فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«شغل تو پیمبر وار ، اندیشه ی تو والا»
نماهنگ زیبای روز معلم
شاعر و خواننده : سیدصادق آتشی
♥️سلام امام زمانم♥️
با واژه ای از جنس عشق
دلم را راهی سمت تو میکنم
سـلام؛ همان بالی است پراز هواےدلتنگی همان پر پرواز که وقتی فاصله ها میان من و تو قد علم میکنند مرا به تو میرساند.
وقتے که چشمانم پرازجست و جوی توست مینویسم سلام و باز هوای پروانه شدن
در کوی تو به سرم میزند .
نمیدانم کجای این دنیا قرارگاه قدم های توست؟
نمیدانم حالت چگونه است؟
و این بی خبری بیقرارم میکند.
میخواهم به دورتو بگردم ،هر کجا که باشی پس، مینویسم
سلام علی آل یاسین
السلام علیک حین تقوم
السلام علیک حین تقعد
السلام علیک حین تصلی و تقنت ....
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دشمن شناسی 52.mp3
10.66M
#شيطان_شناسی ۵۲
توی نگاه اهل آسمون...
گناهی کثیف تر از ندید گرفتن حقوق دیگران،
وجود نداره!
ابعاد این گناهو، بشناسیم؛
نکنه ما هم مبتلا باشیم!
@shahidsoleymani110
#بیان_خاطره_ای_از_شهید_مطهری
🔻متفکّر انقلاب در آئینۀ یک تجربۀ عینی:
مسجد بهاضافۀ «شعاع ملّی» و منهای «مجلس ختم»
۱. پس از آنکه استاد مطهری از حسینیۀ ارشاد کنارهگیری کرد، از طرف هیأت امنای مسجد الجواد تهران دعوت شد که امامت جماعت این مسجد را بپذیرد. او این دعوت را قبول کرد و در مدّت اندکی، این مسجد متحوّل گردید و به یکی از مهمترین پایگاههای تفکّر اصیل اسلامی و انقلابی تبدیل شد. ازاینرو، حکومت پهلوی نتوانست بیش از دو سال، حضور استاد مطهری را در این مسجد تحمّل کند و در نهایت، آن را تعطیل کرد. مسألۀ مهمی که در این میان وجود دارد و مغفول مانده است، شرطهای استاد مطهری برای پذیرش امامت این مسجد است. ایشان در تاریخ ۲۶/۴/۱۳۵۰، نامهای به هیأت متولیان مسجد الجواد مینویسد که مشتمل بر نکتههای فکری و فرهنگیِ بسیار تعیینکنندهای است.
۲. وی در ابتدای این نامه تأکید میکند برای این بنده، قبول جایگاه امام جماعت در یک مسجد، «وسیله» است نه «هدف»؛ من از آن نظر این جایگاه را میپذیرم که در محل، امکان ایجاد یک «مرکز اسلامی» که شعاعش از حدود ناحیه و حتّی از حدود یک شهر، وسیعتر باشد وجود داشته باشد(مرتضی مطهری، نامهها و ناگفتهها، ص۱۰۹-۱۱۰). او به دنبال این بوده است که یک «قرارگاه فکری و فرهنگی» ایجاد کند که بر روی جامعه، اثر بگذارد؛ چنانکه این قرارگاه، نهفقط «محله» و «شهر» را در بر بگیرد، بلکه جنبههای «ملّی» نیز داشته باشد. در بیان مطهری، حتّی باید از محله و بلکه شهر نیز فراتر رفت و هدفهای ملّی را دنبال کرد. واکنش حکومت پهلوی در کوتاهمدّت نسبت به این مسجد، گویای این حقیقت است که مطهری توانست منشأ اثر شود و دامنۀ تأثیر خود را بگستراند و برای آنها، چالش جدّی ایجاد نماید.
