eitaa logo
طهور
537 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
329 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طهور
📝 علت سرور پیامبر در عید اسلامی 🗂 گزیده گفتارهایی درباره عید 🔹 💠 علت سرور پیامبر [در عید اسلامی]، تنزل پیامبر در مقام خلق نیست، بلکه این خلق به‌خاطر آنچه در ماه مبارک رمضان و دهه اول ذی الحجه رخ می‌دهد، چنان ارتقا پیدا کرده است که می‌تواند اسباب و زمینه‌های شادی روح رسول خدا را فراهم کند 💠 تغییرات، تحولات، رشد، ارتقاء و کمالی در وجود انسان پدید می‌آید که انسان را از مقام طبیعت و نفسانیت ارتقا و عروج می‌دهد، به‌گونه‌ای که می‌تواند زمینه سرور پیامبر را ایجاد کند، آن‌گاه به‌خاطر شکفته شدن گل لب وجود مبارک پیامبر این انسان هم می‌تواند شادمان باشد. 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
01-01.mp3
881.3K
🔊 📝 علت سرور پیامبر در عید اسلامی
هدایت شده از طهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 📝 علت سرور پیامبر در عید اسلامی
هدایت شده از طهور
💠 معنای افزودن ذُخر، شرافت، کرامت و مانند آن‌ها بر وجود مبارک ولی کامل گفتارهایی درباره 🔹 افزودن ذُخر، شرافت، کرامت و مانند آن‌ها بر وجود مبارک ولی کامل از محالات عقلی و ذاتی است و حال آنکه در عید چنین اتفاقی رخ داده است 🔹 از این حیث که خاندان پیامبر ببینند ما با تمسک به ذیل عنایت آن‌ها خویش را از این زندان محدود همه‌جانبه نجات داده‌ایم، طبعاً خوشحال می‌شوند 🔹 اگر خاندان پیامبر به‌خاطر کفر کفار و ضلالت منافقین بر آن‌ها اشک می‌ریزند، به‌خاطر این است که آن‌ها هم بیگانه نیستند 🔹 در عالمی که «یک» هست، بود و خواهد بود، بیگانه وجود نداشته و ندارد 🔹 عید سبب می‌شود که آن موجوداتی که پیش از این به‌خاطر حضورشان در عالم کثرت و عدم تشبه و سنخیت با وحدت خاندان پیامبر امکان بازگشت و الحاق به خاندان پیامبر را نداشتند، به‌خاطر ماه مبارک رمضان و دهه اول ذی حجه، می‌توانند به آن اصل بازگردند، به‌گونه‌ای که اگر کسی بتواند وجود جمعی خاندان پیامبر را پس از عید مشاهده کند، مجموعه کسانی که در این ایام به عید رسیده‌اند در آن وجود مشاهده خواهند شد. یکی از معانی الحاق همین است 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
02-01.mp3
2.27M
🔊 💠 معنای افزودن ذُخر، شرافت، کرامت و مانند آن‌ها بر وجود مبارک ولی کامل گفتارهایی درباره
هدایت شده از طهور
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 معنای افزودن ذُخر، شرافت، کرامت و مانند آن‌ها بر وجود مبارک ولی کامل گفتارهایی درباره
pa113-04.mp3
2.52M
🔊 💠 اثر رضايت بنده از خدا 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🗂 گزیده شرح خطبه ـ درس 113
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 اثر رضايت بنده از خدا 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🗂 گزیده شرح خطبه ـ درس 113
pa113-05.mp3
1.92M
🔊 💠 صبر در خوشایندی‌ها و در ناخوشایندی‌ها 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🗂 گزیده شرح خطبه ـ درس 113 🔹 معانی عرفی و دقیق صبر در خوشی و ناخوشی؛ 🔹 یکی از معانی دقیق صبر در خوشایندی‌ها این است که آن‌چه مورد محبت و رضایت توست، کمی صبر کن تا پرده را بردارند؛ آن‌گاه معلوم می‌شود از تو نبود؛ داشته‌های شما سبب ادعا و غرور و تکبرتان نشود کانال طهور @sharabetahour
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 صبر در خوشایندی‌ها و در ناخوشایندی‌ها 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🗂 گزیده شرح خطبه ـ درس 113 🔹 معانی عرفی و دقیق صبر در خوشی و ناخوشی؛ 🔹 یکی از معانی دقیق صبر در خوشایندی‌ها این است که آن‌چه مورد محبت و رضایت توست، کمی صبر کن تا پرده را بردارند؛ آن‌گاه معلوم می‌شود از تو نبود؛ داشته‌های شما سبب ادعا و غرور و تکبرتان نشود کانال طهور @sharabetahour
💠 شرحی بر حدیث «من علمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» 💠 گفتاري از استاد حسيني شاهرودي به مناسبت روز معلم 💠 این عبارت، شرطیه امتناعیه است 💠 محال است که کسی به امیر المؤمنین چیزی بیاموزد، مگر منحصراً حضرت ختمی مرتبت 💠 علم اولین و آخرین از آغاز تا پایان عالم، با علم امیرالمؤمنین قابل مقایسه نیست، زیرا علم آن حضرت، اصل است و خزانه علم خدای متعال است و علم سایر خلق، همه سایه‌ای از جزئی از اجزای نامتناهی علم امیرالمؤمین است 💠 چه اتفاقی می‌افتد که تعلیم دیده، بنده معلم است؟ 💠 این امر تشریفاتی و قراردادی نیست، بلکه یک امر تکوینی است، یعنی معلم مالک متعلم است 💠 علت این‌که با تعلیم، مالکیت حقیقی تحقق پیدا می‌کند، آن است که در وجود متعلم جای یک کمال تهی است و در واقع معلم نسبت به کمالی که در وجود متعلم ایجاد کرده، مالکیت دارد 💠 وقتی معلم وجود متعلم را تکمیل کرد، یعنی در واقع هویت و حقیقت خود را در وجود متعلم قرار داده است؛ آن‌هم به نحو تکوینی، نه قراردادی 💠 این‌که گفته می‌شود «معلمی شغل انبیاست»، اختصاص به معلم علوم دینی ندارد 🔊 صوت در مطلب بعدی🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
1396-02-12 من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا.mp3
3.03M
🔊 💠 شرحی بر حدیث «من علمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» 💠 گفتاري از استاد حسيني شاهرودي به مناسبت روز معلم