eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قرائت دعای ماه رجب 🔶 استاد صمدی آملی ................................ 🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۳ قسمت ۶ هر چیزی برای خودش ادب دارد، و لذا این بچه را می‌برند در دبستان تا آق
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۳ جوانان عزیز! بروید به طرف حفظ قرآن، نمی‌گویم نه؛ اما آن حفظ قرآنی که گفتند هر کسی قرآن را (مَن حَفِظَ قرآن) حفظ کند روز قیامت او را به عنوان عالِم (خدا) محشورش می‌کند. مرتبه‌ی نازله‌اش این حفظ کردن است، وگرنه آن حقیقت‌اش این است که وقتی تو را نگاه می‌کنند، ببینند قرآن باشی. آن.. آن.. آن. ظاهر تو باطن تو تمام امور زندگی تو! این چه کسی بود آن فرمانده‌ی میدان جنگ؟ یک وقتی شبی در اتاقی قرار گرفت، اصلا قرآن را بلد هم نبود نمی‌دانست چه است؟ اما وقتی در محضر قرآن دید که در این طاقچه‌ی اتاقی که ایشان هست دید قرآن است، شنیده بود قرآن احترام دارد، آن شب تا به صبح به احترام قرآن ننشست! ایستاد! پا هم دراز نکرد! بعد خدای متعال هم به احترام همین یک احترام به قرآ‌ن‌اش، او را در آن جنگ عظیم پیروز کرد. احترام به قرآن. قرآن را هرگز روی زمین نگذارید! حالا این‌ها بد نیست مکه و مدینه می‌روید گرچه خودشان روی زمین نمی‌گذارند روی آن رحل می‌گذارند اما آن‌جا افتاده‌اند خور و پف می‌کنند چه جور! بله آن کارشان عیب دارد، بسیار خوب؛ اما این کارشان خوب است. هرچه خوب است خوب است و هر چه بد است بد است. چه کار داریم؟ آن‌که بد است، بد است و اینی که خوب است خوب است. بله این‌که مقید هستند قرآن روی زمین نباشد، اوقات‌شان تلخ می‌شود، از ماها فیلم می‌گیرند پخش می‌کنند می‌گویند ببین این شیعه‌ها این‌ها هستند. قرآن الان خوانده... چون تمام مسجدالنبی همه یکپارچه دوربین هست، مسجدالحرام همین‌طور، شاید ده‌ها هزار دوربین در این دو مسجد کار گذاشته شده، تمام مو به موی مسجدالنبی و مسجد الحرام دوربین دارد کار می کند؛ همه‌جا. یک شبکه‌ای در عربستان سعودی فقط مخصوص پخش کردن شبانه روز این امورِ ماها است. ما هم قشنگ شاخص‌ایم! هر کجا ما را نشان دهند معلوم است این آقا شیعه است؛ این مثلا ایرانی است؛ این شیعه است! آن وقت می بیند آن‌طوری! گرچه مُهر ما را هم نشان می‌دهند می‌گویند ببینید این‌ها، این‌جور مشرک هستند؛ اما قرآن را هم می‌گیریم آن‌جا روی زمین می‌گذاریم! این‌ها همه را نشان می‌دهند؛ بسیارخوب.. این احترام‌شان به قرآن خیلی کار خوبی است، اما از این‌که آن‌جا باز دراز می‌کشند در مسجد خور و پف و چه، این‌ها دیگر.. پای‌شان هم چه بسا به طرف همان جعبه قرآن هم هست! اما ماها مقید هستیم که پا را به سوی قرآن نکنیم، اما قرآن را روی زمین می گذاریم! آن‌ها قرآن را روی زمین نمی‌گذارند، پا را دراز می‌کنند و خور و پف می‌کنند! حالا چه خوب است؟ خنک آن کسی که نه پا دراز کند نه قرآن روی زمین بگذارد؛ هیچ کدام [از این دو] نقص را نداشته باشد. شب‌های قدر چه‌قدر مراعات بفرمایید! شب‌های قدر حواس‌تان جمع باشد! از سر شب تا اذان صبح معمولا مقید اند عزیزان در مساجد به‌سر می‌برند؛ این‌جا حالا این نگه داشتن قرآن؛ ولو یک چند لحظه خواندن است، ولو چند سوره (امشب) خواندن است، ولو روی سر گذاشتن است، اما گاهی قرآن ها را همین‌طوری می‌گذاریم! حالا یکی برای رفع نیاز، یکی برای وضو گرفتن، یکی چرت‌اش گرفته، همین‌طور پا می‌زنیم قرآن‌ها را از اول تا آخر تا از مسجد برود! آن وقت معلوم نیست که آن شب احیاء ما چه مقدار توانستیم بهره بگیریم؟! چه مقدار هم تاوان دادیم؟! اگر بیاییم این را در ترازو بگذاریم، این است که فرمودند حتی قرآن را سعی کنید همیشه روی دست خیلی مؤدبانه! قرآن را در جلسات ختم می‌خوانید، همین‌طوری نگذارید آن‌جا! حالا تو خواندی، قرآن را چرا روی فرش می‌گذاری؟ هر کسی می‌آید و می رود! خب قرآن روی دستت باشد دیگر، روی سینه مبارک‌ات باشد، چه چیزی بهتر از این؟! این‌جا باشد تا بیایند از تو بگیرند؛ چون‌که من قرآن خواندم تمام شد باید بگذارم روی فرش، هر کسی لگد کرد بکند؟! خب خواندی این را نگه‌اش داشته باش! می آیند از تو می‌گیرند. اگر در نگه‌داری قرآن هرچه دست و پا و اعضاء و جوارح انسان خسته هم بشوند تمام این خستگی‌ها همه برای ابدان و اجزاء بدن خدمت است و برکت است. این است‌که ما در شب‌های احیاء وقتی می‌خواهیم برویم پیش خدای متعال، قرآن را به شفاعت‌مان ببریم، باز می‌کنیم مقابل صورت می‌گیریم، بعد باز کرده همین‌طور می‌گذاریم روی سر؛ که دیگر بارالها از این نقطه بالاتر ندارم در بدن، دیگر چه کار کنم؛ خواستم او را در بهترین جای نقاط بدن خودم قرار دهم بالای سر. خیلی آدم می ترسد از این مجالس ختم! من از مجالس ختم، به اندازه‌ای که قرآن خوانده می‌شود ثواب برای آن میّت بیچاره هست، چندین برابر آن اندازه برای بی‌احترامی های قرآن آدم ناراحت است! 🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🔸️استاد صمدی آملی 🔹عزیزان به خودتان بپردازید ببینید که هستید و در کجا قرار دارید؟ نظام عالم نيز اوّلین و آخرین حرفش با ما این است که خود را دریابیم و ببینیم چه کاره‌‌ایم و باید به کجا برويم؟ تمام مقصود آفرينش، انسان است. تا او بيايد و خود را بشناسد 📗شرح مراتب طهارت جلد ۱/ص۱۴۳ 🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
باسلام 🔸️ جلسات بیانات استاد صمدی آملی در ایام ماه رجب پیرامون آداب سالک الی الله مسجد حضرت علامه حسن زاده آملی ( رضوان الله تعالی علیه) در کانال 👇👇👇 گنجینه شاخه طوبی کانال دوم شاخه طوبی مرجع معرفی کتب و آثار و شرح دروس ارزشمند علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه .... @shakhehtoba2 https://eitaa.com/joinchat/402981015C5191148dec کانال درسی @shakhehtoba
إلهی، دل چگونه کالایی است که شکستۀ آن را خریداری و فرموده ای: «پیش دل شکسته ام». فراز ۵۱۹ @shakhehtoba
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
19.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیارت عاشورا به همراه متن با صدای علی فانی .. هر روز زیارت امام حسین ع 🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قرائت دعای ماه رجب 🔶 استاد صمدی آملی ................................ 🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
شریعت مطهَّر علت و دلیل و برهان دارد آنچه را که شریعت مطهّر فرموده است همه را علّت و دلیل و برهان است. قرآن کریم فرمود: " قل هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنتُمْ صادقين" . احکام حلال و حرام همه مبتنی بر مصالح و مفاسد و اسرار و حکمی است که در متن طبايع اعيان موجودات خارجی، و در کمون احوال و افعال اطوار وجود آدمی نهفته‌اند. خدای منّاح غيوب و فتّاح قلوب توفیق اعتلای به فهم خطاب محمدی (ص) را به همگان مرحمت بفرماید. مثلاً شارع فرمود: غوره‌ی انگور و آب غوره را بخور هیچ منعی ندارد، و از خوردن انگور و کشمش هم مانع نشده است، و خوردن شیره‌ی انگور و سرکه‌ی آن را نیز نهی نفرموده است، اما همین که آب انگور به صورت خمر در آمده است، خوردن آن را تجویز نکرد و تحریم فرموده است که عقل را از انسان سلب می‌کند و مضارّ گوناگون برای مزاج و اجتماع انسانی پیش می‌آورد. 📗،ج ۱، ص ۱۹۷_۱۹۶، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۳ #قسمت_۷ جوانان عزیز! بروید به طرف حفظ قرآن، نمی‌گویم نه؛ اما آن حفظ قرآنی که
نامه‌ها بر نامه‌ها ۱۳ قسمت ۸ رفتن به مشهد مقدس را خیلی دوست داریم. خدا گواه است، یکی از چیزهایی که باعث می‌شود که آدم می خواهد مشهد برود، همیشه برای آدم یک عذاب است، این است که وقتی آدم وارد می‌شود از صحن‌ها و از رواق‌ها و تا به محضر مقدس آقا جان و تا دور و اطراف قبر، می‌بينيد در نگه‌داری قرآن و کتاب‌های زیارتی و بسم الله و اسماء الله، همه گیر داریم! حالا یکی دارد قرآن می‌خواند، پنجاه نفر با پا می‌زنند دست او را می‌روند فقط، فقط دارد می‌رود، که بپرد برود آن جلو جا بگیرد. حالا نمی‌داند از این‌جا تا آن جلو که دارد می‌رود، چندتا قرآن به‌دست‌ بیچاره را لت و پار کرده نمی‌داند! نمی‌داند آدم، فقط غصه می‌گیرد آدم می‌رود مشهد! یا باید یک چشمی پیدا کند که اصلا هیچ چیز را نبیند، چشم را ببندد، یا وقتی این چیزها را می‌بیند، دیگر غم و غصه می‌گیرد، آدم در می‌آید، نه زیارت می‌تواند بکند، نه می‌تواند ببیند! یکی از گرفتاری‌ها هم همین عطر زدن است؛ ضمن این‌که گفته‌اند عطر زدن خوب است، اما یک کاری آدم باید بکند، مزاحم مردم نشود.چون امروز با این‌همه غذاهایی که ما داریم؛ غذاهای مصنوعی بسته‌بندی شده، تمام ما دچار حساسیت‌های بینی و بدن هستیم، همه! بعد می‌روی به یک مشاهد مشرفه، ناگهان می‌بینی عطرهای تیز بینی‌بُر، همه هم سرما گرفته‌اند، همه هم بیچاره‌ها دست‌شان، هی دستمال در بیاورد، فین کند، مال این عطرهاست! این حساسیت هی عطسه می‌زند، عطسه‌ی او هم می‌زند، آن کسی هم که عطر زده، او را هم بالاخره سرما می‌گیرد، همه مریض‌ایم که داریم درمی‌آییم، که چه شده؟ چون عطر زدن، مستحب است؛ آقا! محض رضای خدا این یک مستحب را عمل نکن، برو خانه بزن! نمی‌دانم، خیابان می‌روی بزن، یک جای دیگر بزن! حالا خانم‌ها که عطر نزنند، که مردها ازشان بوی خوش نشنوند، حالا مردها محض رضای خدا، جاهای عمومی که الان گرفتاری‌هاست، ما از طبیعت دور شدیم، دود ماشین و بوق ماشین و بنزین و گاز گازوئیل و نمی‌دانم الان این‌ها شده دیگر! بسته‌بندی‌های مغازه و شیرینی‌های کذایی و که شیرینی‌پزها خودشان هم یا نمی‌خورند، یا اگر بخورند کم می‌خورند، و و و این‌ها دیگر اعصابی باقی نگذاشته آقا پوستی باقی نگذاشت، بینی‌ای باقی نگذاشت، همه دربه‌داغون‌اند، محض رضای خدا حالا این یک دانه را نزنید! این حاشیه بود، پرانتز بسته. برگردیم به قرآن نزدیک بشویم. مثل این‌که جناب رسول‌الله فرمود: وقتی مسجد می‌آیید (به تعبیر ما) سیر؛ این بوته را نخورید! این بوته‌ی خبیثه را! نه این‌که سیر خبیث است نه، این را خدا خلق کرد، چیز خوبی است، میل‌اش هم بفرما اما اگر دهن بو گرفت می‌خواهی بروی بین مردم، لطف کن این بو را نبری برای مردم هدیه کنی! این بو خبیث است، برای این‌که دیگران را آزار می‌کند، این الان فعلا خبیث است. نه این‌که بوته خباثت دارد، نه این‌که این میوه را خدا بد آفریده؛ نه بد نیست. اتفاقا رطوبت‌زا هم هست، کسانی که روماتیسم دارند، اگر بخورند بسیار عالی است، اما این دهن که بو می‌آید، دیگران مورد اذیت واقع می‌شوند، لطف کن برای اذیت دیگران، پیش دیگران دهن باز نکن! مزاحم دیگران نباش! این‌ها روابط اجتماعی‌ست. قرآن، قرآن، قرآن، فهمیدن قرآن، حفظ قرآن، حرمت قرآن! من از شما استدعا می‌کنم در حرمت قرآن بکوشید! اصلا قرآن دست‌تان است، هرجوری تلاوت نکنید! بعضی‌ها گرفته‌اند نشسته‌اند، یک جوری گرفته نشسته، همین‌جوری دارد قرآن هم می‌خواند! آن‌جا قرآن را گذاشته، دارد نماز می‌خواند، که بعد از نماز قرآن‌اش را بردارد که بخواند، تا این‌جا گذاشته روی زمین تا نماز دو رکعتی و چهار رکعتی و هشت رکعتی ظهر و عصرش تمام بشود، باید ده‌ها نفر این قرآن را لگد کنند! نکنید! حالا من نمی‌دانم، من چه بگویم راجع به این بی‌حرمتی‌ها، اگر پرده برکنار برود، این بی‌حرمتی‌ها خودش را ظاهر کند! این هم معنایش این نیست که ما می‌خواهیم محجور کنیم، که قرآن را دست دراز نکنیم؛ نه! مؤدبانه دست دراز کنیم! خواندن‌اش برکت، نگاه داشتن‌اش برکت، نگاه کردن‌اش برکت، اما مطلقا در حرمت قرآن دقت بفرمایید! این است که شب عاشورا، تمام اصحاب ابی عبدالله، فرمودند؛ همه، همه! رفتند در حجره‌ها، مشغول آماده کردن وضعیت شخصی‌شان شدند، فردا جنگ در پیش دارند! چون آقا جان‌شان، آن‌روز غروب برای آن‌ها (که داریم یواش یواش به دهه‌ی محرم شمسی نزدیک می‌شویم) چون محرمی که آن سال در دوازده ماه شمسی واقع شد، از ۱۲ مهر بود تا ۲۱ مهر. ۲۱ مهر آن سال، روز عاشورای قمری بود. 🌹🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a