eitaa logo
مشاوران پیروان عترت 🏴
110 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1هزار ویدیو
10 فایل
📌ایتا هیئت خواهران پیروان عترت 📳 📲 eitaa.com/shamimrezvan2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰خوشرویی با اهالی منزل ✍️حاج اسماعیل دولابی: وقتی می‌خواهی از منزل خارج شوی، اهل خانه را خشنود کن و بیرون بیا. وقتی هم خواستی وارد خانه شوی، بیرون در استغفار کن صلوات بفرست هر ناراحتی داری بیرون بگذار و با روی خوش داخل شو.
هدایت شده از مثبت بانو#
📣🔴📣🔴به یاری خدای رحمن و رحیم دوره های آموزشی فصل بهارآغازشد👇👇👇 اجرای جلسه ی "ثروت معنوی" در یک جلسه ی فوق انرژی کیمیاگری حضوری مخصوص بانوان گرامی یک جلسه ی 👈دوساعته جذب بهترینها در سال ۱۴۰۲ هزینه 👈۷۵ هزار تومن شروع ثبت نام از هم اکنون فقط ثبت نام انجام میشه فعلا هزینه واریز نشود❌ اجرای جلسه " بمب انرژی" بمناسبت روز دختر ۳۱ اردیبهشت هزینه👈۴۹ هزار تومن ممنونم از همراهی شما🌺 زمان اجرای دوره ی بانوان در هفته ی اول خرداد ماه( زمان دقیق متعاقبا اعلام خوا هد شد به احتمال زیاد چهارشنبه سوم خرداد ماه ساعت۸ تا ۱۰ صبح ) مکان: کانون شمیم رضوان فاز ۴ پردیس مدرس : بانو امیدی برای ثبت نام پیام دهید👈@roghiehomidi
هدایت شده از مثبت بانو#
📣🔴🙏🔴 هرچقدر از جلسات رایگان حضوری رصایت دارید هرچه زودتر ثبت نام کنید👇👇👇 در جلسه ی پرفرکانسیک " ثروت معنوی" به یک درجه ارتقا بیندیشید تا در دنیای معنویت ثروتمند نشوید ثروت مادی سخت میسر میشود👌 ورود نور و آگاهی پیشاپیش مبارک💫🌺🌈 @roghiehomidi
22.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ هشدار های مهم استاد برجسته دانشگاه ، دکتر شاهین فرهنگ درباره آثار زیانبار گسترش بی حجابی !!! 😔 👌 توجه بفرمایید این سخنرانی یک آیت اللّه یا مدیر حوزه علمیه نیست ، بلکه این بیانات شخصیت علمی فرهنگی جامعه که با معدل ممتاز از دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده و سخنران برتر موفقیت هم هست 🌺 🙏 در نشر وپخش این ویدئو کوشا باشید تا دختران مظلوم جامعه با نیرنگ های شیاطین آشنا بشن🙏
هدایت شده از خودشناسی و روانکاوی
اگر درد اشتیاق آدمی در کودکی با والدین واقعیِ نسبتا خوب ، نه والدین خیالی کاملا خوب ، تسکین یافته باشد ، خیالی که در او شکل می گیرد چندان از واقعیت فاصله ندارد و در نتیجه یک عشق واقع بینانه به معشوق واقعی شکل می گیرد. اما اگر این فرافکنی از آرمانی حاصل شود که با واقعیت روابط انسانی فاصله بسیار داشته باشد ، یا به عبارتی مادر واقعا خوبی نداشته باشد که اندوخته تجربه عشق کودک شود و توان مهرورزی او را بیدار کند، آنگاه است که بیمار ، عاشق می شود ، یک بیمار عاشق است که عشقش خطی از واقعیت ندارد ، بلکه عشق او از خیالی نشات می گیرد که زاییده درد اشتیاق فطری اوست. منبع : سودای خوش به قلم نیما قربانی @selfknowledge1401
هدایت شده از خودشناسی و روانکاوی
📍معنای سلامت روان 🔻در توصیف سلامت روان دو سنت عمده در غرب وجود دارد: لذت‌گرایی و سعادت‌گرایی ▫️در لذت‌گرایی؛ سلامت به عنوان شادکامی تعریف می‌شود، که بر اساس حضور عواطف مثبت و فقدان عواطف منفی توصیف می‌شود. ▫️بی شک یکی از ملاک‌های سلامت روان، لذت و ظرفیت لذت بردن است. آدم‌ها هر چه سالم‌تر باشند، ظرفیت بیشتری برای لذت بردن دارند و به میزانی که بیمار می‌شوند، درد و زجر یا ساز وکار غفلت و خود تنبیهی در اغلب رفتارها و فرایندهای روانی آنها قابل ردیابی است. ▫️اما توصیف سلامت روان با تکیه صرف بر لذت، امکان پذیر نیست و غایت قرار دادن لذت در زندگی، به سلامت و سعادتی نمی‌انجامد. همه ما این پدیده را در زندگی تجربه کرده‌ایم. ▫️لذتی که در گاز نخست از بستنی اول است، قابل مقایسه با