eitaa logo
کانال‌اطلاع‌رسانی‌شهیدروستایی
181 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
309 ویدیو
43 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️اعوذبالله من الشیطان الرجیم🔸️ 🔶️بسم الله الرحمن الرحیم 🔶️ 🌺سوره القمر آیه ۱۸ الی ۲۲🌺 «١٨» ﻛَﺬَّﺑَﺖْ ﻋَﺎﺩٌ ﻓَﻜَﻴْﻒَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﺬَﺍﺑِﻲ ﻭَﻧُﺬُﺭِ ﻗﻮم ﻋﺎﺩ (ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ) ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﭘﺲ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ؟ «١٩» ﺇِﻧَّﺂ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﺭِﻳﺤﺎً ﺻَﺮْﺻَﺮﺍً ﻓِﻲ ﻳَﻮْمِ ﻧَﺤْﺲٍ ﻣُّﺴْﺘَﻤِﺮٍّ ﻣﺎ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺷﻮم، ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ ﺩﺍﺭ ﺗﻨﺪ ﺑﺎﺩﻱ ﺳﺨﺖ ﻭ ﺳﺮﺩ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ. «٢٠» ﺗَﻨﺰِﻉُ ﺍﻟﻨَّﺎﺱَ ﻛَﺄَﻧَّﻬُﻢْ ﺃَﻋْﺠَﺎﺯُ ﻧَﺨْﻞٍ ﻣُّﻨﻘَﻌِﺮٍ «٢١» ﻓَﻜَﻴْﻒَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﺬَﺍﺑِﻲ ﻭَ ﻧُﺬُﺭِ (ﺗﻨﺪﺑﺎﺩﻱ ﻛﻪ) ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺗﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﺩﺭﺧﺖ ﺧﺮﻣﺎﻱ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺟﺎ ﺑﺮﻣﻲ ﻛﻨﺪ. ﭘﺲ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ؟ «٢٢» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﻳَﺴَّﺮْﻧَﺎ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥَ ﻟِﻠﺬِّﻛْﺮِ ﻓَﻬَﻞْ ﻣِﻦ ﻣُّﺪَّﻛِﺮٍ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﻱ ﺁﺳﺎﻥ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ، ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﻱ ﻫﺴﺖ؟ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی" ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
🌺سوره القمر آیه ۱۸ الی ۲۲🌺 ١- ﻗﻮم ﻋﺎﺩ ﺍﺯ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﻗﻮم ﻧﻮﺡ ﻋﺒﺮﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻨﺪ. «ﻛﺬﺑﺖ ﻗﺒﻠﻬﻢ ﻗﻮم ﻧﻮﺡ... ﻛﺬﺑﺖ ﻋﺎﺩ» ٢- ﺳﻴﻤﺎﻱ ﻗﻮم ﻋﺎﺩ، ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻭ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬّﺑﺖ ﻋﺎﺩ» ٣- ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻧﺬﺍﺭ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﺳﺖ. (ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﻧﺬﺍﺭ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺛﺮ ﻧﻜﺮﺩ ﻋﺬﺍﺏ) «ﻓﻜﻴﻒ ﻛﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﻭ ﻧﺬﺭ» ٤- ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻭ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﺗﻔﻜّﺮ ﻛﻨﻴﺪ. «ﻓﻜﻴﻒ ﻛﺎﻥ...» ٥ - ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻱ ﺗﻜﺬﻳﺐ، ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬّﺑﺖ... ﻋﺬﺍﺑﻲ» ٦- ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻣﺜﻞ ﺑﺎﺩ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﻛﻴﻔﺮ ﻣﺮﺩم ﺑﺎﺷﻨﺪ. «ﻛﺬّﺑﺖ ﻋﺎﺩ... ﺭﻳﺤﺎً ﺻﺮﺻﺮﺍ» ٧- ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. (ﺑﻌﻀﻲ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺍﻧﺪ، ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺷﺐ ﻗﺪﺭ، «ﻟﻴﻠﺔ ﻣﺒﺎﺭﻛﺔ» ﻭ ﺑﺮﺧﻲ ﺷﻮم ﻭ ﻧﺤﺲ.) «ﻳﻮم ﻧﺤﺲٍ» ٨ - ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎﺩ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﺎﻣﻞ ﺭﻭﻳﺶ ﺑﺎﺷﺪ، «ﺍﺭﺳﻠﻨﺎ ﺍﻟﺮﻳﺎﺡ ﻟﻮﺍﻗﺢ»(حجر ۲۲) ﻭ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﺎﻣﻞ ﺭﻳﺰﺵ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺗﻨﺰﻉ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻛﺎﻧﻬﻢ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﻧﺨﻞ ﻣﻨﻘﻌﺮ» ٩- ﺑﺸﺮ، ﻫﺮﻛﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺧﺎﺭ ﻭ ﺧﺴﻲ ﺑﻴﺶ ﻧﻴﺴﺖ. «ﺗﻨﺰﻉ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻛﺎﻧّﻬﻢ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﻧﺨﻞ...» ١٠- ﻗﻮم ﻋﺎﺩ، ﻣﺮﺩﻣﻲ ﺗﻨﻮﻣﻨﺪ ﻭ ﻗﻮﻱ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﻦ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﺷﺪﻧﺪ. «ﻛﺎﻧّﻬﻢ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﻧﺨﻞ» ١١- ﺩﺭ ﺗﺮﺑﻴﺖ، ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﺍﺳﺖ. ﺟﻤﻠﻪ ﻱ «ﻓﻜﻴﻒ ﻛﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﻭ ﻧﺬﺭ» ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ١٢- ﺩﺭ ﻧﻘﻞ ﺗﺎﺭﻳﺦ، ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ (ﻋﺒﺮﺕ ﮔﺮﻓﺘﻦ) ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﺸﻮﺩ. (ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﻴﺎﻥ ﻫﺮ ﺑﺨﺶ، ﻧﻘﻄﻪ ﺍﺻﻠﻲ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ) «ﻟﻘﺪ ﻳﺴّﺮﻧﺎ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻟﻠﺬّﻛﺮ ﻓﻬﻞ ﻣﻦ ﻣﺪّﻛﺮٍ» 🔶️تفسیر حجه السلام محسن قرائتی🔶️ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی " ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
مراسم روضه هفتگی هیئت محبان حضرت زهرا(س) : کربلایی مهدی رنجبری : سه شنبه ۲۸ دی‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ : خیابان اهری نسترن ۱۸ پایگاه شهید روستایی @heyatmoheban_hazratzahra
🔸️اعوذبالله من الشیطان الرجیم🔸️ 🔶️بسم الله الرحمن الرحیم 🔶️ 🌺سوره القمر آیه ۲۳ الی ۲۷🌺 «٢٣» ﻛَﺬَّﺑَﺖْ ﺛَﻤُﻮﺩُ ﺑِﺎﻟﻨُّﺬُﺭِ «٢٤» ﻓَﻘَﺎﻟُﻮﺍْ ﺃَﺑَﺸَﺮﺍً ﻣِّﻨَّﺎ ﻭَ ﺍﺣِﺪﺍً ﻧَّﺘَّﺒِﻌُﻪُ ﺇِﻧَّﺂ ﺇِﺫﺍً ﻟَّﻔِﻲ ﺿَﻠﺎَﻝٍ ﻭَﺳُﻌُﺮٍ ﻗﻮم ﺛﻤﻮﺩ، ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﭘﺲ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩ، ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺗﻚ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻴﻢ؟ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﻭ ﺟﻨﻮﻧﻲ ﻋﻤﻴﻖ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻮﺩ. «٢٥» ﺃَءُﻟْﻘِﻲَ ﺍﻟﺬِّﻛْﺮُ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻣِﻦ ﺑَﻴْﻨِﻨَﺎ ﺑَﻞْ ﻫُﻮَ ﻛَﺬَّﺍﺏٌ ﺃَﺷِﺮٌ «٢٦» ﺳَﻴَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﻏَﺪﺍً ﻣَّﻦِ ﺍﻟْﻜَﺬَّﺍﺏُ ﺍﻟْﺄَﺷِﺮُ ﺁﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺣﻲ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﻭ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﻭ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻩ ﻛﻴﺴﺖ. «٢٧» ﺇِﻧَّﺎ ﻣُﺮْﺳِﻠُﻮﺍْ ﺍﻟﻨَّﺎﻗَﺔِ ﻓِﺘْﻨَﺔً ﻟَّﻬُﻢْ ﻓَﺎﺭْﺗَﻘِﺒْﻬُﻢْ ﻭَﺍﺻْﻄَﺒِﺮْ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﮔﺎﻥ  ﺷﺘﺮ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﻳﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ (ﻭ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﻟﺢ ﮔﻔﺘﻴﻢ:) ﭘﺲ ﻣﺮﺍﻗﺐ (ﭘﺎﻳﺎﻥ) ﻛﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﭘﻴﺸﻪ ﻛﻦ. "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی" ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
