eitaa logo
مشکوه
89 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
292 فایل
جهت ارتباط با ادمین /قربانخانلو @s_khanloo این کانال به یادشهید چمران وموضع دشمن شناسی اینجانب می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
قربانخانلو هیچ کس نگوید من تکلیفی ندارم انسان از روزی که پا به دنیا میگذارد وتکلیف پیدا می یابد، تار روزی که از این دنیای مادی کوچ می کند، تا توان داردحق ندارد از مسئولیت فرارکندو گوشه عزلت گزیند. اگر قراربود این دنیا محل آسایش و رفاه بی دردی باشد، انبیاء وائمه علیهم السلام راحت زیست ترین انسان ها بوده اند، لیکن چنین نیست، خداوند تبارک و تعالی این دنیا را محل رقابت خدمت رسانی به جامعه انسانی قرار داده است. هرکس به میزان وسع خود از این مواهب الهی بهره خواهد برد. مقام معظم رهبری در روز ششم بهمن سال ۱۳۸۸ افراد را از مسئولیت گریزی برحذر داشتند ... آنچه که برای ما لازم است، این است که آحاد مردم، مسئولین، غیر مسئولین، بخصوص جوانها، بخصوص کسانی که سخن و حرفشان تأثیر دارد، احساس مسئولیت حضور در صحنه را از دست ندهند. هیچ کس نگوید من تکلیفی ندارم، من مسئولیتی ندارم؛ همه مسئولند. مسئولیت معنایش این نیست که اسلحه ببندیم، بیائیم توی خیابان راه برویم؛ در هر کاری که هستیم، احساس مسئولیت کنیم؛ مسئولیت دفاع از انقلاب و از نظام جمهوری اسلامی؛ یعنی از اسلام، یعنی از حقوق مردم، یعنی از عزت کشور. این، شرط اول: همه باید این احساس مسئولیت را داشته باشیم. و من می‌بینم که این احساس مسئولیت را داریم. این را مردم کشور ثابت کردند، ثابت میکنند؛ حالا یک نمونه‌ی واضحش همین 9 دی بود که اشاره کردند؛ نمونه‌های دیگری هم هست؛ 22 بهمن در پیش است، دهه‌ی فجر در پیش است. مردم حضور خودشان را، آمادگی خودشان را، سرزندگی و نشاط خودشان را نشان داده‌اند، باز هم نشان خواهند داد. دیدار مردم مازندران در سالگرد حماسه 6 بهمن 6/11/1388
🎥 گزارش CBS از افزایش 30 درصدی خودکشی نوجوانان آمریکایی ؛ پای رسانه های اجتماعی درمیان است... 🔸از سال 2000 به این سو نرخ خودکشی نوجوانان 28درصد افزایش داشته است که به‌معنای میانگین مرگ 5 نوجوان در روز است. 🔸در این میان نرخ خودکشی در بین پسرهای نوجوان بین 15 تا 19 سال، بیش از 30درصد افزایش داشته است و نرخ خودکشی بین دختران نوجوان نیز بیشترین میزان در 40 سال گذشته را داشته است. 🔸حال شبکه CBS در این گزارش، دلایل شدت یافتن این مسئله را از منظر تاثیرات احتمالی استفاده از رسانه‌های اجتماعی و رسانه های نظیر اینستاگرام مورد بررسی قرار داده. حقایق آمریکا 🌓 روشنا 🆔 https://eitaa.com/roshana_ir 🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️پرسشی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها: چرا انسانی معصوم با چنان مقام قدسی برای بازپس‌گیری فدک اقدام کرد؟ ▪️سوم جمادی الثانی سالروز شهادت پاره تن رسول خدا(ص) حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) تسلیت باد! ▪️به تاریخ قمری، استاد شهید مطهری در ایام فاطمیه دوم (چهارم جمادی الثانی) حدود یک ماه پس از مصاحبه بالا به فیض عظیم شهادت نائل آمد. ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir
▪️على‌جان! مرا كه دفن كردى و روى قبرم را پوشاندى، زود از كنار قبر من نرو؛ مدتى بايست! اين لحظه‌اى است كه من به تو نياز دارم. ▪️ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها توسط شهید مطهری همراه با تصاویری از تئاتر تعزیه بانوی بی‌نشان ✔️ سالروز شهادت پاره تن رسول خدا(ص) حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(ع) تسلیت باد! ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»
🔴 گروه ناشناس فلسطینی "کتائب الصاعقه" تصاویری از مراحل تولید موشک های خود منتشر کرد.
