شمیم سیب
▫️ #سیاحت غرب #نجفی_قوچانی 📛😳📃😢📛 #قسمت_دوم 🙁با حال غربت و وحشت فوق العاده و یأس از غیر خدا در بالاس
📕 #سیاحت_غرب
📝 آقانجفی #قوچانی
#قسمت_سوم
📛😳📃😢📛
...
ولی آن دیگری گفت چون مناط (معیار) رفتار ما با این شخص، جواب سؤال آخری است و آن هنوز معلوم نیست، ما باید به مأموریت خود عمل نموده، وظایف خود را انجام دهیم و این هرکه باشد عناوین و اعتبارات در نظر ما اعتباری ندارد.
پس سؤال نمودند: «مَن نَبیُّک؟» یعنی پیغمبر تو کیست؟
و در این هنگام طپش قلب من کمتر و زبانم بازتر و صدایم کلفتتر گردیده بود، جواب دادم:
نَبيّي رسولُ الله الی الناسِ کافّة محمدُ بن عبدالله خاتمُ النبیین و سیدُ المُرسَلین صَلّی الله علیه و آله (پیغمبرم، فرستادهی خدا به سوی همه مردم محمد بن عبدالله خاتم پیامبران و سروَر رسولان است درود خدا بر او و برخاندان او)
در این هنگام غیظ و غضبشان بالکلیة (بهطور کامل) رفت و صورتشان روشن گردید و از من هم آن ترس و وحشت رفت.☺️
پس سؤال نمودند از کتاب و قبله و امام و خلیفه رسول الله. جواب دادم:
کِتابي قرآنٌ کریمٌ و قَد نزّل مِن رَبٍّ رَحیمٍ عَلَی نَبيّ حَکیمٍ. (کتاب من قرآن کریم است که از سوی پروردگار مهرگستر بر پیامبر حکیم نازل شده)
و قِبلَتِي کَعبة وَالمَسجدُ الحَرام (و قبلهام کعبه و مسجدالحرام است)
«وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ؛ و هر کجا بودید، روی بدان جانب کنید. /بقره،150»
اَلمَسجدُ الحَرام ظاهراً، و باطناً الحقّ المتعال. (مسجد الحرام قبله ظاهری من است و قبلهی باطنیام، حق متعال است)
«إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ من با ایمان خالص روی به سوی خدایی آوردم که آفرینندهی آسمانها و زمین است و من هرگز از مشرکان نیستم. /انعام،79»
و اَئمّتي وخُلفاءِ نَبيّي اِثنَی عَشَر اِمَاماً اَوّلُهُم عَلي ابن اَبیطالب َو آخَرُهُم حُجَّة ابن الحَسَن صَاحِبِ العَصرِ وَ الزَّمان مُفتَرِضُوا الطّاعَة وَ مَعصُومُون مِنَ الخَطَأ وَ الزَّلَل، شُهَداءُ دَارِالفَنَاء و شُفَعَاءُ دَارالبَقَاء. (و امامان من و جانشینان پیغمبر من، دوازده امامند، اول آنها علی بن ابیطالب و آخرشان حجت بن الحسن صاحب العصر و الزمان است که اطاعت همگیشان واجب بوده و از گناه و خطا پاک و منزّه هستند، آنها در دنیا گواه اعمال ما و در آخرت شفیع و واسطهی مغفرت و بخشایش پروردگارند.)
و یک یک اسامی و نسب و حسب آن بزرگواران را برای آنها شرح دادم.👌
گفتند: این همه طول و تفصیل لازم نبود، جواب هر کلمه، یک کلمه است.
گفتم برای شما از این مفصلتر لازم است، زیرا که درباره ما از اول بدگمان بودید و بر خلقت ما اعتراض نمودید، با اینکه بر فعل حکیم (کار خدای دارای حکمت) نمیبایست اعتراض نمود. و از آن روزی که اعتراض شما را فهمیدم، از شما دقّ دلی پیدا کردم. حتی آنکه متعهد شدم که اگر مجالی بیابم، از شما سؤالاتی بنمایم و چون و چرایی دراندازم، ولی حیف که با این گرفتاری و مضیقه (تنگنا) مجالی برایم نمانده.
با لب دمساز خود گر جفتمی - همچو نی من گفتنیها گفتمی
🤔و سکوت نمودم و منتظر بودم که چه سؤالی بعد از این میکنند.
