eitaa logo
شمیم حجاب و مطالبگری🌹
343 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
4.4هزار ویدیو
36 فایل
کانال عمومی و مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد جمشیدی
قیمت دوم: ... درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند‌»! و چند نمونه دیگر که در تمامی آنها به متن لایحه استناد شده بود ولی جنابعالی در اظهارات خود کمترین ‌اشاره‌ای به متن لایحه نکرده‌اید و با این وجود ادعا می‌کنید که منتقدان متن لایحه را نخوانده‌اند! ۵- با ‌اشاره به منتقدان لایحه، فرموده‌اید «‌متأسفانه برخی از افراد حزب‌اللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی می‌کنند‌»! و توضیح نداده‌اید که آیا تاکید بر حفظ عفاف و حجاب «‌بازی در زمین دشمن‌»‌ است یا سهل‌انگاری نسبت آن؟! جنابعالی به عنوان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی به یقین می‌دانید که مقابله با حجاب یکی از ترفندهای آشکار دشمنان تابلو‌دار اسلام و نظام است. آیا تاکید بر حفظ حجاب و نجات شمار فراوانی از دختران و زنان ساده‌انگار و فریب‌خورده (البته حساب معاندان جداست‌) از چنبره فریب دشمن، بازی در زمین دشمن است یا کم‌توجهی به ضرورت حفظ حجاب و پیش‌گیری از کشف‌حجاب که به فرموده رهبر معظم انقلاب «‌هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است‌»؟ ۶- فرموده‌اید «‌گفتمان‌‌سازی مقدم بر اجراست» که سخن بجا و قابل قبولی است و منظورتان این است که قبل از اجرای حکم مقابله با بی‌حجابی باید درباره آن روشنگری و به قول شما «‌گفتمان‌سازی» شود. این نکته نیز -‌به غیر از بخشی از آن- قابل قبول است ولی در این خصوص باید گفت؛ به یقین توجه دارید که روشنگری درباره ضرورت حجاب نباید و نمی‌تواند مانع برخورد (متناسب‌) با کشف‌حجاب باشد. به عنوان مثال، برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر نمی‌توان از نقش روشنگری درباره این بلای خانمانسوز غافل بود و در همان حال نمی‌توان و نباید از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر (برخورد سخت و پشیمان‌کننده‌) و مقابله با معتادان (از نوع روشنگری و تشویق به ترک اعتیاد) خود‌داری کرد. ۷- فرموده‌اید «‌طبق قانون موجود فردی که کشف‌حجاب کرده است مجرم است‌» و باید با او برخورد و جریمه شود. ولی ‌اشاره کرده‌اید که «با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان‌پذیر نیست‌»! که باید گفت؛ اولاً؛ در کدام نظام حقوقی و سیستم قانونی آمده است که اگر تعداد مجرمان زیاد بود باید از اجرای قانون درباره آنها خودداری شود؟! ثانیاً؛ چرا تصور می‌کنید که شمار مجرمان کشف‌حجاب زیاد است؟! این محاسبه را با کدام مقایسه به دست آورده‌اید؟! کاش نیم نگاهی به توده‌های عظیم زنان و دختران محجبه در برخی از مراسم نظیر ۲۲ بهمن، نماز عید فطر، روز قدس، روزهای ماه مبارک رمضان و آمار خانم‌های محجبه دارای تحصیلات عالیه و... می‌انداختید و بعد در این خصوص اظهار نظر می‌فرمودید! ۸- لایحه عفاف و حجاب را «‌لایحه‌ای کاربردی و موفق‌»! دانسته‌اید، بی‌آن‌که دلیل و سندی برای دیدگاه خود ارائه بدهید و فرموده‌اید «‌در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که جرم‌انگاری کشف‌حجاب فرآیندی باشد به این معنا که در گام‌های اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و متخلفین کم شود و در پایان کسی که لجاجت دارد به عنوان مجرم شناخته شود‌». حالا به یکی از بندهای یادداشت توجه کنید. « به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید ‌‌گریست!‌». 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