توصیه رهبری درباره «بیانیه گام دوم» در جلسه‌ای خصوصی آیت‌الله شب‌زنده‌دار در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار آخرین بارش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» گفته بودند را نقل کرده است: ایشان فرمودند که من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم و فرمودند من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند. این درخواست و مطالبه را ایشان دارند. من ... در مشهد به طلاب عرض کردم که این بیانیه را مثل کتب درسی به مباحثه بگذارید و بعد در راه نشر و تبیین و پیاده‌سازی آن تلاش کنید. خود ما هم هر روز یک بخشی از بیانیه را همین‌جا قرائت خواهیم کرد. تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط آیت الله شب زنده دار جلسه اول: 28/11/1397 إن شاءالله در طی جلساتی بعضی از فرازهای بیان بسیار مهم، عالمانه، دلسوزانه و فکر شده‌ی مقام معظم رهبری دام ظله العالی را متعرض می شویم، هم تذکاراً برای خودمان و اینکه مایه تدبر و تأمل بیشتر برای خودمان و گامی جهت انتشار، تبیین و پیاده‌سازی آن بیانیه برداریم. بعد از آن که ایشان حمد وثنای الهی را بجای می‌آورند و درود و سلام بر محمد و آل می فرستند در فراز اول سخنانشان می‌فرمایند: «از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت می گمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند». یعنی یا انقلاب شان به ثمر ننشسته یا اگر به ثمر نشسته است آرمان‌ها فراموش شد و راه منحرف شده است و به کج راهه رفته‌اند. اما به لطف خدای متعال این انقلاب این چنین نبوده است. « امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّهی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌های که غیرقابل مقاومت به‌نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدنسازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوم می‌شود». اینها یک واقعیت‌هایی است که به آن توجه می‌دهند« و أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» ضحی/14؛ این از آن نعمت‌هایی است که ما باید هم به یاد خودمان بیاوریم. و هم در افراد دیگر به آن توجه بدهیم. این همان نعمت بزرگ خدای متعال بود که فرموده‌اند: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَب إِلَیْک فِی دَوْلَة کَرِیمَة تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَام وَ أَهْلَه وَ تُذِل بِهَا النِّفَاق وَ أَهْلهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاة إِلَى طَاعَتِک وَ الْقَادَة فِی سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَة». مفاد این کلام این نیست که آرمان‌ها حتما پیاده شده یا محقق شده است، بحث در این است که از آن آرمان‌ها دست برداشته نشده است و نظام درصدد پیاده کردن آن‌ها بحمدالله تبارک و تعالی است. ممکن است که [آن آرمان ها] پیاده نشده باشد. کمرنگ پیاده شده باشد یا حتی در بعضی از امور خلاف آنچه که در نظر بوده است انجام شده باشد که مورد به مورد وجود دارد و همین موارد مورد گلایه مندی شدید است و کفران نعمت حساب می شود. در راس این هرم بحمدالله رهبری وجود دارند و مراجع بزرگوار و حوزه‌های علیمه و مردم متدین و خداجو هستند، راه راهی است که بنابرا ن جهت وجود دارد. و این گفته‌ها برای این است که راه گم نشود، کم رنگ نشود و بی‌توجهی به آن نشود. این خیلی لازم است که همه ما این وظیفه را داریم که ان شاءالله گام برداریم و متوجه باشیم. منبع: پندهای سعادت
