eitaa logo
شمیم حجاب و مطالبگری🌹
347 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
5هزار ویدیو
37 فایل
کانال عمومی و مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╔━═⊰❀🍃🌺﷽🌺🍃❀⊱═━ 👆بیستمین روز چـله 🕌 از حرم مطهر امام رضا علیه السلام *الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله علیها .╚~•๑‌‌❥░ ⃟🌸❥๑‌‌•~--------- .
. شعار سال ۱۴۰۳ 🕊 جهش تولید با مشارکت مردم✨🌿 حضرت آقا: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که من ان‌شاءاللّه توضیح خواهم داد در این باره و این ظرفیّتها بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.  لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم:  «جهش تولید با مشارکت مردم»  این شعار امسال است. ۱۴۰۳/۱/۱ 🇮🇷 .
نگاهش به سبزه عید که افتاد رفت توی فکر لحظاتی گذشت وقتی سرشو بالا آورد و فهمید که دارم با تعجب نگاه میکنم، لبخند تلخی زد. گفتم: گیله مرد! توی سبزه ها چی دیدی که رفتی تو فکر؟ کمی سکوت کرد و گفت: به این دونه های سبز شده نگاه کن. چند روز آب و غذا و نور خورشید خوردند و رشد کردند. گفتم: خب! گفت: سیصد و شصت و پنج روز از خدا عمر گرفتیم و آب و غذا و فلک در اختیارمون بود؛ می ترسم رشد که نکرده باشم هیچ؛ افت هم کرده باشم! دونه ای که نخواد رشد کنه، هرچقدر آب و آفتاب بهش بدی فقط بیشتر می گنده..
🗨سیده قریش و رسم وفاداری، به روایت "شعب ابی طالب" ✍️ برایتان، حتما نام آشنایم؛ "شعب ابی طالب"؛ بین دو کوه"ابوقبیس"و "خندمه"، در فاصله ۲۰۰ متری "کعبه" در شهر "مکه"، واقع شده‌ام. محل سکونت "ابوطالب"و خاندان "بنی‌هاشم"؛ بسی افتخار. نام من، یادآور خاطرات تلخ و غم انگیز بزرگ بانوی قریش است که به مناسبت سالگرد رحلتش، دهم ماه رمضان، به اجمالی از وفاداری‌اش، می‌پردازم: با "طاهره" این بانوی آسمانی، بیشتر وقتی آشنا شدم، که سه سال، در سخت ترین شرایط اقتصادی و تحریم های فلج کننده و ظالمانه قریشیان، میزبان هر چند نادلپذیر بانوی کریمه و همسرش و دیگر خاندان" بنی هاشم "بودم. قریش، برای جلوگیری از دعوت پیامبر به توحید، بعد از فشارهای فزاینده سیاسی، به اهرم اقتصادی و تحریم روی می‌آورد؛ همان رویه همیشگی مستکبران و قلدران، در طول تاریخ و فی زماننا هذا. کفار، عهد بستند، نوشتند و بر کعبه آویختند و متفق القول، همگان را از هرگونه تجارت با بنی هاشم، بازداشتند. در این بین، راه و رسم وفاداری بانویی که خویشتن را کنیز شوهر دانسته؛ موجب شد، با نگاه فرا همسری، خانه و سرمایه اش را از لحظه‌ی وصلت، به امین کاروانش بسپارد و زبانزد دیگر زنان قریش و حتی کناره گیری‌شان از او شوند و با قبول تالمات روحی و جسمی و حالا بعد از سه سال مقاومت و صبوری، و نقش بی بدیل بانوی بهشتی، در این ماجرا، فرشته وحی، به پیامبر، خبر می‌رساند، عهد نامه، خوراک موریانه‌ها شده؛ تحریم، برداشته می‌شود. گشایش و رونق اقتصادی، سیاسی و مذهبی پساتحریم، زمینه‌ی هجرت مسلمانان و پس از آن تشکیل حکومت، در مدینه را فراهم نمود. چندی بعد، سوگمندانه اما، سیده قریش، در بستر بیماری افتاده، پیامبر مهربانی‌ها، اینک دو زانو، بر بالین همسر وفادار، روزهای نخست نزول وحی را بخاطر می‌آورد که در غار "حرا " و همه جا، در آن شرایط سخت، اولین زنی بوده که تصدیقش کرده و به او ایمان می‌آورد. حالا چشم در چشم عزیزش، غریبانه، چند وصیت می‌کند و مونس ۲۵ ساله‌اش هم سراپاگوش؛ از جمله سفارش دختر مظلوم و خردسالش"فاطمه" را؛ لحظاتی بعد، در میان بهت و حیرت دخترکی که بر زانوی پدر اشک می‌ریزد، نا باورانه چشم فرو بسته؛ سپس در قبرستان" ابوطالب"، ابدی می‌شود. سلام بر او روزی که متولد شد؛ روزی که وفادار ایستاد و روزی که دعوت حق را اجابت کرد. 👈@bazrafshan1403 را دنبال و منتشر نمائید.