هدایت شده از محمد جمشیدی
قسمت سوم: جناب خسرو پناه عزیز! با این لایحه می‌خواهید به مقابله با بی‌حجابی بروید؟! ۹- و بالاخره کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابله با پدیده پلشت کشف حجاب را راهگشا و فصل‌الخطاب می‌دانیم. آنجا که می‌فرمایند: «‌کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف‌حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل‌گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی‌کنند‌». با پوزش از برادر عزیزمان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین آقای خسرو‌پناه و تاکید بر این باور مشترک که «آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِین‌». پایان 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
هدایت شده از محمد جمشیدی
جناب وزیر سوپر انقلابی ۶۴ ساله به خنده هاشون نیاز داره بعد ما میخواهیم به بچه دهه هشتادی بگیم عزیزم رعایت کن... ده سال صدا و سیمای کشور که قرار بود کار فرهنگی کنه دست ایشون بود. 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
🔴دکتر سید محمدصالح در مراسم تودیع خود گفت: 🔺چرا در فضای مجازی انقدر مسئولین ما منفعل هستند؟ 🔺بسیاری از مسئولین ما خود را پاسخگوی دشمن و رسانه‌های مجازی دشمن می‌دانند ولی دربرابر مطالبات داخلی حالت تهاجمی دارند. 🔺سکاندار مسئولین ما، فضای مجازی نشده است. 🔺حتی به اندازۀ ترکیه هم فضای مجازی را کنترل نمی‌کنید! 🔺سلبریتی‌ها در کشور ما بت شده‌اند. #⃣ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 لایحه عفاف و حجاب به دولت برگشته و در حال اصلاح است. 💥 محمدتقی نقدعلی (نماینده خمینی‌شهر): 💥ظاهراً دولت می‌خواهد لایحه عفاف و حجاب را که برای مجلس فرستاده، اصلاح کند. الآن یک برزخ در این مورد ایجاد شده است. 💥 قالیباف(رئیس مجلس): دولت لایحه را برای ما ارسال کرده بود ولی الآن می‌خواهد آن را اصلاح کند. هنوز لایحه در حال بررسی در دولت است و به مجلس ارسال نشده است. ✍وقتیکه اینهمه قانون در باره حجاب و عفاف داریم و بواسطه ترک فعل های دادستانها ، ضابطان عام و خاص و دهها مسئول که وظایف آنها را قانون مشخص کرده و غالب آنها به مر قانون حجاب و عفاف عمل نمی‌کنند، آیا بهتر نیست بجای تغییر قانون حجاب ، قانونی تصویب ‌کنید تا مسئولانی که قوانین حجاب و عفاف را به سخره گرفته و آن اجرا نمیکنند را محکوم و از مسئولیت خلع نمایند.؟! 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نئولیبنافیسم!! بررسی لایحه نهایی عفاف و‌ حجاب 🔻با انتشار رسمی لایحه حجاب توسط دولت و ارسال آن به مجلس، در این ویدئو به بررسی نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم 🔻لایحه ای که با فراهم کردن امکان پرداخت هزینه برهنگی برای اقشار مرفه،... (تا انتها ببینید) 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دین و حجاب باعث شده کشورها عقب‌مانده بشوند غلامی، استاد دانشگاه جواب این مسئله را می‌دهد 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تجهیز پهپاد کرار به مسلسل های ۶ لول ، بمب های ۵۰۰ پوندی و موشک آذرخش عملیات های که جنگنده ها اجرا می‌کنند را این‌بار پهپاد انجام می‌دهد 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
