eitaa logo
مشکوه
89 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
292 فایل
جهت ارتباط با ادمین /قربانخانلو @s_khanloo این کانال به یادشهید چمران وموضع دشمن شناسی اینجانب می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انجمن کنشگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 خطبه ی تأمل برانگیز امروز مولوی عبدالحمید: پیامبر گفته ساده زندگی کنید و نشست و برخاستتان با فقرا باشد. ❌ حداقل نمیزاشتی هیچ فیلمی ازت پخش بشه یا یه جوری همه تصاویر و فیلمهای اشرافی گریت رو پاک میکردی ...🙄 @khabarnegarha1
🔻چگونه مردم را به یک عمل خوب مثل حجاب متقاعد کنیم؟ با ذکر «مبانی اعتقادی»؟ یا با «نتایج دنیایی آن عمل»؟ پاسخ استاد پناهیان: 🔻توجه به نتیجۀ دنیایی یک عمل، راحت‌تر انسان را متقاعد و انگیزه‌مند می‌کند 📌انگیزه‌های دنیوی دین‌داری در آیات قرآن- ج۲ 🔘 کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن، اکثراً در معنای «نتیجۀ اعمال ما در همین دنیا» است 🔘 در روایات وقتی می‌خواهند برای انجام یک کاری به انسان‌ها انگیزه بدهند، غالباً نتایج و آثارش را می‌گویند 🔘 اگر حوزۀ علمیه، آثار حجاب و نتایج بی‌حجابی را برای مردم توضیح می‌داد، الان وضع حجاب در جامعه بهتر بود _________ علمی‌ترین نحوۀ برخورد با بسیاری از پدیده‌های انسانی این است که به «عاقبت آن پدیده‌ها» نگاه کنیم یعنی نتیجه و آثارشان را مطالعه کنیم. در حوزه‌های علمیه، این روش کمتر صورت می‌گیرد؛ ما بیشتر با مبانی و منشأ صدور حکم عملی-که فعل مکلّف است- کار داریم و به تطبیقِ آن با مبانی اعتقادی می‌پردازیم. اگرچه این روش درست است و در جای خود لازم است اما خیلی از اوقات متقاعدکننده نیست؛ آن‌طوری که عاقبت‌اندیشی، نتیجه‌گرایی و کارکردگرایی متقاعدکننده است. آدم با دیدن نتیجه و کارکرد یک رفتار، راحت‌تر متقاعد و انگیزه‌مند می‌شود. وقتی آدم به نتیجۀ عمل نگاه کند اگر ببیند نتیجۀ آن پرسود است به سمتش می‌رود و اگر ببیند ضرر دارد از آن دست می‌کشد. یکی از کلماتی که در آیات قرآن مکرر استفاده شده کلمۀ «عاقبت» است. عاقبت می‌تواند معنای اخروی داشته باشد که همان جزای اعمال در قیامت است اما کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن اکثراً در معنای «نتیجۀ کار در همین دنیا» است. می‌فرماید «انْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبين‏» (انعام،11) یعنی ببینید مکذبین به اهداف‌شان در همین دنیا رسیدند یا نه؟ ببینید آنها در اثر رفتار خودشان به چه نتایجی از بلاها و گرفتاری‌ها رسیدند. «عاقِبَةُ الأمور» یعنی نتیجۀ کارهای ما. البته خدا بین کار ما و اثر آن حائل است؛ معلوم نیست خدا اجازه بدهد به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم. بعضی‌ها هم که به نتیجه می‌رسند، در حقیقت خدا به آنها مهلت و اجازه داده است. مثلاً برخی کافران تلاش کردند تا به ثروت برسند، آن ثروت صرفاً با تلاش آنها به‌دست نیامده بلکه خدا این امکانات را در اختیارشان گذاشته است. ما هم وقتی تلاش‌ می‌کنیم، ممکن است به نتیجه برسیم یا نرسیم. خدا می‌فرماید: «وَ مَنْ يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (لقمان،22) تسلیم خدا باش و احسان کن. پس فقط تسلیم شدن کفایت نمی‌کند؛ عمل هم لازم است. بعد می‌فرماید: نتیجۀ کارها به‌دست خداست. ممکن است ببینید بعضی‌ها