🔅اعمال امّ داود
🔸 از مهمترین عمل روز نیمهرجب، اعمال امداود است که امام صادقعلیهالسلام جهت اجابت دعا و رفع غصهها و گرفتاریها و دفع ظلم توصیه فرمودند.
حسین شریعتمداری: آقای روحانی چرا دلایل ردصلاحیت خود را منتشر نمیکنید؟
🔹آقای روحانی طی بیانیهای که در اعتراض به رد صلاحیت خود منتشر کرده که در آن سوابق متعدد خود را گفته. در پاسخ باید گفت: اولاً به فرموده حکیمانه حضرت امام، «میزان حال فعلی افراد است».
🔹کم نبودهاند کسانی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آنها به مواردی برخورده که برایش تازگی داشته و پیشتر از آن با خبر نبوده است.
🔹آقای روحانی گفته چرا دلایل ردصلاحیتم را نمیگویید. باید گفت که شورای نگهبان برای حفظ حرمت نامزدهای ردصلاحیت شده، از اعلام دلایل ردصلاحیت خودداری میکند. این یک منع شرعی و اخلاقی است. در ضمن شورا منع قانونی هم دارد.
🔸اما شورای نگهبان دلایل ردصلاحیت نامزدها را درصورت درخواست آنها به خودشان اعلام میکند و انتشار آن از سوی نامزدها منع قانونی ندارد و کاملا آزاد است. جناب روحانی میتواند دلایل را بپرسد و بعد منتشر کند.
@shahidesarboland_313
جلسه نهم-۱۴۰۰.۱۱.۰۳_ از سلسله جلسات سخنرانی حجه الاسلام حامد نیازی با موضوع فرقه ها در میان ما .mp3
15.25M
🌹🍃🌸🍃.......
جلسه ۹
جلسه نهم ازسلسله جلسات سخنرانی حجت الاسلام حامد نیازی با موضوع فرقه ها در میان ما
#شیعه_شناسی
#فرقه_ها
@shahidesarboland_313
یاد خدا ۱۵.mp3
11.76M
مجموعه #یاد_خدا ۱۵
#استاد_شجاعی | #استاد_عباسی_ولدی
✘ چرا بعضیا خستگی ناپذیرند،
و بعضیا همیشه کسل و فشل و خسته؟
✘ چرا بعضیا صاحب همت و دغدغههای بلندند،
و بعضیا مشغول خاله بازی؟
چمران بنده خدا بود نه بنده مدرک فیزیک پلاسما
@shahidesarboland_313
02.Baqara.021.mp3
3.52M
🌹🍃🌸🍃...
تفسیر سوره بقره ۲۱ ...
#استاد_قرائتی
@shahidesarboland_313
🌹🍃🌸🍃......
#ارتباط_و_ملاقات_با_امام_زمان ۹
روایات
منظور از دلایل روایی آن دسته از روایاتی است که به طور مطابقی یا تضمنی و التزامی، دست کم بر اثبات قسم اول ملاقات از نوع سوم یعنی دیدار بدون شناخت دلالت میکنند.
اما ملاقات قسم دوم و سوم یعنی دیدار همراه با شناخت که محل نزاع اصلی است در حوزه تعریف روایات نمیگنجد و به اثبات از راه تجربه عینی و یقینی نیاز دارد.
بنابراین بدون در نظر گرفتن شیوه ملاقات میتوان به روایات استشهاد نمود و دست کم از آنها برای اثبات دیدگاه اول بهره گرفت.
این روایات از نظر نحوه دلالت به چند دسته تقسیم میشوند:
دسته اول
روایاتی که کلمه یرونه در آنها به کار رفته و بر رویت حضرت به گونه روشن و آشکار دلالت دارند؛ نظیر روایات ذیل:
۱. ابوبصیر از امام صادق علیه السلام نقل میکند که حضرت در مقام بیان سنتهای جاری الهی بر پیامبران نسبت به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از ذکر سنت موسی علیه السلام و سنت عیسی علیه السلام میفرماید:
سنت یوسفی در مورد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پنهان بودن او از نظر مردم و ناشناس بودن او در میان آنان است که او را میبینند ولی نمیشناسند.
۲. مضمون روایتی از زبان محمد بن عثمان عمری رحمت الله علیه سفیر خاص حضرت حجت علیه السلام که وی قسم یاد میکند و میگوید:
به خدا قسم که حضرت صاحب الامر هر ساله در مراسم حج شرکت میکنند به گونهای که او حاجیان را میبیند و میشناسد و آنها نیز حضرت را میبینند ولی نمیشناسند.
یعنی حتی هنگام مواجهه و گفت و گو با حضرت نیز متوجه نیستند که در محضر امام قرار دارند.
با توجه به تاکید و سوگند نایب دوم حضرت بر این مسئله و نیز وثاقت گفتار وی ، فرمایش ایشان در اثبات مسئله رویت حضرت، ارزشی کمتر از روایت ندارد.
به ویژه اینکه مضمون آن با کلام امام صادق علیه السلام در روایت قبل تایید میشود.
ایشان در قسمت اخیر کلامش، دقیقاً همان تعبیر امام صادق علیه السلام را به کار برده است که از این نظر، کلام ایشان به منزله نقل روایت به شمار میآید.
دسته دوم
روایاتی که بیانگر زندگی طبیعی و حضور ناشناس حضرت در میان شهر و جامعه است.
یگ
۱. در حدیثی که صدیر صیرفی از امام صادق علیه السلام نقل میکند که حضرت ناشناس بودن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در میان مردم را به ناشناس بودن یوسف علیه السلام برای برادران او تشبیه میکند و میفرماید:
صاحب امر شما در میان مردم رفت و آمد میکند، در بازارشان حرکت مینماید و در خانهها و محافلشان حضور مییابد و بر فرشهایشان فرود میآید در حالی که مردم او را نمیشناسند، مگر اینکه به اذن الهی حضرت خودش را برای کسی معرفی کند، همانند یوسف علیه السلام.
۲. حذیفه در حدیثی طولانی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل میکند که فرمود:
حجت خدا درمسیر و جادهها حرکت میکند، وارد خانهها و مجتمعها میشود و در سراسر زمین از شرق تا غرب در سیر و حرکت است و از مناطق مختلف بازدید میکند.
سخنان مردم را گوش میدهد و بر اهل مجلس سلام میکند. مردم را میشناسد در حالی که خود شناخته نمیشود.
در جمله اخیر این روایت کلمه «لاتری» آمده ولی با توجه به بندهای پیشین آن منظور نشناختن است نه ندیدن.
ورود حضرت در اماکن و مجالس و سلام کردن ایشان بر جماعت، قرینه بر ناشناس بودن حضرت به شمار میرود که عرفاً از آن به ندیدن نیز تعبیر میشود و عدم توجه به منزله عدم رویت تلقی میگردد.
@shahidesarboland_313
2024_01_28_18_21_07 (1).mp3
1.44M
🌹🍃🌸🍃........
کجای قرآن گفته سگ نجسه!
@shahidesarboland_313
2024_01_28_18_30_16 (1).mp3
336K
🌹🍃🌸🍃......
مظلومیت امام زمان
@shahidesarboland_313
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🍃🌸🍃........
ارزش ندارد جان اگر نذر ولایت نیست
سید علی فتح خیبر میکند فردا
@shahidesarboland_313
2024_01_28_18_38_14 (1).mp3
831.7K
🌹🍃🌸.........
خاطره رهبر معظم انقلاب از خیاط فهیم و دانا در قم
@shahidesarboland_313