eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
137 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺جلسه اشتراک گذاری ایده‌ها پیرامون: 👈 بزرگداشت ایام الله «بدرقه میلیونی سردار» و «در هم کوبیده شدن پایگاه آمریکایی» 📌شنبه 5 بهمن ساعت 18 📌قم، مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
شرح حال
اولین هفته دوره آشنایی با ادبیات ایران و جهان (دو جلسه)، پنج شنبه ۳ بهمن، ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷:۳۰؛ آدرس
امروز جلسه آشنایی با ادبیات ایران و جهان در دفتر راه، در قم رو رفتم، جلسه اول بود و بسیار مفید، فرصت بسیار خوبی هست برای دوستانی که تصمیم دارن در بحث نویسندگی کار کنند. یادمه دوستی می‌رفت یک دوره در بحث‌های هنری می‌گفت شش جلسه هست، هر جلسه ۶۰۰ هزارتومان پول می‌دهم، حالا اینجا جلسه خوبی در این فضا هست به صورت رایگان حیفه که از دست دوستان بره. توصیه می‌کنم اگر بنا دارید در فضای نویسندگی حتی اعم از رمان کاری کنید در این جلسه که ان شاء الله سه جلسه دیگر از آن مانده، شرکت کنید.
12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 امروز رگ حیاتی دولت در توجیه ناکارآمدی سیاست‌های غیرانقلابی و لیبرالش فحش دادن به ترامپ است. 🔺 دولت مکرر تأکید می‌کند: معاهده با آمریکا اشتباه نبود، مشکل فقط ترامپ بود و این همان پیروی از توصیه‌های "گروه بین المللی بحران" به ریاست "رابرت مالی" دستیار ویژه سابق اوباما است، که به ایران توصیه می‌کند: « اگر ايران به صبر راهبردی خود ادامه بدهد و تصميم بگيرد تا پايان رياست جمهوری ترامپ صبر کند، دولت آمريکا نه به توافقی بهتر که آرزويش را دارد دست می يابد، نه رفتار ايران را تغيير می دهد.» اما نباید فراموش کرد: 🔺همانطور که رهبری مدام متذکر ‌شده‌اند «آمریکا دشمن انقلاب است، ذات نظام سلطه اقتضا میکند که با نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی دشمن باشد؛ منافعشان ۱۸۰ درجه با یکدیگر اختلاف دارد. نظام سلطه اهل خیانت است. ۱۴ خرداد ۱۳۹۵» و مشکل ما با آمریکا است و نه ترامپ. 🔺آمریکای اوباما و ترامپ، جز در ظاهر فرقی ندارند و همین اوبامای اتوکشیده بود که در زمان برجام قانون ممنوعیت چندساله سفر به آمریکا برای کسانی که به ایران سفر کرده باشند را تصویب کرد و یا قانون تحریمی ایسا (داماتو) که بخش عمده‌ای از مشکلات تحریم‌ها به آن مربوط می‌شد و در سند برجام تصریح شده بود که پس از اتمام زمان آن آمریکا نباید آن را تمدید کند، اما اوباما آن را تمدید کرد و رهبری همان موقع (۳ آذر ۱۳۹۵) فرمودند: «اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض_برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.» و البته با عدم وجود اراده حفظ عزت مردم در دولت، طبیعتا واکنشی هم نشان ندادیم. @sharh_hal
مطمئن باشید اگر یک صدم این جمعیت برای آشوب بیرون آمده بودند عراق را نابود می‌کردند؛ خراب کردن خیلی راحت‌تر از اصلاح کردن است. به این هم دقت کنیم که آمریکا همیشه از جماعت خرابکار و خرابکاری برای اهدافش استفاده می‌کند و ما از جمعیت اصلاح‌خواه و توده مردم؛ پس صبر و همت ما نیز باید چندین برابر آمریکایی‌های افساد طلب و خرابکار باشد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت دولت به اصطلاح اعتدال؛ حکایت وصله ناجوری است که از غرب جدا کرده و به زور بر لباس ما دوخته‌اند. در غرب درس‌خوانده، تفکرشان شکل گرفته و مدرک گرفته‌اند، خانواده‌هایشان هم در همانجا زندگی می‌کنند؛ به زور از آنجا کنده‌ایمشان به اینجا آورده‌ایم و انتظار داریم اینها برای کشور ما کاری کنند؟! .......... البته مراد دختر لاریجانی یا پسر ظریف و.... نیست، کاری به اشخاص ندارم، شاید برخی برای تحصیل آنجا رفته باشند و هنوز پروسه تحصیلشان باقی باشد، ولی این مسلم است که عمده مسئولان ارشد دولت، تحصیل کرده غرب هستند و شمار زیادی از آنها هم مدت زیادی غیر از تحصیل، آنجا زندگی کرده‌اند و هنوز هم خانواده‌هایشان در آنجا هستند.
🔰قابیل وقتی با برادرش اختلاف پیدا کرد، اولش کشتن برادر نزد او امر ساده‌ای نبود اما نفس او اندک اندک قبح آن را برایش ساده کرد، به تعبیر قرآن «طَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخيهِ فَقَتَلَهُ». 🔰قبح حقارت و لزوم حفظ عزت از فطریاتی است که هر انسان سلیم النفسی آن‌‌ها را می‌فهمد اما وقتی سال‌ها به شکل‌های مختلف حقارت را تجربه کردی، قبح آن نزد تو از بین می‌رود و دیگر عزت برایت معنی نمی‌دهد. 🔰استکبار با رفتارهای مختلف، امت‌ها را تحقیر می‌کند و نسل‌ها را حقیر بار می‌آورد تا از او اطاعت کنند؛ به تعبیر قرآن «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوه‏». 📌فرقی ندارد ظریف تحقیر شده یا ترامپ قمارباز قلدر باشی، هر دو شما دو بازوی استکبار برای حکومت بر دنیا هستید. ........ 📎به شرح حال بپیوندید.
