هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
جلسه هفدهم.mp3
14.12M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی
◀️ استاد هادی زاده
🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️
جلسه 7️⃣1️⃣
بَلْ لِثِقَتي
بِكَرَمِكَ وَسُكوُني اِلي صِدِِْ وَعْدِكَ وَلَجَائ اِلي الاْيمانِ
بِتَوْحيدِكَ وَيقيني بِمَعْرِفَتِكَ مِنّي اَنْ لا رَبَّ [لي] غَيرُكَ وَلا اِلـهَ اِلاّ
اَنْتَ وَحْدَكَ لا شَريكَ لَكَ
کسی که در یاس رفته چگونه بیدار می شود؟
آیا بی پناهی و بی تکیه گاهی را چشیده ایم؟
عذر آوردن ها چگونه می تواند باعث حرکت شود؟
امتداد اعمال ما تا کجاست؟
🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸
#پادکست
#ابوحمزه
#رمضان
#معنویت
🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸
╭┅─────
🔰@mojtahedeqomi
╰┅───
هدایت شده از چشمه جاری
💟 در شب قدر، بايد انسان در خود توسعه اى به وجود آورد و محدود فكر نكند كه نان و آب و ... نداريم.
💟 بايد به نيروهاى باطنى خود فكر كند. آنها را بررسى كند و ببيند كه با آنها چه كرده؟ با ذهنى كه خدا به او داده، با قلبى كه داده، چه كرده؟ با تخيّل و توهّم و تفكّر و تعقّل خود، چه كرده؟ با اينها چگونه برخورد كرده است؟
💟 با تعقّل خود، كه ترازو و مكيال است، چيزهايى را كه هيچ ارزشى نداشته اند، وزن كرده ايم. مى گويم پول من كه چند روزى پيش تو بوده، بايد فلان مقدار هم كه سود آن است، روى آن بگذارى و به من تحويل دهى
💟 يا آن روز كه خانه ما مهمان بودى، من سر سفره سبزى گذاشتم و تو نگذاشتى! اين قدر مقايسه كرده ايم! يعنى عقل ما در اين عالم بايد همينها را بكشد و وزن كند؟!
💟 ميزانى كه به ما عنايت كرده اند، براى همين مقدار و همين چيزهاست؟! خيلى عجيب است! اگر اين چنين بود، كه نيازى به ميزان نبود!
💟 بايد در اين وجود تأملى شود، كه چگونه سازمان يابد؟ اعضاء و جوارح آن چگونه باشد؟ چشم و دست و زبان و ... چگونه باشند؟
💟 تمام كارهاى ما از روى عادت است. غذا خوردنمان، خوابيدنمان و ... به صورت يك عادت در آمده و بدون تقدير است!
📚اخبات، ص 108
🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 علی را کافر دانستند
🎙 #عین_صاد
#⃣ #استوری #وضعیت #شب_قدر
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات|
🛒 برای تهیه کتابهای استاد کلیک کنید.
•══••@Einsad••══•
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔶استاد علی صفایی حائری:
به شهادت آيهى آخر سورهى كهف، ميان رجاء لقاء خدا و عمل صالح و عمل خالص ارتباطى هست كه بايد آن را به دست آورد و بهره گرفت، مادام كه دل در دنيا باشد و از تنگى دنيا به ستوه نيامده باشد و شور و شوقى ديگر در او خيمه نزده باشد، تمامى كارهاى خدايى و آخرتى و تمامى نماز و جهاد و شهادت انسان دنيايى است و از اين محدوده بيرون نمىرود و آندم كه گرايش به غيب و اشتياق به روز ديگر و انتظار لقاء خدا در دل شعله كشيد، ناچار تمامى كارهاى دنيايى و خوراك و پوشاك و عيش و نوش انسان، انگيزهاى ديگر دارد و صبغهاى ديگر و هوايى ديگر، كه تمامى كارهاى پراكنده، آن هنگام كه در طرح جامع و برنامهى گستردهى تو شكل مىگيرد، هماهنگ و يگانه مىشود و علم و حالت به ثبات و سرمديّت مىرسد
📚 وارثان عاشورا، صفحه 16
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰شهادت ، بالاترین نعمت
◼️ انسان عظيم، در راه دنيا به بن بست مى رسد و در راه خدا به عجز.
◾️و عظمت مذهب در همين است كه پوچى و عبث انسان را به عجز تبديل مى كند.
◾️ تو كه استعدادهايى دارى، بى آرام و نيروهايى دارى پر توان،
هنگامى كه به راه افتادى،
در محدوده ها نمى توانى دوام بياورى.
◾️اين رود عظيم وجود تو، اين حوض هاى كوچك را در لحظه پر مى كند
و اين جريان مستمر، به عبث و پوچى مى رسد و مرداب مى سازد.
◾️ اين است كه در راه دنيا به بنبست مى رسى و در اين بن بست به پوچى.
