eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر تیغ عالم بجُنبد زجای نبُرد رگی گر نخواهد خدای 💢طلبه رزمنده انقلابی، آیت‌الله صمدی آملی: ✍به دفعات در روزهای سخت عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس مثل عملیات ۲۲ روز کانال ماهی، ۷۸ روز فاو، کربلای۴ و ۵ مثل باران گلوله مستقیم به سمت سر و صورت رها می‌شد اما مشخص بود که بحقیقت تا خدا نخواهد برگی از درخت نخواهد افتاد. گاهی با خودمان می‌گفتیم که یقینا این گلوله سینه ما را خواهد شکافت یا مغز سرمان را متلاشی می‌کند اما با حیرت می‌دیدم که بارانی از گلوله‌ها از بدن ما عبور نموده ولی همچنان زنده بودیم و بیاد خطبه آقاجان سیدالشهداء (ع) می‌افتادم که : 《خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جیدِ الْفَتاةِ:  قلاّده مرگ بر گردن فرزندان آدم، همانند جای سایه مانده زیر گردنبند روی پوست گردن دختران جوان است(محوشدنی نیست) 🔶گر نگهدار من آنست که من می‌دانم 🔶شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد @shakhehtoba
💕حقایق نوریه قرانی 💕 در زایمان حضرت‌مریم 💕در سلوک وصول به تلقی کلمه روح‌الله 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍آدم چون در ذات و صفات و افعال بر خلق شده است 《قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ》[اسراء/۸۴] لذا کسی است که بتواند را نماید. 《وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا》[بقره/۳۱]  و قرآن کتاب نقشه راه وصول به مقام خلافهُ‌اللّهی و تلقی اتم اسمای الهیه در نظام وجود است. 《إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ》[اسراء/۹] ✍پس تدبر کن در فصوص قرآنی در کتاب فصوص جناب ابن‌عربی که هر فص بنام یکی از اولیای الهی مسمی شده، و بدین معناست که رسیدن به مقام ربوبیت تامه بالعرض و تلقی اتم اسماءالله بدون چشیدن و رسیدن و پیاده شدن ابتلائات و حالات این اولیای الهی در زندگی سالک حقیقی مقدور نیست و زندگی و اسم هر کدام از اولیای الهی در قرآن دعوت به تلقی یک مقام از مقامات و منزل از منازل سیر الی الله جهت تلقی اسماءالله توسط سالکین هستند. مقام و منزل و فص جناب نوح برای نوحی‌مشربان یعنی گرفتار شدن سالک در طوفان امتحانات جناب نوح. 💕مقام جناب مریم یعنی برای هر سالکی که میخواهد آدم حقیقی شود باید این حالات و ابتلائات را تلقی و مس نماید. در سوره ی مریم که خواهران سعی نمایند با این سوره حشر بیشتری داشته باشند آمده است: 🌹《واذکر فی الکتاب مریم اذ انتبذت من اهلها مکانا شرقیا: و دراین کتاب مریم را یاد آور آن هنگام که از جدا شد و در ناحیه‌ی شرقی قرار گرفت》🌹 معلوم می‌شود یک تنهایی و گوشه‌گیری بسیار سنگینی عاید حضرت مریم _سلام الله علیها شده بود که حتی از خانواده‌ی خود نیز جدا شد واین گونه گوشه‌گیری و عزلت‌نشینی چه شیرین است اگر روی حساب و برنامه باشد غرض این که بعد از آن گوشه‌گیری و انقطاع از مردم , وقتی که مراقبت تام و حضور تام به حضرتش دست داد 🌹《فأجاءها المخاض الی جذع النخله》 درد شدید او را به قلق و اضطراب فراوان کشید و تا اندازه‌ای این درد گل کرد که در قرآن از او نقل شده که فرمود: 🌹《خدایا کاش پیش از این مرده بودم و بطور کلی فراموش شده بودم》😭😔😭 قربان آن حقیقت جانت که چقدر در سکوت و خلوت و موت اسود شرحه شرحه شد. قربان آن همتی که تو را به مقیم شدن در در یعنی مُشرق شدن به شروق تلقی انوار الهیه برد تا با وصول به مقصد 《فتمثل لها بشرا سویا》 عاید جانت شود دخترانم! عزیز فرزندانم! نور دیدگانم! پاک و ساذج و بی‌رنگ و بی‌نقش و بی‌نقشه باش! و بدان که 🌹این درد مریم(س), درد زایمان نیست, بلکه این درد متولد شدن خود مریم است🌹 و الا این درد زایمان متعارف را که همه‌ی زن‌های عالم دارند پس چرا قرآن فقط از حضرت مریم یاد کرده است و سوره‌ای را بدان اختصاص داده است. غرض اینکه آن