دیدم سؤالی نکردند فقط پرسیدند: این جوابها را از کجا میگویی و از که آموختی؟
و از این سؤال به فکر فرو رفتم که ادّله و براهینی که در دارِ (سرای) غفلت و جهالت و خطا و سهو مرتّب نموده بودم، از کجا سهو و خطایی در مادّه (اصل) و یا در صورت (نوع) و یا در شرایط اِنتاج (نتیجه گرفتن) آن روی نداده باشد؟ و از کجا که [قیاس] عَقیم (بیثمر و بینتیجه) را مُنتِج (نتیجهبخش) خیال نکرده باشیم و از کجا که آنها به موازین منطقی درست دربیاید و از کجا که آن موازین، موازین واقعی باشد و خود ارسطو که مُقَنّن(قانونگذار) آن موازین است، به خطا نرفته باشد؟
ادامه دا..رد..
@nahj_balaq
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
🔷وَ قَالَ ( عليه السلام ) : قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ .
💠و درود خدا بر او فرمود: ترس با نااميدي، و شرم با محروميت همراه است، و فرصتها چون ابرها مي گذرند، پس فرصتهاي نيك را غنيمت شماريد.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت21
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
شمیم سیب
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 🔷وَ قَالَ ( عليه السلام ) : قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْ
📜📜📜🌿🌹🌿🌹🌿📜📜📜
#حکمت21
1⃣:توضیح بفرمایید منظور از این جمله چیست ؟« ترس با ناامیدی همراه است »
2⃣:مقصود حضرت از این قسمت کلام نورانی چیست؟ «شرم با محرومیت همراه است»
3⃣:شرم و حیا ارزش است یا ضدارزش؟
4⃣:منظور چه نوع محرومیتی است؟
#جواب:
💠وقتی کسی ترس نابجا داشته باشد، در جایی که باید اقدام لازم یا مفیدی کند پاپس می کشد.
🔰مثلاً باید حرف حق خودش را روشن و صریح بگوید ولی می ترسد و نمی گوید.
👈 چنین کسی از گرفتن حق خود یا نیل به مقصود خود که راهی جز ابراز صریح نداشته، ناامید می شود یعنی به آنچه شایسته اوست نمیرسد و امیدی به رسیدن به آن هم ندارد.
💠حیا در حقیقت کیفیتی نفسانی است و نیرویی درونی است که مانع بروز رفتاری از فرد می شود که به زعم و عقیده خودش دارای عوارض ناگوار برای شخصیت و احترام او در نظر دیگران است؛
پس حیا به معنای عام به سه رکن تکیه دارد:
👇👇
🔴۱_ رفتاری خاص
🔴۲_ عوارض و آثار آن رفتار؛ در نظر دیگران
🔴۳_نگرانی از عوارض و آثار آن رفتار
✳️اکنون می توان حیا را بر اساس این سه رکن به دو نوع تقسیم کرد:
⭕️۱. شرم و کم رویی: آنجا که رفتار خوب است ولی ضعف شخصیتی فرد از اینکه آن رفتار را انجام بدهد و توسط دیگران مورد تمسخر یا تحقیر یا ... قرار گیرد ، خجالت می کشد.
✳️روشن است چنین صفتی علاوه بر اینکه مذموم است مانع رسیدن فرد به منافع ابراز عقیده، مشارکت و .. می شود.
⚜ مثل دانش آموزی که پاسخ سوال معلم را می داند ولی کم روئی مانع ابراز می شود و همین امر او را از دریافت پاداش و امتیاز محروم می کند پس این نوع حیا با محرومیت همراه است.
⭕️۲.حیاء از انجام رفتاری که حقیقتا قبیح، ناپسند و گناه است که چنین حیایی ممدوح است و عامل حفظ حرمت و عزت فرد.
5⃣:اگر شخصی بواسطه حیا از چیزی محروم شود ، آیا این ضد ارزش است ؟
#جواب:
✳️شرم و حیا هم مانند خیلی از اوصاف و حالات انسان دو نوع است:
🔰حیای خوب و حیای بد
👈در اینجا حضرت در صدد بیان تبعات برخی خصلت های بد یا به عبارت بهتر نقاط ضعف هستند:
🔹 مانند ترس بیجا و شرم منفی
⏪درباره حیای مثبت و خوب #حکمت223 و #حکمت349 را ببینید .