تلاش کردند و نتیجه گرفتند، آن نتیجه صرفاً ناشی از تلاش خودشان نیست؛ خدا خواسته آن نتیجه را به آنها بدهد. خدا عاقبت را به‌دست خودش گرفته، مثلاً طبق روایت، اگر با کسی به خاطر مال و ثروتش ازدواج کنی، به نتیجه نمی‌رسی و خدا تو را درماندۀ آن ثروت می‌کند. این یک قاعده است. خدا می‌فرماید که شما تلاش کنید؛ حالا ممکن است شما را به نتیجه برسانم یا نرسانم. توحید یعنی همین نگاه که نتیجه دست خداست، نه اینکه خدا یک‌دانه است و دوتا نیست! خارج از مدار تقوا و احسان عمل نکن، دلت تسلیم خدا باشد، کار خوب بکن، آن‌وقت به نتایجی که می‌خواهی می‌رسی. اگر آدم بخواهد به زور به برخی نتایج برسد ممکن است خودش را بدبخت کند. ما باید در رسیدن به نتایج به خدا توکل کنیم. در گفتگوهای اجتماعی‌ و فرهنگی‌ ما، عاقبت‌گرایی یعنی نتیجه‌گرایی و کارکردگرایی، باید افزایش پیدا کند. قبل از انقلاب، برخی از علما در فعالیت تبلیغی خودشان، به شیوه قرآن عمل کردند، مثلاً دربارۀ آثار موسیقی کتاب نوشتند و گفتند موسیقی با بدن و ذهن انسان چه‌کار می‌کند... اما بعد از انقلاب، این کارها را کمتر انجام دادیم، انگار انتظار داریم همۀ مردم، عقیدتی دین‌دار بشوند، به این معنا که بگوییم «مگر تو به خدا عقیده نداری؟ حکم خدا این است...، دیگر حرف نزن!» نه؛ راهش این است که آثار حکم خدا را بگویی تا اگر یک کاری خوب است، او متقاعد بشود و عمل کند و اگر یک کاری بد است، او متقاعد بشود و ترک کند. دربارۀ حجاب هم اگر حوزۀ علمیه در سال‌های گذشته، به شیوۀ قرآن کار می‌کرد و آثار حجاب و نتایج بی‌حجابی را برای مردم توضیح می‌داد، الان وضعیت جامعه خیلی بهتر بود. آثار بی‌حجابی چیست؟ همین را برای مردم بگویند کافی است. آن‌وقت مردم خودشان حجاب می‌گیرند. شما فقط آثار بی‌حجابی را بگو و توضیح بده آثار این سبک پوشش برای زن و مرد و برای خانواده چیست و چه نتایجی دارد. 🆔 https://eitaa.com/tabeen_hejab
عوامل پیروزی وبقائ انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره) از جمله رویدادهای تاریخ معاصر که تأثیرات و پیامدهای عمیق و ماندگاری در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... کشورمان به جای گذاشته است می توان به پدیده انقلاب شکوهمند اسلامی و جنگ تحمیلی هشت ساله اشاره کرد که در هر دوی آنها نقش رهبری بی بدیل بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(س) بلا شک از اهمیت بالایی برخوردار است. در نگاشته زیر به این پرسش پاسخ خواهیم داد که عوامل و مؤلفه های پیروزی ملت ایران در این دو رخداد بزرگ تاریخی چه بوده اند. ‏‏امام خمینی در طول عمر با برکت خود دو رویداد بزرگ و جهانی را هدایت و رهبری نمود که هر یک از آنها به نوبه خود تاثیرات شگرفی را برجای گذاشت و حیرت جهانیان را برانگیخت، دو رویدادی که به اعتقاد اندیشمندان و آیندگان به ویژه ایرانیان پیرامون آن بیشتر خواهند گفت و خواهند نوشت و به آن افتخار خواهند کرد. اولین رویداد بزرگ که به ضرس قاطع می توان گفت بزرگترین رویداد تاریخ جامعه ایران بوده، آغاز نهضت ضد استبدادی و ضد استعماری مردم ایران به رهبری حضرت امام بود که از سال 1341 با مخالفت امام با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی شروع شد و با قیام 15 خرداد 1342 و سپس تبعید امام به مدت 15 سال ادامه یافت. در طول این مدت امام با الهام از اندیشه