eitaa logo
مشکوه
89 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
292 فایل
جهت ارتباط با ادمین /قربانخانلو @s_khanloo این کانال به یادشهید چمران وموضع دشمن شناسی اینجانب می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گریه‌های نجم‌الدین شریعتی هنگام شنیدن ماجرای شهادت نوجوانی که با پای برهنه مقابل چشمان پدرش شهید شد ☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
هدایت شده از مردم میدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سرنوشت دلار از زبانِ دستیار سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا 🔹در حال حاضر یک طوفان در حال وقوع است! دلار سال‌ها به‌عنوان ارز ذخیره‌ی جهان به شمار می‌آمد و داشتن چنین وضعیتی یک امتیاز واقعی برای آمریکا بود. اما ما در طول سالیان متمادی از این امتیاز با سیاست‌های پولی و مالی سوء‌استفاده کردیم. این کار ما در یکی دو سال اخیر، ارزش دلار را کاهش داده است. 🔹علاوه‌بر این، دشمنان آمریکا با رهبری چین، بلوک اقتصادی جدیدی را تشکیل داده‌اند. در این شرایط، عربستان سعودی نیز برای مبادله‌ی نفت با ارزهای دیگر چراغ سبز نشان داده است که اگر چنین اتفاقی بیفتد، سیستم جهانی اقتصاد به طور کامل از درون متلاشی خواهد شد و قطعاً اقتصاد آمریکا هم به‌شدت متآثر می‌شود. 🔹اگر این اتفاق بیفتد، ابرتورمی مانند آنچه بین سال‌های ۱۹۲۱ و ژانویه‌ی ۱۹۲۴ در آلمان رخ داد را تجربه خواهیم کرد! اگر فکر می‌کنید که تورمِ حال حاضر بسیار بد است، فقط باید کمی صبر کنید تا آن تورم را ببینید! اما مهمتر از آن، این است که ما سلطه‌ی اقتصادی خود در جهان و جایگاهمان به‌عنوان ابرقدرت را از دست خواهیم داد. 🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
هدایت شده از مردم میدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌ نمونه ای از تحقق زن زندگی آزادی در غرب که قرار است برای ایران هم صادر کنند! 🔹‌ ازدواج رسمی یک زن با دو مرد در ایتالیا! «Hamed Sarrafpour» 🔴 به کمپین بزرگ انقلابیون بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2182086783Cb32c15873f
قرآن نور "وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِٱللَّهِ وَبِٱلۡيَوۡمِ ٱلۡأٓخِرِ وَمَا هُم بِمُؤۡمِنِين بقره/ ۸" گروه می گویند ما به خدا وروزقیامت ایمان آورده ایم درحالی ایمان ندارند. تفسير: گروه سوم (منافقان) آيات فوق شرح فشرده و بسيار پر مغزى پيرامون منافقان و ويژگيهاى روحى و اعمال آنها بيان مى كند توضيح اينكه: اسلام در يك مقطع خاص تاريخى خود با گروهى روبرو شد كه نه اخلاص و شهامت براى ايمان آوردن داشتند و نه قدرت و جرأت بر مخالفت صريح اين گروه كه قرآن از آنها به عنوان منافقين ياد مى كند و ما در فارسى از آنها تعبير به دورو يا دو چهره مى كنيم در صفوف مسلمانان واقعى نفوذ كرده بودند، و خطر بزرگى براى اسلام و مسلمين محسوب مى شدند، و از آنجا كه ظاهر اسلامى داشتند، غالبا شناخت آنها مشكل بود، ولى قرآن نشانه هاى دقيق و زنده اى براى آنها بيان مى كند كه خط باطنى آنها را مشخص مى سازد و الگويى در اين زمينه بدست مسلمانان براى همه قرون و اعصار مى دهد نخست تفسيرى از خود نفاق دارد مى گويد: بعضى از مردم هستند كه مى گويند به خدا و روز قيامت ايمان آورده ايم در حالى كه ايمان ندارند ( وَ مِنَ اَلنّٰاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنّٰا بِاللّٰهِ وَ بِالْيَوْمِ اَلْآخِرِ وَ مٰا هُمْ بِمُؤْمِنِينَ )