🔴 پاسکاری دولت و مجلس و عدلیه برای تصویب یک قانون رئیس مجلس: 🔻قوه قضائیه لایحه قضایی عفاف و حجاب را تنظیم و براساس قانون، این لایحه به دولت ارسال شده و دولت نیز آن را بررسی و برای ما ارسال کرده است. 🔻 اما دولت در حال حاضر نظری برای اصلاح آن دارد و ما در مجلس تا زمانی که لایحه نهایی از سمت دولت به دست ما نرسد نمی توانیم چیزی را اعلام وصول کرده و بررسی نماییم. 🚸همین‌جور هی دست دست کنید و معطل کنید و لایحه بازی دربیارید دشمن خوشحال میشه و زمان پیدا میکنه عادی سازی کنه بی‌حجابی رو.... بازی در زمین دشمن دقیقا همینه ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
. ♻️ نقطه قوت، نقطه ضعف 🔰 با نگاه به کارنامه ۴۴ ساله انقلاب می‌بینیم، نقطه قوت و نقطه ضعف اصلی جمهوری اسلامی یک امر متضاد است: قاطعیت در سیاست خارجی، عدم قاطعیت در حکمرانی داخلی! واقعیت آنست که امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا به ابرقدرت تبدیل شده چون بر سر مرزها، منافع ملی و جبهه مقاومت با احدی شوخی ندارد، آخرینش همین عقب نشینی عربستان از سیاست‌های غلطش یا خبر توقیف نفتکش امربکایی در دریای عمان. این قاطعیت باعث شده دشمنان خارجی ما از هرگونه رفتاری که ایران را تحریک کند جدا بپرهیزند. نتیجه این اقتدار را هم در سیاست خارجی و هم در امنیت پایدار کشور به وضوح می‌بینیم. اما در داخل کشور دقیقا قضیه برعکس است ، نه تنها اثری از قاطعیت و اقتدار نیست بلکه انفعال و مصلحت اندیشی‌های بیجا موج می‌زند. مافیای خودرو به عمر کثیف چند ساله اش ادامه می‌دهد، شرکت‌های بزرگ دولتی و غیر دولتی که با یارانه و به ریال مواد اولیه می‌گیرند و به دلار می‌فروشند، مشغول محاسبه سودهای چندصد درصدی خود هستند . دست‌های پشت پرده در بازار سکه و ارز ادامه حیات می‌دهند. سلبریتی‌ها رسما شمشیر را از رو بسته و با کشف حجاب و توهین و تحریک افکار عمومی بی پرده به نظام و ارزش‌ها می‌تازند. دلالان و سوداگران بازار مسکن ، کلید هزاران خانه خالی را برای بالاتر بردن سرمایه‌شان در گاوصندوق‌هایشان مخفی کرده‌اند. پیام‌رسان‌های تلگرام و اینستا و واتساپ بجای مسدود شدن ، فیلتر شده اند تا هم مافیای فروش فیلتر شکن به نان و نوای اساسی برسند و هم دشمن برای فتنه های بعدی دستش بسته نشود. حسن روحانی و اسحاق و دار و دسته اش بعد از ۸ سال خیانت راست راست می‌چرخند و به ریش نظام می‌خندند و فتنه جدید را با اسم رمز رفراندوم کلید می‌زنند و ... اما در مقابل همه این خطرات و آسیب‌ها و ظلم‌ها، خبری از قاطعیت و اقتدار نیست. دولت برای قطع دستان مافیاهای فساد، وعده آینده نزدیک را می‌دهد. قوه قضائیه هم برای مجرمان رجز تو خالی می‌خواند. وعده ها و رجزهایی که دیگر بوسیله هیچ کسی جدی گرفته نمی‌شود. نه مافیای خودرو، نه سلبریتی‌ها، نه متجاهرین به کشف حجاب، نه سوداگران سکه و ارز و مسکن، نه لشکر سایبری دشمن، نه حسن روحانی و اسحاق جهانگیری، نه جواد ظریف و نه حتی کروبی و موسوی. انگار حکمرانی داخلی ما قدرت لازم برای اعمال حاکمیت را ندارد. دولت تا توانسته به اسم کوچک‌سازی ابزارهای قدرت را به مافیای ثروت واگذار کرده تا دیگر کسی از هیبت کوچک و نحیفش حساب نبرد. قوه قضائیه هم شده محل نصیحت‌های پدرانه آقای محسنی اژه ای به مجرمان. مجلس هم که بالاخره بعد از اینکه بوی انتخابات سال جدید به مشامش رسید تازه یادش به طرح شفافیت آراء افتاده. لب کلام اینکه اگر امروز فتنه‌ها و مشکلات نتوانسته کمر انقلاب را بشکند فقط و فقط به خاطر ستون فقرات این انقلاب یعنی ولایت فقیه است و بس! ستون فقراتی که بار سنگین مدیریت منفعلانه مسئولین را یک تنه به دوش گرفته و اجازه نداده تا مردم ما دشمن شاد شوند. ✍ علی اکبر آقایی ۱۳۹۵_؟! ۱۳۹۶_؟! _۱۴۰۲ https://eitaa.com/joinchat/1709113551C321f5e45b0 https://eitaa.com/joinchat/3541106882Ce2366b511a