های بلند دین مبین اسلام و با تاسی از پیامبران و ائمه هدی توانست نهضت را به درستی هدایت و رهبری نماید که سرانجام آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس یک نظام نوپا به نام جمهوری اسلامی بود. دومین رخداد که به ناحق و به صورت تحمیلی از سوی همه کسانی که در رویداد اول از ملت مسلمان ایران به رهبری حضرت امام شکست خورده بودند شروع شد که هدف اصلی آن شکست انقلاب اسلامی و یا ناکامی آن بود، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به رهبری حزب بعث و فرماندهی صدام بود که یکبار دیگر حضرت امام توانستند با هدایت و رهبری مردم ایران علی رغم همه نابرابری های موجود، شرایط دشوار و مشکلات جدی که وجود داشت، مقاومت و پیروزی سترگ دیگری را به ارمغان آورد. ‏ ‏‎‏حال سوال این است که در این دو رویداد بزرگ که با همت بلند ملت ایران به ویژه جوانان (در هر دو حادثه بنا به آمار، شواهد و قرائن جوانان پر شور ایرانی بیشترین و در واقع اصلی ترین نقش را ایفا نمودند) و با رهبری حضرت امام به نتیجه مطلوب رسید، چه عواملی نقش داشت و پیروزی را تحقق بخشید، هدف از این نوشتار کوتاه ضمن گرامی داشت تمام دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس و یاد همه شهیدان و جانبازان و ایثار گران و خانواده محترم آنان، اشاره ای است به علل و عوامل پیروزی این دو مهم برای حفظ و حراست از این دو دستاورد بزرگ ملت ایران چرا که به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در وصیت نامه سیاسی، الهی «بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است...». در واقع هدف یادآوری عوامل پیروزی و توجه به آن برای استمرار حرکت به حق ملت در مسیر سرافرازی و توسعه و حفظ و حراست از این دو رویداد مهم است.‏ ‏‏ اما مهمترین عوامل پیروزی از دیدگاه حضرت امام ( با توجه به رهنمودهای معظم له ) عبارتند از:‏ ‏‏1-‏‏ ‏‏توکل به خدا و تبعیت از دستورات الهی ‏ ‏‏2-‏‏ ‏‏ایمان ثابت و نقش و قدرت آن ‏ ‏‏3-‏‏ ‏‏توجه به خدا، دین خدا، اسلام خواستن و انگیزه اسلامی داشتن ‏‏4-‏‏ ‏‏صبوری، مقاومت، پایداری و رشد روزافزون آن ‏‏5-‏‏ ‏‏تاییدات، عنایات و اراده برتر خداوندی ‏‏6-‏‏ ‏‏فداکاری ملت برای اسلام و شهادت را فوز اعظم دانستن ‏‏7-‏‏ ‏‏توجه به معنویت و قدرت آن ‏‏8-‏‏ ‏‏وحدت کلمه و توحید کلمه (اتحاد و یک پارچگی و همبستگی) ‏‏9-‏‏ ‏‏بیداری، هوشیاری و مبارزات آگاهانه ‏‏10-‏‏ ‏‏کوشش برای حق، دین حق و نصرت اسلام ‏‏11-‏‏ ‏‏اتکا به قرآن و قیام برای خدا ‏‏12-‏‏ ‏‏روحیه قوی، شجاعت بی مانند و نترسیدن  ‏‏13-‏‏ ‏‎‎‏روح تعاون و همکاری و یکی شدن برای خدا ‏‏14-‏‏ ‏‏تحول روحی  ‏‏15-‏‏ ‏‏تقوی و اخلاص
ایران، بیست و دومین اقتصاد جهان معاون اول رئیس جمهور در اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی گفت: ایران در سال ۲۰۲۲ از نظر شاخص برابری قدرت خرید با داشتن ۱۶۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی به بیست و دومین اقتصاد دنیا تبدیل شده است.
 روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" در واکنش به مصاحبه تسنیم درباره ساخت هواپیمای مسافربری جت ۷۲نفره ایرانی اذعان داشت: توانایی ایران در ساخت هواپیما از این جهت مهم است که به دانش ایران در مسائل دیگر همانند ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و موشک کمک می‌کند.
