eitaa logo
روش تدبر در قرآن و سیره
153 دنبال‌کننده
174 عکس
185 ویدیو
37 فایل
تدبر؛ عرضه خالصانه سرزمین وجودم است بر آسمان بارانی و رشد افزای آیات وحیانی و روایات با درک فقر و ضعفم و طلب و تسلیمم...
مشاهده در ایتا
دانلود
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜ شبــ🌙ــانـه حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام 💢↶ بـنـــ1⃣5⃣ـــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ أَلْهَانِی عَمَّا هَدَیْتَنِی إِلَیْهِ أَوْ أَمَرْتَنِی بِهِ أَوْ نَهَیْتَنِی عَنْهُ أَوْ دَلَلْتَنِی عَلَیْهِ فِیمَا فِیهِ الْحَظُّ لِبُلُوغِ رِضَاکَ وَ إِیْثَارِ مَحَبَّتِکَ وَالْقُرْبِ مِنْکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَالْغَافِرِینَ】 بــار خـدایــا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که مرا غافل کرده از آنچه به سوی آن هدایتم کردی یا به آن امر نمودی یا از آن نهی فرمودی یا راهنمایی کردی به سوی آنچه که در آن توفیق رسیدن به خشنودیت یا برگزیدن محبت و قربت می‌باشد پس بر محمـد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهتـریـن آمـرزنـدگـان✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 📘 استغفـار هفتـادگـانـه امیـرالمؤمنین علـی علیـه‌السلام💚 ✍ تالیـف: سید ضیاءالدین تنکابنی °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
✅انسان مؤمن برای هر حرکتش حساب باز می کند 🔸استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) چه کسی می تواند کلیه اعمالش را کنترل کند؟ آن کسی که مؤمن باشد، زیرا وقتی انسان همه هستی را هماهنگ و یگانه و همراه و همساز می بیند، وقتی که می بیند ، هیچ حرکتی، بی حساب در هستی صورت نمی گیرد، او هم که جزو این مجموعه است و روی به سمت واحدِ احد دارد، نمی تواند بی حساب حرکت کند. انسان مؤمن برای هر حرکتش حساب باز می کند. در هستی‌ِ منظمِ هدف دار، بی هدف گام برنمی دارد. هرکاری که می کند با توجه به مبدأ واحد است. و شاید گام اول توحید این باشد، این باشد که انسان به توحیدِ با خویش برسد، ظاهر و باطنش را یکی کند. واقعیت موجود خویش را با حقیقت متعالی انسان، یگانه کند. 📚تربیت کودک ص١٤ 🌿 @einsad
✅ضرورت ازدواج 🔶استاد علی صفایی حائری: اگر شيطان از دريچه‌ى شهوت و غضب، از دريچه‌ى نفس و زينت‌هاى دنيا داخل مى‌شود و اظهار مى‌دارد: لَأُغْويَنَّهُمْ‌ وَ لَأُزَيِّنَنَّ‌ لهم؛ ١ كه هر آينه آنها را اغواء مى‌كنم و براى آنها زينت مى‌بخشم، پس بايد با محبت خدا و با بصيرت و معرفت، راه شيطان را بست و هم زمان به تأمين نيازها پرداخت و به ازدواج و تشكيل خانواده روى آورد، تا با انس و عاطفه و كانون‌هاى گرم خانواده از اغواء و فريب شيطان جلوگير شد و به تربيت و سازندگى آنها پرداخت. تا بحران عاطفه و فشار جنسى و گرفتارى‌ها، طعمه براى دشمنان قسم خورده فراهم نسازد و فرزندان گرفتار اسلام را در دست كفر و الحاد و فساد و تباهى و خود فروشى و وطن فروشى، اسير ننمايد. 📚 روابط متکامل زن و مرد ص۱۱ 🌿 @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
4_624599377117184113.pdf
400.4K
📜 متن جزء ۲۴ قرآن کریم @darshainabazqoran
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
تندخوانی جزء۲۴ - معتز آقائی.mp3
3.94M
✅صوتی جزء بیست و چهارم قرآن کریم به صورت تندخوانی و کم حجم 🎤 استاد معتز آقائی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | چرا خداوند در پاسخ حضرت موسی سه بار فرمود: "لبیک" ؟ 💢 امید گناهکاران بر چیست؟ 🌱 یک دقیقه با قرآن در 💠 مجموعه دیدنی به روایت حجت‌الاسلام راجی 🔹 🔹 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