⏪و درباره حیای بد و منفی فرمود:" کار خیر را نه بخاطر شرم و خجالت ترک کن ونه از روی ریا انجام بده"
🔴خلاصه این حکمت در مقام بیان عوارض خجالت منفی است والله العالم
6⃣:حد شرم چیست ؟ منظور از این که شرم محدودیت می آورد چیست ؟
#جواب:
❇️مراد از این شرم، خجالت منفی است
⁉️ یعنی نوعی از ترس بیجا که باعث می شود فرد علیرغم داشتن توانایی لازم در کاری یا موضوعی، جرات و جسارت ورود و اظهار نظر یا اقدام بهنگام را نداشته باشد.
‼️ لذا در بسیاری از موارد از حقوق خود یا مواهب شایسته محروم می ماند.
🖋حجتالاسلام مهدوی ارفع
📜🌹🕊
📜🌿🌹
📜📜📜📜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 میدونستی صلوات چنین معنای
قشنگی هم داره؟☺️
✨ @doayeahdd ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀از آثار غیبت هنگام مردن 🥀
✨ @doayeahdd ✨
شمیم سیب
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ #سیاحت_شرق #آقانجفی_قوچانی #قسمت_سوم #مقدمه 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ✨او در سن 13 سا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
#سیاحت_شرق #آقانجفی_قوچانی
#قسمت_چهارم
#مقدمه
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🌺آقا نجفى قوچانى بارها پياده به همراه برخى از دوستانش به زيارت كربلا و سامرا و ساير مشاهد مشرفه عراق رفت و خاطرات شيرينى از خود به جاى گذاشت . او پس از 20 سـال زنـدگى در عراق تصميم مى گيرد به ايران برگردد و با خانواده اش ديدار كند. امـا مـتـاءسفانه قبل از حركت خبر فوت پدرش به او مى رسد. اندوهگين و ناراحت بار سفر مـى بـنـدد و رهـسـپـار وطن مى گردد. آقا نجفى ، پس از ورود به ايران به پابوسى امام رضـا عـليـه السـلام مـى شـتـابـد و سـپـس بـه شـهـرسـتـان قـوچـان مـى رود. مـردم از او اسـتـقبال شايانى مى كنند و ضمنا مى خواهند محل درس و تبليغ خود را قوچان قرار دهد. او به ناچار مى پذيرد و تا پايان عمر نزد آنان مى ماند. حوزه درس او بسيار گرم بود و طـلاب زيـادى بـه شـوق اسـتـفـاده علمى و عرفانى از آن بزرگوار به محضر درسش مى آمدند او در مدت بيست و پنج سال شاگردان زيادى تربيت كرد. زندگى ساده و بسيط او و اخـلاق مـتـواضـعـانـه اش چـشـمـگـيـر بود و همواره مردم را به ساده زيستى و به دور از تـجـمـلات دعـوت مـى كـرد. او پيوسته با عقايد انحرافى و خرافات و صوفى گرى و مقدس مآبى در مبارزه بود و در رسيدن مردم به حق خود به شدت اصرار مى ورزيد.
سـرانـجام آية الله سيد محمد حسن قوچانى در روز نهم ارديبهشت 1322 شمسى در سن 68 سالگى دار فانى را بدرود حيات گفت و پس از تشييع جنازه با شكوهى به خاك سپرده شد.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
ادامه دارد....👇👇👇
✨ @doayeahdd ✨
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
🔷وَ قَالَ ( عليه السلام ) : لَنَا حَقٌّ فَإِنْ أُعْطِينَاهُ وَ إِلَّا رَكِبْنَا أَعْجَازَ الْإِبِلِ وَ إِنْ طَالَ السُّرَي .
قال الرضي : و هذا من لطيف الكلام و فصيحه و معناه أنا إن لم نعط حقنا كنا أذلاء و ذلك أن الرديف يركب عجز البعير كالعبد و الأسير و من يجري مجراهما .
💠و درود خدا بر او فرمود: ما را حقي است اگر به ما داده شود، وگرنه بر پشت شتران سوار شويم و براي گرفتن آن برانيم هر چند راه رفتن ما در شب به طول انجامند.
(اين از سخنان لطيف و فصيح است، يعني اگر حق ما را ندادند، خوار خواهيم شد و بايد بر ترك شتر چون بنده بنشينيم.)