✍️غلبه ۲ دقیقه جمهوری اسلامی بر ۶۰ ساعت آمریکایی-سعودی! 🔰 آمریکا مشغول طرح‌ریزی‌های جدیدی در منطقه است و ترامپ گفته است «تا سه‌شنبه از طرح صلح خاورمیانه (معامله قرن) رونمایی می‌کنم.» بگذارید آمریکایی‌ها هرچه می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، اگر ما با اخلاص در صحنه حاضر باشیم، خدا به کم ما برکت می‌دهد و قلیل ما بر کثیر آنها غلبه خواهد کرد. 🔰آیت‌الله حائری شیرازی (رحمة علیه) می‌فرمودند: 🔺«من یادم است در نیجریه رفتیم، کنفرانسی بود به عنوان اسلام در آفریقا، آمریکا، سعودی‌ها را تراشیده تا اسلام آمریکایی را در عالَم منتشر کنند و هر جا اسلام هست سوقش بدهند به سمت اسلام آمریکایی؛ در همه برنامه‌ها و کنفرانس‌ها اصول برنامه‌ریزی‌ها با آن‌ها است. ۵ روز کنفرانس، صبح و عصر بود. سر جمع؛ روزی هفت، هشت ساعت کار می‌کردند و تقریبا، ۵۶ ساعت مرتباً مقاله خواندند. 🔺برای جمهوری اسلامی اوّل فرصتی داده بودند، ۲۵ دقیقه، در جمع مجموعه ۵۶ ساعت. بعد احساس خطر کردند، رساندند به ۵ دقیقه بعد در زمان اعلام برنامه رساندند به ۲ دقیقه. 🔺من مأمور بودم از طرف جمهوری اسلامی بروم آنجا صحبت کنم و دو شب نخوابیده بودم برای این که ۲۰ دقیقه‌ای را صحبت کنم. آقای شادنوش که سفیر ایران در نیجریه بود به من گفت: چکار می‌کنی؟ ۲ دقیقه کردند!!! گفتم: خدایی که آسمان و زمین را در ۶ روز آفریده می‌تواند این ۲ دقیقه را یک برکتی به او بدهد؛ 🔺رئیس کنفرانس، وقتی می‌خواستم بروم، برای همه آن‌ها می‌گفت: فقط ۲ دقیقه. خودِ سعودی رفت برای این دو دقیقه‌اش تا می‌خواست تشکر بکند، شد هفت دقیقه! این راه را برای دیگران هم باز کرد چون نمی‌توانستند بکشانند پایین، و صحبتش را قطع کنند؛ نکردند؛ صحبت ما شد چهار و نیم دقیقه تا پنج دقیقه و خدای تعالی فرصتی داد که کل مسائل انقلاب گفته شد. 🔺نیجریه‌ای‌ها گفتند: این چند دقیقه تمام آن تقریبا ۶۰ ساعت برنامه ریزی‌های آن‌ها را کاملاً دگرگون کرد. 🔺تا اسم جمهوری اسلامی را آوردم این‌ها تکبیر گفتند. برای هیچ کشوری تکبیر نگفتند الا برای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی در عالَم، چهره دارد. آنها اسم ملک فهد را برندد و تشکر کردند، ما هم اسم امام را بردیم. گفتم ما از مملکت کسی آمدیم که اسلام را در عصر ما هدایت کرد و یک تکبیری هم برای امام گفتند. 🔺اوّلین جمله‌ای که من شروع کردم این بود: وقتی دیگران شروع کردند به ساختن مدرسه و مسجد برای تربیت مسلمان‌ها، ما شروع کردیم به کفر به طاغوت، قرآن هم گفته: «و من یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله». 🔺آقای شادنوش گفت: تا اسم کفر به طاغوت را بردی این هیئت سعودی اصلاً رنگش سیاه شد. این از آن جاهایی است که اصلاً حرف ندارند. گیر داشتند؛ انگشت گذاشته شد درست روی نقطه حساس و این شروع شد و این هم در آخر صحبت پخش شد. فراز آخری آن این بود که، ما در قرآن دو نوع مسجد داریم: مسجدی که بر اساس تقوا ساخته شده، مسجدی که برای ضرار ساخته شده، بر همین اساس، اسلام هم دو نوع است. حالا که می‌خواهیم مسلمان باشیم، اسلام ما اسلام حقیقی باشد. «لا اسلام متصلاً بالطواغیت» نه اسلامی که به طاغوت‌ها متصل است. و السلام. 🔺روزنامه ها این را آوردند منتشر کردند، رادیو تلویزیونشان هم مجبور شد، به عنوان رقابت با روزنامه‌ها نمایش دهد.» ...... (خلاصه‌ای از خاطره مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی) ........ 📎به شرح حال بپیوندید.
✍️ چرا رفراندوم برگزار نمی‌کنیم... 🔰 سال‌هاست بازی قدرتی راه انداخته‌اند و مردم را هم به بازی گرفته‌اند، یک تیم اسم خود را اصلاح‌طلب و دیگری اصول‌گرا گذاشته‌است، یکی چماقی ساخته به اسم "مردم" و بر سر اصول‌گراها می‌زند، دیگری هم چماقی ساخته‌ به اسم "ولایت" و بر سر اصلاح‌طلب‌ها می‌زند. در حالی که نه این دلسوخته مردم است و نه آن دل سوخته ولایت؛ هردو بازی راه انداخته‌اند، یکی بازی با مردم برای قدرت و دیگری بازی با ولایت برای قدرت؛ 🔰 هر جا کسی فساد و خراب‌کاری می‌کند، می‌پرسند اصلاح‌طلب بود یا اصول‌گرا؟ تا بعد اصلاح‌طلب‌ها بگویند دیدید سیستم شما انتصابی و فساد پرور است و اصول‌گراها هم بگویند دیدید دموکراسی و مردم تهش همین است که می‌بینید و بیایید ذیل پرچم ولایت نان بخورید! البته دعوا لفظی است و یک تیم بیشتر نیستند که وسط بازی دائم هم از هم نیرو قرض می‌گیرند؛ 🔰 ولایت نه مقابل مردم بلکه حامی مردم و برای دفاع از حقوق مردم است، مردم و بهتر بگویم امت بازوهای ولایت برای راه‌بری کشور هستند، ولایت آمده است «تا قیام مردم به قسط را محقق کند. "۲۵ الحدید"»؛ 🔰 از نظر ما هرکس که، تیم ولایت و امت را قبول ندارد و بازی غیر آن راه می‌اندازد. چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب جریان انحرافی است. 🔰 و اما اصلاح‌طلب‌ها و پیشنهاد رفراندوم؛ آنها که ملغمه‌ای شده‌اند از همه و ایستگاه آخر همه غیر انقلابی‌ها، لیبرال‌ها، قدرت‌طلب‌ها و خلاصه هرکس که، تیم ولایت و امت را قبول ندارد، وقتی خیلی کم می‌آورند و ناکارآمدی و فساد از همه‌جایشان می‌زند بیرون و هجم نارضایتی‌های مردمی از آنها بالا می‌رود، چون اصل هویت خود را با اسم مردم درست کرده بودند، می‌زنند زیر میز و می‌گویند: اگر مردید رفراندومی برای اصل نظام راه بیاندازید تا معلوم شود مردم چه می‌خواهند؟! عملا این‌ها که تا دیروز با به رسمیت شناختن نظام و ذیل آن، بودجه نظام و قدرت اجرایی آن را در دست گرفته بودند، حال که ناکارآمدیشان ثابت شده، دو قطبی جدیدی درست می‌کنند به اسم "اصل نظام و مردم " و همین‌ها که تا دیروز نماینده مردم در مقابل اصول‌گراها بودند می‌شوند نماینده مردم در مقابل اصل نظام. 🔰 شاهدشان هم برای اینکه باز هم مردم با ما هستند، این است که نظام جرأت برگزاری رفراندوم را ندارد و چون نظام می‌داند، مردم با او نیستند این کار را نمی‌کند! 🔰حکایت پیشنهاد برگزاری رفراندوم بازی دو سر سود است. 🔹اگر نظام قبول نکند، آنها که با اثبات ناکارآمدیشان بازی را باخته بودند، این‌بار با این بازی جدید اکثریتی انتزاعی در اذهان نمایش می‌دهند و قشر خاکستری را که همیشه می‌خواهد با اکثریت غالب باشد به سوی خود می‌کشند و بازی باخته را می‌برند. 🔹اگر نظام قبول کند، و خودش مجری برگزاری رفراندوم باشد و نتیجه رفراندوم به نفع آنها نباشد، باز می‌زنند زیر میز و نظام را متهم به تقلب می‌کنند و کشور را که با وارد شدن به این فضا در اوج بحران هویت است به راحتی به آتش می‌کشند. اگر هم نظام مجری نباشد و نیروهای خارجی مجری این کار شوند که طبق عادت نیروها خارجی این فرصت را هدر نمی‌دهند و مثل انتخابات پهلوی نظام باید بپرسد لااقل یک رأی خودم کو؟! 🔰 اصلا کدام نظامی تن به این بازی داده است و کسانی که این بازی را راه می‌اندازند، چه هدفی جز بازی دادن دوباره اذهان مردم دارند؟! 🔰 انقلاب اسلامی جز با حکومت واقعی خود مردم، محقق نمی‌شود و هدف ولایت و انقلاب حکومت خود مردم و بالا آمدن طبقات مستضعف است، امام خمینی(ره) وقتی می‌خواهند پیشنهادی برای صدور انقلاب به دیگر کشورها هم بدهند، پیشنهادشان کمک به تشکیل حکومت مردمی در آن کشورهاست: 👈«اگر بخواهيم انقلاب‏ را صادر كنيم، بايد كارى كنيم كه مردم‏ خودشان حكومت‏ را به دست گيرند تا مردم- به اصطلاح- طبقه سه روى كار بيايند. صحيفه امام ؛ ج‏ ۱۵، ص: ۳۰۷» 📌ولایت آمده است تا « از مردم زنجیرها و قیدهایی که بر آن‌ها زده شده است را بردارد. "۱۵۷ اعراف"» و این جریان باطل است که با امپراتوری رسانه‌ای خود، اذهان مردم را به اسارت خود درآورده است. ..................... 📎به شرح حال بپیوندید.