دردی که در قران یاد شده فقط این درد متعارف زایمان فرزند نیست بلکه دردی فوق این دردهای روزمره‌ی زندگی است 💕این درد تولد خود مریم است💕😞😭😭 💕او خودش می‌خواهد زاییده شود و آدم دیگری شود 💕😔😭😭 🔶الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها 🔶که آسان نمود اول ولی افتاد 🔶 و و گردابی چنین هایل 🔶کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها 🔶به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید 🔶ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها و چه خون دلها بایست... و الا قرآن این یگانه کتاب نظام هستی هیچ گاه وقت خود را فقط برای ذکر یک قضیه‌ی متعارف راجع به زایمان یک زن نمی‌گیرد, اگر چه برای آن بخش هم که مورد نیاز همه است بیاناتی دارد. در این آیات اسرار و حقائق بی‌شماری است که باید به لب و مغزای آنها رسید. @shakhehtoba
🚩سالروز شهادت حضرت 🚩عصمه‌الله الکبری و 🚩حجه‌الله علی الحجج 🚩فاطمه زهرا(س) تسلیت باد 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍《حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) "لیلهُ‌القدر" الهی، بقیّه‌ی روح سادس بیضاء محمدی (ص)، کفو سِرُّالانبیاءعلوی(ع)، اَحسن منازلِ قرآنی، وعاء لامُعطّل تلقی سبع‌المثانی، خزانه‌دار عصمت ربّانی، حجّت بالغه بر حُجَج الهی، مصداق ۱۶۴ آیه قرآن به‌نص روایی، فاطمهُ‌اللهِ قدرِ قرآنی، مهبط نزول و تجلیگاه ظهور است. گرچه به‌رغم این اوصاف عرشی باز هم به نص جلیّ مقام صادر اول حقیقت محمدی(ص) : 《 لِاَنَّ الخَلق فَطموا عن کُنه معرفتها》 ✍این اُمِّ 《ایّامُ الله‌الاعظم》؛ یعنی نفس کلّ فاطمی(س) به التقاط با (ع) و به برزخیّت جامع (ص)" مویّد به تجلی (ع) و ظهور (ع) در دولت کریمه (س) شده است.》 🚩چادرت را بتکان، روزی ما را بفرست 🚩ای که روزی دو عالم همه از چادر توست @shakhehtoba
🔲🚩 رمز فتوحات و توفیقات حاج قاسم 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍حاج قاسم(ره) به دفعات رمز تمام فتوحات زندگی شخصی و خصوصا دفاع مقدس و جبهه مقاومت را دو راهبرد می‌دانست: اولا : توفیق دائم به بهره‌گیری از رمز《یافاطمه》در نبردهای ایران، عراق، سوریه، جنوب لبنان ثانیا: قیام به برپایی مراسم فاطمیه و هر سال باشکوه‌تر. حتی در سالهایی که در عملیات برون‌مرزی خارج کشور بودند. در آستانه فاطمیه به رزمندگان جبهه مقاومت می‌گفتند موقتا به ایران می‌روم تا کلید فتح و ظفر را در برپایی روضه فاطمیه برایتان بگیرم و بازگردم. منتظر بمانید چرا که ما هر چه داریم از برکت وجودی توسل به خانم فاطمه(س) است》 @shakhehtoba
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌تبیین رابطه علم و دین 🎬✍ قسمت چهارم/ بخش_ب 💢آیت‌الله صمدی آملی: ✍《نه تنها بین علم و علم نیست و نه تنها بین این دو تفاوت و نیست بلکه بین علم و دین یک برقرار است اتحاد و رابطه بین با (سایه با صاحب سایه)، اتحاد بین فرع و اصل رابطه بین تحت و فوق(۱) اتحاد این دو است و نه رابطه تعارضی در عرض هم. رابطه بین دین و علم رابطه بین با است(۲) این موضوع یک بحث تحقیقی است و نه تقلیدی. در مباحث تحقیقی امور این‌سویی در عالم ماده که مقهور و محکوم و ظل هستند فرع محسوب می‌شوند. و امور آنسویی در باطن و ملکوت اشیاء قاهر، حاکم و ذی‌ظل هستند که اصل محسوب می‌شوند و بنابر قاعده عقلی فرع همیشه تابع اصل است.》 📚منبع: 1) 《وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ》(مائده/۶۶) 2)وَ إِنْ مِنْ شَيْ‌ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدر معلوم(حجر/۲۱) @shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی حفظه الله: 📝یک شبی که مشغول ذکر لا اله الا الله بودم دیدم که کل نظام هستی با ما یکپارچه در این ذکر همراه و همگام اند و میگویند لا اله الا الله 📀شرح دروس معرفت نفس،ج۲،درس۱۲۲،دقیقهٔ ۲۳ @shakhehtoba