موضع مرحوم آیت الله منتظری نسبت به ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر: بر عکس آنچه که در کتاب خاطرات آیت الله منتظری از قول ایشان نوشته شده است: " بعد از آزادی خرمشهر، نیروها بخصوص ارتش انگیزه کمتری برای ادامه جنگ داشتند، چون می گفتند ما تا حالا جنگ کردیم که دشمن را از کشورمان بیرون کنیم ولی حالا اگر بخواهیم در خاک عراق برویم این کشور گشایی است... روی همین اصل هم من همان وقت پیغام دادم که " هر کاری میخواهید بکنید حالا وقتش است و حمله کردن به عراق درست نیست" (کتاب خاطرات آیت الله منتظری صفحه ۵۸۹) با قطعیت صد در صدی عرض می کنم که این ادعا به استناد صراحت تام مطلبی که در بخشی از نامه ۵ صفحه ای مرحوم آیت الله منتظری به امام خمینی آمده است نادرست می باشد. دفتر حضرت امام و در ایام شریف بزرگداشت حادثه عظیم فتح خرمشهرتوجه خوانندگان محترم و پژوهشگران را به این نکته بس مهم جلب می کنم که تاریخ نگارش این نامه ۱۱ اسفند ۱۳۶۱ می باشد، و همانگونه که ملاحظه خواهید فرمود ایشان نه تنها بعد از فتح خرمشهر مخالف ادامه جنگ نبوده است بلکه در بند دوم پیشنهاداتشان در این نامه که ۹ ماه بعد از فتح خرمشهر نوشته شده است به وضوح ضمن انتقاد از مسئولین جنگ بخاطر دست زدن به عملیاتهای کوچک برای تصرف شهرهای غیر مهم عراق، قاطعانه و به عنوان راه حل اساسی جنگ، پیشنهاد حمله به بغداد و تصرف پایتخت عراق را مطرح کرده اند و از اینکه مسئولین جنگ این پیشنهاد ایشان را تا کنون عمل نکرده اند سخت انتقاد نموده اند. متن و تصویر (دو صفحه اول و صفحه آخر) نامه مرحوم آقای منتظری که مربوط به موضوع این نوشتار می باشد بشرح زیر است : تاریخ ۱۱/۱۲/۶۱ بسم الله الرحمن الرحیم محضر مقدس آیة الله العظمی امام خمینی مدّ ظله العالی پس از سلام بعرض میرساند پس از فتح خرمشهر و بالا رفتن روحیه ملت و نیروهای رزمنده ایران و شکست روحی و روانی ارتش عراق این جانب دو موضوع را مکرراً بحضرات آقایان خامنه ای – هاشمی – سرهنگ شیرازی – محسن رضائی - رفیق دوست تذکر دادم و اصرار کردم و با اینکه همه تصدیق میکردند و می گفتند خوب است، عملاً خلاف آنها انجام شده و متاسفانه مواجه با شکستها و خسارات زیادی شده ایم: ۱ من پیشنهاد کردم در ایران حدود دویست هزار از مردم عراق و اسرای عراقی و مردم عرب خلیج هستند که اغلب آنها مخالف با حزب بعث و صدام می باشند لازم است نیروهای فعال و جوان و مورد اعتماد آنان شناسائی شوند و فوراً در دو سه پادگان و مرکز نظامی در حدود مرز تعلیمات نظامی بآنان داده شود و فرستنده عربی هم در اختیار شان گذاشته شود که ملت و ارتش عراق را برای پیوستن بانها دعوت کنند و بتدریج جنگ از صورت جنگ ایران و عراق بیرون بیاید و بعنوان جنگ ملت مسلمان عراق با حزب بعث کافر منعکس شود؛ منتها ملت ایران پشتیبان و کمک آنها می باشند، و بالنتیجه سوژه تبلیغاتی از مرتجعین و افراد احساساتی عرب گرفته میشود و از داخل عراق نیز مخصوصاً بآنها بیشتر می پیوندند ۲ من پیشنهاد میکردم که فی التأخیر آفات، و هر ساعت تاخیر بضرر ما و نفع صدام است؛ اینک که ارتش عراق از ایران اخراج شده و شکست خورده و روحیه خود را از دست داده اند وقت حمله است هرچه زودتر نیروهای سپاه و ارتش و بسیج را جمع آوری و یک حمله بزرگ را آغاز کنید و از فکر بصره و عماره و امثال اینها بیرون روید فرضاً بصره و عماره را هم گرفتید - عراق منهای بصره و عماره هم متصور است – آنچه موجب شکست حزب بعث است حرکت بطرف بغداد است نفس نزدیک شدن به بغداد روحیه آنها را ضعیف و مواجه با شکست و فرار میکند و نزدیکترین راه مندلی بود که میشد از آنجا بطرف بغداد رفت؛ دیدیم که گوش ندادند و هر روز سران ما وقتشان را بمصاحبه های تلویزیونی و وعده ها و تهدیدهای تو خالی و در عین حال مناقشات گروهی گذراندند و با مشاهده قصور ها و مسامحات در جبهه ها چشم پوشی روا میداشتند و مدتها تأخیر انداختند تا صدام خوب مجهز شد و فرصت کانال کشیها و ایجاد موانع مستحکم به او دادند.