»»» آیه ی روز سلام🌹 وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىَ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ لقمان - ١٤ و ما به انسان درباره پدر و مادرش سفارش کردیم؛ مادرش او را با ناتوانی روی ناتوانی حمل کرد (به هنگام بارداری هر روز رنج و ناراحتی تازه‌ای را متحمّل می‌شد)، و دوران شیرخوارگی او در دو سال پایان می‌یابد؛ (آری به او توصیه کردم) که برای من و برای پدر و مادرت شکر بجا آور که بازگشت (همه شما) به سوی من است! ********** نکته ها: كلمه ى «وَهن»، به معناى ضعف جسمانى است، چنانكه «توهین» به معناى تضعیفِ شخصیّت است. دایره ى احسان، گسترده تر از انفاق است. احسان، شامل هر نوع محبّت و خدمت مى شود، ولى انفاق معمولاً در كمك هاى مالى به كار مى رود. در قرآن كریم، احسان به والدین در كنار توحید مطرح شده است. «و قَضى ربّك اَلاّ تعبدوا اِلاّ ایّاه و بالوالدین احسانا»(262) در آیه مورد بحث، ابتدا درباره ى نیكى به والدین سفارش شده، سپس به دوران باردارى مادر اشاره كرده تا وجدان اخلاقى انسان را تحریك و بیدار كند و به او تذكّر دهد كه گذشته ها را فراموش نكند. همواره به یاد داشته باشد كه مادرش او را حمل كرد و از شیره ى جانش به او داد و به خاطر آسایش او از خواب و خوراك خود صرف نظر كرد كه هیچ كس حاضر نبود چنین زحمت هایى را تحمّل كند. چون حقّ مادر بیشتر در معرض تضییع است و یا حقّ او بیش از پدر است، خداوند سفارش مخصوص نموده است. والدین و فرزند، حقوق متقابل دارند، در آیه ى قبل موعظه پدر نسبت به فرزند مطرح شد، و در این آیه احسان و سپاس فرزند نسبت به والدین. ----- 262) اسراء، 23. ********** پیام ها: - از سخن حقّ پیروى كنیم، چه موعظه ى بنده ى خدا باشد، «لقمان» و چه وصیّت خداوند سبحان. «وصّینا» - همه ى انسان ها، در هر رتبه و شرایطى كه باشند مدیون والدین هستند. «وصّینا الانسان» («الانسان»، شامل همه ى مردم مى شود) - احترام والدین، حقّى است انسانى نه فقط اسلامى، حتّى والدین كافر را باید احسان نمود. «وصّینا الانسان بوالدیه» - آن كه زحمت بیشترى مى كشد، باید به صورت ویژه تقدیر شود و نامش جداگانه برده شود. «والدیه - اُمّه» - در فرمان هاى عمومى، باید استدلال نیز عام باشد. (چون مخاطب، همه انسان ها هستند، باردارى مادران مطرح است كه مربوط به همه ى مردم است و هر انسانى مادر دارد). «حملته اُمّه» - به بهانه آن كه كارى، وظیفه ى طبیعى فردى است، نباید از سپاس و احسان او، شانه خالى كنیم. (باردارى، امرى طبیعى است، ولى ما مسئولیّت داریم كه به مادر احترام گذاریم و از زحمات او قدردانى كنیم). «حملته اُمّه» - یادى از گذشته ها كنیم تا روحیّه ى شكرگزارى در ما زنده شود. «حملته اُمّه» - دوران باردارى و شیردادن، از عوامل پدیدآورنده ى حقوق مادر بر فرزند و مهم ترین دوران شكل گیرى شخصیّت فرزند است. «حملة اُمّه... و فصاله» - جدا كردن كودك از شیر مى تواند در خلال دو سال باشد و واجب نیست بعد از پایان دو سال باشد. (كلمه ى «فصال»، به معناى بازگرفتن كودك از شیر است و «فى عامین»، نشان آن است كه در لابلاى دو سال نیز مى توان كودك را از شیر گرفت، گرچه بهتر است دو سال تمام شود.) - تحمّل سختى در راه انجام وظیفه، سرچشمه ى پیدایش حقوق فوق العاده است. كسانى كه با وجود ضعف و خستگى بار مسئولیّتى را بر دوش مى كشند، حقّ بیشترى بر انسان دارند. «وهناً على وهن» - سپاسگزارى از والدین، از جایگاه والایى نزد خداوند برخوردار است. «ان اشكر لى و لوالدیك» بعد از شكر خداوند، تشّكر از والدین مطرح است. - سرانجام همه ى ما به سوى خداست، پس از ناسپاسى نسبت به والدین بترسیم. «الىّ المصیر» - ایمان به رستاخیز، انگیزه ى عمل صالح از جمله احسان به والدین است. «الىّ المصیر» - حقِّ خداوند، بر حقّ والدین مقدّم است. «ان اشكر لى و لوالدیك» تشكّر و احسان به والدین، ما را از خداوند غافل نكند.🌺