✍️اندر حکایت تنبلی و خیال بافی ما جماعت حزب‌الهی... 🔰 جماعت حزب‌الهی ما دچار یک تنبلی افراطی شده است، کار مفیدش در طول روز دو سه ساعت به زور می‌شود، بقیه‌اش مشغول رصد و حرف زدن است، یا در فضای حقیقی گعده گرفته و نشد در فضای مجازی و در مورد همه اخبار نظر می‌دهد. 🔰 قبول دارد وارد یک جنگ بزرگ با ابعاد سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و علمی با قلدرهای دنیا شده است، اما باز نشسته تا بقیه یک کاری بکنند، لابد فکر کرده مثلا چند میلیون نیروی پای‌کار متخصص در همه زمینه‌ای وجود دارد و تکلیف از گردنش ساقط است! 🔰 در مورد ظهور یک خیال باف به تمام معناست، نشسته تا امام زمان بیاید و "خَسف بیداء" رخ ‌دهد و سلاح‌ها از کار بیافتد و عقل‌ها یک دفعه کامل ‌شود و از خود نمی‌پرسد، پس من چکاره‌ام و چرا این اتفاق‌ها هزار سال است، هنوز رخ نداده است؟ چه می‌شود که خدا ما را لایق حضور و ائتمام به حضرت(عج الله تعالی فرجه) کند؟ 🔰 گاهی ما فکر می‌کنیم، دشمن ما، آن صهیونیست که خود را اشرف مخلوقات می‌داند و بنای حکومت بر تمام دنیا را دارد! نشسته و فقط در اسرائیل بچه می‌کشد، نمی‌دانیم که بسیاری از تحقیقات علمی دنیا مال همین جمعیت کوچک است. 🔰 آیت‌الله حائری شیرازی می‌گفتند: « یکی از آقایان اطبا که رفته بود آمریکا دوره ببیند، می‌گفت در آنجا که بودیم اصلا ۷۵ درصد این رشته‌های پزشکی آنجا یهودی بودند با این که جمعیتشان در آمریکا یک اقلیت‌اند، اما قسمت تحقیقات علمی دانشگاهی رقم اکثرش [یهودی هستند]. گفت: هم دوره‌ای من یک دانشجوی یهودی بود، بیشتر از یکی دو ساعت از آزمایشگاه بیرون نبود. همه‌اش کار می‌کرد. به او گفتم شما خودکشی می‌کنی با این کار، می‌گفت: ما عقبیم خیلی کار داریم. ما چون جمعیتمان در عالم کمتر است، باید از نظر کیفی خودمان را بسازیم. شما الآن در اسرائیل با این جمعیت سه میلیونی می‌دانید چقدر دکتر دارند؟ چقدر مهندس دارند؟ بعضی‌ها چندین زبان مسلط‌اند. این دشمنان ما در کارهای تحقیقاتیشان هم نظامی بالا می‌آیند. این جور نیست که خوش گذران باشند.» ..................... 📎به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
✍️اندر حکایت تنبلی و خیال بافی ما جماعت حزب‌الهی... 🔰 جماعت حزب‌الهی ما دچار یک تنبلی افراطی شده اس
✅ نظر یکی از دوستان.👇 🔺باید راه‌حل واقعی داد، نق زدن سر امت حزب‌الله، آنها را فرهیخته و رشد یافته بار نمی‌آورد. ✅پاسخ بنده:👇 🔺اینکه باید چه کار کرد، نسخه واحدی هم دارد هم ندارد. نسخه واحد دارد به این معنا که همه باید تکلیفشان با خودشان مشخص باشد، بدانند مسائل اصلی آنها چیست؟ و در حال حاضر نسبت به آن مسائل چه موقفی دارند و سعی کنند نسبت به آن بهترین عملکرد را با شرایط خودشان داشته باشند و خوب باشند. 🔺نسخه واحد ندارد به این معنا که هر کس با توجه به ویژگی‌های خودش تکلیفش فرق می‌کند و باید خودش تشخیص بدهد. 🔺مثلا من یک طلبه هستم، یک دانشجو هستم، تعریف من از یک طلبه یا دانشجوی خوب در نسبت با انقلاب و ظهور چیست؟ سعی کنم همانطور باشم. مطمأنا اگر وظیفه حال خود را خوب انجام دهیم دائما کار روی سرمان می‌ریزد که وقت سر خاراندن هم نداریم. اگر می‌بینیم بعضی وقت‌ها بیکاریم و نمی‌دانیم چه کنیم چون نمی‌دانیم مسأله‌ما چیست و نسبت به آن خوب عمل نکرده‌ایم. 🔺البته نمی‌گویم می‌توانیم خوب باشیم بلکه باید سعی کنیم خوب باشیم و بدانیم نمی‌توانیم خوب باشیم و همیشه بدهکاریم. 🔺الان اگر بخواهد دولت اسلامی شکل بگیرد، چطور نیروهایی می‌خواهد نیروهای خوب و متخصص در زمینه‌های مختلف می‌خواهد، خب ما نیروی خوب و متخصص هستیم؟ اگر نیستیم تلاش کنیم بشویم. بچه حزب‌الهی باید همه‌اش در فشار کار نداند چطور کارهایش را جمع کند، نه اینکه ساعت‌ها در فضای مجازی یا حقیقی در مورد همه چیز نظر بدهد و حرف بزند، ساعت‌ها بخوابد و الکی وقت بگذراند. 🔺اینکه این مطلب را می‌گویم چون متعدد مصادیقی دیده‌ام و عرض می‌کنم. البته بنده خودم را بدهکارتر از همه می‌دانم، چون می‌دانم به درصد خیلی کمی از آنچه که باید عمل کنم عمل می‌کنم اما لااقل می‌دانم که بدهکارم، می‌دانم که خوب نیستم. 🔺اینکه این متن را هم نوشتم خواستم تذکر غیر مستقیمی به برخی دوستانم که احساس می‌کنم وقت خود را خیلی تلف می‌کنند بدهم تا متوجه باشند ما چقدر بدهکاریم و چقدر عقب هستیم. 🔺امروز برای هر کار تخصصی دنبال نیرو بگردی باید با ذره‌بین پیدا کنی اما هر وقت سیاهی لشکر بخواهی همه گوش به زنگ‌هستند و فراوان نیرو دارید. البته بنده در موقعیت قضاوت دیگران هم نیستم و حق ندارم کسی را قضاوت کنم؛ صحبت بنده کلی است چون شاید مواردی از دوستانی که ظاهرا مشغول وقت تلف کردن هستند چنین نباشند، اما جماعتی که بنده زیاد در فضای مجازی و حقیقی می‌بینم، مطمانا خیلی‌هاشان متوجه نیستند که چقدر عقب هستند و بدهکار...