۳. آنگاه مطهری مینویسد برای اینکه چنین هدفی عملی گردد چند شرط لازم است که نخستین آن، «اختیارات کامل در همۀ شؤون اعم از اداری، مالی، تبلیغاتی و تعلیماتی» است(همان، ص۱۱۰). مطهری میداند که چنانچه زمام و عنان کار در اختیار همگان باشد، کار پیش نخواهد رفت و تجربۀ تلخ حسینیۀ ارشاد تکرار خواهد شد. ازاینرو، در همین نقطۀ آغاز تأکید میکند که لازمۀ ایجاد قرارگاه فکری و فرهنگی، «وحدت فرماندهیِ» آن است. کسی چون او باید بتواند برنامههای حکیمانه و خلّاقانۀ خود را با خیال آسوده و فراغ بال، به اجرا بگذارد و توانش صرف چانهزنی با نیروهای دیگر نشود.
۴. شرط دوّمی که مطهری نگاشته این است که چون وضع «جلسات ختم»، بهخصوص با شرکت بانوان، حیثیّت این مؤسسه را پایین میآورد و هرگز نخواهد گذاشت این مؤسسه، یک مؤسسۀ آبرومند و مورد احترام بشود؛ لازم است از جلسات ختم - که خواهناخواه مستلزم «شرکت بانوان به وضع حاضر» است - صرفنظر شود و بودجۀ دیگری در نظر گرفته شود(همان، ص۱۱۰). بیانشدن این شرط از فیلسوفی همچون مطهری که وجودش غرق در تحقیق و مطالعه و فهم عمیق دین است، بسیار جالب است. شاید در نگاه خام، تصوّر شود که مطهری چنین حسّاسیّتهایی نداشته است و این قبیل دغدغهها، «نازل» و «پیشپاافتاده» هستند، اما مطهری با آن مقام عملی و معرفتی برجسته، آشکارا چنین شرطی را مطرح کرده است. این دقتنظر وی نسبت به «حجاب بانوان» که یکی از شعائر اسلامی است، نشان میدهد که مطهری اگرچه اهتمام به «بنیانهای فکری» دارد، امّا از «ظواهر» و «شعائر» نیز غافل نمیشود و مسیر تساهل و بیتفاوتی و سبکانگاری نسبت به پوستۀ دین را در پیش نمیگیرد.
۵. مطهری در توصیف شرط سوّم مینویسد متأسفانه، بعضی از مقامات دولتی، هر چندی یکبار، برخلاف نظر اولیای مؤسسه، جلسهای در آن تشکیل میدهند که تاحدودی به این مؤسسه رنگ دولتی میبخشد. با توجّه به روحیۀ مردم ما، این کار هر چند هیچ ربطی به اولیای مؤسسه ندارد، اما مانع رشد مؤسسه خواهد شد. این مشکل از مشکل جلسات ختم، کوچکتر نیست(همان، ص۱۱۰). این شرط، حسّاسیّت مطهری را نسبت به «انقلاب» و «انقلابیگری» نشان میدهد؛ تا آنجا که وی در آن شرایط اختناقآلود و مستبدانه، آشکارا آن را در نامه میآورد و حضور خود را در مسجد، مشروط به «ممنوعیّت برگزاری جلسات دولتی» در آن میکند. روشن است که هزینۀ این شرط، در نهایت متوجّه مطهری میشده و ساواک درمییافت که مطهری چنین زاویه و اعتراضی دارد، امّا با این حال، وی پروایی از بیان و مطالبۀ آن ندارد.
«دکترمهدی جمشیدی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای صفای قلب زارم
هرچه دارم از تو دارم
تا قیامت ای رضا جان
سر زخاکت بر ندارم
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
ا﷽ا
🌹اسماء الهی🌹
#یا_سلطان
📝به پادشاه ازجهت سلطه ای که در
مملکت داردسلطان گفته می شود.
صاحب امر،حاکم ومالک بودن،همه زیر
مجموعه سلطان بودن است.وروشن است
که این اسم#سلطان به طورمطلق برازنده
خداست.
سلطنت اوظاهروباطن همه موجودات را
شامل است.
سلطه وسلطنت نیزهم خانواده #سلطان
می باشد.