🌺سوره القمر آیه ۲۳ الی ۲۷🌺 ١- ﻛﺎﺭ ﻗﻮم ﺛﻤﻮﺩ، ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻫﺎﻱ ﭘﻲ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺑﻮﺩ. «ﻛﺬﺑﺖ ﺛﻤﻮﺩ ﺑﺎﻟﻨﺬﺭ» ٢- ﻛﻔّﺎﺭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ، ﻣﻨﻄﻖ ﻭ ﺍﺳﺘﺪﻟﺎﻝ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﭼﺮﺍ ﺍﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺷﺪ ﻭ ﻣﺎ ﻧﺸﺪﻳﻢ؟ «ﺃﺑﺸﺮﺍً ﻣﻨّﺎ...» ٣- ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻋﺎﺩﻱ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺃﺑﺸﺮﺍً ﻣﻨّﺎ» ٤- ﮔﺎﻫﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺳﻘﻮﻁ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺮﺩﻱ ﻣﻌﺼﻮم ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﻧﻤﻲ ﭘﺬﻳﺮﺩ، «ﺃﺑﺸﺮ ﻣﻨّﺎ...» ﻭﻟﻲ ﺟﻤﺎﺩ ﺑﻲ ﺷﻌﻮﺭ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. ٥ - ﮔﺎﻫﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﻌﺼﻮم ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﻨﻄﻖ ﻭ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻣﻲ ﭘﻨﺪﺍﺭﺩ. «ﺍﻧﺎ ﺍﺫﺍً ﻟﻔﻲ ﺿﻠﺎﻝ ﻭ ﺳُﻌُﺮ» ٦- ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﻚ ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم، ﺑﺴﺘﺮ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬّﺑﺖ... ﺍﺑﺸﺮﺍً ﻣﻨﺎ... ءَﺍُﻟﻘﻲ ﺍﻟﺬﻛﺮ ﻋﻠﻴﻪ» ٧- ﻫﻢ ﻗﺮﺁﻥ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ، «ﻧﺤﻦ ﻧﺰﻟﻨﺎ ﺍﻟﺬﻛﺮ...»(حجر ۹) ﻭ ﻫﻢ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺒﻴﺎﻱ ﺳﺎﺑﻖ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. «ءَﺍُﻟﻘﻲ ﺍﻟﺬﻛﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻦ ﺑﻴﻨﻨﺎ» ٨ - ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻟﺠﻮﺝ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻩ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﺪ. «ﻛﺬّﺍﺏ ﺍﺷﺮ» ٩- ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻫﻲ ﺭﺍ ﺣﺘّﻲ ﻛﻔّﺎﺭ ﻟﺠﻮﺝ ﺑﺪ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻨﺪ. (ﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻫﻲ ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ). «ﺑﻞ ﻫﻮ ﻛﺬّﺍﺏ ﺍﺷﺮ» ١٠- ﻣﺒﻠّﻐﺎﻥ ﺩﻳﻨﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺗﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﺗﻬﻤﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. «ﺑﻞ ﻫﻮ ﻛﺬّﺍﺏ ﺍﺷﺮ» ١١- ﺳﺨﻨﺎﻥ ﻳﺎﻭﻩ ﺭﺍ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﻫﻴﺪ. «ﻓﻘﺎﻟﻮﺍ... ﺳﻴﻌﻠﻤﻮﻥ...» ١٢- ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺭﻭﺯ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻭ ﺭﺳﻮﺍ ﺷﺪﻥ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺳﻴﻌﻠﻤﻮﻥ ﻏﺪﺍً ﻣﻦ ﺍﻟﻜﺬّﺍﺏ ﺍﻟﺎﺷﺮ» ١٣- ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ، ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﺮﺩﻣﻨﺪ. «ﻣﺮﺳﻠﻮﺍ ﺍﻟﻨﺎﻗﺔ ﻓﺘﻨﺔ ﻟﻬﻢ» ١٤- ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ، ﺍﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺯﻳﺮ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﻓﺎﺭﺗﻘﺒﻬﻢ» ١٥- ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﺩﻳﻨﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺻﺒﻮﺭ ﺑﺎﺷﻨﺪ. «ﻭ ﺍﺻﻄﺒﺮ» 🔶️تفسیر حجه السلام محسن قرائتی🔶️ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی " ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸️اعوذبالله من الشیطان الرجیم🔸️ 🔶️بسم الله الرحمن الرحیم 🔶️ 🌺سوره القمر آیه ۲۸ الی ۳۲🌺 «٢٨» ﻭَﻧَﺒِّﺌْﻬُﻢْ ﺃَﻥَّ ﺍﻟْﻤَﺂءَ ﻗِﺴْﻤَﺔٌ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢْ ﻛُﻞُّ ﺷِﺮْﺏٍ ﻣُّﺤْﺘَﻀَﺮٌ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺒﺮ ﺩﻩ ﻛﻪ ﺁﺏ، ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﺘﺮ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮ ﻛﺪﺍم ﺑﺮﺍﻱ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﺼﻴﺐ ﺧﻮﺩ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻮﻧﺪ. «٢٩» ﻓَﻨَﺎﺩَﻭْﺍْ ﺻَﺎﺣِﺒَﻬُﻢْ ﻓَﺘَﻌَﺎﻃَﻲ  ﻓَﻌَﻘَﺮَ «٣٠» ﻓَﻜَﻴْﻒَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﺬَﺍﺑِﻲ ﻭَﻧُﺬُﺭِ ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﻓﻴﻘﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﭘﺲ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ، ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎﻱ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ. ﭘﺲ (ﺑﻨﮕﺮ) ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ؟ «٣١» ﺇِﻧَّﺂ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﺻَﻴْﺤَﺔً ﻭَ ﺍﺣِﺪَﺓً ﻓَﻜَﺎﻧُﻮﺍْ ﻛَﻬَﺸِﻴﻢِ ﺍﻟْﻤُﺤْﺘَﻈِﺮِ (ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ﺍﻳﻦ ﺟﻨﺎﻳﺖ) ﻣﺎ ﺻﻴﺤﻪ (ﻭ ﺻﺎﻋﻘﻪ ﺍﻱ ﻣﺮﮔﺒﺎﺭ) ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ، ﭘﺲ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﮔﻴﺎﻩ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺧﺮﺩﺷﺪﻩ ﺍﻱ ﮔﺸﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻏﻞ ﻣﻲ ﺭﻳﺰﺩ. «٣٢» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﻳَﺴَّﺮْﻧَﺎ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥَ ﻟِﻠﺬِّﻛْﺮِ ﻓَﻬَﻞْ ﻣِﻦ ﻣُّﺪَّﻛِﺮٍ ﻭ ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻨﺪ ﮔﺮﻓﺘﻦ، ﺁﺳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﻱ ﻫﺴﺖ؟ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی" ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
🌺سوره القمر آیه ۲۸ الی ۳۲🌺 ١- ﮔﺎﻫﻲ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﺑﺎ ﺟﻴﺮﻩ ﺑﻨﺪﻱ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺟﻴﺮﻩ ﺑﻨﺪﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﺍﻥّ ﺍﻟﻤﺎء ﻗﺴﻤﺔ» ٢- ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﺍﻫﻞ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﻧﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﻛﺎﺭﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻨﺪ، ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺟﺮﺃﺕ ﻓﺴﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻓﻨﺎﺩَﻭﺍ ﺻﺎﺣﺒﻬﻢ» ٣- ﻗﺪﺍﺳﺖ ﺷﻜﻨﻲ، ﺟﺮﺃﺕ ﻟﺎﺯم ﺩﺍﺭﺩ. «ﺻﺎﺣﺒﻬﻢ ﻓﺘﻌﺎﻃﻲ» ٤- ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭ، ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻱ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﺻﺖ ﺳﻮﺯﻱ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻓﻨﺎﺩﻭﺍ... ﻓﻌﻘﺮ» ٥ - ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺘﻲ ﻛﻪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪ ﻗﺪﺭﺩﺍﻧﻲ ﻧﻜﻨﻴﻢ، «ﻣﺮﺳﻠﻮﺍ ﺍﻟﻨﺎﻗﺔ» ﻋﺬﺍﺏ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﺍﺭﺳﻠﻨﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺻﻴﺤﺔً» ٦- ﺩﺭ ﻧﻘﻞ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻗﺮﺁﻥ، ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﻜﺎﻥ ﻭ ﺷﺨﺺ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ، ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﻭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ. (ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ، ﻧﻪ ﻧﺎم ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻧﺎﻗﻪ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻧﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﻜﺎﻥ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ). ٧- ﮔﺮﭼﻪ ﻗﺎﺗﻞ ﻳﻜﻲ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺍﻭ، ﻫﻤﻪ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﺪﻧﺪ. «ﻋﻘﺮ... ﺍﺭﺳﻠﻨﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺻﻴﺤﺔً» ٨ - ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻳﻚ ﺍﻣﺖ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺻﻴﺤﻪ ﻣﺤﻮ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﺻﻴﺤﺔ ﻭﺍﺣﺪﺓ» ٩- ﮔﺎﻫﻲ ﻳﻚ ﺍﻣّﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻳﻚ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻭ ﺟﺴﺎﺭﺕ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻓﻜﺎﻧﻮﺍ ﻛﻬﺸﻴﻢ ﺍﻟﻤﺤﺘﻈِﺮ» ١٠- ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ، ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﻨﻮﻣﻨﺪ ﻭ ﻏﻮﻝ ﭘﻴﻜﺮ ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮔﻴﺎﻩ ﺧﺮﺩ ﺷﺪﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﻛﻬﺸﻴﻢ ﺍﻟﻤﺤﺘﻈﺮ» ١١- ﻗﺮﺁﻥ، ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻭ ﺻﺤﻴﺢ ﺗﺮﻳﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻫﺎ ﻭ ﻋﺒﺮﺕ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻫﻤﮕﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. «ﻭ ﻟﻘﺪ ﻳﺴّﺮﻧﺎ» 🔶️تفسیر حجه السلام محسن قرائتی🔶️ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی " ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
🔸️اعوذبالله من الشیطان الرجیم🔸️ 🔶️بسم الله الرحمن الرحیم 🔶️ 🌺سوره القمر آیه ۳۳و ۳۴🌺 «٣٣» ﻛَﺬَّﺑَﺖْ ﻗَﻮْمُ ﻟُﻮﻁٍ ﺑِﺎﻟﻨُّﺬُﺭِ «٣٤» ﺇِﻧَّﺂ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﺣَﺎﺻِﺒﺎً ﺇِﻟَّﺎ  ﺁﻝَ ﻟُﻮﻁٍ ﻧَّﺠَّﻴْﻨَﺎﻫُﻢ ﺑِﺴَﺤَﺮٍ ﻗﻮم ﻟﻮﻁ ﻧﻴﺰ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﺩﻱ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺳﻨﮓ ﻓﺮﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻟﻮﻁ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺤﺮﮔﺎﻩ ﻧﺠﺎﺗﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻳﻢ. "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی" ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