28.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه حضرت زهرا، حاج محمود کریمی در مجلس بیت رهبری. 📎به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چادرت را بتکان روزی ما را بفرست... هنرنمایی فاطمه عبادی برای شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها). 📎به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمتی از بیاد ماندنی‌ترین مجلس شعر و روضه‌ای که تا کنون رفته‌ام؛ روضه‌ای که حاج محمود کریمی به شعر برای حضرت زهرا خود سروده بود و آن را خواند. 📎به شرح حال بپیوندید.
🔰 وقتی نگاه دینی و ادبیات مقابله با استکبار و شیطان بزرگ را به نگاه چپی و ادبیات مبارزه با امپریالیست تبدیل کنی، نتیجه این می‌شود که دشمنی جریان مقاومت با جریان سرمایه‌داری صهیونیستی پشت صحنه آمریکا و دیگر مراکز قدرت جهانی را متوجه نشوی و: 🔺"کمک به سوریه برای دفاع از مردم مسلمان و مستضعف این منطقه و در جهت خنثی سازی طرح سلطه صهیونیستی و آمریکایی و تقویت جبهه مقاومت" را اتحاد با سکولارها ببینیم. 🔺"مبادلات اقتصادی و استفاده از ظرفیت چین و رقابت او با آمریکا و اروپا در صحنه‌های مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا" را اتحاد با چین کمونیست ببینیم. 🔺"به بازی گرفتن روسیه در صحنه مقابله با آمریکا و کمک به جبهه مقاومت و نیز استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی روسیه برای تبلیغ تشیع و فعالیت اقتصادی" را اتحاد با روسیه پوتین ببینیم. 🔺"حضور در آمریکای جنوبی و باز کردن جبهه‌های جدیدی در مقابله با سلطه آمریکا و نیز فعالیت‌های کلان اقتصادی برای کشور و حمایت از مستضعفین فکری، علمی و اقتصادی آنجا" را اتحاد با ونزوئلای سوسیالیست ببینیم. 🔺"حمایت از برادران مسلمان فلسطین برای دفاع از حقوق خود و مبارزه با سلطه صهیونیسم" را اتحاد با حماس سنی ببینیم. 🔺و در آخر پیشنهاد کنار گذاشتن نگاه دینی حتی در ساختارهای داخلی و اتحاد با سکولارها، ظالمان و ... داخل کشور بر همین مبنا را بدهیم! 📎به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
🔰 وقتی نگاه دینی و ادبیات مقابله با استکبار و شیطان بزرگ را به نگاه چپی و ادبیات مبارزه با امپریالیس
نظر یکی از مخاطبان👇 البته عدو عدوک صدیقک هم در این همکاری‌ها بی‌تاثیر نبوده و این یک گزاره کاملا دینی است.
هدایت شده از بر پا
عدالتخواهی غیر ممیز ⚡️محسن مهدیان رد صلاحیت شد. با عنوان عدم التزام به نظام. برای او شاید هر بد و بیراهی به اندازه این نسبت، تلخ و گزنده نبود. عدم التزام به نظام در مدرسه خمینی کبیر یعنی عدم التزام به ساختار ولایت الهی. نظام همان دارایی که به قول سردار شهید قدس« در همین دهه نود یعنی امروز جان پاک هزاران رزمنده هم اگر برایش فدا شود جا دارد». عدم التزام به نظامی که تجلی عدالت است و برپا کننده عدل. شاید برای محسن مهدیان اتهام دزدی و اختلاس و سوء استفاده و هزار عمل زشت دیگر به اندازه اتهام عدم التزام به نظام دردآور نبود. ⚡️دلم برایش سوخت. اما بیشتر نگران بودم و هستم که نکند بخشی از بچه های حزب اللهی توی پازل روحانی بیفتند که ظاهرا بنا دارد با مسخره کردن ساز وکار انتخابات در کشور ، مردم را از رای دادن منصرف کند. رفتاری که بهتر است مثل همیشه پای جهل و نادانی اش بنویسیم و الا مثل همیشه باید نتایج خیلی بدی بگیریم. ⚡️اما کمی که گذشت متوجه شدم چه اتفاق جالبی افتاده. محسن مهدیان که مدت زیادی جزو جوانانی بود که در تلاش بود تا جریان غیرممیز عدالتخواه را به دوران بلوغ نزدیک کند، حالا با اتفاقاتی که برایش افتاد و سبک رفتارش داشت کل هیکل عدالتخواهی ناقص الخلقه را به چالش میکشید. ⚡️مهدی نصیری نوشت حالا مجبور میشوی به جای تحلیلهای عرفانی آسمانی به عقلانیت زمینی روی آوری. اما محسن مهدیان محکم به دفاع از شورای نگهبان و قداست آن پرداخت. صدرالساداتی نوشت اینها نوبت به خودشان برسد توهین به نهادها هم میکنند اما محسن مهدیان حتی جایی که شائبه بی احترامی به شورای نگهبان از حرفهایش وجود داشت معذرت خواهی کرد. کار به جایی رسید که نوشتند او دارد ظلم پذیری را ترویج میکند. جالب بود رفتار او بیش از آنکه تضعیف کننده شورای نگهبان و نظام باشد داشت عملا یاد میداد که مقابل خطاهای نظام چه باید کرد و بین خطاها و قداست نظام چطور باید جمع کرد و این به بلوغ غیرممیزها سرعت میداد. این بخش از ماجرا برای من خیلی جذاب بود. ⚡️کمترین فایده این قصه این بود که بعد از این وقتی محسن مهدیان از نظام دفاع میکند دیگر نمیتوانند به او تهمت بزنند که پشتت گرم است. این یعنی او دارایی مهمی به دست آورده که میتواند عقلانیت زمینی نصیری و عدالتخواهی ناپخته منفی باف مکتوبات و صدرالساداتی و بهار و دیگران را به نقد بکشد و به بلوغ شایسته اش نزدیک کند. @ali_mahdiyan
شرح حال
عدالتخواهی غیر ممیز ⚡️محسن مهدیان رد صلاحیت شد. با عنوان عدم التزام به نظام. برای او شاید هر بد و
آقای حجت‌الاسلام و المسلمین علی مهدیان، از طلاب فاضل و بسیار انقلابی و برادر محسن مهدیان هستند، ما در حوزه معصومیه با ایشان بخش‌هایی از لمعه را خواندیم. دوره ما اولین دوره تدریس لمعه ایشان بود اما کم کم به یکی از اساتید خوب وجا افتاده معصومیه تبدیل شدند که درس‌های دیگری هم تدریس می‌کردند. جدا از مباحث درسی بنده و بسیاری دیگر از طلبه‌های معصومیه مستقیما تحت تربیت مباحث معرفتی ایشان که در قالب‌های کلاس درس و ... ارائه می‌شد بودیم و همچنان هم از مباحث ایشان استفاده می‌کنم و ایشان را از بهترین اساتید دوره طلبگی خود می‌دانم. ایشان و جمع دیگری از دوستانشان مؤسس خانه طلاب جوان بودند و نشریه خط و عهد و آثار دیگری را در حوزه منتشر می‌کنند. کتاب طرح کلی را اولین بار وقتی تازه چاپ شده بود، دفتر عهد در مدرسه به ما معرفی کرد و بسیاری از طلاب معصومیه آن را دقیق خواندیم و حتی مباحثه کردیم. طلاب زیادی در اردوهای جهادی مجموعه آنها با بحث‌های اخلاقی و تربیت نفس و خدمت به محرومین عملا آشنا می‌شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش کامل بی‌بی‌سی از طرح پیشنهادی ترامپ موسوم به معامله قرن... محدود شدن فتح طرفدار مذاکره و اعمال فشار بیشتر بر او؛ کم شدن محدودیت‌های حماس طرفدار مقاومت و بیشتر شدن اراضی او؛ پیشکشی به حماس مقاوم مقابل دشمنان، برای ساکت نگه داشتنش و‌ ذبح فتح اهل تساهل و تسامح مقابل دشمنان. 📎به شرح حال بپیوندید‌.