. ♻️ سؤال: به نظر شما با لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه، حرف خدا زمین می‌ماند یا نمی‌ماند؟! این یادداشت را بخوانید: https://eitaa.com/5946/8987 ۱۳۹۵_؟! ۱۳۹۶_؟! _۱۴۰۲ https://eitaa.com/joinchat/1709113551C321f5e45b0 https://eitaa.com/joinchat/3541106882Ce2366b511a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امــــشب که خدا با تو نمایان شده آقا انــــگار دلــــم تازه مــــسلمان شده آقا از یــــاد بَــــرَد نامِ بــــهشتِ اَبَــــدی را هرکس که دِلَش اهلِ خراسان شده آقا 💐 ولادت هشتمین نور امامت و ولایت، ولی نعمت ما ایرانی ها، امام رضا(ع) مبارک باد (علیه‌السلام) •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• 🍀کانال رسمی دکتر معصومی اصل https://eitaa.com/joinchat/759562247Cfee005034e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک عذر خواهی و چند نکته عذرخواهی از جناب میرسلیم بابت مقاله پیشین که ساعت مچی اش گویا چند میلیاردی نبوده و ایشان آن را تکذیب و گفته به نصف آن را می فروشد ودر امور خیریه خرج می کند ! نکته اول : مشخص شد ایشان ساده زیست و خیر و نیکو کار است خوشبختانه حدس ما درست از آب در امد مرحبا . دوم : ضمن ساده زیستی از اعتماد به نفس بالایی هم برخوردار است چون گفته این شایعه از طرف حامیان واردات خودرو برای تخریب چهره ایشان بوده ودرصورت عدم اصلاح پیگرد قانونی دارد یادم آمد از مسئولان کره وژاپن که بیچاره ها از انفعال زیاد در برابر اشتباهتشان تا زانو در برابر ملت خم می شدندو یا خودکشی می کردند طفلکی ها اعتماد به نفس نداشتند و پیشرفتشان حتما دلیل دیگری داشته است!! نکته سوم : راستی آقای میرسلیم شما که با واردات خودرو مخالفید با ساعت خارجی پتک فیلیپ چی ؟! اگر هدیه باشد استفاده از ان اشکال ندارد؟ نکند مونتاژ و تولید داخل است و ماخبر نداریم و کفش کتانی ریباک برند امریکایی چطور؟ که برای عذرخواهی فقط گفته ای پوشیدن آن در مجلس اشتباه است آیا آن هم مونتاژ داخل است ؟ . نکته آخر : در سن ۷۵ سالگی گفته ای دیگر بامحلس خداحافظی خواهی کرد اولا جای شکرش باقی است که برای جوانان جا خالی کرده ای آقای ولایتی هم یادبکیرد دوما روغن ریخته را نذر حضرت عباس کردن پیشکش چون در این سن قانونا امکان نماینده شدن نیست باید گفت به بازنشستکی اجباری خوش آمدی وبهتر بود فکری هم برای عدم حضور در مجمع می کردیدو به ریاست هیات مدیره شرکت تحقیق طراحی موتورایران خودرو برگردید که به آن افتخار کردیدوالسلام. مرتضی بذرافشان
هدایت شده از محمد جمشیدی
الهی الهی الهی تا زنده ایم‌ خادم حضرت رضا علیه‌السلام بمانیم تا زنده ایم‌ مورد عنایت حضرت رضا علیه‌السلام بمانیم و تا زنده ایم‌ توان خدمت‌ در محضر حضرت رضا علیه‌السلام. را عطا بفرما به شما از دور سلام به شما از طرف وصله ی ناجور سلام خوش به حالمون که شما شدی ارباب ما خدّام الرضا مبارکمون این عید زنده باشید و بمانید برای آقا جان السلام علیک یا رئوف ؟! ؟! https://eitaa.com/joinchat/1709113551C321f5e45b0 https://eitaa.com/joinchat/3541106882Ce2366b511a 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