🌺سوره القمر آیه ۳۳ و ۳۴🌺 ١- ﮔﻮﻳﻲ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﺒﺎﺵ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻧﺎﺍﻫﻠﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ. «ﻛﺬّﺑﺖ ﻗﻮم ﻟﻮﻁ» ٢- ﮔﺮﭼﻪ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﻗﻮم ﻋﺎﺩ ﻭ ﺛﻤﻮﺩ ﻭ ﻟﻮﻁ ﻭ ﻧﻮﺡ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻳﻲ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺷﺎﻥ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺑﻮﺩﻧﺪ. «ﻛﺬّﺑﺖ... ﻛﺬّﺑﺖ... ﻛﺬّﺑﺖ» ٣- ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻳﻚ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻱ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺬّﺑﺖ... ﺑﺎﻟﻨﺬﺭ» ٤- ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻋﺬﺍﺏ ﻫﺎ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ. «ﺑﻤﺎء ﻣﻨﻬﻤﺮ - ﺭﻳﺤﺎً ﺻﺮﺻﺮﺍً ﺻﻴﺤﺔ ﻭﺍﺣﺪﺓ - ﺣﺎﺻﺒﺎ» ٥ - ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﺘﻌﺪّﺩ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. «ﻧﺠﻴﻨﺎﻫﻢ ﺑﺴﺤﺮٍ» ٦- ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻧﺰﻭﻝ ﻋﺬﺍﺏ، ﺗﺮ ﻭ ﺧﺸﻚ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻧﻤﻲ ﺳﻮﺯﺩ. «ﺃﺭﺳﻠﻨﺎ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺣﺎﺻﺒﺎ ﺍﻟﺎ ﺁﻝ ﻟﻮﻁ ﻧﺠّﻴﻨﺎﻫﻢ ﺑﺴﺤﺮ» 🔶️تفسیر حجه السلام محسن قرائتی🔶️ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی " ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸️اعوذبالله من الشیطان الرجیم🔸️ 🔶️بسم الله الرحمن الرحیم 🔶️ 🌺سوره القمر آیه ۳۵ الی ۴۰🌺 «٣٥» ﻧِّﻌْﻤَﺔً ﻣِّﻦْ ﻋِﻨﺪِﻧَﺎ ﻛَﺬَ ﻟِﻚَ ﻧَﺠْﺰِﻱ ﻣَﻦ ﺷَﻜَﺮَ «٣٦» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺃَﻧﺬَﺭَﻫُﻢ ﺑَﻄْﺸَﺘَﻨَﺎ ﻓَﺘَﻤَﺎﺭَﻭْﺍْ ﺑِﺎﻟﻨُّﺬُﺭِ (ﺍﻳﻦ ﻧﺠﺎﺕ) ﻧﻌﻤﺘﻲ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﺎ ﺑﻮﺩ، ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺷﻜﺮ ﻛﻨﺪ، ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﻢ. ﻟﻮﻁ، ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺍﺯ ﻗﻬﺮ ﻣﺎ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ ﺟﺪﻝ ﻭ ﺳﺘﻴﺰﻩ ﻛﺮﺩﻧﺪ. «٣٧» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺭَ ﺍﻭَﺩُﻭﻩُ ﻋَﻦ ﺿَﻴْﻔِﻪِ ﻓَﻄَﻤَﺴْﻨَﺂ ﺃَﻋْﻴُﻨَﻬُﻢْ ﻓَﺬُﻭﻗُﻮﺍْ ﻋَﺬَﺍﺑِﻲ ﻭَ ﻧُﺬُﺭِ ﻭ ﻗﻮم ﻟﻮﻁ ﺑﺮﺍﻱ (ﺳﻮء ﻗﺼﺪ ﺑﻪ) ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﻭﺩﻩ ﻭ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﭼﺸﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﭘﺲ ﺑﭽﺸﻴﺪ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﻦ ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﺮﺍ. «٣٨» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺻَﺒَّﺤَﻬُﻢ ﺑُﻜْﺮَﺓً ﻋَﺬَﺍﺏٌ ﻣُّﺴْﺘَﻘِﺮٌّ «٣٩» ﻓَﺬُﻭﻗُﻮﺍْ ﻋَﺬَﺍﺑِﻲ ﻭَﻧُﺬُﺭِ ﻭ ﺻﺒﺤﮕﺎﻫﺎﻥ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻏﺸﺎﻥ ﺁﻣﺪ. ﭘﺲ ﺑﭽﺸﻴﺪ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﻦ  ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭم ﺭﺍ. «٤٠» ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﻳَﺴَّﺮْﻧَﺎ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥَ ﻟِﻠﺬِّﻛْﺮِ ﻓَﻬَﻞْ ﻣِﻦ ﻣُّﺪَّﻛِﺮٍ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻨﺪ ﮔﺮﻓﺘﻦ، ﺁﺳﺎﻥ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﻱ ﻫﺴﺖ؟ "واحد علمی پژوهشی پایگاه شهید علی روستایی" ┄┅┅┅❀💠❀┅┅┅┄  🆔 Eitaa : @shahidrostaei313 @masjedemamzaman313