گاز نخست از بستنی دوم نیست! ▫️ذهن و سیستم عصبی به محرک تکراری خو می‌گیرد و در نتیجه اثر اولیه هر محرکی به تدریج محو میشود. به زبان ساده؛ هر چیز لذت بخشی پس از مدتی عادی می‌گردد. ▫️از این روی، لذت چه جسمانی و چه روانی، پدیده ای گذرا است و امکان قوام و پایداری آن وجود ندارد و اصرار بر تولید آن در نهایت به درد منجر می‌شود. ▫️زیرا ظرفیت لذت بردن که تحلیل میرود، نیاز به محرک قویتر برای لذت است و این فرایند در نهایت به تولید درد می انجامد. ▫️بنابراین، نمی‌توان سلامت روان را صرفاً بر اساس ظرفیت لذت بردن تعریف کرد، و در اینجاست که سنت دیگر سلامت روان، سعادت‌گرایی مطرح می شود. ▫️این سنت، بر این تأکید میکند که کامروایی همه تمایلات لزوماً به سلامت و سعادت نمی انجامد، حتی اگر لذات گذرا تولید کند. ▫️مراد از سعادت‌گرایی؛ زندگی بر اساس من حقیقی فرد است. ▫️واترمن می‌گوید سعادت، زندگی کردن تمام و کمال (درآمیختگی با تجارب زندگی) و هماهنگ با ارزشها است. ▫️زندگی تمام و کمال، تجربه عمیق زنده بودن و اصیل بودن است؛ خود بودن و خود را زندگی کردن. ▫️بر خلاف لذت‌گرایی که بر راحتی، بی دغدغه و مشکل بودن، فقدان تلاش، و حظ بردن دلالت میکند، سعادت‌گرایی با انتخاب، تلاش، رویارویی با چالش، یادگیری، و معرفت همخوان است. ▫️فهم استعدادها (عقلانی و عاطفی) و شکوفایی آنها محور سعادت‌گرایی است. ▫️در سعادت غایت نه لذت، بلکه تحقق ارزشی است که استعداد آن در فرد وجود دارد. @selfknowledge1401
هدایت شده از ویزیت آنلاین مامایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 روش های کاربردی برای خواب راحت نوزادان 👶🏻https://eitaa.com/joinchat/1872953706C1bded8276d
روزگاری سلطانی دل به کنیزکی بست و در تکاپوی تملک او برآمد. او را خرید، اما به محض برخورداری از این معشوق تازه تصاحب شده، کنیزک بیمار شد. همیشه یک جای کار میلنگد، و این تجربه مشترک انسانی است. شاه درصدد علاج برآمد، طبیبان حاذق را گرد آورد، و شفای معشوق را طلبید. آنها با تکیه بر علم و عمل خود وعده شفا دادند، اما غفلت آنها از ضرورت اذن الهی برای تحقق هر چیزی، حضرت حق را بر آن داشت که عجز انسانی آنها را هویدا کند. طبیبان هرچه کردند از دوا نتیجه عکس نمود و کنیزک بیمارتر شد و حاجت شاه ناروا. شاه عجز خود را به چشم دید و سراسیمه رو به سوی حق کرد، و شفای معشوق را یکدل نیاز برد. خواست یکدل و خروشی که از جانش برآمد، کار خود را کرد و حاجتش به اذن الهی برآورده شد. از فرط این تمنای یکدل از هوش رفت و خوابش برد. در خواب دید که حاجتش به دست طبیبی الهی محقق میشود. طبیبی که تجسد سحر مطلق است. فردای آن روز خیال حاصل شد و طبیب در رخ مهمان شاه پدید آمد. اما شاه با دیدن طبیب، دل از کنیزک برید و عاشق وی شد. ّ شاه سر عشق خود را به کنیزک اسباب وصال معشوق اصلی - طبیب- دید. طبیب الهی و شاه روح های همجنسی داشتند و همین همجنسی عامل این عشق شد. شاه حرمت معشوق جدید خود را پاس داشت و کمر به خدمت او بست. حرمت و سپاس به همراه تحسین و تکریم از آدابی است که شاه در پیشگاه معشوق خود مؤدب به آن بود، همچنانکه به معشوق پیشین خود شفقت می ورزید و دغدغه شفای او را داشت. افزون براین، شاه خود را در آیینه معشوق شناخت و وی را مترجم اسرار دل خود ديد. شاه طبیب را نزد کنیزک برد. طبیب با دیدن علائم بیماری کنیزک پی برد که کنیزک بیمار عشق است. طبیب این بیماری را یک بیماری درونی دانست که دست طبیبان عرفی از وارسی آن کوتاه است. با اینکه تن کنیزک چون موی شده بود، طبیب الهی دریافت که تن وی خوش است و او گرفتار دل است. دل کنیزک بیمار است و این بیماری وخیم متمایز از بیماریهای دیگر است، زیرا عشق در هر شکلی که باشد مرکب کشف اسرار خداست. عشق