مقام زن دراسلام با عرض تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه الزهرا (س) مقام زن در اسلام هرچند بسیار کوتاه بیان می گردد. بیشتر افراد ویا جریان های که نسبت به اسلام مقدسات دینی اسلام منتقد هستند یا بی اطلاع هستند ویا از روی عناد وبا هدف تضعیف وتردید، نواقص ورفتار تبعض آمیزی که در دین خود دارند آن را به اسلام نسبت می دهند. لکین امکان بیان همه آن در این نوشته موجزنمی باشد. به بخش بسیار کوچک آن اشاره می گردد. همان‌طور كه گفته شد زن در ادیان توحیدی و غيرتوحيدي داراي جایگاه و منزلت متفاوتي است. در آيين بودا زن مانند تمساح و نهنگ مخوف در رود زندگي منتظر مي‌نشيند تا شناوري را شكار كند. در آيين تحريف شدة يهود، براي زن هيچ‌گونه شخصيت و منزلتي قائل نبودند. البته شكي نيست كه تمام پيامبران، مدافع ارزش و مقام زن و مخالف ستم به او بوده‌اند، ولي قانون‌هاي تحريف شده كتاب‌هاي مقدس، سبب شد در آيين يهود زن و دختر را مايه ننگ بدانند زن در آيين زرتشت نه انسان، بلكه شيء به شمار مي‌آمد. زن به اندازه‌اي كم ارزش بود كه حتي در انديشه و سخن و رفتارش از خود اراده‌اي نداشت و ديديم در آيين مسيحيت نيز گرچه سراسر مهرباني و رحمت است و در آن به مدارا با زنان سفارش شده، ولي پس از تحريف، ارزش زن در آن بسيار پايين آمد. زن شري ضروري، وسوسه‌اي طبيعي و ... است و زن را همان «حواي مجسم» مي‌دانند كه آدم را از فردوس برين محروم ساخت و هنوز آلتي در دست شيطان است. اما با ظهور اسلام، دريچه‌هاي روشنايي به سوي زن باز شد. در اسلام ارزش ويژه‌اي به زن بخشيده شد و يازده امام را از صلب دخترش رسول خدا(ص) قرار داد. پيامبر اسلامي با گرامي‌داشت زنان و به ويژه تكريم دخترش( فاطمه س) نقش مؤثري در باطل كردن سنت‌هاي خرافي جاهلیت داشت. پيامبر(ص) مي‌فرمايند: «دختران خود را ناپسند مدانيد، به درستي كه دختران، مونس انسان و گران بهايند.» رسول گرامي(ص) در گرامي‌داشت و احترام به دخترش فاطمه(س) پيش‌ گام و الگوي ديگران بود و مي‌فرمايد: «در هديه دادن به فرزندانتان برابري را رعايت كنيد، ولي اگر ناگزيريد برخي از آنها را بر ديگري ترجيح دهيد، دختران را بر پسران مقدم داريد.» برخلاف ديدگاه‌هايي كه همسر را همچون شيء مي‌دانست و براي او ارزشي قائل نبود. پيامبر گرامي(ص) مي‌فرمايد: «بهترين شما كسي است كه براي زن و دخترانش بهترين باشد.» پس از رسول خدا(ص)، جانشينان آن حضرت، يعني امامان معصوم(ع) بر كرامت و منزلت زن تأكيدكرده‌اند: امام صادق(ع) مي‌فرمايد: «بهترين زنان كساني هستند كه در هنگام نعمت، شكرگزار باشند و در صورت نداري، راضي و خشنود باشند.»كشكول، ج ۲، ص ۵۰. و نيز مي‌فرمايد: «مردي كه زنان را بيشتر دوست داشته باشد، ايمانش فزوني مي‌يابد.» حضرت مهدی(عج) مي‌فرمايد: «دختر پيامبر براي من الگويي نيكوست.» اين اوج شخصيت و ارزش انساني زن را نشان مي‌دهد. بنابراين پيامبر دين مبين اسلام حضرت محمد(ص)( با سيره رفتاري خويش به زنان همچون مردان ارزش بخشيد، چنان كه در جريان بيعت، زنان نيز هم‌پاي مردان، با ايشان بيعت كردند. در جريان ظهور و قيام منجي جهان نيز خواهند بود و بر اساس روايت، پنجاه زن در ركاب ايشان به همراه مردان، خواهند جنگيد. در سرتاسر قرآن كريم از زنان، همسان و هم‌دوش با مردان ياد شده است، آنجا كه مي‌خوانيم: «همانا كليه مردان و زنان مسلمان، مردان و زنان با ايمان و مردان و زنان اهل طاعت و عبادت و مردان و زنان راستگوي و مردان و زنان صابر و مردان و زنان خدا ترس و خاشع و مردان و زنان خيرخواه مسكين‌ نواز و مردان و زنان روزه‌دار و مردان و زنان خوددار از تمايلات حرام و مردان و زناني كه ياد خدا بسيار كنند، براي همه‌ي آنها خدا مغفرت و پاداش بزرگ مهيا ساخته است.» خلاصه اينكه صدق و ایمان، خشوع و صبر و تمام برتري‌ها و ويژگي‌ها در دين مبين اسلام، ميان مردان و زنان به صورت برابر بيان شده است و اين نشان‌دهنده‌ي استعداد و توانايي زنان در رسيدن به مراتب والاي كمال و قرب الهي است. نيك به خاطر داريم كه حضرت امام خمینی(ره) فرموند:‌ از دامن زن، مرد به معراج مي رود.
هدایت شده از مشکوه
توصیه رهبری درباره «بیانیه گام دوم» در جلسه‌ای خصوصی آیت‌الله شب‌زنده‌دار در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار آخرین بارش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» گفته بودند را نقل کرده است: ایشان فرمودند که من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم و فرمودند من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند. این درخواست و مطالبه را ایشان دارند. من ... در مشهد به طلاب عرض کردم که این بیانیه را مثل کتب درسی به مباحثه بگذارید و بعد در راه نشر و تبیین و پیاده‌سازی آن تلاش کنید. خود ما هم هر روز یک بخشی از بیانیه را همین‌جا قرائت خواهیم کرد. تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب توسط آیت الله شب زنده دار جلسه اول: 28/11/1397 إن شاءالله در طی جلساتی بعضی از فرازهای بیان بسیار مهم، عالمانه، دلسوزانه و فکر شده‌ی مقام معظم رهبری دام ظله العالی را متعرض می شویم، هم تذکاراً برای خودمان و اینکه مایه تدبر و تأمل بیشتر برای خودمان و گامی جهت انتشار، تبیین و پیاده‌سازی آن بیانیه برداریم. بعد از آن که ایشان حمد وثنای الهی را بجای می‌آورند و درود و سلام بر محمد و آل می فرستند در فراز اول سخنانشان می‌فرمایند: «از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت می گمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند». یعنی یا انقلاب شان به ثمر ننشسته یا اگر به ثمر نشسته است آرمان‌ها فراموش شد و راه منحرف شده است و به کج راهه رفته‌اند. اما به لطف خدای متعال این انقلاب این چنین نبوده است. « امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّهی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌های که غیرقابل مقاومت به‌نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدنسازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوم می‌شود». اینها یک واقعیت‌هایی است که به آن توجه می‌دهند« و أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» ضحی/14؛ این از آن نعمت‌هایی است که ما باید هم به یاد خودمان بیاوریم. و هم در افراد دیگر به آن توجه بدهیم. این همان نعمت بزرگ خدای متعال بود که فرموده‌اند: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَب إِلَیْک فِی دَوْلَة کَرِیمَة تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَام وَ أَهْلَه وَ تُذِل بِهَا النِّفَاق وَ أَهْلهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاة إِلَى طَاعَتِک وَ الْقَادَة فِی سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَة». مفاد این کلام این نیست که آرمان‌ها حتما پیاده شده یا محقق شده است، بحث در این است که از آن آرمان‌ها دست برداشته نشده است و نظام درصدد پیاده کردن آن‌ها بحمدالله تبارک و تعالی است. ممکن است که [آن آرمان ها] پیاده نشده باشد. کمرنگ پیاده شده باشد یا حتی در بعضی از امور خلاف آنچه که در نظر بوده است انجام شده باشد که مورد به مورد وجود دارد و همین موارد مورد گلایه مندی شدید است و کفران نعمت حساب می شود. در راس این هرم بحمدالله رهبری وجود دارند و مراجع بزرگوار و حوزه‌های علیمه و مردم متدین و خداجو هستند، راه راهی است که بنابرا ن جهت وجود دارد. و این گفته‌ها برای این است که راه گم نشود، کم رنگ نشود و بی‌توجهی به آن نشود. این خیلی لازم است که همه ما این وظیفه را داریم که ان شاءالله گام برداریم و متوجه باشیم. منبع: پندهای سعادت