📒 #نهج_البلاغه #حکمت22
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
شمیم سیب
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 🔷وَ قَالَ ( عليه السلام ) : لَنَا حَقٌّ فَإِنْ أُعْطِينَاهُ وَ إِلَّا رَكِبْنَا أَعْجَا
🌑🌒🌓🌔
🌒🌓🌔
🌓🌔
🌔
#حکمت22
1⃣: لطفاً این حکمت را توضیح دهید، یعنی انسان برای گرفتن حقش خواری را تحمل کند؟
✍ #حکمت22 یا مربوط به ماجرای سقیفه است یا شوراى شش نفره عمر براى انتخاب خلیفه سوم.
🔰لذا اشاره به مسئله خلافت دارد که حق مسلّم اهل بیت و امیر مؤمنان على(علیه السلام) بود.
✳️مى فرماید: «ما را حقى است که اگر به ما داده شود (آزادیم) وگرنه (همچون اسیران و بردگانى خواهیم بود که) در عقب شتر سوار خواهیم شد، هرچند زمانى طولانى این سیر در تاریکى بگذرد»
⚜با توجه به این که در متن عربی «اعجاز» جمع «عَجُز» به معناى پشت و «سُرى» به معناى سیر شبانه است سه معنا برای #حکمت22 قابل فهم است:
🔴 اگر حق ما به ما داده نشود همچون بردگان و اسرا که بر تَرک و عقب شتر سوارشان می کنند، خوار خواهیم شد.
🔴 اگر حق ما را به ما ندهند به زحمت و مشقت فراوان خواهیم افتاد همان گونه که شخص ردیف دوم به هنگام سوار شدن بر شتر چنین حالى را خواهد داشت.
🔴اگر ما به حقمان نرسیم مخالفان ما براى مدتى طولانى ما را به عقب خواهند انداخت و ما هم طبق فرموده پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) صبر مى کنیم و براى گرفتن حق خویش دست به شمشیر نخواهیم برد.
♻️اما می توان هر سه تفسیر را با هم در مفهوم کلام امام جمع کرد:
⭕️به این معنا که اگر ما را از حق خود محروم سازند هم ما را به خوارى مى کشانند و هم به زحمت و مشقت مى افکنند و هم مدت طولانى ما را از حقمان محروم مى دارند و به فرمان پیغمبر اکرم ناچاریم صبر کنیم.
⬅️ همان گونه که تاریخ این واقعیت را نشان داد که دشمنان امام هفتاد سال بر فراز تمام منابر در سراسر جهان اسلام آن حضرت را لعن مى کردند و فرزندانش را در کربلا به خاک و خون کشیدند و خاندان او را به اسارت کشاندند و آنچه از دستشان بر مى آمد از ظلم و ستم بود روا داشتند ولى آنها صبر کردند، تا این شب تاریک و سیاه و ظلمانى برطرف شود و البته باور ما این است که پایان این شب سیاه و ظلمانى همان ظهور مهدى موعود خواهد بود.
📢این #حکمت از معدود جملاتی است که به نظر می رسد که سید رضی ره صرفا از جنبه ادبی فوق العاده اش آن را انتخاب کرده نه از حیث معارف آن لذا نیازی نیست ما به بررسی آن وقت بگذاریم.
#نکته:
⚠️در این #حکمت حضرت کنایه از حق خلافت خود می زنند که بعد از رسول مکرم اسلام، ظالمانه غصب شد و این حق شخصی و فردی نبود.
🔴از طرفی هم نهج البلاغه و هم سایر کتبی که سیره و زندگانی مولا را نقل کرده اند اثبات می کنند که حضرت با وجود همه ظلمهایی که به شخص و شخصیتشان شد باز هم برای بقای اسلام و حفظ وحدت، از حق خود بزرگوارانه گذشتند...
⏪پس در حقوق شخصی اگر گذشت منجر به ظالم پروری نمیشود ، مقتضای #تربیت_نهج_البلاغه_ای بخشش است.
⏪ولی اگر حق جنبه اجتماعی و عمومی و از همه مهمتر جنبه شرعی دارذ، تا جایی که پیگیری حق از طریق قانون باشد و منافات با مصلحت بالاتری مانند وحدت امت نداشته باشد، خوب و حتی لازم است...