بالاخره همان طور که بارها فرموده اید فعلاً مسئله مهم ما جنگ است و هر ساعت مسامحه و تأخیر بضرر ما و بنفع دشمن تمام شده و میشود مردم هم خوشبختانه از هیچ کمکی دریغ ندارند حضرتعالی باندازه لازم تا حال دستور و پیام داده اید بنظر میرسد که بجا است عده ای را که با کفایت و درایت باشند خارج از خود مسئولین، محرمانه مأمور فرمائید بجبهه ها بروند و با تماسهای با افراد مختلف و مشاهده اوضاع از نزدیک بر اشکالات واقف شوند و بدنبال آن فکری شود تا فرصتها از دست نرود و نیروهای ارزنده ما کمتر بهدر رود و انشاءالله گذشته ما جبران شود. به امید پیروزی اسلام و مسلمین در همه کشورها و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته و ادام الله ظلکم. امضاء : {حسینعلی منتظری}
هدایت شده از معیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 چرا من خودمو بپوشونم، به آقایون بگید نگاه نکنن! 😏 🍃🌹🍃 🔸وقتی یک آقا خانمهای زیبایی را روزانه در خیابان ببیند چه اتفاقی برای این آقا و همسر او می‌افتد؟ 🔹آثار ولنگاری پوششی بر قوه‌ی شناختی آقایان و خانم‌ها 🔸آخرین یافته‌های علوم شناختی در باب حکمت دستور قرآنی پرهیز چشم‌چرانی آقایان و عدم خودنمایی خانم‌ها 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام شخصیت دست نیافتنی امام خمینی شخصیتی آنچنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ به جز انبیا و اولیای معصومین علیهم السلام به دشواری می‌توان کسی را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد. آن بزرگوار قوت ایمان را با عمل صالح، و اراده پولادین را با همت بلند، و شجاعت اخلاقی را به اسم حکمت، و صراحت لهجه وبیان را با صدق و متانت،و صفای معنوی و روحانی را با هوشمندی و کیاست، تقوا و ورع را با سرعت و قاطعیت، و ابهت و صلابت رهبری را با رقت و عطوفت، و خلاصه بسی خصایصی نفیس و کمیاب را که مجموعه آن در قرن ها و قرن ها به ندرت ممکن است در انسان بزرگی جمع شود، همه و همه را با هم داشت. الحق شخصیت آن عزیزی گانه، شخصیت دست نیافتنی و جایگاه والای انسانی او، جایگاه دور از تصور و اساطیر گونه بود. او رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران و امید روشن همه مستضعفان جهان و بخصوص مسلمانان بود. عبد صالح و بنده خاضع خدا و نیایشگرگریان نیمه شب ها و روح بزرگ زمان ما بود. او الگوی کامل یک مسلمان و نمونه بارز یک رهبر اسلامی بود. منبع: ک.مو به مو_ص-۲۴۵
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔴 شناخت عرصه 🔰 بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهی خودتان را بالا ببرید. حقیقت را باید فهمید... 🔰 در جنگ صفین، یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر، تبیین حقیقت بود، چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگون داشتند. این کسی که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانی بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود. یک جا می دید اختلاف پیدا شده و یک عده دچار تردید شدند و بگو مگو در آنها هست، خودش را به سرعت به آنجا می رساند، برایشان حرف می زد، صحبت می کرد، تبیین می کرد، این گره ها را باز می کرد... 🔹 مقام معظم رهبری 👈 شناخت عرصه برای یک انقلابی بسیار مهمه، ما باید بدانیم در عرصه حجاب چه تحولاتی در حال رخ دادن هست؟ دشمن چه میخواهد؟ چه انجام میدهد؟ و ... 👈 بدون شناخت دقیق پا به عرصه ترویج گری بگذاریم، احتمال اشتباه و سقوط مان بسیار بالاست... ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
