eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
إلهی حاصل فکرم بی فکری است؛ خنک آن که از فکر بگذشت! فراز ۲۲۵ @shakhehtoba
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🔸لفظ شریف قرآن که بدی ها را به خوبی تبدیل می کند، محو هم به همین معناست؛ مثل این که صورتی به صورتی دیگر تبدیل شود، معدوم نمی شود بلکه مقهور می شود. 🔸در ابتدای راه باید امید در انسان خیلی زنده باشد، در ادامه دم به دم عبد شکور خداوند باشد. 🔸در خروج از عادت که مرگ اختیاری انسان است، اگر خود را به صور گوناگون دیدید، ناراحت نباشید که این ها اطوار وجودی نفس شماست، آن صور مدهشه که او را به قبض می اندازد با اسم شریف "ماحی السییات " مقدمه بسط می گردد. 🔸علاوه بر این که هر موجود مادونی از ناحیه مافوقش به حقیقت مرتبط است، یک راه ارتباط مرموز، پوشیده و پنهانی در هر فرد که سر وجودی اوست، به حق مرتبط است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸شریف ترین موجود در نظام هستی علم است که به تعبیری هستی محض معروف است 🔸متن وجودی انسان اسم اعظم اوست جدول وجودی هر انسان اسم اعظم اوست این حقیقت یابی حقیقت جویی انسان را غالب تهی می کند انسان تهی میشود و تا می خواهد به ان حقیقت اسم اعظم برسد ان محدود به حدی نیست اگر می خواهد نیابد نمی شود چون در متن اوست 🔸برای یافتن حقیقت تا شخص به ان جنبه الهی راه نیافت به حقیقت نمی رسد همه چی هستی می باشد و هستی گرداننده ی نظام است و بالاتر بلکه عین نظام است شرح 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
4_5810177473937146000.mp3
13.05M
شرح 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ بخشی از 🔸هر کسی اثرش را دوست دارد، زیرا که اثر هر کسی آینه دارائی آن کس است. یا به تعبیر دیگر اثر هر کس نمودار دارائی موثر است. این نظام هستی اثر حق است، آیات حق است و این موجودات آینه دارائی حقّند و نمی شود که کسی به علم حق، قدرت حق، اراده حق، سمیع و بصیر بودن حق، حکیم بودن حق و این اوصاف الهیه برسد، بدون این که به این موجودات نگاه بکند. در هر ذره ای که می بینید باید در آن تمام اوصاف الهی را پیاده کند که اینها نمودار دارائی حقّند. 🔸سروران عزیز من، دقت بفرمائید، هر کسی اثرش را دوست دارد و لذا کلّ موجودات نظام هستی محبوب حقّند. که مخلوق حقند و اثر هر کسی مخلوق آن کس است و مخلوق آن کس و هر شخصی محبوب اوست. لذا کل عالم محبوب حق اند. 🔸لذا در قرآن کریم سخن از محبت که پیش آمد، محبت علت به معلول را اول ذکر کرد «یحبّهم » این اول ذاتی و حقیقی و بالاصاله است. بعد از این که خداوند بندگانش را دوست دارد «و یحبّونهم » بندگان هم او را دوست دارند. اما این محبت ثانویه و بالعرض و بالتّبع است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸 در نظام هستی هیچ چیز اتفاقی نیست، اگر مسائلی پیش اید که ما از ان به عنوان اتفاق در نظر بگیریم ،چون ما از ان سلسله ی علت بی خبر هستیم از ان به عنوان حوادث نام می بریم 🔸 هر کسی اثرش را دوست دارد زیرا این اثر آیینه دارایی هر شخص می باشد این نظام هستی اثر حق است در این مباحث پرسش ها مسائل اندیشه کنید باید ورزش فکری داشت تا ازین برکات وجودی بهره مند شوید شرح 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ اصل اول، مقام توحید صمدی قرآنی است خود حقیقت وجود است که هر چه هست وجود است و همین طور اصول را دقت بفرمایید و در فهم روایات و آیات و کلمات اعاظم عرفا اصول را به کار بگیرید که به کارتان می آید. برای رشد و تکامل، ارتباط با دیگر موجودات هم نیاز است و در عین حال باید خود ظاهر شیء هم یک جنبش و حرکتی داشته باشد تا بتواند از آن چه با او مرتبط است بهره بگیرد. تمام موجودات نشاه طبیعت در حرکت جوهری اند، ذات و سرشت شان دارای حرکت است. هر چه که از راه جنبش به هدف خود می رسد چون اتفاقی نیست دین و آیین دارد که در جمادات و نباتات و حیوانات تعبیر به دین تکوینی می شود. در مورد انسان در مرتبه رشد بدنش دین و آیینی دارد که دین او دین تکوینی است و بالاتر در مرتبه رشد نفسانی و روحانی اش علاوه بر دین تکوینی اش یک دین تشریعی هم برایش پیش می آید که انسان مکلف به تکالیف شرعیه می شود. شرح 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
💠 💠 👈 وقتى كه بنده‌ى خدا، به صفات ربوبى متصف شد به بارىء خود در ذات و صفت و فعل شباهت مى‌يابد كه از او آثار عجيبى نمايان مى‌شود و اين اتصاف همانى است كه در زبان قرآن كريم به كلمه‌ى «إذن» تعبير آورده شده است. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
💥 بسم الله الرحمن الرحیم 💥 👈 به اطلاع می رساند: جهت یکی سازی کانالها، ازین به بعد، مطالب جدید و متنوع از آثار حضرت علامه حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه در کانال « شاخه طوبی » بارگذاری خواهد شد. 👈 مطالبی با موضوعات: ✅ عرفان عملی ✅ توحید صمدی ✅ سیر عروجی نفس ✅ حکمت متعالیه ✅ تفسیر انفسی ✅ هیئت و نجوم ✅ علوم ارثماطیقی ✅ طبّ و تشریح ✅ ریاضیات و هندسه 👈 در این کانال عضو شوید: 🆔 @shakhehtoba2 (تلگرام) https://t.me/+Ok4YDpf0AJUwMjJk 🆔 @shakhehtoba (ایتا) https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی حسن عبدالله، عبدالله خراب آبادی بود و حال عبدالجمال عشق آبادی شد. فراز ۲۲۴ @shakhehtoba