eitaa logo
مشاوران پیروان عترت 🏴
110 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1هزار ویدیو
10 فایل
📌ایتا هیئت خواهران پیروان عترت 📳 📲 eitaa.com/shamimrezvan2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ویزیت آنلاین مامایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 روش های کاربردی برای خواب راحت نوزادان 👶🏻https://eitaa.com/joinchat/1872953706C1bded8276d
روزگاری سلطانی دل به کنیزکی بست و در تکاپوی تملک او برآمد. او را خرید، اما به محض برخورداری از این معشوق تازه تصاحب شده، کنیزک بیمار شد. همیشه یک جای کار میلنگد، و این تجربه مشترک انسانی است. شاه درصدد علاج برآمد، طبیبان حاذق را گرد آورد، و شفای معشوق را طلبید. آنها با تکیه بر علم و عمل خود وعده شفا دادند، اما غفلت آنها از ضرورت اذن الهی برای تحقق هر چیزی، حضرت حق را بر آن داشت که عجز انسانی آنها را هویدا کند. طبیبان هرچه کردند از دوا نتیجه عکس نمود و کنیزک بیمارتر شد و حاجت شاه ناروا. شاه عجز خود را به چشم دید و سراسیمه رو به سوی حق کرد، و شفای معشوق را یکدل نیاز برد. خواست یکدل و خروشی که از جانش برآمد، کار خود را کرد و حاجتش به اذن الهی برآورده شد. از فرط این تمنای یکدل از هوش رفت و خوابش برد. در خواب دید که حاجتش به دست طبیبی الهی محقق میشود. طبیبی که تجسد سحر مطلق است. فردای آن روز خیال حاصل شد و طبیب در رخ مهمان شاه پدید آمد. اما شاه با دیدن طبیب، دل از کنیزک برید و عاشق وی شد. ّ شاه سر عشق خود را به کنیزک اسباب وصال معشوق اصلی - طبیب- دید. طبیب الهی و شاه روح های همجنسی داشتند و همین همجنسی عامل این عشق شد. شاه حرمت معشوق جدید خود را پاس داشت و کمر به خدمت او بست. حرمت و سپاس به همراه تحسین و تکریم از آدابی است که شاه در پیشگاه معشوق خود مؤدب به آن بود، همچنانکه به معشوق پیشین خود شفقت می ورزید و دغدغه شفای او را داشت. افزون براین، شاه خود را در آیینه معشوق شناخت و وی را مترجم اسرار دل خود ديد. شاه طبیب را نزد کنیزک برد. طبیب با دیدن علائم بیماری کنیزک پی برد که کنیزک بیمار عشق است. طبیب این بیماری را یک بیماری درونی دانست که دست طبیبان عرفی از وارسی آن کوتاه است. با اینکه تن کنیزک چون موی شده بود، طبیب الهی دریافت که تن وی خوش است و او گرفتار دل است. دل کنیزک بیمار است و این بیماری وخیم متمایز از بیماریهای دیگر است، زیرا عشق در هر شکلی که باشد مرکب کشف اسرار خداست. عشق را نمیتوان توضیح داد، خود گواه خود است و فقط باید آن را تجربه کرد. شرح عشق جز با تجربه عشق امکان پذیر نیست، همچو تجربه خود مولانا با شمس. مولانا با رسیدن داستان به نام شمس دچار کشمکش درونی میشود. طبیب در خلوت، دل و جان کنیزک را میکاود و همچنانکه علائم جسمانی او را زیر نظر دارد، سرگذشت وی را جویا میشود و سرانجام پی می برد که او عاشق زرگری در سمرقند است. طبیب خار دل کنیزک را دوری از معشوق خود- زرگر- میبیند و راه شفای او را می‌یابد. او به کنیزک امید شفا میدهد، اما او را به حفظ این راز در درون دل دعوت میکند تا قوت بگیرد و زمینه رسیدن به مراد در اثر این رازداری حاصل شود. کنیزک در پی وعده صادق طبیب از بیم ایمن میشود. طبیب شمه ای از راز بیماری و شفای آن را با شاه در میان گذاشت، و تدبیر را در آوردن زرگر نزد کنیزک دید. شاه پند طبیب را به جان خرید و رسولان خود را در پی زرگر به سمرقند فرستاد. رسولان شاه با تمجید و تعریف و وعده های بسیار زرگر را فریفتند. زرگر غره شد و زن و فرزند خود را رها و عزم شاه کرد. زرگر خانواده خود را خوار کرد و در پی کامروایی ِبر خود برآمد. شاه نیز همچو رسولان او را بسی تعظیم کرد و زر و سیم بسیار به او بخشید. کنیزک به زرگر داده شد و در وصال زرگر به صحت آمد و خوش شد. جفت شدن این دو با هم شش ماه ادامه یافت. سپس شاه و طبیب شربتی زهرآگین ساختند و به زرگر دادند. زرگر خوش سیما از پی زهر طبیب رو به سوی زردی نهاد و زشت و ناخوش شد. درنتیجه، کنیزک به تدریج از عشق زرگر فراغت یافت و هویدا شد که عشق سوزان او که بیمارش کرده بود، درواقع به چیزی بیش از جمال ظاهری زرگر نبود. این عشق