هدایت شده از معیار
🇮🇷 🔻 چند شب قبل یکی از محافظان امام خمینی (ره)، در شب شعر و خاطره، برامون گفت که یه روز یکی از سران کشورها میخواسته بیاد دیدن امام. اما تا میرن نزد امام، میبینن که ایشون داخل اتاقشون نیستن! خلاصه اون بنده خدا میشینه توی اتاق تا امام هم برگردن. 🔸این محافظ امام میرن میبینن امام در جایی ایستادن و به امام میگن شما چرا منتظر ایشان نبودید؟ 🔹 امام با درایت خاص میفرمایند: اگر من در اتاق میماندم مجبور بودم بخاطر ورود او، از جایم برخیزم. 🔸در واقع من که یکی از سران اسلام هستم باید در مقابل یکی از سران کفر بلند میشدم و این جایز نبود. 🔹پس از اتاق خارج شدم تا او که یکی از سران کفر است در مقابل من بلند شود و حتی عزت اسلام ذره ای خدشه دار نشود!!! وقتی این خاطره رو از زبان این آقا شنیدم، واقعا شگفت زده شدم از اینهمه درایت که !!! اما الان به جز رهبر معظم انقلاب ، بقیه چقدر بر آرمانها باقی موندن؟ 🔺 این عزت و اقتدار را چگونه بدست میاوردیم؟ 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
خلاصه مفاهیم ، شاخص ها،مبانی ولایت فقیه الف.امام خمینی قدس الشریف ۱-ولایت فقیه از جمله ضروریات و بدیهیات است . ۲-امر به معروف و نهی از منکر ازشئونات ولایت فقیه است. ۳-ولایت فقیه همان ولایتی است که برای رسول الله صلی الله علیه السلام و ائمه علیهم السلام ثابت است. ۴- ولایت فقیه حافظ کشور و حکومت اسلامی است . ۵-جمهوری اسلامی طرحی است که مطابق اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام است. ۶-اگر ولایت فقیه نباشد حکومت طاغوت است و غیر مشروع است. ۷ اگر کسی دخالت فقیه در امور را قبول نداشته باشد و متوجه لوازم این معنا باشد مرتد می باشد. ۸-کسانی که مخالفت با اسلام را در قالب مخالفت با ولایت فقیه مطرح می‌کنند، اگر فهمیده هستند و ازروی فهم می کنند، خائن هستند. و اگر چنانچه از روی بی اطلاعی و جهالت است ، جاهل هستند. ۹-ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. ۱۰-ولی فقیه تابع قانون است. ۱۱- هدف از ولایت فقیه، ولایت و نظارت بر امور است و مانع دیکتاتوری در کشور است ۱۲- طرح انحلال مجلس خبرگان (به دلیل ترس از وزارت ولایت فقیه) بود ۱۳- توجه به وحدت حول محور روحانیت مبنای فکری امام بود. ۱۴- ولایت فقیه دیکتاتوری نیست. ۱۵- ولایت فقیه هدیه ای الهی برای مسلمین است. ۱۶- حدود اختیارات ولی فقیه بر اساس امر شارع مقدس تعیین شده است. ۱۷- ولایت فقیه اصل مترقی قانون اساسی است. ۱۸- ولایت فقیه از ایجاد دیکتاتوری ممانعت می‌کند. ۱۹- وظایف و اختیارات و حکومت اسلامی به عنوان شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله است. ۲۰- نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود نباید رسمیت داشته باشند. ب) مقام معظم رهبری ۱- تدوین مبانی ولایت فقیه با توجه به آفاق جدید و سیاست‌ها و مکاتب امروزی از ابتکارات امام بود . ۲-اساسی ترین نقش ولایت فقیه پاسداری و دیده‌بانی و مهندسی حرکت کلی نظام به سمت هدف های آرمانی است. ۳- ولایت فقیه از نظر امام به معنای حکومت اسلام ، حکومت دین است. ۴- امام حساسیت و تاکید اساسی و مبنایی روی کلمه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشتند. ۵-ولایت فقیه نقطه درخشان نظام اسلامی و یادگار ارزنده فراموش‌نشدنی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