#یا_سلطان👈ای والی وغالب برمملکت
وجود
✨دردعای سمات می خوانیم:
بسلطانک الذی عرفت لک به الغلبة دهر
الدهور👈ازتودرخواست می کنم به سلطنت که غلبه توباآن درهمه اعصارو
زمان هاشناخته می شود.
👈آیه سوم سوره مبارکه حمددرقرائتی
می خوانیم: ملک یوم الدین👈یعنی
پادشاه روزقیامت
سلطان منی سلطان منی
واندردل وجان ایمان منی
درمن بدمی زنده شوم
یک جان چه بودصدجان منی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استقبال مردمی از آیت الله رئیسی در فرودگاه دمشق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمازخوندن بچه هاهمراه پدر😍
عالیه😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استقبال پرشور از آیت الله رئیسی در حرم حضرت زینب(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ابراز ارادت شیخ عبدالستار محمد السید به رهبر انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران
🔹وزیر اوقاف سوریه در حرم حضرت زینب(س):
🔹جناب آقای رئیسی! ما به همراه شما مقاومت می کنیم نه تنهای در برابر اسرائیل بلکه در برابر امپریالیسم غربی و آمریکایی.
🔹ما همواره همراه ایران در کنار مقاومت هستیم.
🔹ما امروز ندای حضرت زینب (س) در روز عاشورا را سر می دهیم.
🔹همانطور که حضرت علی (ع) دروازه خیبر را از کجا کند، به برکت امیرالمومنین وارد قدس خواهیم شد.
#یاصاحب_الزمان❣
تاڪیدلمنچشمبهدرداشتهباشد
اۍڪاشکسی ازتوخبرداشتهباشد
آنبادڪهآغشتهبهبوینفستوستـــ
ازڪوچهیماڪاش گذرداشتهباشد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
✨شبتون بخیر یابقیة الله✨
♥️ دلدارم. امام زمانم ♥️
🔅السلام علیکَ حین تصَلّی و تقنُت...
💚سلام بر تو آن هنگام که از محراب نماز به معراج می روی و در خلوت با خدا و در قنوت عاشقانه ات، برای دعاگویانت دعا می کنی..💚
♥️ پدر مهربانم امام زمانم♥️
معنـای سحـر سلام بـر تو
غـایب ز نظـر سلام بـر تو
غم میرود از سینهی شیعه
با گفتن هر ســــــلام بر تو..💚
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دشمن شناسی 53.mp3
15.75M
#شيطان_شناسی ۵۳
گناه، زیاد داری؟
آیا نگران عقوبت ها و بلاهایی هستی،
که ممکنه بدنبال گناه،بهت برگرده؟
خیلی راحت میتونی،جلوي همشونو بگیری!
گوش کن.
@shahidsoleymani110
📌ویژگیهای انسان با بصیرت از منظر امیرالمؤمنین علیه السلام:
☄امیرالمؤمنین علیهالسلام در مورد ویژگیهای انسان بصیر فرمودند:
«فَاِنَّمَا الْبَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکَّرَ وَ نَظَرَ فَاَبْصَرَ وَ انْتَفَعَ بِالْعِبَرِ ثُمَّ سَلَکَ جَدَداً وَاضِحاً یَتَجَنَّبُ فِیهِ»؛ «همانا انسان بابصیرت کسی است که بهدرستی شنید و اندیشه کرد و بهدرستی نگریست و آگاه شد و از عبرتها سود جست.»
☄از منظر امیرالمؤمنین علیهالسلام، فکر و اندیشه، همنشینی با علما و مشورت با اهل بصیرت، سه عامل مهم در حصول و افزایش بصیرت است.
1️⃣. «رَاسُ الْاِسْتِبْصَارِ الْفِکْرُ» «سرآمد بصیرت، اندیشیدن است.»
2️⃣. «جَاوِرِ الْعُلَمَاءَ تَسْتَبْصِر» «همنشینی با علما بصیرت انسان را بالا میبرد.»
3️⃣. «بِالْهُدَی یَکْثُرُ الْاِسْتِبْصَارِ» «مشورت گرفتن، موجب افزایش بصیرت میشود.»
#بصیرت