به ظاهر عَجب مایه ننگی است. جمال ظاهری زرگر زمینه ساز هلاکت او شد، چرا که هرچه از جمال و جلال ظاهری نصیب بیشتری داشته باشی، ظاهرطلبان بیشتر تو را طلب میکنند. آن حریصان که در طلب پرطاووس، ناف آهو، پوست روباه، و عاج فیل اند ،طالب توان و جمال ظاهری تو نیز هستند. زرگر از درد برآمده از هلاکت خود به خروش آمد و در تنگنای رنج و زجر، انتقام از قاتل خود را آرزو کرد. او در حالیکه از مکافات کار و قانون عمل و عکس العمل سخن میگفت، دم در خاک فرو بست. کنیزک که زوال جمال معشوق خود را میبیند، از عشق او فارغ میشود، زیرا پی میبرد که عشق به مردگان مرادی ندارد. کنیزک و امثال او که از جهالت عشق ظاهری جان به در میبرند، درمی‌یابند که عشق باید زنده و جاری و باقی باشد، اما ِ گویا خود را چنان قابل برای عشقی چنین قادر نمیبینند. غافل از اینکه شاه عشق را کرامت بسیار است و کارها با او دشوار نیست. سودای خوش @selfknowledge1401
حال ما نباید به شکلی ظاهربینانه این کشتن را قیاسی از خویش بگیریم و در این پندار باطل فرو رویم که اگر ریختن خون عاجزی بر ما حرام است، پس این کار بر شاه نیز حرام باشد. قیاس از خود مگیر، که این خون به دست طبیب الهی ای ریخته شد که از حق به او وحی میشود. کسی که خونش به دست چنین شاه و طبیبی ریخته شود، سعادت نصیبش شده است. این مرگ را باید همچون ریاضتی بدانی که روح را پالایش میکند، همچون کورهای که سیم را از نقره و زر را از زبد جدا میسازد. این کار کاری است خدایی و بری از حرص و هوا. خدا کارهای بسیاری میکند که نیک بدن ماست، و چنین کارهایی به دست مردان خدا همچو خضر صورت میگیرد، که حتی پیامبری چو موسی نیز از درک آن عاجز بود. سودای خوش @selfknowledge1401
🌸پروردگارا 🌷چه زیبا روزی شود 🌸همراه با خورشیـد 🌷به تو سـلام کنیـم. 🌸و نام تو را نجوا کنیم 🌷و آرام بگیریم 🌸روزمان را با توکل بر 🌷نام زیبایت آغاز می کنیم 🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم 🌷 الــهـــی بــه امــیــد تــو 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ بیمار بودن یا مراجع بودن ! کلمه درست کدام است بدون شک "بیمار" نیز مشکلی ساز است. [در واقع واژه ها برای توصیف پیچیده ترین ارتباط انسانی (رابطهٔ درمانی) مشکل ساز اند.] اما یکی از شرکت کنندگان کارگاهی که چند سال پیش به همراه همسرم م در کیپ کاد برگزار کردم، نکته ای را بیان کرد که به نظرم اطمینان بخش بود: از قرار ریشهٔ لاتین واژهٔ بیمار "کسی که رنج می کشد" است، در حالی که ریشهٔ مراجع "کسی که وابسته است، بنابراین، اگر هدف از بین بردن تلویح های شناخته شدهٔ تحقیرآمیز و خوار کنندهٔ بیمار است، مراجع انتخاب خیالی خوبی نیست. همچنین، در این بافت "بیمار" برای انتقال آنچه فرد را به درمان می کشاند و آنچه رابطهٔ او را با درمانگر تعریف می کند، انتخاب بدی نیست. 📙منبع ارتباط درمانی پل واکتل، ترجمه نیما قربانی و سحر طاهباز
هدایت شده از همسران خوب🌸
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژگی‌های مرد ایده‌ال در خانه 🔸گفتاری از حجت‌الاسلام دکتر رفیعی 🧕🌸👇 https://eitaa.com/joinchat/3724476615C8993e89790
هدایت شده از  ذکر روزانه
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الـسلامُ‌عـلَیـــڪ‌یاابٰـاصٰالِـحَ‌الــمَھـــــدے: 💚امام جعفر صادق علیه السلام : 🔸شفاعت ما به کسی که نماز 🔸راسبک می شمارد،نمی رسد 📒وسائل الشیعه ج 4ص 25 🏴پیشاپیش فرا رسیدن شهادت ششمين شمع🕯🏴 روشنگر و وصي پيغمبر(صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله) تسليت و تعزيت باد 🏴🖤 @zekrroozane 🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تسنا
28.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام 📌این کلیپ رزق ویژه امروز شماست🌿 از کنار این رزق راحت نگذرید... زندگی‌هاتون لبریز از برکات مادی و معنوی🦋💐 یادتون نره🌹 ✅تمدن سازی نوین اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9
هدایت شده از ویزیت آنلاین مامایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊 شما قادر است نسبت به پیرامون خود واکنش نشان دهد. مراقب آن ها باشید💕