قرآن نور برنامه اندرویدی قرآن نور: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.quran سوره هود فَٱسۡتَقِمۡ كَمَآ أُمِرۡتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطۡغَوۡاْۚ إِنَّهُۥ بِمَا تَعۡمَلُونَ بَصِيرٞ (١١٢) پس همان گونه كه فرمان يافته اى ايستادگى كن؛ و نيز آنان كه همراهت به سوى خدا روى آورده اند [ايستادگى كنند] و سركشى مكنيد كه او به آنچه انجام مى دهيد، بيناست. پس از ذكر سر گذشت پيامبران و اقوام پيشين و رمز موفقيت و پيروزى آنها و پس از دلدارى و تقويت اراده پيامبر از اين طريق در آيه بعد، مهمترين دستور را به پيغمبر اكرم ص مى دهد و مى گويد: استقامت كن همانگونه كه به تو دستور داده شده است ( فَاسْتَقِمْ ) استقامت در راه تبليغ و ارشاد كن، استقامت در طريق مبارزه و پيكار كن، استقامت در انجام وظائف الهى و پياده كردن تعليمات قرآن كن ولى اين استقامت نه به خاطر خوش آيند اين و آن باشد و نه از روى تظاهر و ريا، و نه براى كسب عنوان قهرمانى، نه براى بدست آوردن مقام و ثروت و كسب موفقيت و قدرت، بلكه تنها به خاطر فرمان خدا و آن گونه كه به تو دستور داده شده است بايد باشد ( كَمٰا أُمِرْتَ ) اما اين دستور تنها مربوط به تو نيست، هم تو بايد استقامت كنى و هم تمام كسانى كه از شرك به سوى ايمان باز گشته اند و قبول دعوت اللّٰه نموده اند ( وَ مَنْ تٰابَ مَعَكَ ) استقامتى خالى از افراط و تفريط، و زياده و نقصان، استقامتى كه در آن طغيان وجود نداشته باشد ( وَ لاٰ تَطْغَوْا ) چرا كه خداوند از اعمال شما آگاه است ،و هيچ حركت و سكون و سخن و برنامه اى بر او مخفى نمى ماند ( إِنَّهُ بِمٰا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ )
ولایت فقیه آن مردمی که به خدا معتقد هستند، ساخت کلی جامعه آنها چه فرقی دارد با مردمی که معتقد به خدا نیستند؟ آیا اعتقاد به خدا فقط به این است که مردم در دل و در زبان خدا را قبول کنند و در اعمال فردی خودشان مثل نماز ،روزه راست گفتن ،دروغ گفتن و مسائل شخصی ،خدا را در نظر داشته باشند ،حالا در هر جامعه‌ای با هر شکلی ،با هر نظامی زندگی بکنند، عیبی ندارد یا اینکه خیر ،اعتقاد به خدا یا در زندگی عمومی مردم معتقد و موحد منعکس و متجلی بشود. شکی نیست که اعتقاد به خدا فقط برای آباد کردن دل و ذهن انسانی نیست، بلکه اعتقاد به خدا به معنای ساختن دنیایی است که با این اعتقاد متناسب است. منبع: ک.ولایت وحکومت انتشارات صهبا
بخش دوم ادامه بحث موضوع ولایت فقیه از کتاب ولایت وحکومت در جامعه ای که مردم آن جامعه اعتقاد به خدا دارند، حکومت آن جامعه، باید حکومت مکتب باشد، یعنی مکتب اسلام و شریعت اسلامی و احکام و مقررات اسلامی باید بر زندگی مردم حکومت کند و به عنوان اجرا کننده این احکام در جامعه، آن کسی از همه مناسب‌تر و شایسته است که دارای دو صفت بارز و اصلی باشد: اول اینکه این احکام را، شریعت اسلام را، فقه اسلام را از همه بهتر بداند، تسلط و احاطه کامل به احکام الهی قوانین الهی داشته باشد . خصوصیات دوم اینکه این انسان آگاه به معارف الهی، فقه الهی، دارای قدرتی باشد که بتواند خود را از گناه ، از خطاهای عمدی، ازانحراف عمدی مصون بدارد؛ یعنی همان چیزی که در عرف فرهنگ اسلامی به آن عدالت گفته می‌شود. عدالت آن ملکه است، آن حالت نفسانی و روحی ای است که در هر انسانی باشد، او را از گناه، از خطا و انحراف باز می دارد. البته اشتباه برای همه متصور است . اما گناه کردن از انسانی که دارای ملکه عدالت است. هرگز متصور نیست. این دو خصوصیت مربوط می‌شود به آن کسی که در جامعه اسلامی می خواهد احکام الهی و اسلامی را اجرا کند.در قانون اساسی ما، این حکم واضح، بعنوان ولایت فقیه مجسم وباز گو شده است ونظام ولایت فقیه بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ما وبرشکل کل جامعه ما حاکم است یعنی درهمه گوشه وکنارهای بخش های عمده این جامعه، ولایت فقیه حاضر و موثر است که مختصری در این باره شرح داده خواهد شد. منبع: ک.ولایت وحکومت
هدایت شده از کانال خبری تحلیلی بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دولت اندونزی ورود اعضای تیم فوتبال رژیم اشغالگر قدس را به خاک این کشور ممنوع کرد ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
*🍪 علی علیه السلام : * 🌰 وَ سَمِعَ (عليه السلام) رَجُلًا مِنَ الْحَرُورِيَّةِ يَتَهَجَّدُ وَ يَقْرَأُ فَقَالَ نَوْمٌ عَلَي يَقِينٍ خَيْرٌ مِنْ صَلَاةٍ فِي شَكٍّ. *🥜 اندیشه در اخبار :* و درود خدا بر او (یكی از خوارج را دید كه نماز شب می خواند و قرآن تلاوت می كند)فرمود: خوابیدن با یقین برتر از نمازگزاردن با شك و تردید است *📚 ، ۹۷ °•کپی با ذکر آزاد است•° کانال رسمی 📚 نــَهْـ ْـج البَلاغه 📚 🍯 @Nahjolbalaghe_ir*
♦️ *هشدار دیپلمات آمریکایی درباره شکست اوکراین در جنگ* 🔺️ رونامه «دِهیل» چاپ آمریکا در مقاله‌ای به قلم «ایرل ماک»، سفیر سابق آمریکا در فنلاند به فرجام تقابل نظامی روسیه و اوکراین و متحدان غربی آن پرداخته و از شکست جبهه نظامی کی‌یف در برابر کرملین ابراز نگرانی کرد. 💠@khabareforinews
♦️ *حجاب یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید است؛ حق زیست عفیفانه از حقوق اساسی آحاد ملت است* بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب: 🔺️وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که هیچ‌گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 🔺️مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح‌های شکست خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. 🔺️پروژه‌های برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است. 🔺️بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب‌های سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نمایند و در این راه از همه ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی به عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به کار بست. 🔺️در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید. 🔺️به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می‌داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید. 🔺️مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است: ۱. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه‌ای عفیف و با حیا صحه می‌گذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم بویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می‌باشد. 🔺️این امر در ماه‌های گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی‌عفتی یا بی‌حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت یک موضوع اولویت دار مطمح نظر مسئولان امر می‌باشد. 🔺️۲. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد. در حالی که خانواده گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می‌بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود. 🔺️۳. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف‌های نیازمند به بهره‌های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود. 🔺️در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می‌شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد. 💠@khabareforinews
♦️ *بیانیه وزارت امور خارجه: رای دیوان بین المللی دادگستری سندی بر حقانیت مواضع ایران است* در بیانیه وزیر امور خارجه درباره رای دیوان بین المللی دادگستری آمده است: 🔹رای دیوان، سند دیگری بر حقانیت مواضع ایران و بیان کننده رفتارهای متخلفانه دولت ایالات متحده آمریکا است. 🔹دیوان بین المللی دادگستری در رای امروز خود  با رد دفاعیات و ادعاهای دولت آمریکا، هیچ یک از دلایل آن دولت را وارد ندانسته است.   🔹دیوان بین المللی دادگستری پس از احراز مسئولیت بین المللی دولت آمریکا، آن دولت را ملزم به جبران خسارات کرده است. 🔹ایران بر این باور است که رای صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری، نشانگر استواری استدلال‌ها و وثاقت درخواست ایران است. 💠@khabareforinews
*📻 علی علیه السلام : * ⏰ وَ قَالَ (عليه السلام): اعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَايَةٍ لَا عَقْلَ رِوَايَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ كَثِيرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ. *💎 ضرورت تحقیق قبل از بازگو کردن :* و درود خدا بر او فرمود: چون خبری را شنیدید، آن را درك كرده عمل كنید، نه بشنوید و نقل كنید، زیرا راویان علم فراوان، و عمل كنندگان آن اندكند. *📚 ، ۹۸ °•کپی با ذکر آزاد است•° کانال رسمی 📚 نــَهْـ ْـج البَلاغه 📚 🍯 @Nahjolbalaghe_ir*
"چرا رهبری افکار عمومی را در جریان مسائل مهم کشور قرار می‌دهند؟ یکی از روش‌های رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، طرح و بیان نیاز‌های اساسی کشور، مانند نظامی، دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در دیدار‌های عمومی با مردم است. پایگاه بصیرت / گروه سياسي/ فرهاد مهدوي امام خامنه‌ای در دیدار عمومی اول فروردین ۱۴۰۲ در مشهد مقدس، موضوعات مهمی در بحث اقتصاد، پیشرفت‌های کشور، دیپلماسی، فشارهای دشمنان، عبور از تحریم‌ها و توصیه‌های مهمی در زمینه تحول، عبور از اقتصاد دلاری، مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردند و فرمودند: «ببینید، مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح بشود، افکار عمومی با نیاز‌های اساسی آشنا بشوند؛ [این‌گونه] اندیشه‌ها فعال خواهد شد. اندیشه‌های نو، جوان‌های صاحب فکر درباره مسائل مهمی که با افکار عمومی مطرح می‌شود، فعال می‌شوند، آن را به نِصاب لازم می‌رسانند؛ لذا مسائل مهم را، از جمله همین مسئله تحول را مطرح می‌کنیم. اگر افکار عمومی استقبال نکند، از یک فکر، این فکر به عمل و تحقق نمی‌رسد؛ صرفاً یک امواجی در فضا خواهد بود، یک چیزی انسان می‌گوید، بعد هم فراموش می‌شود؛ یا چند سطر بر روی کاغذ [خواهد بود]. برای اینکه خواسته‌ها و مطالبات بزرگ تحقق پیدا بکند، باید با مردم، با صاحبان فکر، با افکار عمومی مردم مطرح بشود. خب، من حالا امروز این مسئله را مطرح می‌کنم و بعضی از زوایای این مسئله را بحث می‌کنم، [منتها] ادامه بحث و دنباله بحث به عهده شما است؛ به عهده شما جوان‌ها است، به عهده شما صاحبان فکر است، به عهده شما دانشجویان و دانشگاهیان است؛ باید بنشینید بحث کنید.»  اکنون سؤال این است که اولاً، چرا رهبر معظم انقلاب مسائل پیچیده را در سطح عمومی جامعه که قشر‌های گوناگونی با سطح سواد، تفکر و انگیزه متنوعی هستند، مطرح می‌کنند و ثانیاً، بیان این مسائل چه نفعی برای جامعه و کشور دارد؟  در این نوشتار به برخی از منافع این شیوه حکمرانی می‌پردازیم: ۱ ـ ایجاد مطالبه‌گری مردمی از مسئولان؛ در کشور‌های غربی رسانه‌ها که عمدتاً به قشر سرمایه‌داری وابسته‌اند، مطالبات خود را دنبال می‌کنند؛ اما در ایران این مردم هستند که مطالبات خود را از نمایندگان مجلس، رئیس‌جمهور، وزرای دولت و حتی رهبری مطرح می‌کنند. ایجاد مطالبه‌گری عمومی باعث تقویت و مردمی‌شدن نظام می‌شود و اجازه نمی‌دهد که نظام اسلامی در اختیار صاحبان زر، زور و ثروت باقی بماند. ۲ـ رشد سیاسی مردم؛ پُر واضح است که افزایش سطح معلومات سیاسی مردم باعث افزایش انتظارات جامعه می‌شود و اگر دولتمردان نتوانند نیاز‌ها را برطرف کنند، فشار مضاعفی بر سیستم وارد می‌شود؛ اما رهبری با توجه به این مهم، همواره تأکید داشته‌اند که کرسی‌های آزاداندیشی، جلسات نقد و حتی برنامه‌های دولت و مجلس به آشکارترین وجه برای مردم بیان شود و حتی اگر دولت یا مجلس توانایی حل مشکلات را ندارند، ایشان توصیه کرده‌اند که موانع را با مردم در میان بگذارند. رشد سیاسی مردم باعث ایمن‌شدن نظام از حوادث و ایجاد مقاومت سلولی در جامعه می‌شود و مردم، نظام را از خود و برای خود می‌دانند. ۳ـ ایجاد مقاومت عمومی؛ دشمن همواره به دنبال ناامید کردن مردم و شکستن استقامت ملت ایران به بهانه بی‌توجهی دولتمردان به مسائل اساسی بوده است! هنگامی که مردم می‌بینند مسائل اساسی کشور از لسان شخص اول حاکمیت با جدی‌ترین شکل مطرح می‌شود، قطعاً به آینده کشور امیدوار می‌شوند و روحیه استقامت ملی افزایش می‌یابد. برای اثبات این قضیه، کافی است نگاهی به دو راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن سال گذشته داشته باشیم؛ زمانی که بیشترین هجمه به کارآمدی نظام صورت گرفت، بیشترین حمایت هم در مقابل دیدگان افکار عمومی جهانی به ثبت رسید. ۴ـ عدم ملاحظه مسئولان؛ مسئولان کشور با رأی مستقیم مردم به دولت و مجلس راه یافته‌اند و البته هر کدام هم قبل از انتخاب‌شدن، شعار‌ها و انتظاراتی را ایجاد کرده‌اند که البته بسیاری از این شعار‌ها در مسیر اجرایی و تقنینی و حتی مشغله‌های مسئولان با موانعی مواجه می‌شوند. رهبر معظم انقلاب با طرح مسائل اساسی در میان افکار عمومی، به دنبال آن هستند که مسئولان تعهدات خود به مردم و نظام را فراموش نکنند. بر این اساس، مسئولان فراموشکار و ناتوان در اجرای وعده‌های خود و حتی ناتوان در حل مسائل نظام به تدریج حذف می‌شوند و هرچه نظام جلوتر می‌رود، مسئولان متعهد و تواناتر می‌توانند مصادر امور را در اختیار بگیرند. ۵ـ صداقت رهبری؛ مروری بر طرح مسائل اساسی کشور در میان مردم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته از رهبری ایشان، بیان‌کننده آن است که ایشان در اسناد بالادستی، دیدار با دولتمردان، نمایندگان مجلس، دیدار‌های عمومی و حتی در دیدار‌ها و بیانات دیپلماتیک، یک مسیر روشن، بدون ابهام و غیرمتضاد در میان جریانات سیاسی و طیف‌های گوناگون را در پیش گرفته‌اند و این رویکرد، نشان می‌ده