✍️علی‌التحقیق پیروزیم!... 🔰 گاهی اولیاء خدا با قاطعیت مطالبی را می‌گویند که برای دیگران چندان واضح نیست و انسان متحیر می‌شود که منشاء این قاطعیت چیست؟ این اطمینان قلبی برای تبشیر مؤمنان از کجاست؟ شاید خیلی هم مهم نباشد که طریق هدایت اولیاء الله چگونه است مهم این است که آنکس که مؤمن باشد خدا قلب او را هدایت خواهد کرد. «وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ (۱۱ التغابن)» 🔰حجت‌الاسلام فلسفی در کتاب خاطرات خود نقل می‌کنند: وقتی مرحوم مطهری [از پاریس] برگشت به دیدن ایشان رفتم؛ دیدم آقای مطهری می‌گوید: «آقا من مبهوت هستم» گفتم: «چرا؟» گفت: «تصمیمی که امام گرفته، با این همه نظامی‌های تا دندان مسلح، با آن همه حمایت‌های آمریکا، انگلستان و فرانسه،‌ نتیجه چه خواهد شد؟ آیا واقعا این تصمیم برای ما موفقیت پیش می‌آورد؟» ایشان می‌گفت: «به امام گفتم: آقا خطر خیلی مهم است، خودتان را چطور می‌بینید؟ امام در جواب فرمود: علی‌التحقیق پیروزیم!» شهید مطهری می‌گفت: «یک روحانی غیر از یک کاسب است که این حرف را بزند. دیدم از یک طرف امام خمینی است، عظمت دارد و من نمی‌توانم از ایشان بپرسم چرا پیروزیم؟ ولی پرسیدم: آیا به محضر امام عصر شرفیاب شدید و او این خبر را داده است؟ امام نفی و اثبات نکرد و فقط گفت: «قطعا پیروزیم.» گفتم: الهامی به شما شده است؟ گفت: «قطعا پیروزیم.» از هر دری که من وارد شدم؛ ایشان نگفت که واقعیت چیست؟ ولی همچنان با قاطعیت می‌گفت: «پیروزیم و اعتنا به این همه تانک و توپ و نظامی و غیره نکنید، علی التحقیق پیروزی با ماست.» شهید مطهری با حال بهت این سخنان را به من گفت و خود متحیر بود. می‌گفت: «من نفهمیدم امام از چه منشأ و منبعی به این حقیقت رسیده است.» .................. 📝مبنع: خاطرات و مبارزات حجت‌الاسلام فلسفی، ص: ۴۳۱. ................ 📝مطالب مرتبط:👇 🌐پیشگویی‌های رهبری... 📎به شرح حال بپیوندید‌.
🌀 توضیحات آیت‌الله شب زنده دار از روند بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس. بخش_نخست پرونده‌های کثیر، وقت محدود 🔹 مساله انتخابات، مشکلات فراوانی دارد. یکی از مشکلات مهمش این است که قانون انتخابات، قانون پر مشکلی است. ان‌شاءالله مجلس آتی بتواند با قوانین بهتری که وضع می‌کند این مشکلات را کمتر کند. عده فراوانی از سراسر کشور ثبت نام کردند؛ در یک مدت محدود همه اینها باید بررسی شود. در این 14 روز اعضای محترمی که آنجا بودند حقیقتا شبانه روز نداشتند. همین دیروز جناب کدخدایی شنیدم گفتند 45 دقیقه من توانستم بخوابم. 🔹 این پرونده های کثیر (برخی پرونده ها خیلی قطور است؛ برخی چند جلد است) و افراد مختلف، به ملاحظه و بررسی احتیاج دارد. اینها وقت فراوانی می‌خواهد. بنظرم روند انتخابات حداقل باید باشد که به مرور بتوان اینها را بررسی کرد. خیلی از این عدم احرازها در اثر این است که احتیاج به یک منابعی دارد در یک مدت اندک -ولو خیلی زحمت کشیده شده است- گاهی مواردی که شبهه ناک است باز اگر وقت بود تک تک افرادی را که شبهه ای درباره آنها هست را فراخوان می‌کردیم و می‌آمدند توضیح می‌دادند شاید نتیجه فرق می‌کرد؛ اما فرصت چنین اموری نیست. البته آقایانی که الان نماینده مجلس هستند را تک تک خواستند و با آنها صحبت کردیم و مطالبشان را گفتند و با ایشان مصاحبه شد. حتی برخی از ایشان را نه یک بار بلکه چند بار [خواستیم]. اما آحاد کسانی که ثبت نام کردند و آمدند چنین فرصتی نبود. تفسیر عدم احراز 🔹 بنابراین اگر عزیزی خورده است هم خودش باید بداند هم مردم بدانند -اینکه برخی ناراحتند که آبروی ما می‌رود- نه این «آبرو رفتن» نیست؛ معنایش عدم شناخت [شورای نگهبان] است. یک دُرّی گاهی هست که ما نشناخته ایم. یک بزرگواری است که گاهی ما نشناخته ایم. معنای عدم احراز این نیست که آن فرد واقعا صلاحیت ندارد؛ حتی این فرد شاید از آنهایی که شناخته‌ایم بالاتر باشد. معنای اینکه کسی قبول نشده است این نیست که حتما صلاحیت ندارد شاید صلاحیت داشته و شرایط بگونه‌ای بوده که ما نتوانسته‌ایم احراز کنیم. وظیفه ما احراز است. شرایط حداقلی، مشکل قانون انتخابات 🔹 البته این شرایطی که برای داوطلب‌ها گذاشته شده است واقعا شرایط اندکی است. خدمت رهبری دام ظله هم عرض کردم ایشان هم تصدیق فرمودند که این مقدار شرایطی که گذاشته شده است که التزام به اسلام را قبول داشته باشد و التزام عملی داشته باشد، فوق لیسانس هم داشته باشد تابعیت ایران هم داشته باشد! آیا این برای [نمایندگی] مجلس کفایت می‌کند؟ بینش سیاسی نمی‌خواهد؟ اطلاع از امور نمی‌خواهد؟! اینها شرط نشده است ما هم عده‌ای که تایید کردیم را یقین داشتیم به درد مجلس نمی‌خورند؛ اما چاره‌ای نیست. وقتی قانون گفته است این مقدار؛ تخطی از قانون که نمی‌توانیم بکنیم. حقیقتا شرایط، شرایطی کافی نیست؛ کسی که می‌خواهد به مجلس برود اطلاعات وسیعی باید داشته باشد؛ شناخت درستی از امور مختلف داشته باشد. ...... منبع: کانال مناهج. @manahejj 📌 ادامه در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