2⃣:این حکمت آیا شاهد تاریخی دارد ؟
3⃣:این تلاش سخت درباره همه افراد و همه انواع حقوق مصداق پیدا میکند ؟
4⃣:مگر حق را نباید دنبالش رفت وگرفت پس چطور امام فرموده اند «اگر ندهند بر پشت شتران...»
5⃣: توضیحی که سید رضی داده اند پایین این حکمت درست است که نوشته اند اگر حق مارا ندهند خوار خواهیم بود؟
#جواب:
✳️ توضیح سید رضی ذیل این حکمت اصولاً با سیاق جمله امیرالمومنین سازگار نیست؛
⭕️زیرا حصرت در این حکمت در مقام بیان دو مطلب به هم پیوسته اند:
🔴نخست اینکه حق حکومت ، حق ما بوده و هست اگرچه از ما گرفتند و غصب کردند.
🔴ثانیاً :اگر این حق را به ما برگردانند که هیچ وگرنه ما دست بردار نیستیم و برای رسیدن به حق خود هر سختی را به جان می خریم همانند کسی که سختی بر ترک شترسوار نشستن و طی کردن راه طولانی را با همین اوضاع به جان میخرد تا به مقصد برسد.
💢زیرا امامی که از خلافت کنار زده شده ولی پیگیر حق خود هست شبیه کسی است که پشت شتر سواری نشسته و با او قدم به قدم و لحظه به لحظه همراه است و با همه سختیهایی که نشستن در ترک شتر از درد و تکان های شدید دارد و با همه تلخی ای که بر ترک شتر نشستن از نظر منزلت اجتماعی دارد .
⚜زیرا معمولا ارباب جلو می نشیند و عبد در پشت سر او اما رها نمی کند تا بالاخره به مقصد می رسد.
🖊حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌔
🌓🌔
🌒🌓🌔
🌑🌒🌓🌔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐مُناجـات با طَــعمِ
لبخـنـــ☺️ــــــد...
#کلیپ
✔️💕🔶
💌 @doayeahdd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یامهدی ادرکنی عجل علی ظهورک
ضیق صدری للمهدی عج الله 😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عقبماندههای ایمانی ...
❤️ مناجات متفاوت با امام زمان (عج)
#استاد_پناهیان
💌 @doayeahdd
سلام
دیشب ( شب جمعه ۲۸ آذر ۹۸ ) آیت الله شوشتری یک جلسه روضه بعد از نماز گذاشتن ( بدون اینکه مناسبت خاصی باشه برعکس همیشه ) اونجا گفتن جلسه برای اطلاع رسانی از یه مساله است :
تعداد زیادی از اولیاء الهی از جهت تاخیر در ظهور امام عصر بسیار ناراحت و نگران هستند و همگی تصمیم گرفتن جهت تعجیل در فرج از امشب ( جمعه شب ) ساعت ۱۰ شب زیارت آل یاسین بخونن تا چهل شب که چهلمین شب میشه شب شهادت حضرت زهرا ( سلام الله علیها ) .
حاج آقا گفتن این مساله خیلی مهم است و لطفا به همدیگر اطلاعرسانی کنید تا همه مشارکت داشته باشند .
لطفا تا امشب به هرکس میتوانید اطلاع دهید انشاءالله بتوانیم قدمی هرچند کوچک در این راه برداریم و قطره ای باشیم از این دریا ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای فرج با صدای زیبا و دلنشین شهید #محسن_حججی💚
🍂 امام من...
در کدام سوی هستی به دنبالت باشم...
تا تــــــو نیایی همه شـــــــب🌙 ها یلـــــــــداست
همه باهم در شب یلـــــــــــدا ساعت ۲۲:۰۰ دعای فرج را میخوانیم...
✨اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَ ضاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ، و اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيک الْمُشْتَکى، وَ عَلَيک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَينا طاعَتَهُمْ، وَ عَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَريباً کلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ، اِکفِيانى فَاِنَّکما کافِيانِ، وَانْصُرانى فَاِنَّکما ناصِرانِ، يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى اَدْرِکنى اَدْرِکنى، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرينَ.✨
#شب_یلدا
#امشب_همه_باهم
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم✨
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
۲۳- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ .
💠و درود خدا بر او فرمود: كسی كه كردارش او را به جایی نرساند، افتخارات خاندانش او را به جايي نخواهد رسانيد.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت23
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
شمیم سیب
✨بسم الله الرّحمن الرّحیم✨ 🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 ۲۳- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