«ولما جاء هم کتاب من عندالله مصدق لما معهم وکانوا من قبل یستفتحون علی الاذین کفروا ،فلما جاء هم ماعرفوا کفروا به، فلعنه الله علی الکافرین» بقره/۸۹ در شان نزول این آیه از امام صادق علیه السلام نقل شده است که یهود به جهت بشارت ظهور پیامبر صلی الله علیه و سلم در حجاز به آنجا مهاجرت کرده بودند تا بعد از ظهور پیامبر صلی الله علیه و سلم با یاری او برمشرکین پیروز شوند.آنان پیشتر کفار را به آمدن پیامبر صلی الله علیه و سلم تهدید می نمودند ولی همین که آنچه منتظرش بودن به سوی آنها آمد منکر آن شدند. یهودیان مدینه ، کفار اوس و خزرج را پیوسته تهدید می‌کردند که ما منتظر پیامبر آخرالزمان هستیم و چون ظهور کند همه شما را نابود می‌کنیم ولی بعد از ظهور پیامبر اسلام (ص)اولین مخالفان او شدند علت اصلی پشت کردن آنها نیزاین بود که یهودیان مدینه اخلاص نداشتند، و اولین مخالفان او شدند . آنها در صورتی به تکلیف دین و شریعت عمل می کردند که با منافع مادی و سیاسی شان منافات نداشته باشد، واین شتری است که در درب خانه ما نیز خواهد خوابید و ممکن است ما نیز به خاطر عدم خلوص پس از ظهور ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بااو به مخالفت برخیزیم و کار ما را به دشمنی با امام بکشاند. «دعا کنید که در صراط مستقیم که ، خط ولایت است پایدار بمانیم.» الهام اجعل عواقب المورنا خیرا منبع: تفسیر مبین یک جلدی بهرامپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فراموش نکنیم که ما خنده های امروز خود را مدیون چنین مردانی هستیم! جواب دختربچه ۹ ساله در برنامه محفل که باعث گریه حضار شد😔 خبر20:20🔻 https://eitaa.com/khabarr2020 https://eitaa.com/khabarr2020
بئسما اشتروابه انفسهم آن یکفروا بما آنزل الله بغیا آن ینزل الله من فضله علی من یشاء من عباده فباءو بعضب علی غضب وللکافرین عذاب مهین» (بقره/۹۰) در اینجا اشاره می‌کند به یکی از دلایل ایمان نیاوردن یهود و آن حسد ورزی آنان به خاطر قومیت بود. آنان کتاب آسمانی را به این شرط قبول داشتند که بر پیامبری از بنی اسرائیل نازشود و این تعیین تکلیف برای خدا به حساب می‌آید.لذا دچار غضب خداشدند. «واذا قیل لهم ءامنو بما آنزل الله قالوا مومن بما آنزل علینا ویکفرون بما وراءه وهوالحق مصدقا لما معهم قل فلم تقتلون انبیاء الله من قبل آن کنام مومنین». بقره/۹۱ این آیات ادعای ایمان بنی اسرائیل را نسبت به تورات دروغ میشه زیرا هر انسان میفهمد که کشتن پیامبران و پرستش گوساله به جای خداپرست نفی آشکار ایمان. نفی آشکار ایمان به تورات و خدای تو رات است. آنها علاوه بر قرآن به تعالیم عیسی علیه السلام هم کفر می‌ ورزیدند؛ در ادامه آیه خطاب به یهودیان معاصر پیامبر صلی الله علیه و سلم می فرماید: بگو: اگر راست می‌گویید که به تورات ایمان دارید؛ پس پیامبر کشی خود را چگونه توجیه می کنید. قرآن چگونه این پیامبر کشی را به یهود معاصر پیامبر (ص)نسبت می‌دهد در حالی که اجداد آنها چنین کرده اند پاسخ این است که وحدت عقیده و همبستگی فکری از نظر قرآن موجب شراکت در جرم است هر که امروز یزید را خلیفه بداند شریک جرمی کربلاست. یهود معاصر پیامبر عقاید اسلاف خود را نفی نمی کرد منبع: تفسیر. مبین استاد بهرامپور