🌀 توضیحات آیت‌الله شب زنده دار از روند بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس بخش_دوم بدفهمی بند اول ماده ۲۸ قانون انتخابات 🔹 مساله دیگری که هم شما عزیزان هم افراد مختلف باید اطلاع داشته باشند: این [مشکل] هم از بد تنظیم شدن این بند قانونی است. در ماده 28 قانون انتخابات مجلس بند اول [آمده است]: اعتقاد و التزام عملی به اسلام. برای برخی افراد، بیّنه قائم شده یا شواهدی بوده است که التزام به اسلام ندارند؛ مثلا یک خانمی است بی حجاب است. [در توضیح رد صلاحیتش] نوشته شده شما رد شدید به دلیل بند 1 ماده 28. اینها [در اعتراض] نوشتند: «ما مسلمان هستیم؛ شیعه هستیم؛ اشهد ان لا اله الا الله؛ چه حرفی به ما می‌زنید». مقصود که قسمت اولش (اعتقاد به اسلام) این نیست؛ البته آنهایی که [دلیل رد صلاحیت‌ها را] می‌نویسند با دقت بهتری باید بنویسند و بنویسند بخش دوم از بند اول ماده 28؛ یعنی [فقدان] التزام عملی. حالا من با بعضی از این افراد خودم تماس می‌گرفتم و توضیح می‌دادم که نمی‌خواهیم بگوییم شما مسلمان نیستید؛ یعنی مشکلاتی که دارید بی حجاب هستید خلاف شرع است یا فلان کار را کردید که در پرونده شما هست این خلاف شرع بوده است. نه اینکه دین ندارید و مسلمان نیستید و اعتقاد به ائمه ندارید. یک مورد هم برنخوردم کافری آمده باشد ثبت نام کرده باشد. سایر ادیان پذیرفته شده هم قانون خودشان را دارند. در مورد احدی هم قضاوت نمی‌کنیم؛ دادگاه باید قضاوت کند. چون آیین دادرسی است و اینجا فقط شرایط بررسی می‌شود. شورای نگهبان، نگاه جناحی ندارد 🔹 مطلب دیگری هم که شما بدانید: بیننا و بین الله اصلا و ابدا گروه‌ها، جناح‌های مختلف در نظر ما نبوده است. اینکه این از جناح راست است؛ چپ است؛ اصولگراست یا اصلاح‌طلب، اینها اصلا دخالتی نداشته است؛ واقعا شرایط، مد نظر ما بوده است. التزام عملی به اسلام بوده است؛ ابراز وفاداری به قانون اساسی بوده است. ابراز وفاداری به ولایت فقیه بوده است. اینها قانون است و ما باید کنیم که افراد این شرایط را دارند. از هر گروهی که می‌خواهند باشند. چیزهایی که بعضا در رسانه‌ها گفته می‌شود یا افراد می‌گویند خلاف است. مسائلی که متاسفانه برخی در مجلس بودند [گفتند] با پول می‌شود رای درست کرد؛ 4 میلیارد و 2 میلیارد!! اینها تهمت‌هایی است که زده می‌شود. 📅 ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ بیانات ابتدای درس خارج فقه ........ منبع: کانال مناهج. @manahejj
✍️بایست مردم بفهمند... 🔰 در زمان بنی‌صدر خیلی از نیروهای انقلابی از خیانت‌های مکرر بنی‌صدر خسته شده بودند و گله می‌کردند که چرا حضرت امام(ره) اختیارات گسترده به او می‌دهند تا جایی که حتی فرماندهی کل قوا را نیز در آن شرایط بحرانی به او داده‌ بودند. اختیاراتی که هزینه‌های بسیار زیادی بر مردم و کشور داشت و نیروهای زیادی به واسطه کارهای او به شهادت رسیدند و سرمایه‌های بسیاری تلف شد. 🔰مرحوم "آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب" برادر کوچک‌تر شهید دستغیب نقل می‌کنند: 👈بنی‌صدر طغیان کرده بود و سر و صدا هم بلند کرده بود که به داد برسید. در آن هنگام آقای خلخالی در مجلس بود که فریاد زد: آقای دستغیب! آقای صدوقی! آٍقای مدنی! آقای اشرفی! آقای طاهری و... به فریاد برسید. لذا مجلسی از آقایان در حضور امام تشکیل شد. بنده هم همراه اخوی رفتم. همه صحبت کردند و از امام خواستند که بنی‌صدر را رد کند. امام فرمود: زود است، عجله نکنید، بگذارید رسوا شود، مردم بفهمند، آ‌ن وقت بیرون کردنش آسان است و قصه هم همین‌طور شد و طولی نکشید که بنی‌صدر رسوا شد و مردم فهمیدند که راهش غلط است و معزولش کردند. [۱] 🔰"ولیّ خدا" قدرت را برای مردم می‌خواهد، برخلاف طاغوت که مردم را برای قدرت می‌خواهد، "ولیّ خدا" با مردم همراه می‌شود و به آنها ولو هزینه دهند اما فرصت رشد می‌دهد تا مردم با عقل خود و آزادی خودشان، قیام به قسط کنند و همراهی با "ولیّ خدا" را انتخاب کنند، فلذا همراهی با "ولیّ خدا" نیز نیازمند صبر و استقامت و البته همیشه با عزت و سربلندی است، 🔰 اما طاغوت بر مردم مسلط می‌شود[۲] و آزادی و فرصت تعقل مردم را از آنها می‌گیرد، طاغوت مردم را کوچک می‌خواهد، مردمی که سر در آخور شکم و شهوت داشته باشند، فلذا همراهی با طاغوت اگرچه معمولا راحت اما همیشه با کوچکی و حقارت است.[۳] 📌 اگر بنا بود با پنهان کاری و سیاسی بازی مردم را کنترل نمود تا بر آنها حکومت کرد، اهل بیت(علیهم السلام) بسیار کَیِس‌تر از آن بودند که در بازی قدرت جا بمانند و منتظر بمانند تا بیش از هزار و اندی سال این همه خسارت بر مردم وارد شود. ........................ 📝ارجاعات:👇 [۱] منبع خاطره: حمید سفیدگر شهانقی و محمد چغایی اراکی، زندگی و مبارزات آيت‌الله شیهد سیدعبدالحسین دستغیب به روایت اسناد و خاطرات، تهران مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۹۲ش، ص: ۱۰۲. [۲] در این عصر که عصر استعمار فرانو است، طاغوت با قدرت نرم و ابزار رسانه و شبکه‌های مختلف خبری و سرگرم کردن مردم به اشکال مختلف اعم از سکس، سینما، ورزش حرفه‌ای و... مردم را به بند خود در آورده است، برخلاف عصرهای گذشته که با شکل‌های کودتا و با استفاده از قدرت سخت بر مردم حکومت می‌کرد. [۳] ممکن است برخی بگویند: پس اگر چنین است چرا جمهوری اسلامی برای انتخابات، شورای نگهبان گذاشته‌ است و فرصت خطا کردن مطلق را به مردم نمی‌دهد؟ باید گفت "ولیّ خدا" اگرچه مردم را به زور به سمت سعادت نمی‌برد اما جلو فضایی که بخواهد مردم را به زور به سمت شقاوت ببرد نیز می‌ایستد، پس تلاش می‌کند فضای آزمون و تجربه مردم را به نحوی پیش ببرد که مردم کم‌ترین هزینه ممکن در مسیر رشدشان را متحمل شوند و سعی می‌کند از شمار گزینه‌های هزینه ساز برای مردم بکاهد اما نه تا جایی که رشد آزادانه و انتخاب و اختیار مردم بی‌معنا شود. پیشنهاد می‌کنم حال با این تصویر عملکرد رهبری در برجام و... را نیز محک بزنید. ....... 📎به شرح حال بپیوندید‌.
علی جعفری نامزد انتخابات مجلس از شیراز و از دوستان قدیمی...