48.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش فاکس‌نیوز از افزایش خودکشی و افسردگی در بین جوانان آمریکایی 🔷@Basijnewsir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمدعلی رامین
❌طرح دو شبهه تکراری و پاسخ کوتاه به آنها: ❗️شبهه اول= سیدعلی خامنه ای در جلسه ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ با اعلام مخالفت صریح علیه رهبری خودشان گفتند: «باید خون گریست بر جامعه اسلامی که احتمال رهبر شدن من در آن مطرح باشد...» ✅پاسخ: 🔹اینکه شخص سیدعلی خامنه ای در اوج زهد و تواضع، خودشان را لایق رهبری و برتر از دیگران نداند، دقیقاً طبق نص پیامبر و ائمه اطهار و تصریح قرآن، گواه صادقی بر صلاحیت و شایستگی ایشان برای امامت امت و ریاست دین و مذهب ماست. تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ(28/83) وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ (امام حسن عسکری ع) کسی که با خودبرتر بینی و اراده سلطه بر دیگران و با هواپرستی و جاه طلبی، به دنبال کسب قدرت و ریاست باشد، از منظر اسلام، مطلقاً شایسته رهبری و قیادت نیست؛ چه رسد به امامت و جانشینی امام زمان (عج) در عصر غیبت. در عین حال، تشخیص اکثریت قاطع خبرگان مبنی بر صلاحیت کامل امام خامنه ای برای امامت امت به نیابت از امام مهدی (عج) در زمان غیبت (اصل پنجم قانون اساسی)، همچنین دلدادگی اکثریت قاطع ملت ایران و قاطبه شیعیان جهان و بسیاری از اهل سنت در تبعیت از ایشان و نیز اعتراف و اذعان بزرگان اسلام و حتی دشمنان خارجی به فراست و کیاست و درایت و مدیریت بی نظیر امام خامنه ای، گواهی آشکار و تأکیدی مکرر بر تشخیص درست و دقیق مجلس خبرگان در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ می باشد. حالا اگر کسی با معارف اسلامی آشنا نباشد و مفهوم زهد و تواضع را نفهمد و آن را بهانه حمله به شخصیت الهی نائب امام زمان (عج) قرار دهد، بحث دیگری است؛ به هرحال جنگ قدرت در ساحت ولایت الهی مطلقاً ممنوع و مذموم است و این حقیقت معنوی در صحنه سیاسی جهانی، امتیازی بزرگ و بی بدیل است. ‼️شبهه دوم= هاشمی رفسنجانی: «انتخاب آقای خامنه ای برای رهبری موقت است و تا زمان برگزاری رفراندوم می باشد» ✅ پاسخ: 🔹جلسه مجلس خبرگان در ۱۴ خرداد ۶۸ در حالی برگزار شده بود که هنوز اصلاحات انجام گرفته در اصلاحیه قانون اساسی به رفراندوم گذاشته نشده بود؛ بنابراین موقتی بودن تصمیم آن روز مربوط و منوط به تصمیم مردم در رفراندوم اصلاحیه قانون اساسی بود؛ زیرا طبق قانون قبلی، «باید رهبری از میان مراجع موجود معرفی می شد» که امام خمینی مخالف آن بودند؛ زیرا مراجع آن زمان را برای رهبری مملکت و امامت امت «ناتوان» می دیدند؛ لذا در اصلاحیه قانون اساسی قید شد که «مرجعیت بالقوه یا مرجعیت بالفعل» (صلاحیت علمی لازم برای افتاء در ابواب مختلف فقه= بند یک اصل ۱۰۹) از شرایط رهبری ولی فقیه باشد. بنابراین مجلس خبرگان، اعلامیه آن روز خود را در معرفی ولی امر، «موقت» نامید که پس از رفراندوم و تأیید قانون اساسی جدید، با قید «مرجعیت بالفعل یا بالقوه» درباره شروط رهبری، مجدداً مجلس خبرگان تشکیل جلسه داد و در رای‌گیری مجدد، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای با اکثریت قریب به اتفاق آراء به عنوان رهبر نظام و امام امت اسلامی معرفی شدند. سخنان مرحوم آیت الله مشکینی، رئیس وقت مجلس خبرگان در این باره، تیتر روزنامه‌های ۱۶ مرداد ۱۳۶۸ کشور شد. صفحات مجازی محمدعلی رامین👇 eitaa.com/maramin ایتا splus.ir/mohammadali_ramin سروش ble.ir/join/ZDA1ODBlZD