اقسام جهاد عالمان دین جهاد را به دو نوع تقسیم کرده‌اند که البته از دو زاویه‌ای دیگر می‌توان آن را به سه بخش تقسیم کرد: جهاد دفاعی این نوع از جهاد برای دفع تجاوز انجام می‌پذیرد. هنگامی که حقوق افراد یک جامعه یا یک ملت مانند: آب و خاک، ‌مال و ناموس، دولت و مکتب و ارزش‌هایی که مورد قبول یک جامعه اسلامی است از سوی دشمنان خارجی یا مخالفان داخلی مورد هجوم و تجاوز قرار گیرد، بر مسلمانان اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ واجب است با تمام توان و با هر وسیله ممکن به جهاد و مبارزه با متجاوز برخیزند و از حقوق شخصی، ملّی و آیین خود و هم نوعان دفاع کنند. جهاد ابتدایی گاهی تجاوز در سرزمینی خارج از مرزهای یک کشور اسلامی واقع می‌شود؛ مانند تجاوز متجاوزان به مردم فلسطین، بوسنی، عراق و افغانستان. یا به قول استاد شهید مرتضی مطهری (رحمة‌الله‌علیه): گاهی انسانیّت و ارزش‌های انسانی مانند آزادی، که «این‌ها از حقوق یک فرد و یا از حقوق یک ملت برتر است (و) مقدس‌تر است و دفاع کردن از آن‌ها پیش وجدان بشری بالاتر است»، مورد هدف و تجاوز دشمن قرار می‌گیرد، در این صورت بر مسلمانانی که از معرکه به دور هستند و به حسب ظاهر به آنان تجاوز نشده است، واجب است به یاری هم‌نوعان خود بشتابند و از حقوق آنان و نیز ارزش‌هایی که از سوی بدخواهان متجاوز مورد تعرض قرار گرفته است دفاع کنند. جهاد با نفس امیرمؤمنان علی (علیه‌السّلام) می‌فرماید: پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) لشکری را برای پیکار با دشمن فرستاد و پس از بازگشت پیروزمندانه به آنان فرمود: «خوش آمدند گروهی که جهاد کوچک را انجام دادند، امّا جهاد بزرگ‌تر همچنان بر گردن آن‌ها باقی است. پرسیدند: جهاد بزرگ‌تر کدام است؟ فرمود: جهاد با نفس» حقیقت جهاد اسلامی اسلام دینی است فطری که از راه دلیل و برهان و بهره‌گیری از صفای باطن و فطرت پاک انسان‌ها، راه توسعه و نفوذ در دل انسان‌ها و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی شرافت‌مندانه براساس ارزش‌های انسانی را برای همگان فراهم می‌سازد. این دین با خون‌ریزی، ویرانی، نابسامانی و با هدف کشورگشایی و تجاوز به حقوق دیگران سر سازش ندارد و به قول استاد مطهری: «هر نوع قتالی و جنگی به عنوان تجاوز،) و به عبارت دیگر جنگ برای استخدام نیروهای اقتصادی یا انسانی یک قومی به هیچ وجه از نظر اسلام روا نیست. از نظر اسلام این‌گونه جنگ‌ها نوعی ظلم است. جهاد فقط به عنوان دفاع و در واقع مبارزه با یک نوع تجاوز است که می‌تواند مشروع باشد.» جهاد کبیر جهاد در بیانات رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای: امروز جنگ نظامی مطرح نیست؛ امروز برای کشور ما جنگ نظامیِ سنّتی و متعارف احتمال بسیار ضعیفی است لکن جهاد باقی است؛ جهاد یک چیز دیگر است. .. فقط به‌معنای جنگ نظامی نیست؛ جهاد یک معنای بسیار وسیع‌تری دارد. در بین جهادها جهادی هست که خدای متعال در قرآن آن را «جهاد کبیر» نام نهاده: وَ جٰهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا؛ در سوره‌ی مبارکه‌ی فرقان است؛ «بِه‌» یعنی به قرآن، «جٰهِدهُم بِه‌» یعنی به‌وسیله‌ی قرآن با آنها جهاد کن؛ جِهاداً کَبیرًا. این آیه در مکّه نازل شده. درست توجّه کنند جوانهای عزیز! در مکّه جنگ نظامی مطرح نبود؛ پیغمبر و مسلمانها مأمور به جنگ نظامی نبودند، کاری که آنها میکردند کار دیگری بود؛ همان کار دیگر است که خدای متعال در این آیه‌ی شریفه میگوید: وَ جٰهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا. آن کارِ دیگر چیست؟ آن کارِ دیگر، ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیّت . فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا؛ از مشرکین اطاعت نکن. اطاعت نکردن از کفّار همان چیزی است که خدای متعال به آن گفته جهاد کبیر. این تقسیم‌بندی غیر از تقسیم‌بندی جهاد اکبر و جهاد اصغر است: جهاد اکبر که از همه سخت‌تر است، جهاد با نفْس است، همان چیزی است که هویّت ما را، باطن ما را حفظ میکند؛ جهاد اصغر، مجاهدت با دشمن است، منتها در بین جهاد اصغر یک جهاد هست که خدای متعال آن را «جهاد کبیر» نام نهاده که آن همین است. «جهاد کبیر» یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن. اطاعت یعنی چه؟ یعنی تبعیّت؛ تبعیّت نکن. تبعیّت نکردن در کجا؟ در میدانهای مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد «جهاد کبیر». بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام 1395/03/03
هدایت شده از محمدعلی جابری
﷽؛ 👈 طرح جمع‌آوری نذورات دوستداران برای هدیه دادن کتاب به کودکان و نوجوانان ایران زمین از سوی هیئت امام حسن مجتبی علیه‌السلام. 👈 برای مشارکت در این طرح، هزینه تعداد مورد نظر خود (هر کتاب 14000 تومان) را به شماره کارت 6037991899970531 به نام هیئت امام حسن مجتبی علیه‌السلام واریز کنید و فیش آن را به شماره 09100982610 پیامک نمایید. 👈 کتاب در کمتر از دو ماه به چاپ چهارم رسیده و هم اکنون در حال ترجمه به چهار زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیولی است. 👈 لطفا به عشق سردار این پیام را نشر دهید. برای دیدن چهار نمونه از داستان‌های کتاب به کانال زیر مراجعه نمایید.👇 https://eitaa.com/amoghasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی روزهایی وجود دارد که ماهیتی فراتر از یک روز چند ساعته داشته و در طول روزها و سال‌ها، همچون خورشیدی تابان به نورافشانی و گشایش در امور کشور پرداخته و باعث برهم خوردن آرامش خفاش‌ها و مستکبران درنده‌خو می‌شود. نهم دی‌ماه 88 یکی از همان روزهای نورانی و پرتلألو و به فرمایش حضرت امام راحل یوم‌الله است که بسیاری از مدعیان دروغین حقوق ملت را رسوا کرده‌است. حماسه نهم دی تنها یک حضور عاشورایی و فراگیر مردم ولایتمدار ایران اسلامی در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی، ولایت‌فقیه و... در برابر کودتاچیان امریکایی و فتنه‌گران سبز اموی نبود، بلکه کالبدشکافی دقیق و بررسی مدارک و مستندات و رخدادهای تلخ مربوط به وقایع هشت ماهه «از شب شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم در سال 88 تا 6 دی‌ماه همان سال» نشان می‌دهد که واقعه موصوف بی‌تردید یک اختلاف ساده و بدون برنامه‌ریزی قبلی، بین دو نامزد انتخاباتی نبوده است، بلکه:  1 - یک کودتای مخملین امریکایی و یک مدل براندازی از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری بود.  2 - این کودتای امریکایی دارای برنامه دقیق و مدون بود.  3 - کودتای سال 88 فاز دوم از برنامه 30 ساله پروژه براندازی سه مرحله‌ای انقلاب اسلامی موسوم به «پروژه 2020» بود.  ٤ - نقطه مقابل جریان به اصطلاح معترض بی‌تردید یک نامزد و رئیس‌جمهور وقت نبود بلکه طرف مقابل فتنه‌گران ؛ مردم، نظام و رهبری بودند.  