یکی از گزینه‌های اصلی‌ام برای رأی دادن، این برادر عزیز است. کثر الله امثاله ان شاء الله. با او در سال ۸۶ در فعالیت‌های عدالت‌خواهی در دانشگاه شیراز آشنا شدم، از دوستان بسیار مطلع و خوش تحلیل و مؤمن جمع دوستان عدالت‌خواه بود. مدتی بعد در زمان حضور حسین قاسمی در فرمانداری شیراز به فعالیت‌های عدالت‌خواهانه در قالب سازمانی و دفاع از حقوق مردم می‌پرداخت و بعدا نیز چندباری که او را دیدم تحصیلاتش را در رشته حقوق ادامه می‌داد و دبیر تشکل عدالت‌خواه در تهران بود، بعد از فارغ التحصیلی هم از نیروهای اصلی مجموعه «سعید جلیلی» با عنوان حیات طیبه بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سکانسی از فیلم سینمایی W2008 به کارگردانی الیور استون؛ ..... ⁉️گفت: آخوندها چه‌کار به آمریکا و انگلیس دارند؟ گفتم: اشتباه گرفته‌ای،بگو: آنها با آخوندها چه‌کار دارند؟ 🔹وقتی در قرارداد "تنباکو" و "رویترز" خواستند ایران را مثل هند مستعمره خود کنند، آخوندهایی به اسم "میرزای شیرازی" و "ملاعلی کنی" مقابل آنها ایستادند. 🔺اما بیکار ننشستند و برای استعمار ایران و تضعیف روحانیت، نفوذی‌های خود را به اسم مشروطه به کار گرفتند ولی باز یک آخوند به اسم "شیخ فضل‌الله نوری" نگذاشت اهدافشان به سرانجام برسد. 🔺اما بیکار ننشستند و برای استعمار ایران و تضعیف روحانیت تلاش کردن قرارداد ۱۹۱۹م را با رشوه به احمدشاه و وثوق‌الدوله به ایران تحمیل کنند و در کودتای ۱۲۹۹ش رضاشاه را به قدرت رسانند، اما باز یک آخوند به اسم "مدرس" مقابل آنها ایستاد و اجازه نداد هرکاری می‌خواهد بکند. 🔹وقتی می‌خواستند نفت ایران را برای سال‌ها مجانا ببرند، یک آخوند به اسم "کاشانی" بود که مقابل آنها ایستاد. 🔺اما بیکار ننشستند و برای استعمار ایران و تضعیف قدرت روحانیت کودتای ۲۸ مرداد را انجام دادند و صدر و ذیل مملکت را در مشت خود گرفتند. اما این‌بار هم باز یک آخوند به اسم "سیدروح‌الله خمینی" مقابل آنها ایستاد و آنها را از این کشور بیرون کرد. 📌اما بازهم بیکار ننشستند و با نفوذ و تحریم و... هرچه تلاش کردند تا ایران یعنی مرکز قلب استراتژیک جهان را دوباره در اختیار بگیرند، باز یک آخوند به اسم "سیدعلی خامنه‌ای" مقابل آنها ایستاده است. 📎به شرح حال بپیوندید‌.
✍️خاطرات انتخاباتی با دوستان پایداری!... 🔰 سال ۹۰ و انتخابات مجلس در پیش بود؛ رهبری در ۱۹ دی گفته بودند: 👈«انتخابات باید سالم باشد، رقابتی باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زنىِ متقابل است؛ اینها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست که کسی اثبات خود را متوقف بر نفی دیگری بداند.» 🔰 برداشت ما از این بیان حضرت آقا این بود که در معرفی کاندیدها بایست سعی کرد ایجابی و اثباتی حرف زد و نه اینکه به نقد دیگر اشخاص پرداخت، هرکس بیاید خود را معرفی کند و اگر بنا است نقدی کند به صورت کلی تفکرات را نقد کند و نه اشخاص را؛ 🔰گردهمایی مسئولان جبهه پایداری کل کشور در مجموعه "یاوران مهدی" جمکران بود و بنده هم با اینکه مسئولیتی نداشتم به دعوت برخی دوستان به آنجا رفتم، آیت‌الله مصباح (حفظه‌الله) صحبت می‌کردند و می‌گفتند: 👈«وقتی ما می‌دانیم فلان نماینده فاسد است یا انحراف فکری دارد و... نمی‌توانیم ساکت باشیم و باید مردم را آگاه کنیم.(نقل به مضمون)» ضمن صحبت‌های ایشان به برخی دوستان خود گفتم این‌که نشد! این خلاف توصیه چند روز گذشته رهبری است! 🔰 سال ۹۲ و انتخابات ریاست جمهوری در پیش بود. نیروهای انقلابی که در انتخابات مجلس پیروز شده بودند این دور هم مثل همین حالا خود را برنده انتخابات می‌دانستند؛ 🔰 دوستان خیلی انقلابی بنده در مدرسه معصومیه(س) که عمدتا از دانش‌آموختگان طرح ولایت دانشجویی بدست شاگردان آیت‌الله مصباح و عضو بسیج معصومیه هم بودند، به شدت از نظرات جبهه پایداری تأثیر می‌گرفتند اما بنده با اینکه هم دانش‌آموخته طرح ولایت بودم و هم بسیجی و هم از مریدان آیت‌الله مصباح، با دوستان خیلی انقلابی خود در معصومیه اختلاف نظر داشتم. 🔰 آیت‌الله مصباح (حفظه‌الله) گفته بودند زیر آسمان و زمین بهتر از آ لنکرانی وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد را نمی‌شناسند و جبهه پایداری هم حامی و دعوت کننده از ایشان برای حضور در صحنه انتخابات بود. 🔰 بنده و جمعی از دوستان که همشهری دکتر لنکرانی هم بودیم، ایشان را کاندید اصلح نمی‌دانستیم و مُصِر بودیم که "سعید جلیلی" کاندید أصلح است و در همین راستا هم کمپین دعوت از او راه انداخته بودیم. 🔰 وقتی برای جلیلی و دعوت از او کار می‌کردیم یکی از دوستان طرفدار جبهه پایداری که لابد خود را نماد انقلاب و اسلام ناب می‌دانست، به بنده گفت: شما مأمور دشمن هستید برای ایجاد افتراق در جبهه حق! یکی از اشکالات دوستان این بود که چرا سعید جلیلی وقتی قم آمده است، خدمت آیت‌الله مصباح نرفته است، برخلاف آ دکتر لنکرانی! 🔰 تبلیغ برای معرفی سعید جلیلی که آن روز چندان شناخته شده هم نبود، سخت بود، مجبور بودم جزوه‌هایی از سعید جلیلی تهیه کنم و در مدرسه بفروشم، مسئول سیاسی بسیج می‌گفت: شماها خیلی زرنگید هم کاندیدتان را معرفی می‌کنید هم پول درمیاورید! یکی دیگر از مسئولان بسیج می‌گفت: بابا می‌گن سعید جلیلی حتی عرضه نداشته است بسیج امام صادق(ع) را بچرخاند الکی از او حمایت نکنید. به آنها می‌گفتم من که می‌دانم آخرش شما هم مجبور می‌شوید بیایید از جلیلی حمایت کنید، به شما پیشنهاد می‌دهم لااقل او را تخریب نکنید! 🔰 اما واقعا این حرف‌های سطح پایین ریشه در مسئولان اصلی ج پایداری نداشت، دعوای اصلی هدایت‌گران ج پایداری که اکثر آنها اهل تقوا بودند به یک پرسش بازمی‌گشت که آیا ما حجت داریم از حمایت أصلح دست بکشیم و از صالح حمایت کنیم؟! ولو أصلح در نظر مردم مقبولیت نداشته باشد! سؤال اصلی آنها این بود که تکلیف ما نسبت به حصول نتیجه چیست؟ 📌اما پاسخ این سؤال را هم ۵ ماه پیش از آن رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان (۶ مرداد) توضیح داده بودند: (در پست بعد) 📎به شرح حال بپیوندید‌.