46.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📸نماهنگ فوالعاده زیبا حضرت دریا 🎤اجرا:گروه سرود سرداردلها شهر گز و گروه همخوانی انصارالمهدی(عج) شاهین شهر با همکاری: 🎙گروه سرود حسنا 🎙گروه سرود گل نرگس 🎙گروه سرود دختران زینبی 📝شاعران: سید مهدی بنی هاشمی، محمد نصیری، علیرضا شمس 🎶آهنگساز: ابوذر روحی 🎼تنظیم کننده: عرفان یامولایی 🎞تدوینگر: مهدی نریمانی 📋تهیه کننده: علیرضا شمس 🎬کارگردان:ابوالفضل نادی 🙏باتشکر از: 🕌آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) 🕌آستان مقدس سیدان الکریمان حضرت ابراهیم ابن موسی الکاظم(ع) و فرزندبزرگوارشان حضرت اسماعیل(ع) امامزاده نرمی 🕌کانون خدمت رضوی مجموعه فرهنگی ثامن شهرگز 🏢شهرداری شهرگز 🙏و همه ی کسانی که ما را در ساخت نماهنگ حضرت دریا یاری کردند. 🌹 روابط عمومی گروه سرود سردار دلها *مجموعه فرهنگی،ثامن شهرتاریخی گز*🌹 ؟! ؟! https://eitaa.com/joinchat/1709113551C321f5e45b0 https://eitaa.com/joinchat/3541106882Ce2366b511a 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
نقد و تحلیل جدید،علمی و فنی لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» ✅بخش اول: که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛ مقدمه امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود. بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع  و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد. در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند. عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی. زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت. ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت. به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت. در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی  نقض نماید. بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساخت‌های ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است. بررسی لایحه عفاف و حجاب با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است. انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد. در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که  به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضائ اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد. بررسی مواد این لایحه: در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد. در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....» در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است. تعریف جرم اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد. این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد. در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو ان گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود. @nehzat313
نقد و تحلیل جدید،علمی و فنی لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» ✅بخش دوم: تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید. ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید. البته مسأله ای که در جای خود باید به ان پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی  و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است. ۲- هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده  و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که دراین گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود. در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. 📝استاد علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ @nehzat313
آقای تحلیلگر ✍️ بگذار هرکه هرچه دلش خواست بگوید ما سلطنت طلبیم ما در بیعت جناب شاهنشاه آقا علی بن موسی الرضا هستیم آقای شاهنشاه تولدتان مبارک... 🔗 دریافت توییت 🔗 صفحات ما در شبکه های اجتماعی http://zil.ink/mr.tahlilgar @mrtahlilgar1