رساند و نابودت مى كند، من باشم كه به تو حيات بدهم. «فَانْظُرْ مَا ذا تَرى»؛ نگاه كن، ببين رأى تو چيست؟ چه مى توانى تصميم بگيرى.
🔷 «قالَ يا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرْ»؛ آنچه كه تو به آن مأمورى انجام بده؛ چون مأموريت تو، نجات من است. «سَتَجِدُنِى إْن شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصّابِرينَ»؛ مى يابى كه من در اين ذبح، نه عاجز، كه صابر هستم.
🔷 كسى كه فهميده كيست و به خودش علاقه دارد. و به هستى خودش اعتقاد دارد و خودش را دوست دارد، بايد به خودش بها بدهد. هستى اش را ادامه بدهد.
🔷 و بداند آنچه كه پيش ما مى ماند، آن نفس و آن دوستى و دشمنى كه به خاطر خودمان است، آنچه كه رگهايش به ما وصل است، مردار است. فانى است؛ «مَا عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ»؛ آنچه كه پيش ما بماند، همه اش خاك شده است.
🔷 «وَ مَا عِنْدَ اللَّهِ باقٍ»؛ و آنچه كه به او رسيده، باقى مى ماند. «كُلُّ شَيءٍ هالِكٌ إِلاَّ وَجْهَهُ»؛ هر چيزى هلاك است، مگر آنچه كه براى او و به خاطر او و در وجه و در جهت اوست.
📚 حقیقت حج، ص ۱۳۶
🆔👉 @cheshmeyejarie