✨✨✨✨✨✨✨✨ دیوان اشعار غزلیات منم این بی تو که پروای تماشا دارم کافرم گر دل باغ و سر صحرا دارم بر گلستان گذرم بی تو و شرمم ناید در ریاحین نگرم بی تو و یارا دارم که نه بر ناله مرغان چمن شیفته‌ام که نه سودای رخ لاله حمرا دارم بر گل روی تو چون بلبل مستم واله به رخ لاله و نسرین چه تمنا دارم گر چه لایق نبود دست من و دامن تو هر کجا پای نهی فرق سر آن جا دارم گر به مسجد روم ابروی تو محراب من است ور به آتشکده زلف تو چلیپا دارم دلم از پختن سودای وصال تو بسوخت تو من خام طمع بین که چه سودا دارم عقل مسکین به چه اندیشه فرا دست کنم دل شیدا به چه تدبیر شکیبا دارم سر من دار که چشم از همگان در دوزم دست من گیر که دست از دو جهان وادارم با توام یک نفس از هشت بهشت اولیتر من که امروز چنینم غم فردا دارم سعدی خویشتنم خوان که به معنی ز توام که به صورت نسب از آدم و حوا دارم @shagerd_Quran
هدایت شده از چشمه جاری
♦️ «السَّلَامُ عَلَيكَ يَا أَكْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ وَ يا خَيْرَ شَهْرٍ فِى الْأَيَّامِ و السَّاعَاتِ». بهترين مصحوب و همراه، مصحوبى است كه خيرى رسانده و شرّى نداشته ♦️ چون هر مصاحبى ممكن است در مصاحبت با او، انسان هم بهره ‏مند بشود و هم صدمه بخورد، ولى رمضان ماهى و همراهى است كه فقط حُسنِ جوار دارد. او براى ما آزارى نداشته است، ولى حالا ما داريم از او جدا مى ‏شويم. ♦️ يك دوستى را كه آدم از او فاصله مى ‏گيرد، يا يك كوزه ‏اى را كه مدتى از آن آب خورده است از دست مى ‏دهد، دل شكسته مى ‏شود. ♦️ حالا ما داريم از شهر بزرگ خدا، عيد اولياى خدا، بهترين مصحوب و بهترين مصاحب جدا مى ‏شويم، چگونه دل شكسته نباشيم!! ♦️ به قول يكى از دوستان، رمضان سالِ ديگر هم كه بيايد رمضانِ سال ديگر است، جاى خودش را دارد، جاى امسال كه نيست. دوباره ما آن قدر تا سال ديگر كسرى مى ‏آوريم كه بخواهيم با آن جبرانش كنيم. ♦️ اگر انسان ولو لحظه ‏اى از اين ماه را چشيده باشد كه در دعاهاى‏ روزهاى ماه رمضان مى‏ خوانيم: «شَهْرُ الْأِنَابه»، «شَهْرُ التَّوْبَة»، «شَهْرُ الْمَغْفِرَة»، «شَهْرُ الْبَرَكَة». آن وقت مى ‏بيند كه از چنين ماه بى آزارى با اين همه نور و خير و بركت، دارد فاصله مى ‏گيرد و هنوز كوزه ‏اش را هم آب نكرده و دستش را هم نشسته است. 📗بهار رویش، ص 144 🆔👉 @cheshmeyejarie
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ای علی؛ تو ستمی را بر یک زن یهودی که در ذمه حکومتت بود تاب نیاوردی، اکنون مسلمانان را در ذمه یهود ببین، و ببین که بر آنان چه میگذرد... 🔺نطق طوفانی دکتر شریعتی در مورد مساله فلسطین @shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨ یک آیه تدبر اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ(31-بقره) 📝«وعلم الآدم الأسماء كلها»، خداوند به آدم، اسماء، تمامى اسماء را آموخت. پس معلوم مى‏شود كه اين تعليم اسماء همان جعل خلافت است و يا لازمه جعل خلافت. 🌱ما براى آموزش و تعليم از اشاره و نام و تكرار و عادت و تداعى و نسبت‏ها و ربطها و تعميم و تجريد و انتزاع و اعتبار و استدلال و استنتاج و جمع‏بندى و قانونمندى و نظريه‏سازى و فرضيه‏پردازى و آزمون و خطا و تجربه و صنعت و قدرت استفاده مى‏كنيم. 🌱ما از جزئيات به كليات و قانونمندى‏ها روى مى‏آوريم ولى تعليم آدم از بسط وجودى و احاطه‏ى وجودى آغاز شد و آدم با اين بسط به معرفت اسماء و حقايقى كه تحت هر اسم بود و در حضور حق و به خزائن و تنزيل آن و مجارى تنزيل آن تا سطح اشياء و اجسام و پديده‏هاى جزئى حتى اين بساط و اين فرش رسيد. اسماء خدا اركان هر چيزى را سرشار ساخته و خزائن آن را پر كرده، «وبأسمائك التى ملأت أركان كل شى‏ء»؛ و اين خزائن از كتاب و لوح و قلم و روح و ملائكه مقرب و سائر ملائكه نازل مى‏شود و در مظاهرى كه علم ديروز و امروز به آن دست يافته- از ميدان و ماده- تحقق مى‏يابد. اسماء لفظ نيستند، حقايقى هستند كه وجود انسان به اندازه‏ى انبساط و احاطه‏اى كه مى‏يابد به آن مى‏رسد و با همين بسط و احاطه متصرف مى‏شود و تأثير مى‏گذارد. 📚تطهير با جارى قرآن، ج‏2، ص: 74-75 : هر بزرگواری که تفاوت تعلیم الهی با تعلیم بشری را درک کرده اید و راهکار عملی برای رسیدن به تعلیم الهی سراغ دارید لطفا مستند ارائه بفرمایید استفاده خواهیم کرد؟(به طور عموم در تمام اندیشه‌های موجود اندیشمندان و به طور خاص در اندیشه مرحوم استاد علی صفایی حائری ره) آیدی جهت گفتگو: @safa_314 @shagerd_Quran