✍️رابطه تکلیف مداری و دنبال نتیجه بودن... 🔰 اینکه «آیا ما نسبت به حصول نتیجه نیز وظیفه داریم یا خیر؟ نسبت تکلیف ما به حصول نتیجه چیست؟» پرسش یکی از دانشجویان از رهبری در دیدار رمضانی (۶ مرداد ۹۲) بود. این سؤال در آستانه انتخابات مجلس برای فعالان فرهنگی جدی شده بود و رهبری هم توضیحات خوبی در این زمینه دادند و راه را روشن کردند: 👈«رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور می‌شود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، می‌شود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر می‌شود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل می‌کند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمی‌کند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیت‌ها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیت‌ها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمی‌کند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست. در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگ‌هائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد می‌شدند، برای تکلیف هم حرکت می‌کردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد می‌شدند، اغلب احساس تکلیف می‌کردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیفگرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راه‌های مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند.» ⁉️ حال باید از خود بپرسیم که حمایت از أصلح هدف ما است، یا به قدرت رساندن صالح‌ترین فرد ممکن! 📎به شرح حال بپیوندید‌.
شرح حال
✍️رابطه تکلیف مداری و دنبال نتیجه بودن... 🔰 اینکه «آیا ما نسبت به حصول نتیجه نیز وظیفه داریم یا خیر
✅نظر یکی از دوستان: لطفا درباره پست اخیر کانال مطلب واضح تری بفرستید. همون پرسش که وظیفه ما تکلیف گرایی است یا وظیفه مون اینه که صالح ترین فرد ممکن را وارد مجلس کنیم؟ خود بنده و برخی دوستان مذهبی در این چالش قرار گرفتیم و نتیجتا موجب تعارضات و دلخوری هایی شده. ✅پاسخ بنده: سلام اخوی ما مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه و این به معنی این است که ما اگر هم به نتیجه نرسیدیم ضرر نکرده‌ایم غایت ما انجام تکلیف بوده است و نتیجه با خداست. اما بحث اینجاست که تکلیف ما ناظر به نتیجه مشخص می‌شود و ما تکلیف داریم به بهترین شکل ممکن برای حصول نتیجه اقدام کنیم، حالا اگر کار کردیم و به نتیجه نرسیدیم غصه نداریم چون به آنچه باید عمل کرده‌ایم. در این موضوع مشخص انتخابات هم تکلیف ما حمایت از أصلح نیست بلکه به قدرت رساندن بهترین کسی که امکان بالفعل به قدرت رسیدن دارد است. مثلا فلان گزینه اگرچه فی‌الواقع اصلح است ولی امکان رأی آوردن ندارد چون مقبولیت ندارد ولی فلان گزینه صالح است و فی‌الواقع نسبت به أصلح پایین‌تر است اما اگر او را کمک کنیم احتمال به قدرت رسیدن دارد اینجا تکلیف ما حمایت از اوست. البته در گام اول نبایست این حرف را زد و باید تلاش کرد که همان أصلح به قدرت برسد ولی وقتی در زمان مناسب به این جمع بندی رسیدیم که با اینکه ما به او کمک کرده‌ایم باز شرایط به قدرت رسیدنش فراهم نشده است، حالا باید به نحوی عمل کرد که از غایت اصلی که به قدرت رساندن صالح‌ترین فرد ممکن است باز نمانیم.
شرح حال
✍️خاطرات انتخاباتی با دوستان پایداری!... 🔰 سال ۹۰ و انتخابات مجلس در پیش بود؛ رهبری در ۱۹ دی گفته ب
✅ نظر یکی از دوستان:👇 چند تا مطلب؛ یک اینکه برداشت شما از بیانات رهبری درست نبوده چون اگر یک بار دیگه به ادامه بیانات رهبری (که ذکر نکردید) توجه کنید متوجه میشید که بیانات رهبری با صحبت آقای مصباح در مورد رقابت انتخابی هیچ منافاتی نداره، چراکه اولا حضرت آقا تهمت زنی و خصومت و صرف نفی مقابل برای اثبات خود رو نفی کرده اند ثانیا این توصیه ها رو به کسانی می کنند که وارد انتخابات میشوند(کاندیدها)، اما در مورد این صحبت نمیکنند که وظیفه خواص و نخبگان جامعه در انتخابات چیه؟! آیا وظیفه خواص جامعه نیست که معیارهای ولی رو بگیرند و تطبیق بدند و به مردم هم معرفی کنند؟! نباید نماینده فاسد و منحرف رو معرفی کرد!؟! دوم هم اینکه صحبت های رهبری در مورد توجه به نتیجه هیچ منافاتی با حمایت از اصلح ندارد! سوم هم یه سوال: فرق اصلح با صالحترین فرد ممکن چیه؟؟😁 ✅ پاسخ بنده:👇 ادامه بیانات آقا که ذکر نکردم چی بود؟ رقابت انتخاباتی که ذکر کردم، تهمت زنی و خصومت و نفی مقابل برای اثبات خود رو هم که گفتم! همونطور که نوشته‌ام هم جلسه جبهه پایداری قبل از انتخابات مجلس بود یعنی یک کار سیاسی تشکیلاتی برای انتخابات نمایندگان یک حزب نه جلسه خواص و برای کار گفتمانی! دقیقا هم بحث در قسمت نفی دیگران است که مسلم است در فضای غیر رقابت انتخابات سلب هم لازم است اما با توجه به برداشت ما در فضای انتخابات رهبری ادبیات ایجابی را پیشنهاد می‌دهند و می‌گویند برای اینکه خصومت پیش نیاید نفی را به اشخاص نزنید بلکه به اندیشه بزنید. خواص جامعه در فضای عادی بایست در تطبیق هم به مردم کمک کنند اما در فضای انتخابات حضرت آقا گفتند در رقابت‌ها نفی دیگران را کنار بگذارید. (البته بنده معتقدم در فضای غیر انتخابات هم غالبا باید نفی را به اندیشه‌ها و افعال زد و نه اشخاص چرا که موجب بوحود آمدن حب و بغض‌ها و پوشیده شدن حق و افتراق جامعه می‌شود.) صحبت‌های رهبری در مورد نتیجه هم وقتی شما بدانی «اصلح از نظر شما» مقبولیت لازم برای رسیدن به قدرت را ندارد و شما تلاش لازم برای مطرح کردنش را هم کرده‌ای ولی به نتیجه نرسیده‌ای اگر بر سر حمایت از همان اصلح بمانی و سبد رأیت را به صالح مقبول ندهی منافات دارد، چون هدف حمایت از اصلح نیست بلکه به قدرت رسیدن صالح‌ترین فرد ممکن است. فرق صالح‌ترین فرد ممکن با اصلح هم فکر کنم واضح باشد و آن هم در مقبولیت خارجی است. البته نفی نمی‌کنم که ما بایست برای به قدرت رسیدن أصلح تمام تلاشمان را بکنیم اما وقتی بعد از تلاش نتوانستیم، چون فرد اصلح در اینجا مثل امام معصوم نیست که موضوعیت هم داشته باشد، بایست در زمان مناسب سبد رأیمان را به صالح مقبول بدهیم چرا که در غیر این صورت بایست تن به حاکمیت فاسد یا غیر صالح هم بدهیم.