◾️ تو كه راه افتاده اى، تمامى هستى براى تو بيش از يك پوسته نيست،
كه جوجه هاى به راه افتاده بايد با نوك هايشان سوراخ كنند
و از بن بست بيرون بيايند.
◾️ تو كه راه افتادى دنيا با تمامى وسعتش مى شود زندان تو و سجن تو و تو آزادى را و شهادت را و مرگ و لقاء خدايت را از تمامى نعمت ها بالاتر مى دانى،
كه آزادى از زندان براى زندانى هر چند كه بهترين غذا و مكان را به او ارزانى كرده باشند، از هر چيز ارزنده تر است.
◾️▪️ و اين است كه شهادت براى اين روح هاى عظيم تر از هستى،
بالاترين نعمت است.
◾️ انسان بزرگ تر از اين زندگى و عظيم تر از اين هستى است.
اين است كه راه مى افتد و هنگامى كه راه افتاد ديوارها را احساس مى كند و زندان را مى فهمد و پوچى و عبث در اين بن بست تجربه مى شوند.
◾️و تنها مذهب است كه جهت انسان را مى تواند عوض كند
و او را از محدودهاى تنگ، بيرون بياورد و حتى بهشت را به عنوان منزل- نه مقصد- معرفى كند
و جهت حركت انسان را به سوى نامحدودى بگذارد، كه تمامى توان او را از علم و عقل و عشق و عمل او را مى بلعد و راه هنوز ادامه دارد.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۲۴
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰خلوت و توجه
◾️ در آن «شب سياه»،
كه قلبم در راه گلويمايستاده بود،
به آن جلوه روشنايى رسيدم.
او در گوش صبحدم به من گفت :
تو هيچگاهبه خودت نمىانديشى،
اما به يك ليوان،
بسيار...
◽️ او در جلوه طلوع به من گفت :
تو «خودت» را گم كردهاى.
گم شده تو، در تو خلاصه مىشود.
◾️ او در اوج نيمروز،
هنگامى كه از من جدا مىشد، زمزمه مىكرد :
خيال مىكنى سرابها تو را سرشار مىكنند...؟!
ببين قلب تو، در راه گلويت ايستاده،
دل تو بوى مرگ مىدهد.
◽️ آنها كه به يك ليوان پوچ،
بيش از خودشان فكر مىكنند،
آنها كه با خودشان و بر خودشان مرورى نداشتهاند،
پيداست كه خودشان را گم مىكنند
و در ابتذال زندگى روزانه رسوب مىكنند و فسيل مىشوند.
◾️ و اين دل مرده و اين قلب گنديده، در راه گلويشان،
در راه نفس كشيدنشان مىنشيند
و عرصه را برايشان تنگ مىكند و انتقام مىگيرد.
◽️ آخر مگر نه اينكه انسان از خودش عبور مىكند
تا به دنياى بيرون مىرسد،
پس چه شد كه اين منزل اول مجهول مانده
و يا در نهايت به تحليل علمى
دستگاه هاضمه و قلب و مغز اكتفا شده
و از مقايسهها و تكبيرها بركنار مانده است.
◾️ اين فرار از خويشتن و اين فرار از خلوت و از سكوت
و از مرور بر خويش،
به خاطر انگيزههايى است كه اگر تحليل شوند،
مىتوانند ما را از اين فرار و دل مردگى و گم شدگى نجات بدهند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط صفحه ۱۷
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
16.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#وصیتنامه مولا امیرالمؤمنین علی علیه السلام
@shagerd_Quran
🔰آه من قلة الزاد و طول الطریق ...
🔶🔸 اين عظمت مذهب است كه عبث را به عجز تبديل مى كند تا آنجا كه على ع مرد راه مى گويد:
آه مِنْ قِلَّةِ الزّادِ و طول الطَّريق.
🔸 واى از توشه ى كم و راه دور.
اين عجز علی ع است.
🔸 على ع كه تمامى دنيا در چشمش كمتر از يك كفش پاره و كمتر از آب بينى بز و كمتر از روده ى خوك در دست جزامى است.
همين على ع در اين راه به عجز مى رسد و فرياد بر مى دارد آه ...
🔸 و اين آه على ع را كسى مى فهمد، كه سينه ى على ع را فهميده باشد.
🔸 سينه ى او نه همچون سينه ى ماست كه تحمل خودمان را نداريم
و به عجز مى رسيم على ع سينه اى دارد كه دشمنش در آن شناور است،
كه دشمن از وسعت آن در تنگناست.
🔸 از همين سينه،
على ع آه مى كشد كه واى از توشه ى كم و از راه دور.
🔸 و همين راه دور است كه انسان را از بن بست و عبث مى رهاند و به فكر وا مى دارد تا مركبى ديگر بيابد
و پس از عجز با اين مركب گام بردارد.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۲۷
@shagerd_Quran