را نمیتوان توضیح داد، خود گواه خود است و فقط باید آن را تجربه کرد. شرح عشق جز با تجربه عشق امکان پذیر نیست، همچو تجربه خود مولانا با شمس. مولانا با رسیدن داستان به نام شمس دچار کشمکش درونی میشود. طبیب در خلوت، دل و جان کنیزک را میکاود و همچنانکه علائم جسمانی او را زیر نظر دارد، سرگذشت وی را جویا میشود و سرانجام پی می برد که او عاشق زرگری در سمرقند است. طبیب خار دل کنیزک را دوری از معشوق خود- زرگر- میبیند و راه شفای او را می‌یابد. او به کنیزک امید شفا میدهد، اما او را به حفظ این راز در درون دل دعوت میکند تا قوت بگیرد و زمینه رسیدن به مراد در اثر این رازداری حاصل شود. کنیزک در پی وعده صادق طبیب از بیم ایمن میشود. طبیب شمه ای از راز بیماری و شفای آن را با شاه در میان گذاشت، و تدبیر را در آوردن زرگر نزد کنیزک دید. شاه پند طبیب را به جان خرید و رسولان خود را در پی زرگر به سمرقند فرستاد. رسولان شاه با تمجید و تعریف و وعده های بسیار زرگر را فریفتند. زرگر غره شد و زن و فرزند خود را رها و عزم شاه کرد. زرگر خانواده خود را خوار کرد و در پی کامروایی ِبر خود برآمد. شاه نیز همچو رسولان او را بسی تعظیم کرد و زر و سیم بسیار به او بخشید. کنیزک به زرگر داده شد و در وصال زرگر به صحت آمد و خوش شد. جفت شدن این دو با هم شش ماه ادامه یافت. سپس شاه و طبیب شربتی زهرآگین ساختند و به زرگر دادند. زرگر خوش سیما از پی زهر طبیب رو به سوی زردی نهاد و زشت و ناخوش شد. درنتیجه، کنیزک به تدریج از عشق زرگر فراغت یافت و هویدا شد که عشق سوزان او که بیمارش کرده بود، درواقع به چیزی بیش از جمال ظاهری زرگر نبود. این عشق به ظاهر عَجب مایه ننگی است. جمال ظاهری زرگر زمینه ساز هلاکت او شد، چرا که هرچه از جمال و جلال ظاهری نصیب بیشتری داشته باشی، ظاهرطلبان بیشتر تو را طلب میکنند. آن حریصان که در طلب پرطاووس، ناف آهو، پوست روباه، و عاج فیل اند ،طالب توان و جمال ظاهری تو نیز هستند. زرگر از درد برآمده از هلاکت خود به خروش آمد و در تنگنای رنج و زجر، انتقام از قاتل خود را آرزو کرد. او در حالیکه از مکافات کار و قانون عمل و عکس العمل سخن میگفت، دم در خاک فرو بست. کنیزک که زوال جمال معشوق خود را میبیند، از عشق او فارغ میشود، زیرا پی میبرد که عشق به مردگان مرادی ندارد. کنیزک و امثال او که از جهالت عشق ظاهری جان به در میبرند، درمی‌یابند که عشق باید زنده و جاری و باقی باشد، اما ِ گویا خود را چنان قابل برای عشقی چنین قادر نمیبینند. غافل از اینکه شاه عشق را کرامت بسیار است و کارها با او دشوار نیست. سودای خوش @selfknowledge1401
حال ما نباید به شکلی ظاهربینانه این کشتن را قیاسی از خویش بگیریم و در این پندار باطل فرو رویم که اگر ریختن خون عاجزی بر ما حرام است، پس این کار بر شاه نیز حرام باشد. قیاس از خود مگیر، که این خون به دست طبیب الهی ای ریخته شد که از حق به او وحی میشود. کسی که خونش به دست چنین شاه و طبیبی ریخته شود، سعادت نصیبش شده است. این مرگ را باید همچون ریاضتی بدانی که روح را پالایش میکند، همچون کورهای که سیم را از نقره و زر را از زبد جدا میسازد. این کار کاری است خدایی و بری از حرص و هوا. خدا کارهای بسیاری میکند که نیک بدن ماست، و چنین کارهایی به دست مردان خدا همچو خضر صورت میگیرد، که حتی پیامبری چو موسی نیز از درک آن عاجز بود. سودای خوش @selfknowledge1401
🌸پروردگارا 🌷چه زیبا روزی شود 🌸همراه با خورشیـد 🌷به تو سـلام کنیـم. 🌸و نام تو را نجوا کنیم 🌷و آرام بگیریم 🌸روزمان را با توکل بر 🌷نام زیبایت آغاز می کنیم 🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم 🌷 الــهـــی بــه امــیــد تــو 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا