۱۴ فروردین ۱۴۰۰
هو
فراگیری علوم و علم شریف جفر و علم شریف رمل
از حضرت علامه ذوالفنون نقل است که جفر به یاعلیم و رمل به یا خبیر است. در یک اربعین هر شبانه روزی هشت هزار و هفتصد مرتبه کلمه ی مبارکه ی علیم بدون یا ندا و با مدّ یای علیم برای انسان معلوم و منکشف می گردد. یکی از اساتید بزرگوارم اعنی آیت الله آقا سید محمد حسن الهی تبریزی از استادش عارف بی دلیل حضرت علامه آیت الله آقا سید علی قاضی (قدس الله نفسه الزکیه) نقل فرموده است که آن جناب اعلی الله مقامه این دستور را مرحمت فرمودند که قریب نصف شب دو رکعت نماز و بعد آن آیه آخر سوره ی مبارکه ی فتح(محمد رسول الله واللذین معه ) تا آخر آیه مفتاح علم جفر است جناب استاد نام برده ام رضوان الله علیه در مورد دستور نخستین علیم فرمودند: که مرحوم جد من آیت الله سید محمد حسین طباطبایی(قدس سره) در علم جفر ماهر بوده است و هنوز نوشته هایی از ایشان در امور داریم وقتی ایشان را احضار کردم و از ایشان تقاضا کردم که این علم را به من بیاموزد در جواب گفت: استادی که آن را به من آموخت از من عهد گرفت که به کسی نگویم! این باره تشریف بردند بار دیگر ایشان را احضار کردم و به ایشان عرض کردم که آقا شما آن شخص را به ما معرفی کنید ما خودمون از ایشان اجازه و تعلیم بگیریم در جواب فرمودن که بخاطر عهد این کارم نمیکنم ولی ریاضت تحصیل رو به شما تعلیم می دهم و آن این است که به مدت 40 یوم کلمه ی علیم را بی حرف نداء و به مدّ یای علیم در هر شبانه روزی 8700 مرتبه .
.
.
منبع:
1001 کلمه
جلد 3، ص 408
.
.
#علوم_غریبه #علوم_ریاضیات #نجوم #علم_جفر #علم_رمل #ابن_عربی #علامه_حسن_زاده_آملی
@shakhehtoba
۱۴ فروردین ۱۴۰۰
💕 رمز رستگاری؛
رهایی در دریای توحید
💢حضرت علامه حسنزاده آملی(حفظهالله):
✍《خویشتن را #تفویض به
#حق کن و او را
#وکیل خود بگیر که
تواناتر و داناتر و باوفاتر و
مهربانتر و پایندهتر
از او نخواهی یافت.》
📚هزار_و_یک_نکته
@shakhehtoba
۱۷ فروردین ۱۴۰۰
4_5773956146419206539.pdf
562.4K
📜رساله علم و دین
🔹متن پرسشهای دکتر گلشنی و پاسخهای علامه حسن زاده آملی در باب رابطه #علم_و_دین
🔹در سال 1375ُ دکتر #مهدی_گلشنی طی نامه ای، هشت سوال در مورد ارتباط علم و دین از محضر حضرت #علامه_حسن_زاده_آملی پرسیدند و ایشان به این هشت سوال مهم پاسخ دادند.
🔹همچنین در همان سال، یکی از شاگردان برجسته علامه، حضرت حجت الاسلام و المسلمین داوود صمدی آملی در چهل جلسه به شرح رساله فوق پرداختند.
🎤فایلهای صوتی شرح رساله علم و دین را در لینک زیر میتوانید بیابید👇
http://zolfonun.blogfa.com/post/191
@shakhehtoba
۱۷ فروردین ۱۴۰۰
۱۷ فروردین ۱۴۰۰
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
کانال شاخه طوبی
خواص شرف شمس در نوزدهم فروردین ؛
سيزده حرف باشد اينصورت
هريكي در صفا چو باغ اِرم
چار حرف وي است از تورات
چار ز انجيل عيسي مريم
پنج حرف دگر ز قرآن است
اسم اعظم همين بوَد فاِفهم
اي تويي حامل چنين اسما
ايمني از همه بلا و سقم
نگزد مار و عقربت هرگز
نشوي تا تويي غمين و دژم
از وبا و علل تو آزادي
وز تب و درد و جملگي الم
📚 هزارويك نكته حضرت علامه حسن زاده آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
۱۸ فروردین ۱۴۰۰
👈مطالب هرزه
✳️حدیثی از امیرالمؤمنین (علیهالسلام) هست که امام علی (علیهالسلام) در یکی از کوچههای کوفه در حین عبور، جوانی را دید که سرگرم خواندن تصنیفهای هرزه است. آقا به آن جوان فرمود: ای جوان تو داری کتاب وجود خودت را با چه چیزهایی پر میکنی؟ تصنیفهای هرزه برای چه باید در دفتر دل بنگارید که خیلی با ارزش است.
دفتر حق است دل، به حق بنگارش
نیست روا پر نقوش باطله باشد
🔹چرا به جای اشعار آلوده، اشعار حکیمانه در دفتر دل نباشد؟ چرا به جای تصنیفهای هرزه، علوم، معارف و فرهنگ قرآنی و حقایق اسلامی در دفتر وجود انسان حک نشود؟ از کوزه همان برون تراورد که در اوست.
⬅️گفتگو با علامه
⬅️علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba
۲۰ فروردین ۱۴۰۰
♦️به حقیقت بگو: #آمدم
💢آیت الله صمدی آملی:
✍《مهم نیست در چه پیشه و شغل
و کسوت و لباسی باشی
در هر لباس باش و خداشناس باش.
از حضرت استادعظیم الشانم
حضرت علامه حسنزاده آملی روحی فداه
شنیدم که فرمودند:
شهید صیاد شیرازی در مسیر خودسازی
تا لحظه شهادت در تحت توجهات
ولایت ایشان بوده است.
مهم نیست که سپاهی باشی یا ارتشی
فقط #به_حقیقت_برو و بگو:
《 #آمدم》
گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن》
@shakhehtoba
۲۰ فروردین ۱۴۰۰
4_5879641762426782753.mp3
918K
غزل شراب بی غش
#استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
@shakhehtoba
۲۰ فروردین ۱۴۰۰
۲۰ فروردین ۱۴۰۰
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رحمت امنتانی و رحمت وجوبی:
سلطان بحث از رحمت امتنانی و وجوبی را از فص سلیمانی فصوص الحکم باید طلب نمود.
مراد از رحمت امتنانی و وجوبی همان رحمت عامه رحمانیه، و رحمت خاصه رحیمیه است؛ که در بسم الله الرحمن الرحیم جمع شده و بعنوان تابلوی رحمت الهی در صدر سوره های قرآنی قرار گرفت.
و اسم شریف الرحمن حکم عامی است که شامل رحمت به همه موجودات به رحمت وجودیه عامه یعنی صادر اول و رحمت خاصه رحیمیه می شود. و انسان کامل چون مظهر اتم این رحمت عامه است لذا بدین شان از شوون خود بعنوان حشمت الله نام نهاده می شود و او را در عوالم وجودی هیچ حجابی نیست و از همین لطیفه بر سر رجعت نیز می شود راه پیدا کرد. فتدبر
و اگر تابلوی رحمت الهی و در حق تعالی تابلوی رحمت رحمانی و رحیمی شد بدان جهت است که دو اسم شریف الرحمن و الرحیم از اسماء جمالی اند که همگان را بطرف خویش جذب می کنند و می ربایند و الا اگر این تابلوی شهر و مدینه حق سبحانه و تعالی بسم الله المنتقم الجبار و یا باسم الواحد القهار و یا اسمای جلالی دیگر بود جذاب نبود و از شدت دهشت و وحشت احدی را میل و شوق به آن حقیقت غیر متناهی نمی بود. لذا جناب سلیمان حشمت الله نیز نامه اش را مصدر به بسم الله الرحمن الرحیم فرمود تا بلقیس را به باب رحمت عامه و خاصه دعوت نماید. و این نیز برای شخص و یا فرد خاص نیست بلکه:
بر ضیافتخانه فیض نوالت منع نیست - در گشاده است و صلا در داده خان انداخته
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا
چو رحمت امتنانی و وجوبی است - مر عارف را ز کن حظ ربوبی است
@shakhehtoba
۲۰ فروردین ۱۴۰۰