5 - ریشه‌های داخلی کودتای 88 را باید در سال‌های حاکمیت به اصطلاح اصلاح‌طلبان بر قوه مجریه و مجلس ششم و طرح‌ریزی براندازی پارلمانی جست‌وجو کرد، زمانی که از تریبون کنفرانس صهیونیستی برلین علیه نظام نقشه کشیده و از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی ضرورت برگزاری رفراندوم و عبور از حکومت ولایت فقیه و طرح جمهوری منهای ولایت فقیه را فریاد می‌کردند. زمانی که در پلونوم چهارم حزب منحله مشارکت با وقاحت تمام گفتند و نوشتند که از آنجا که تغییر قانون اساسی و رسیدن به جمهوری منهای ولایت فقیه از طرق قانونی میسر نبوده و همه راه‌های قانونی و صدور مجوز رفراندوم در اختیار همان کسی است که ما قصد کنار گذاشتنش را داریم پس باید درست مانند مدل انقلاب 57 مردم را به کف خیابان‌ها کشانده و با تعطیلی کارخانجات، صنعت، مدارس، دانشگاه‌ها و... کشور را به سمت آشوب و هرج و مرج بکشانیم.  6 - در کودتای مخملین 88 ردپا و حضور مستقیم صهیونیست‌ها، غربی‌ها و وهابیون در کنار طیف وسیع و گسترده‌ای از تندروها و افراطیون اردوگاه اصلاحات، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، لیبرال‌های وطنی، غربزدگان و غربگدایان، مرفهین بی‌درد، خسته‌ها و بریده‌ها، بی‌بصیرت‌ها، طبقه اشراف، فرصت‌طلب‌ها، اراذل و اوباش و... مشهود است.  7 - فتنه 88 قطعاً یک اعتراض اننخاباتی نبود بلکه شورش علیه قانون، شرع، مدنیت و رأی مردم و قلدری به سبک امریکایی بود که جمهوریت نظام، اصل نظام و ولایت فقیه را نشانه رفته بود. در جنگ احزاب و کودتای مخملین و امریکایی 88 فتنه‌گران بیشترین صدمات مادی، معنوی، آبرویی و حیثیتی، اعتباری داخلی و بین‌المللی را به نظام اسلامی وارد کرده و با نشانه‌روی اصل نظام و ولایت فقیه بزرگ‌ترین حماسه انتخاباتی کشور و رفراندوم بالای ٤0 میلیونی را به‌کام مردم تلخ کرده و زمینه را برای دخالت آشکار دشمنان و نظام سلطه در امور داخلی کشور فراهم کردند. حلم و مدارای نظام با اصحاب فتنه و هم‌پیاله‌های سرویس‌های جاسوسی غرب و دستور گیرندگان از جورج سوروس کار را به جایی رساند که دشمنان بیرونی با تصور باطل و غلط ضعف نظام در برخورد با ایادی فتنه، طرح حمله به خیمه‌های عاشورا و راه‌اندازی مدلی برای جنگ داخلی در بهمن ماه 88 در دستور کار قرار داده و در شب عاشورای حسینی برنامه شیطانی خود را با اطمینان از دوقطبی بودن مردم اجرایی کردند اما به یک‌باره با حضور همگانی و آتش به اختیار مردم همه چیز تغییر کرده و تومار فتنه در هم پیچیده شد و نهم دی ماه به حماسه‌ای چه بسا بزرگ‌تر از 22 بهمن تبدیل شد:  1 - نهم دی سند پای‌بندی مردم به دین، ولایت و اصل نظام و نماد تجدید بیعت مردم با انقلاب و آرمان‌های حضرت امام است.  2 - یک مدل بومی و ملی برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و ایادی دشمن و زیاده‌خواهان داخلی است.  3 - نماد نبرد ذی‌شعورهای سیاسی با بی‌شعورهای سیاسی است که نظام اسلامی را در برابر کودتا، فتنه‌گران و بی‌شعورهای سیاسی بیمه کرد.  ٤ - حماسه 9 دی انقلاب نسل سوم مردم ایران و سند ماندگاری و اصالت جمهوری اسلامی است.  5 - حماسه 9 دی معیار سنجش انقلابی بودن و انقلابی ماندن مسئولان و معیار سنجش انتخاب مسئولان برای خدمت کردن و پذیرفتن مسئولیت‌ها است.  6 - حماسه 9 دی سند اصالت و انقلابی بودن نسل سومی‌ها است و ابطال تحلیل‌های غلط برخی احزاب سیاسی و رسانه‌های وابسته به آنان مبنی بر بی‌انگیزه شدن نسل جوان را به